Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!

Vierailija
15.02.2016 |

Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet tähänkin ketjuun valittavista eukoista tulee itse olemaan aikanaan samanlaisia kuspäitä. Te naiset vaan ootte tollaisia, ilkeitä selkäänpuukottjia.   

Tunnen kyllä useammankin täysin ääliön ja ilkeän appiukon. Appiukon ja vävyn tai miniän suhde harvoin kuitenkaan aiheuttaa samalla tavalla ristiriitoja kuin anopin ja miniän. Itse ajattelen syyn löytyvän kilpailusta ja miellyttämisen tarpeesta. Etenkin nuorilla naisilla tuntuu edelleen olevan suuri tarve miellyttää "apua en voi sanoa suoraan kun vastapuoli varmasti loukaantuu eikä ainakaan sen jälkeen pidä minusta". Ilkeilijä vaan ei taida pitää sinusta vaikka tekisit mitä. Uskon että miehet paremmin sietää ajatusta että kaikki eivät voi pitää kaikista mutta silti voi tulla toimeen.

Vierailija
162/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehesi soittamaan äidilleen ja käskemään säästämään rahansa vanhuuden päiviään varten.Hoito maksaa ja teiltä ei apua tipu.Niin makaa kuin petaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salapoliiseille:

1. Anoppi ilmoittaa pöytäseurueelle jo aluksi tai ruokailun aikana, että minä sitten muuten maksan.

2. Syödään ruoka, mies menee vessaan, lapset leikkipaikalle parin aikuisen kanssa ja osa jää pöytään, kuten ap.

3. Anoppi vinkkaa tarjoilijan paikalle ja näyttää kunkin ruokailijan istumapaikkaa: maksan tuon ja tuon, en tuota jne., jolloin tilanne vasta selkiää ap:lle

4. Laskut tulevat nopeasti (kenties hiljainen ravinteli) ja anoppi ja ap maksavat laskunsa.

5. Mies tulee vessasta ja muu seurue tahoiltaan, lähdetään pois.

Ei se minusta niin vaikealta ja loogisesti mahdottomalta kuulosta!

T. Ei ap

Vierailija
164/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Joo, niin ollaan menty tähänkin asti, että yritetään vaan ignoorata. Toisaalta, jos loukkaava käytös ulottuu tulevaisuudessa lapsiin, niin sitten ollaan ihmeissämme. Postasin tämän tänne siksi, että musta tämän viihdearvo on niin omaa luokkaansa ja kohtalotovereita on kiva kuulla. Olen joutunut tuota hänen "hoitamistaan" miettimään, hän kun on jo iäkäs. En aio hoitaa, hotokotiin sitten tervemenoa. Siinä mun raja kait kulkee.

"En aio hoitaa" joopa joo, kuinkahan moni noin yleensäkään hoitaa oman vanhan anoppinsa. Paska provo ja paskaa kruununkiillotusherutusta.

Mulla on oikein ihana anoppi ja todellakin tulen auttamaan häntä kun ikä ottaa kiinni. Ja tunnen vanhempia työkavereita jotka parhailla aikaa auttaa arjen asioissa anoppiaan. Sääntönä aikalailla on, että anopin kanssa tulee useimmiten toimeen vähintään.

Vierailija
165/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tää on. Mutta olisin hymyillyt ja sanonut tarjoilijalle, että mieheni tulee kohta, hän maksaa minun laskun. Ja voitte hoitaa anopin laskun ensin. Kultani maksaa mun laskun aina. Ja kun poika tulee vessasta sanon: rakas, äitisi maksoi nikopetterin ja sinun laskun. Maksaisitko sinä minun osuuden. Äitisi rahat ovat vähän tiukilla nyt kun koko sivun laskut pitää hoitaa pienistä eläkkeistä.

Vierailija
166/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppisi on vain kyllästynyt maksamaan sinun tuhlaamistasi. Miehesi on kertonut hänelle kuinka käsittelet rahaa ja kuinka suurin osa perheenne menoista muodostuu sinun itsekkäistä hankinnoistasi. Tästä syystä miehesi on joutunut lainaamaan äidiltään rahaa sähkölaskuihin ja moneen muuhun päivittäiseen asiaan. Koko miehesi suku on tietoinen narsistiperheenne tilanteesta ja taloudellisista vaikeuksista. He olivat itseasiassa ehdottaneet anopillesi, että antaa elätin maksaa vaihteeksi itse oma laskunsa.

Vierailija
167/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salapoliiseille:

1. Anoppi ilmoittaa pöytäseurueelle jo aluksi tai ruokailun aikana, että minä sitten muuten maksan.

2. Syödään ruoka, mies menee vessaan, lapset leikkipaikalle parin aikuisen kanssa ja osa jää pöytään, kuten ap.

3. Anoppi vinkkaa tarjoilijan paikalle ja näyttää kunkin ruokailijan istumapaikkaa: maksan tuon ja tuon, en tuota jne., jolloin tilanne vasta selkiää ap:lle

4. Laskut tulevat nopeasti (kenties hiljainen ravinteli) ja anoppi ja ap maksavat laskunsa.

5. Mies tulee vessasta ja muu seurue tahoiltaan, lähdetään pois.

Ei se minusta niin vaikealta ja loogisesti mahdottomalta kuulosta!

