Mitä ruokaostosta häpeät kaupassa?
Mua hävettää ostaa miehelle hk:n sinistä. Myöskään en ylpeile ostoskorillani, jos se sisältää esim. viikonlopuksi pakastepizzoja.
Kommentit (131)
Yleensä ei hävetä, koska ostan tuotteita useista eri paikoista. Esimerkiksi vihannekset Prismasta.
Siwasta eli lähikaupasta ostin kuusi Japp-suklaapatukkaa. En mitään muuta. Olisi pitänyt ostaa edes yksi ns. miinuskalori eli appelsiini. :D
Vierailija kirjoitti:
Keväällä käyn ostamassa mökille kuiva ainevarastoja. Wc paperia,leivinpaperia, foliota, säilykkeitä, hammastahnaa, htgienia juttuja, kissanhiekkaa, pattereita, tulitikkuja, kynttilöitä jne.
Ei hävetä mutta huvittaa kun ostokseni näyttävät siltä että valmistaudun kaivautumaan johonkin bunkkeriin kissan kanssa.
Muista ostaa myös vettä. Teitä molempia janottaa bunkkerissa. :D
En mitään. Teini-iän jäädessä taakseni lopetin myös turhan tekemisteni häpeämisen.
Teil on vaikee elämä. Tän takia naiset ei menesty. Ketä helvetti kiinnostaa, mitä joku elämäänsä kyllästynyt av-pulla tai kassa ajattelee sun ostoksista? Hankkikaa itsetunto...
En mitään. Haen monta kertaa viikossa alkosta viinaa ja konjakkia ja päivällä kaljaa ihan tuosta lähikaupastamme missä teen omatkin ostokseni. Näkyy musta varmasti etten vedä laatikollista kaljaa päivässä tai syö niitä eineksiä. T. henkilökohtainen avustaja(useammalle tyypille) ja isovanhempiensa kauppa-asiatkin usein hoitava
Välillä näkee vanhempia täti-ihmisiä jotka pyörivät kaupassa, hartaasti jotain etsivät, tutkivat, muutama ostos kärryssä. Kunnes vielä viime poikkeama kaljahyllyille, iso lasti olutta/siideriä ja sitten äkkiä kassalle. Mummoillakin näyttää olevan nykyään ongelmia alkoholin kanssa.
Kun ostatte herkkuja niin ostakaa vaikka pussi ilmapalloja tai seprentiiniä mukaan.
Näin kassantäti ja muut asiakkaat luulevat, että teillä on juhlat. :)
Eikä kukaan oleta, että syöt sapuskat itse vaikka todellisuudessa vedät.
Joskus mietin onko muun maalaisilla ihmisllä yhtä "vakavia" ongelmia elämässään kuin suomalaisilla. Hävetä ruokaostoksia kauapssa. Voi vittu.
Joskus ostokset on pelkkää valmisruokaa ja karkkia, oluttakin. Silloin käy kyllä mielessä että meinaakohan kassamyyjä että tämmönen on aina meidän ruokavalio :D
En nyt millään muista mitä ostin muutama vuosi sitten mutta mun oli pakko ostaa synttäri kortti samalla ettei kukaan vaan luule että se ostos tulee mulle :D voi kun muistaisin vielä mikä ostos se oli.
Mua hävetti vähän viimeks ku ostin yhden oluen ja purkin liukuvoidetta viikonlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ei hävetä juuri mikään, mutta jos on lapsen kanssa ostoksilla niin hävettää kaikki pakastepizza tms. valmisruokasössöt. Ideaalihan on näyttäytyä lapsen kanssa kaupassa iloisen ja virkeän näköisenä, lapsi upeasti puettuna. Lapsi työntää rauhallisesti ostoskärryjä, jonne lapataan vihanneksia, tuoretta kalaa ja kauramaitoa. Välillä voi katsahtaa hämmentyneenä ja paheksuvasti jonkun muun uhmaikäistä lasta, joka vetää itkupotkuraivarit karkkihyllyn kohdalla. Oma enkeli kun syö vain kuivattuja hedelmiä herkkuna.
:) !!!
Vierailija kirjoitti:
Välillä hävettää jos ostan vaikka kaks kurkkua ja jotain pientä siihen lisäksi tyyliin suklaapatukan tai limsapullon tai vaikka savukkeita. Kaikki muut asiakkaat varmasti kuvittelee mielissään miten tuplapenetroin niillä :D
Vaikka menisivät siis ihan salaattiin tai johonkin. Kamalaa, tännekin joudun ihan selittelemään :D Syön paljon kurkkua ja ostan niitä oikeasti usein kaksin kappalein.
...mitä helkkaria....:) huutonaurua!! kelle tollanen nyt tulee mieleen..niin, no paitsi nyt aina mulle, hitto!
Vierailija kirjoitti:
-30% tuotteet.
Mitä häpeämistä on siinä, että tekee ekologisen valinnan? Kannattaa ostaa alennettuja tuotteita koska ne menevät muuten roskiin. Sen seurauksena lapsillamme ovat aikuisina huonommat elinolosuhteet. Järkevä kuluttaminen on hyve eikä mikään häpeän aihe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap mä en nää häpeää pakastepitsassa! =) Eiköhän lähes jokainen joskus syö pitsaa ja se mitä pitsaa tekee mieli onkin toinen juttu. Pakastepitsa, itsetehty ja pitseriasta tilattu maistuu kaikki ihan erilaisilta, joskus tekee mieli sitä pakastepitsaa.
Mutta mua kyllä hävettää toisinaan, kun ei osta kasviksia ollenkaan. Vaikka siihenkin tiedän itse syyksi sen, että kotona on jo tarvittavat kasvikset. Ja toinen on se, kun on jotkut synttärit tai muut juhlat tulossa niin hävettää ostaa keksiä, karkkia, sipsiä tms kun kuitenkin joutuu ostamaan niin paljon kaikkia herkkuja :S Tekis mieli kailottaa megafoniin "MEILLÄ ON JUHLAT, EN SYÖ NÄITÄ ITSE!" :D
Mä syön oikeasti pääsääntöisesti aika terveellisesti. Mut just jotkut juhlat, niin kärryt täynnä herkkuja. Sit kaikenmaailman Ostoskorikyttääjät kirjottaa, että hyi mitkä eväät taas pyöreällä naisihmisellä :D
Siis murehtiiko joku oikeasti tuollaisia asioita. Minä ostan kaupasta juuri sitä, mitä sillä hetkellä tarvitaan, ja jos joku toinen kauhistuu siitä, niin se on hänen ongelmansa.
Kyllä te olette naurettavaa sakkia. Ainakin peukutuksista päätellen.
Teininä hain krapulassa pakastepizzaa lähikaupasta ja mummojoukko alkoi kovaan ääneen päivitellä kassajonossa ostoskorini sisältöä ja kuinka nykynuoriso syö epäterveellisesti ja ennen oli kaikki paremmin. Nykyään tulee harvemmin osteltua eineksiä, mutta jos tulee, niin hävettää kyllä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Välillä hävettää jos ostan vaikka kaks kurkkua ja jotain pientä siihen lisäksi tyyliin suklaapatukan tai limsapullon tai vaikka savukkeita. Kaikki muut asiakkaat varmasti kuvittelee mielissään miten tuplapenetroin niillä :D
Vaikka menisivät siis ihan salaattiin tai johonkin. Kamalaa, tännekin joudun ihan selittelemään :D Syön paljon kurkkua ja ostan niitä oikeasti usein kaksin kappalein.
Oletan, että tämä on ihan huumorilla heitetty kommentti? Tai sitten on jo isoja ongelmia ihmisillä, jos useamman kurkun ostamisesta tulee ensimmäisenä mieleen tuplapenetraatio.
Asia on eri, jos sinulla olisi ostoskorissa dildo ja anustappi.
Harvoin varsinaisesti häpeän ostoksiani, mutta joskus kyllä tulee mietittyä annankohan huonon kuvan itsestäni jos korissa on lähes pelkästään eineksiä ja/tai herkkuja, vaikka jokainen järkevä ihminen tajuaisi etten niitä todellakaan joka päivä syö :D
Ihmeellistä kyllä, myös pikkuhousunsuojat hävettää. Ehkä koska olen nuori ihminen ja tuntuu että jossain paketeissa oikein korostetaan että "virtsankarkailuun!!" vaikka oikeasti käytän niitä kuukautisten alku- ja loppupäivinä kun tulee tuhruvuotoa ja tarvitsen jotain kevyttä suojaa.
Mutta ihana tietää etten ole ainut jota joskus omat ostokset hävettää! :)
t: 119
Jossain on kyllä jonkinlainen perusvika kun ihmiset häpeävät aivan normaaleja tekemisiä, niin kuin esim ruokaostoksia.
Tuollainen häpeäminen ei ole terveellistä. Ja ensinnäkin se johtuu ainoastaan siitä että porukka välittää siitä mitä muut ajattelevat heidän ostoksistaan. Aivan hullua hommaa.
Jos kauppa olisi tyhjä eikä siis kukaan näkisi mitä joku ostaa, niin eipä porukka myöskään häpeäisi.
Häpeällä on tietysti myös hyviäkin puolia - estää (toivon mukaan) meitä tekemästä vääriä, tuomittavia, vakavia tekoja. Mutta kaikki turhanpäiväinen häpeäminen, joka vaan rajoittaa elämistä, olemista ja toimintaa oman tahdon mukaan, pitäisi ehdottomasti karsia pois.
Ei ole varmaankaan vaikea arvata etten minä häpeä mitään ostoksiani missään enkä milloinkaan.