Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!
Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.
Kommentit (187)
Minua niin huvittaa nämä provoa huutelevat salapoliisit. Luuletteko tutkivanne tärkeitä rikoksia? Luutavampaa toki on, että elämässänne ei tapahdu yhtään mitään ja tämä on teille tärkeää ajanvietettä. Vähän kuin naapurin vakoilemista koska olette varmoja että pakko sen naapurin on jotain rikollista tehdä. Sitten alatte uskoa siihen ettekä ole enää mistään varmoja.
Lopussa teistä tulee skeptikkoja ja uskotte vaikka mihin salaliitto teorioihin. On olemassa ufoja ja lopuksi miehennekin on sellainen.
Tätä seuraa tietenkin dementia ja loppuelämä vanhainkodissa. Nyt siis tiedämme miksi naiset on yliedustettuina vanhainkodeissa.
Laittakaa niitä nuolia vaan huolella alaspäin. Todistatte olevani oikeassa. On tämä elämä mahtavaa.
P.s. Jos oikein hatuttaa voitte ilmoittaa viestin epäasialliseksi.
Rakastan teitä ja tätä palstaa. Olette ihania mussukat!
Ei ymmärrä näitä sietämisiä. Mä en siedä asiatonta käytöstä keltään. Millainen paisti pitää ihmisen olla, että antaa toisen kusta silmilleen vuosi toisensa perään?
Joku tekisi tollasen yksittäisen muhun kohdistuvan laskunpilkonnan sanoisin samoin tein tarjoilijalle maksavani koko pskan ettei tarvii pilkkoo.
Tohon pöytäkeskusteluun taas... Mä teen aina tollasessa vihjailevassa niljailussa niin, että alan pyytämään vittuilijalta tarkennusta kun "en ymmärrä". Toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä viihdearvoa ilkeissä ja/tai typerästi käytäytyvissä ihmisissä on.
Et nyt ymmärtänyt. Tämän on pakko olla provo. Salapoliisit ovat sen jo todenneet.
Vierailija kirjoitti:
Minua niin huvittaa nämä provoa huutelevat salapoliisit. Luuletteko tutkivanne tärkeitä rikoksia? Luutavampaa toki on, että elämässänne ei tapahdu yhtään mitään ja tämä on teille tärkeää ajanvietettä. Vähän kuin naapurin vakoilemista koska olette varmoja että pakko sen naapurin on jotain rikollista tehdä. Sitten alatte uskoa siihen ettekä ole enää mistään varmoja.
Lopussa teistä tulee skeptikkoja ja uskotte vaikka mihin salaliitto teorioihin. On olemassa ufoja ja lopuksi miehennekin on sellainen.
Tätä seuraa tietenkin dementia ja loppuelämä vanhainkodissa. Nyt siis tiedämme miksi naiset on yliedustettuina vanhainkodeissa.
Laittakaa niitä nuolia vaan huolella alaspäin. Todistatte olevani oikeassa. On tämä elämä mahtavaa.
Joo, no kenelläköhän täällä on noita salaliittoteorioita ja palsta tärkeää ajan vietettä... ;)
"Todistatte olevani oikeassa." :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aloittajan tarina voi olla tosi. Myös minun anoppini on usein maksanut ruoan pojalleen ja lapsellemme mutta ei minulle. Jopa kerran, kun olimme olleet koko päivän auttamassa heitä muutossa. Olen tottunut siihen, ettei anoppi pidä minusta enkä minä hänestä.
Ja sinä vaan uskollisesti tuppaudut auttamaan, voi hyvänen aika, umpityhmää sakkia olette.
Minä haistattaisin pitkät moisen anopin muutolla, tosin meillä ei edes kuviteltais menevämme avuksi, jos anoppini käyttäytyisi noin.
Onneksi on sattunut kohdalle maailman mukavin anoppi ja appi, ei ole koskaan tarvinnut vääntää, ei edes silloin kun heidän pojastaan erosin. Anopista ja apesta en eronnut, enkä eroa!
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja sen verran vielä vastailen tähän, että anoppihan nimenomaan valitsi hetken, kun mieheni poistui pariksi minuutiksi. En usko, että olisi uskaltanut käyttäytyä noin hänen aikanaan. Tai ainakin tiesi, että mieheni olisi puuttunut asiaan. Mieheni ei ole ns. mammanpoika, hän ei ole äitinsä kanssa läheinen. Ajattelen myös niin, että itsensäpä häpäisee kaikkien silmissä käytöksellään. Kohtalotovereiden ajatuksia olisi kiva kuulla.
Miten hän valitsikin myös vasta sen hetken kun muut olivat lasten leikkipaikalla ja pukemassa? Kuka vetää hynttyyt ravintolassa niskaansa ennen laskun tilaamista?
No, vaikkapa meidän lapset ja yhden lapsen avovaimo. Meillä oli kerran merkkipäivä, jota juhlistimme ulkona syömällä. Mukaan pyysimme aikuiset lapsemme sekä yhden lapsen avopuolison. Tällä pariskunnalla oli jo sovittu toinen meno myöhemmäksi. Ruokalun loppuvaiheessa heillä oli jo kiire, joten he lähtivät ja me jäimme odottamaan laskua. Tämän ketjun perusteella en ymmärrä, mikä tuossa oli outoa.
Pari kirjoittajaa ihmetteli, miten ap:n anoppi tiesi ruokailusta. Ehkäpä anoppi sattui aiemmin soittamaan pojalleen ja niitä näitä jutellessa poika tuli maininneeksi, että menevät ulos syömään. Pieni lipsaus puheissa ja tällainen on lopputulos. Minulta ap saa sympatiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja sen verran vielä vastailen tähän, että anoppihan nimenomaan valitsi hetken, kun mieheni poistui pariksi minuutiksi. En usko, että olisi uskaltanut käyttäytyä noin hänen aikanaan. Tai ainakin tiesi, että mieheni olisi puuttunut asiaan. Mieheni ei ole ns. mammanpoika, hän ei ole äitinsä kanssa läheinen. Ajattelen myös niin, että itsensäpä häpäisee kaikkien silmissä käytöksellään. Kohtalotovereiden ajatuksia olisi kiva kuulla.
Miten hän valitsikin myös vasta sen hetken kun muut olivat lasten leikkipaikalla ja pukemassa? Kuka vetää hynttyyt ravintolassa niskaansa ennen laskun tilaamista?
No, vaikkapa meidän lapset ja yhden lapsen avovaimo. Meillä oli kerran merkkipäivä, jota juhlistimme ulkona syömällä. Mukaan pyysimme aikuiset lapsemme sekä yhden lapsen avopuolison. Tällä pariskunnalla oli jo sovittu toinen meno myöhemmäksi. Ruokalun loppuvaiheessa heillä oli jo kiire, joten he lähtivät ja me jäimme odottamaan laskua. Tämän ketjun perusteella en ymmärrä, mikä tuossa oli outoa.
Pari kirjoittajaa ihmetteli, miten ap:n anoppi tiesi ruokailusta. Ehkäpä anoppi sattui aiemmin soittamaan pojalleen ja niitä näitä jutellessa poika tuli maininneeksi, että menevät ulos syömään. Pieni lipsaus puheissa ja tällainen on lopputulos. Minulta ap saa sympatiat.
Hm... sun esimerkissä oli varmaan sovittu etukäteen, että te maksatte viulut myös tyttärenne ja poikaystävän osalta. Ap:n tapauksessahan anoppi kaiketi alkoi puhua maksamisesta vasta kun safkat oli syöty. Anoppi olisi siis pojalta saanut selville illallisen ajankohdan ja paikan. Oliko anoppi yllärinä kutsunut sekä itsensä messiin että muita sukulaisiakin paikalle? Oliko se ylläri myös ap:n miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm... sun esimerkissä oli varmaan sovittu etukäteen, että te maksatte viulut myös tyttärenne ja poikaystävän osalta. Ap:n tapauksessahan anoppi kaiketi alkoi puhua maksamisesta vasta kun safkat oli syöty. Anoppi olisi siis pojalta saanut selville illallisen ajankohdan ja paikan. Oliko anoppi yllärinä kutsunut sekä itsensä messiin että muita sukulaisiakin paikalle? Oliko se ylläri myös ap:n miehelle?
Ei ihme, että ap:n mies pakeni vessan suojiin...