T. Ei ap

paitsi että aloitusviestiä lainaten "Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua."

Vierailija
168/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokenut anopin vastaavat tempaukset ja nyt ymmärrän, että minun ei todellakaan tarvitse sietää enää anoppini narsistista käytöstä. Poikansa ei ole enää aikoihin sietänyt äitiänsä, kun on koko elämänsä sitä käytöstä katsellut. Minulle uudempaa, että joitain ihmisiä voi kohdella kaltoin, ei saisi. On ollut vaikeata hyväksyä se, jonka nyt ymmärrän johtuvan siitä, että sellaista ei pidäkään hyväksyä. Sama kuin paskaa yrittäisi syödä, mutta se ei maistu, koska sitä ei kuulukaan syödä.

Vierailija
169/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ap provo tai ei niin eipä tuo mitenkään erityisen uskomattomalta kuullosta; itse häntä kyllä uskon. Kuullostaa siltä kuin häntä arvostelevat eivät olisi ikinä tavanneet persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Minä olen, ja sen jälkeen kun on seurannut ns. arvostetussa asemassa olevan iäkkäämmän naisen itkevän ja huutavan kurkku suorana hänen loukkaannuttuaan asiasta mikä ei koske häntä lainkaan ymmärtää, että meitä on moneen lähtöön. Toki tuo oli vain yksi tempaus kyseisen naisen koko elämän kestäneessä jatkumossa, mutta minulle, nuorelle miehelle, hän oli aina tuota ennen esiintynyt järkevänä ja mukavana ihmisenä.

Jotkut ihmiset pelailevat käsittämättömiä pelejä, pahimpina psykopaattiset narsistit. Itse epäilen tuolla tuntemallani naisella olleen epävakaan persoonallisuushäiriön (borderline personality disorder). Pelottavaa oli miten hyvin hän osasi piilottaa sen niitä kohtaan, joiden kanssa halusi olla hyvissä väleissä. Viholliset sitten saivatkin täyslaidallisen, tosin usein selän takana. Myös hänen oma lähipiirinsä kärsi ailahtelevasta luonteesta. Itse katkaisin välit kyseiseen naiseen totaalisesti hänen lopulta käännyttyään myös minua vastaan eikä ikävä ole ollut.

Toivottavasti ap saa hoidettua välit jotenkin anoppinsa kanssa, lähinnä lasten takia, mutta kyllä se juttu on niin, että ei kaikkea skeidaa tarvitse sietää keneltäkään.

Vierailija
170/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohista  huvittaa nämä  kyökkisykolokit, jotka löytävät ympäriltään koko ajan diagnostisoitavaa, mutta peilistä eivät löydä

Vierailija
171/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aloittajan anopin kaltaisia ihmisiä on. Sattumoisin itsekin tunnen useita, jo tosin edesmenneitä, joten ei heistä sen enempää. Rauha heidän sieluilleen.

Vierailija
172/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ap provo tai ei niin eipä tuo mitenkään erityisen uskomattomalta kuullosta; itse häntä kyllä uskon. Kuullostaa siltä kuin häntä arvostelevat eivät olisi ikinä tavanneet persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Minä olen, ja sen jälkeen kun on seurannut ns. arvostetussa asemassa olevan iäkkäämmän naisen itkevän ja huutavan kurkku suorana hänen loukkaannuttuaan asiasta mikä ei koske häntä lainkaan ymmärtää, että meitä on moneen lähtöön. Toki tuo oli vain yksi tempaus kyseisen naisen koko elämän kestäneessä jatkumossa, mutta minulle, nuorelle miehelle, hän oli aina tuota ennen esiintynyt järkevänä ja mukavana ihmisenä.

Jotkut ihmiset pelailevat käsittämättömiä pelejä, pahimpina psykopaattiset narsistit. Itse epäilen tuolla tuntemallani naisella olleen epävakaan persoonallisuushäiriön (borderline personality disorder). Pelottavaa oli miten hyvin hän osasi piilottaa sen niitä kohtaan, joiden kanssa halusi olla hyvissä väleissä. Viholliset sitten saivatkin täyslaidallisen, tosin usein selän takana. Myös hänen oma lähipiirinsä kärsi ailahtelevasta luonteesta. Itse katkaisin välit kyseiseen naiseen totaalisesti hänen lopulta käännyttyään myös minua vastaan eikä ikävä ole ollut.

Toivottavasti ap saa hoidettua välit jotenkin anoppinsa kanssa, lähinnä lasten takia, mutta kyllä se juttu on niin, että ei kaikkea skeidaa tarvitse sietää keneltäkään.

Joo, en minä sitä epäile yhtään etteikö tuollaisia anopin kaltaisia ihmisiä olisi olemassa. Provoksi minusta tämän tekee tuo ap:n ja kaikkien muiden suhtautuminen. Miksi esim. ap:n mies olisi ap:n kertoessa tuohtunut silmin nähden äitinsä käytöksestä, jos käytökselle olisi joku tuollainen selitys, persoonallisuushäiriö tai muu vastaava.

Tai ap:n sukulaiset katsoisivat vaan vierestä kun vieras ihminen maksaa heidän laskunsa muttei heidän sukulaisensa.

Vierailija
173/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi mäkään missään tekemisissä. Lapsia voisin kerran vuodessa käydä näyttämässä, jos anoppia sattuu kiinnostamaan.

Kai muut seurueesta tajusivat että anoppi jätti sinun osuutesi maksamatta? Jos joku sukulaisistani käyttäytyisi noin miniäänsä kohtaan niin jäisi kyllä yhteyden pito ja tapaamiset mun ja kyseisen sukulaisen kohdalta kokonaan.

Kuulosti siltä, etä tajusivat.

Ikävää huonoa käytöstä siltä anopilta. Varmasti on loukattu olo.

Mistäköhän hän sinulle on noin vihainen tai kateellinen, että käyttäytyy tuolla tavalla?

Hyvä, että pidit pokkasi. Olishan tossa voinut kyllä ruveta nautamaankin. Räkäsesti. Oli niin tökerö temppu.

Ensi kerralla, kun haluaa jotain tuontapaisia tehdä, niin torju hänet jo alkumetreillä. Kiitos en halua kylmää seuraasi. Ja tehkää miehesi kanssa yhteinen suunnitelma ja jutelkaa joka ikinen kerta, kun vastaavaa tapahtuu.

Miten se mies nut just silloin sattuikin vessaan?

Vierailija
174/187 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkymoukut jatkavat tuollaista käytöstä niin kauan kunnes se tehdään näkyväksi.

Vierailija
175/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ole provo. Seurueesta osa oli leikkipaikalla lasten kanssa, kaikki tekivät lähtöä, takkeja haettiin. 

Miten tämä lause sopii siihen, että aloituksessa "anoppi osoitti niitä ruokailijoita, joiden laskun hän maksaa"?

Siksi kai osoitteli, kun olivat siellä kauempana?

Vierailija
176/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole heti provo..

Oma anoppini ei tykkää minusta ja "näpäytti" minua niin, että osti poikansa lapselle joululahjan, mutta minun ja pojan yhteisen lapsen jätti kokonaan ilman lahjaa!

Ei sen rahan tai lahjan niin väliä, mutta kun lapsi kattoo vierestä kuinka isoäiti antaa lahjan vaan toiselle.. Todella törkeetä mielestäni!

Tän tapasia tilanteita, mistä huomaa ettei tykkää minusta, oli kaikenlaisia erilaisia tyhmiä juttuja, mistä varmasti pahoittaa mielensä... Esim. Sano että minä en saa käydä hänen luonaan ym. Ja poika ei sitten malttanut pysyä sieltä pois, vaikka minua ei sinne huolittukaan... Kuormittaa meidän suhdetta ihan tosissaan! Ei tarvitse enää siellä käydä..

Vierailija
177/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi mäkään missään tekemisissä. Lapsia voisin kerran vuodessa käydä näyttämässä, jos anoppia sattuu kiinnostamaan.

Kai muut seurueesta tajusivat että anoppi jätti sinun osuutesi maksamatta? Jos joku sukulaisistani käyttäytyisi noin miniäänsä kohtaan niin jäisi kyllä yhteyden pito ja tapaamiset mun ja kyseisen sukulaisen kohdalta kokonaan.

Miniä ei ole sukua. On päivän selvää että ihminen ei rupea maksamaan aikuisten EI sukulaisten laskuja.

Vierailija
178/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida uskoa tätä.

Vierailija
179/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole heti provo..

Oma anoppini ei tykkää minusta ja "näpäytti" minua niin, että osti poikansa lapselle joululahjan, mutta minun ja pojan yhteisen lapsen jätti kokonaan ilman lahjaa!

Ei sen rahan tai lahjan niin väliä, mutta kun lapsi kattoo vierestä kuinka isoäiti antaa lahjan vaan toiselle.. Todella törkeetä mielestäni!

Tän tapasia tilanteita, mistä huomaa ettei tykkää minusta, oli kaikenlaisia erilaisia tyhmiä juttuja, mistä varmasti pahoittaa mielensä... Esim. Sano että minä en saa käydä hänen luonaan ym. Ja poika ei sitten malttanut pysyä sieltä pois, vaikka minua ei sinne huolittukaan... Kuormittaa meidän suhdetta ihan tosissaan! Ei tarvitse enää siellä käydä..

Mitä sä sekoilet? Siis osti pojan lapselle lahjan? Mutta EI ostanut pojan pojalle????

Vierailija
180/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkiä anoppi. Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi