Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää tienata 1700€/netto, että saa tuoda puolison EU:n ulkopuolelta

Vierailija
15.02.2016 |

Hallituksen päätös. Vaikeuttaako tämä elämäänne?

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi minun elämään en saa ihan tuota summaa, mutta en usko sillä mitenkään herroiksi voisi Suomessa elää. Eiköhän tuo ole joku laskennallinen raja jolloin tukien maksu loppuu Suomessa paitsi maaloisten osalta. Isoimmat maaloisten saamaat tuet on satojatuhansia ja firmojen kohdalla ylikin.

Niin en saa tuota summaa ja ei tulisi mieleenkään tulla Suomeen elämään puolison kanssa kyöhänä. Pysyn puolison kotimaassa. En ole nähnyt vielä tänä vuonna edes yhtään tummaihoista. Parempi maa tämä Viro.

Vierailija
22/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä on tasaveroinen kumppani. Ei tarvitse elättää puolin eikä toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava päätös. Tämä ajaa elintasosurffarit takaisin perheensä luokse.

Siis kai te nyt tajuutte, että tää vaikuttaa esimerkiksi naisiin, joilla on vaikka amerikkalainen tai aussi poikaystävä?

Vierailija
24/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielipiteeni on, ettei saisi tuoda puolisoa lainkaan ulkomailta.

Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.

Vierailija
25/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni puoliso on japanilainen. Ei ole todennäköistä, että hän saisi töitä Suomesta ennen kuin oppii kunnolla suomea. Ihan hyvä, että ystäväni tienaa suht hyvin, koska palkalla pitää nyt elättää 2 ihmistä, jonain päivänä ehkä 3.

Vierailija
26/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin iloinen, että mieheni on hollantilainen eikä esimerkiksi jenkki. Kaikki suju paljon helpommin, vaikka toki mekin juostiin virastosta toiseen.

Jos mies ei olisi saanut toista työtä täältä nopeasti, olisi se täällä oleskelu papereissa ollut vain väliaikaista, mikä vaikeuttaisi montaa asiaa. Mutta onneksi toinen työ löytyi vaikka mies ei ole kouluja käynyt!

Vierailija
27/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös, ei tänne kaivata lisää elätettäviä.

Kirjoititko kommenttisi työpaikan tietokoneella? Vai eleletkö itse tukien varassa? Eli tarkoitatko ettei tänne kaivata sinun lisäksesi muita elätettäviä?

Ihan omalta koneelta kirjoitin ja en elä tukien varassa. Olen oman varallisuuteni omalla työllä tehnyt ja elän omilla rahoillani, vaikka en käy töissä. Veroja maksan vuosittain kumminkin 50-60ke.

Ai? No, onnea vaan. Olet päässyt hyvään asemaan. Harva tienaa niin paljon että maksaa veroja 5 000€ kuussa mutta voi ottaa maanantai-aamupäivänä niin rennosti että jäkättelee av-palstalla.

Kirjottelen muuten omalta koneelta tässä lopputyön nakuttelun ohessa, jos nyt sitä aloit miettiä.

No oma varallisuus on sellaisessa muodossa, että tuloja tulee tasaisesti kuukausittain vaikka ottaisinkin vähän rennommin. Asemaani pääsyssä oli kyllä myös hyvä tuuri.

Vierailija
28/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta kun puhutaan EU-kansalaisia koskevista oikeuksista, ne kattavat myös norjalaiset ja sveitsiläiset. Vapaa liikkuvuus, työlupa asiat nje.

Vierailija
29/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aivan oikein, jos tänne tulevalla ei ole töitä, niin totta kai sen toisen pitäisi kyetä elättämään molempia. Minulla on miesystävä EU-maassa, mutta en mä näe mitään syytä, miksi hänen pitäisi tänne muuttaa työttömäksi. Tuntuisi typerältä roudata hänet tänne istumaan kotona ja nostamaan tukiaisia. Ei tässä rakastumista olla kieltämässä, yhtä hyvinhän sitä voi suomalainen osapuoli muuttaa vaikka sinne Norjaan, Turkkiin, Venäjälle tai mistä nyt onkaan sen puolisonsa löytänyt, miksi sitä pitäisi väkisin Suomessa asua? En tiedä ovatko nuo tulorajasummat järkeviä, mutta kyllähän sitä nyt jotain pitää tulokkailta vaatia.

No jos jossain vaiheessa haluaa Suomessa asua? Suomessa ei helposti kielitaidoton heti saa töitä, mutta eibse tarkoita että on koko elämänsä loinen maassa. Opiskelee vuoden pari kieltä kunnolla, jonka jälkeen alkaa panostamaan töihin/omaan yritykseen.