Vierailija kirjoitti:
Laitoin sulle alapeukun ihan siksi, että syytät muita asiasta, jota teet itse. Muuhun kommentointiin riittää ihmiskaasu.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Joo, niin ollaan menty tähänkin asti, että yritetään vaan ignoorata. Toisaalta, jos loukkaava käytös ulottuu tulevaisuudessa lapsiin, niin sitten ollaan ihmeissämme. Postasin tämän tänne siksi, että musta tämän viihdearvo on niin omaa luokkaansa ja kohtalotovereita on kiva kuulla. Olen joutunut tuota hänen "hoitamistaan" miettimään, hän kun on jo iäkäs. En aio hoitaa, hotokotiin sitten tervemenoa. Siinä mun raja kait kulkee.
"En aio hoitaa" joopa joo, kuinkahan moni noin yleensäkään hoitaa oman vanhan anoppinsa. Paska provo ja paskaa kruununkiillotusherutusta.
Mä toivon, että ap:n anoppi kuolla kupsahtaa saappaat jalassa ja kiusaa aloittajan kaltaista oman kehun haisijaa vielä monta vuotta ennen sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta tässähän oletusarvo ei ollut, että anoppi maksaa kaikkien ruuat. Miten ne muut olivat jo laittamassa takkeja päälle, ennen kuin siitä oli sovittu? Että äläpäs nyt yritä puolustella valehtelijaa eli ap:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Semmoiseen kiinnitin huomiota, että joku oli sitä mieltä, että mies saisi kuulla kunniansa anopin käytöksen takia ja se oli saanut yläpeukkuja. Eihän omainen voi olla vastuussa läheisen käytöksestä/mielenterveysongelmasta. Hän ja muut samassa tilanteessa olevathan siitä nimeonmaan kärsivät ja joutuvat häpeämään asiaa. Olemme varmasti anopin kanssa erilaisia, mutta koska omaan normaalit käytöstavat häntä kohtaan, ei hänellä pitäisi olla mitään hampaankolossa.
No tarkoitti varmaan sitä, että mies voisi sanoa vastaan tai puuttua tuohon kun kerran huomaa jonkun ilkeilevän puolisolleen. Ei kukaan normaali vain kuuntele ja häpeä tuollaisessa tilanteessa. Mutta nää sun tekstit kyllä kuulostaa niin kruununkiillottamiselta.
No eipä. Tai kruununkiillottamisen kerjäämiseltä. Ja moni mamma typeränä osallistuukin ruskealla kielellä aloittajan nuolentaan. Koko kertomus on todennäköisesti pelkkää paskaa. Kuka tahansa voi olla fantasioissaan tuollaista anoppia kohtaan kuinka vahva tahansa.
Näin ohiksena sellainen huomio, että hieman kipeiltä vaikuttaa nuo sunkin sanavalinnat. Jos noin kovasti ottaa päästä jonkun tuntemattoman saamat yläpeukut, niin kannattaisi vakaasti harkita palstailun vähentämistä ja oman elämän hankkimista.
No minua kyllä huolestuttaa se, millaisia valehtelijoita osa ihmisistä on. Miksi kukaan tekee provoaloituksen saadakseen haukkua muita ihmisiä tekaistulla tarinalla? Mietipä itse kuinka paha asia se on. Tämä on aivan selvä provo, ja ap on sairas hakiessaan mielihyvää tekaistulla toisen ihmisen lokaan vetämisellä. Siis ilkeilyä ihmisille tapahtuu, mutta ei tälle aloittajalle eilen ravintolassa miehensä äidin taholta.
En tiedä, kumpi on isompaa ajantuhlausta: haksahtaa provoon, vai etsiä suurennuslasilla jokaisen kommentin pieninkin epäkohta, johon tarttua. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä viihdearvoa ilkeissä ja/tai typerästi käytäytyvissä ihmisissä on.
Et nyt ymmärtänyt. Tämän on pakko olla provo. Salapoliisit ovat sen jo todenneet.
Ilkeät ihmiset usein hakevat ilkeilyllä huomiota itselleen ja nauttivat kun sitä saavat. Mitä vähemmän he saavat ilkeilyllä huomiota sitä todennäköisemmin se sen lopettavat. Typerälle käytökselle naureskeliat itse asiassa ovat ilkeilyn mahdollistajia. Samoin on tilanne usein esim. koulukiusaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Semmoiseen kiinnitin huomiota, että joku oli sitä mieltä, että mies saisi kuulla kunniansa anopin käytöksen takia ja se oli saanut yläpeukkuja. Eihän omainen voi olla vastuussa läheisen käytöksestä/mielenterveysongelmasta. Hän ja muut samassa tilanteessa olevathan siitä nimeonmaan kärsivät ja joutuvat häpeämään asiaa. Olemme varmasti anopin kanssa erilaisia, mutta koska omaan normaalit käytöstavat häntä kohtaan, ei hänellä pitäisi olla mitään hampaankolossa.
No tarkoitti varmaan sitä, että mies voisi sanoa vastaan tai puuttua tuohon kun kerran huomaa jonkun ilkeilevän puolisolleen. Ei kukaan normaali vain kuuntele ja häpeä tuollaisessa tilanteessa. Mutta nää sun tekstit kyllä kuulostaa niin kruununkiillottamiselta.
No eipä. Tai kruununkiillottamisen kerjäämiseltä. Ja moni mamma typeränä osallistuukin ruskealla kielellä aloittajan nuolentaan. Koko kertomus on todennäköisesti pelkkää paskaa. Kuka tahansa voi olla fantasioissaan tuollaista anoppia kohtaan kuinka vahva tahansa.
Näin ohiksena sellainen huomio, että hieman kipeiltä vaikuttaa nuo sunkin sanavalinnat. Jos noin kovasti ottaa päästä jonkun tuntemattoman saamat yläpeukut, niin kannattaisi vakaasti harkita palstailun vähentämistä ja oman elämän hankkimista.
No minua kyllä huolestuttaa se, millaisia valehtelijoita osa ihmisistä on. Miksi kukaan tekee provoaloituksen saadakseen haukkua muita ihmisiä tekaistulla tarinalla? Mietipä itse kuinka paha asia se on. Tämä on aivan selvä provo, ja ap on sairas hakiessaan mielihyvää tekaistulla toisen ihmisen lokaan vetämisellä. Siis ilkeilyä ihmisille tapahtuu, mutta ei tälle aloittajalle eilen ravintolassa miehensä äidin taholta.
Tuota, jos tarina on keksitty niin silloinhan anoppikin elää mielikuvitusmaailmassa. Kuinkahan pahasti hän siellä loukkaantuu, kun hänet on näin lokaan vedetty?? :DD
Kyllä minä jotenkin uskon siihen, että aloittajan tarina olisi tosi. En oikeastaan ymmärrä, miksi siihen ei haluta uskoa, kun kyllähän tämän keskustelupalstan perusteellakin näkee, ettei kaikilla tasapuolisuus ja kohteliaisuus ole prioriteettilistan kärjessä. Kyllähän sitä on olemassa erikoisen törkeitä ihmisiä, jotka vieläpä jotenkin kummasti omaavat kaksinaamaisella käytöksellään jonkinlaista karismaa niiden silmissä, joita kohtaan ovat lipevämpiä. Kai tuo on sama ilmiö kuin koulukiusaamisissa...
Itselläkin kaiken lisäksi sattuu olemaan vähän samanlainen anoppi. Tässä meidän tilanteessa anopilla on toki suurempi tarve olla ehkä ylianteliaskin, jotta saisi sillä tavalla itsensä näyttämään viattoman ystävälliseltä, mutta puheet ovat yleensä sitä luokkaa, että tulee hyvin selväksi, ettei ainakaan miniäänsä arvosta. Saattaa esimerkiksi puhua haukkuen jostakin toisesta ihmisestä, jolla on samanlainen elämäntilanne kuin itselläni, vaikka muuten aihe ei edes olisi tullut esille. Todennäköisesti esittäisi, ettei hoksannut yhtäläisyyttä, jos hänelle siitä huomauttaisi. En ole jaksanut itseäni puolustella tuossa ympäristössä, kun tuntuu, että siitäkin ottaisi vain lisäsyitä arvosteluun. Toki jatkossa en varmastikaan jaksa olla yhtä "kiltti" itsekään puheissani, jos sama meno jatkuu pitkään. Joka tapauksessa monenlaista sitä noissa sukulaisuuspiireissäkin tapahtuu. Voimia siis aloittajalle! Harmittaa kyllä puolestasi.