Samathan samat voisit sanoa vaikka siihen norjalaiseen puolisoon, mikä pakko sinne Norjaan on mennä? Jos kummassakin maassa olisi samat lait, ei perheellä olisi koko maailmassa pian paikkaa missä yhdessä saisivat asua!

Vierailija
30/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tuon lain tarkoitus on hyvä, mutta minusta on noin ylipäänsä ihan hullua, että on olemassa jokin ylempi ns. asiantuntijataho, joka saa sanella, milloin olet köyhä ja milloin et, milloin asut liian ahtaasti jne. Suomalaiset ottavat kaikki määritelmät kuuliaisina vastaan. Esim. äitini tulot olivat joskus alle köyhyysrajan ja itse hän oli kamalan närkästynyt tästä, että hän ei mukamas voisi niillä tuloillaan elää. On myös olemassa jonkin sortin "vaihtoehtoihmisiä", jotka yrittävät elää jossain määrin omavaraisesti jne., mutta sehän ei käy näille asiantuntijoille, jotka ovat jumalan asemassa. Minusta riittäisi, että ei jaettaisi avokätisesti tukia vaikkapa juuri Suomeen muuttaville, mutta mikä hemmetin oikeus meillä on sen jälkeen syynätä toisten tuloja, kas kun ei käydä jääkaappiin kurkkimassa. Kannatan kiristyksiä tukipolitiikkaan, mutta ei kai tämän nyt ole tarkoitus muuttua miksikään natsivaltioksi, jossa puolet väestöstä tarkkailee toista puolta.

Vierailija
31/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuohon aika pian tule joku tarveharkinta systeemi ja sama kaikki tänne meno jatkuu. Symbolinen ele ettei suomalaiset täysin menettäisi hermojaan.

Vierailija
32/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielipiteeni on, ettei saisi tuoda puolisoa lainkaan ulkomailta.

Jos on pakko ottaa ulkomainen puolisi jääköön sinne mistä sen ottaakin ja antakoon Suomen kansalaisuuden pois. Yksinkertaista, eikö totta.

Ymmärrätkö pässi, ettei sitä ulkomaalaista puolisoa yleensä tuomalla tuoda ja oikein väkisin raahata omaan maahan. Selität tilanteen niin että kaikki suomalaiset oikein sinua kiusatakseen iskevät jonkun ulkomaalaisen ja raahaavat sen niskasta tänne. Yleensä tilanne on se että joku asuu tai käy ulkomailla, sanotaan nyt vaikka Australiassa, tapaa kivan paikallisen, rakastuu ja alkaa tapailla. Pitäisikö kaikkien ulkomaalaisiin rakastuneiden vaan sanoa "sori, en mä voi nyt olla sun kanssa kun kato sä oot ulkomaalainen :/".

Vierailija
33/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai tuon lain tarkoitus on hyvä, mutta minusta on noin ylipäänsä ihan hullua, että on olemassa jokin ylempi ns. asiantuntijataho, joka saa sanella, milloin olet köyhä ja milloin et, milloin asut liian ahtaasti jne. Suomalaiset ottavat kaikki määritelmät kuuliaisina vastaan. Esim. äitini tulot olivat joskus alle köyhyysrajan ja itse hän oli kamalan närkästynyt tästä, että hän ei mukamas voisi niillä tuloillaan elää. On myös olemassa jonkin sortin "vaihtoehtoihmisiä", jotka yrittävät elää jossain määrin omavaraisesti jne., mutta sehän ei käy näille asiantuntijoille, jotka ovat jumalan asemassa. Minusta riittäisi, että ei jaettaisi avokätisesti tukia vaikkapa juuri Suomeen muuttaville, mutta mikä hemmetin oikeus meillä on sen jälkeen syynätä toisten tuloja, kas kun ei käydä jääkaappiin kurkkimassa. Kannatan kiristyksiä tukipolitiikkaan, mutta ei kai tämän nyt ole tarkoitus muuttua miksikään natsivaltioksi, jossa puolet väestöstä tarkkailee toista puolta.

Tavallaan samaa mieltä. Minusta tuet voisi karsia minimiin, mitään asumistukea tai toimeentulotukea ei tarvita, niiden tilalla voisi olla asuntolamaisia ratkaisuja ja ruuanjakelupisteitä. Silloin se tulottoman suomalaisen tuloton puoliso ei olisi kiva lisä, jonka avulla saa yhteiskunnalta lisää rahaa.

Vierailija
34/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut täysin tuloton (=kotiäitinä ulkomailla), kun ulkomaalaisen mieheni kanssa muutimme Suomeen. Tosin miehellä oli hyväpalkkainen työ valmiina Suomessa.

Veljeni taas meni parikymppisenä naimisiin ollessaan vielä opiskelija ja ulkomaalaisella vaimolla ei aluksi työpaikkaa. Veljeni tekee yo-opintojen ohella niin paljon töitä kun pystyy, mutta ei ansiot tuolle vaaditulle tasolle kerry.

Vierailija
35/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso voi tulla Suomeen, jos hän kykenee osoittamaan, että pystyy elättämään itsensä eli on työpaikka tai muita tuloja, joiden turvin elää. Mikä ongelma tuo on länsimaalaiselle ihmiselle, jonka ydinjatkeeseen on iskostettu ajatus siitä, että jokainen elättää itsensä työllään.

Se, että Suomessa ei ole töitä kaikille.

Kyllä se väärältä kuulostaa, jos Suomalainen ei saa puolisonsa kanssa Suomessa asua, mikäli palkka on liian matala.

Jos Suomessa ei kerran ole töitä, niin miksi pitäisi juuri Suomessa asua? Jos miehellä on töitä omassa kotimaassaan, niin mikä ihme estää suomalaista naista muuttamasta miehen maahan? Vai riippuuko se rakkaus nyt kuitenkin siitä elintasosta, joka on ehkä Suomessa parempi kuin jossain Turkissa? Onko se ulkomainen puoliso sen elintason eikä rakkauden perässä?

Älä nyt heti vedä sitä turkkia esiin. Mieheni on japanilainen ja japanissa tienasi yli 4000€ kuukaudessa. Asuimme yhdessä monta vuotta. Haluamme kuitenkin asua ja kasvattaa lapsemme Suomessa, koska Suomi on puhtaampi, terveellisempi, turvallisempi ja stressittömämpi maa kuin Japani on. Hän ei ole vielä saanut töitä Suomessa, mutta emme ole tähänmennessä olleet katkeria muutosta tänne vaikka tulomme tippui yhteensä yli 6000€/kk, ja elintasomme on mitätöntä siihen mitä oli Osakassa asuessamme. Uskomme kyllä että taloutemmekin tästä nousee omalla panostuksellamme, vaikka nyt ei tuo 2600€ raja todellakaan mene rikki. Japaniin emme kuitenkaan halua palata ja Suomalaisena minusta minulla on oikeus täällä asua puolisoni ja lapseni kanssa. Ei työtöntäkään potkita Suomesta yhtäkkiä johonkin "toiseen maahan" ja sanota sille että "pakkoko sun on Suomessa asua työtön muissa maissa on töitä".

Vierailija
36/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nyt ole ihan päivänselvää, että itse on itsensä elätettävä ja jos muutat ulkomaille, suunnittelet ensin sen, miten tulet toimeen taloudellisesti ja missä asut?

Vierailija
37/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut täysin tuloton (=kotiäitinä ulkomailla), kun ulkomaalaisen mieheni kanssa muutimme Suomeen. Tosin miehellä oli hyväpalkkainen työ valmiina Suomessa.

Veljeni taas meni parikymppisenä naimisiin ollessaan vielä opiskelija ja ulkomaalaisella vaimolla ei aluksi työpaikkaa. Veljeni tekee yo-opintojen ohella niin paljon töitä kun pystyy, mutta ei ansiot tuolle vaaditulle tasolle kerry.

Oletko todella niin typerä että luulet ettei ulkomaalaiset pääse tänne jos heillä on hyvä työpaikka valmiina?

Vierailija
38/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi muuttaa puolison kotimaahan! Adios 👋🏽

Vierailija
39/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan härjetöntä. Jollei ole tarpeeksi kovapalkkaisessa työssä, saa rakastua vain suomalaiseen tai EU-kansalaiseen.

Esimerkiksi rakastuminen ja yhteenmuuttaminen Norjalaisen kanssa olisi esityksen mukaan kielletty.

Mihin menit, suomeni?

Eiköhän norja lasketa silti kuuluvaksi Eurooppaan. Taitaa olla toi lähinnä niille idästä tulleille ja hyvä niin miksi pitäisi elättää Suomessa jotain moni lapsista perhettä mistä on paljon menoja. Eiköhän ton säännön voi kiertää. Esim sainme miehelleni oleskelu luvan sillä tavalla että hän tuli Suomeen turisti viisumilla ja täällä menimme anomaan oleskelupaa. Ei minun tulot vaikuttanut päätökseen vaan hänen tulonsa. Vai vaikuttaako naisenkin tulot? Entä jos mies tekee töitä ja vaimo hoitaa kotia ja lapsia?

Vierailija
40/256 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi muuttaa puolison kotimaahan! Adios 👋🏽

Suomalaiset veronmaksajat kiittää valintaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi