Miksi mua keinuttaa ruotsinristeilyn jälkeen vielä illalla kotona?
Vammaako mun välikorva vai mikä mättää kun laivan keinunta tuntuu vielä kotonakin? Alkoholilla ei ole osuutta asiaan.
Kommentit (10)
Nyt kun toi lentokone tuli puheeksi niin samalla tavalla keinuttaa lentojen jälkeen mulla myös. Huvipuistopäivän jälkeen on myös keinuva olo. Ap
Mulla siis myös laivalla olon jälkeen, jopa pahemmin kuin lentokone. Täytyy kysyä lääkäriltä ennen tuota kesän lentoa voiko tuolle tehdä jotain ennakkoon. T.1
Mulla myös. Kärsin asentohuimauksesta eli sakat heiluu korvan kaarikäytävissä.
Tämän vuoksi keinuttaa viikonkin verran risteilystä.
Inhottavaa mutta aika vaaratonta.
Mullakin käy aina noin. Huvittavaa, että kerran myös islanninhevosvaelluksen jälkeen kotona tuntui, kuin sänky olisi laukannut, koppotikoppoti vaan. :D Piti nukkua jalka lattiaa koskien, niin ei enää laukannut.
Ihan tavallista että tasapainoelin korvassa reagoi noin päivän, jollain enemmän jollain vähemmän. Viikon kestävä heilutus ehkä harvinaisempaa, siitä voi kysyä ehkä jo lääkäriltä. Itsellä tuli heilutus maissa yhdeksi päiväksi kun olin 2 viikkoa ollut purjehtimassa merellä ja merelle kun lähdin olin ensin puolitoista päivää merisairas ennen kuin välikorvan tasapainoelin tottui. Joillain on herkempi tasapaino jolloin reagoi noin. Laiva taikka vene, ei se korva tiedä mikä siinä rytyyttää.
Korva/tasapainorlin se vaan kiukuttelee. Ei vaarallista. Itselläni joskus keinuttas enemmän ja joskus vähemmän. Lennoilla esimerkiksi allergialääke etukäteen otettuna auttaa ja alkoholia ei kannattaisi juoda. Noilla saa pinen avun, mutta joskus olen keinunut useamman päivänkin lennon jälkeen.
En ole ollut laivalla sen jälkeen, kun sain asentohuimauksen korjausohjeet, mutta uskoisin tuovan välittömän avun. Jos ongelma paha, kannattaa hakea osaavalta lääkäriltä itselle sopivat ohjeet tai tehdä kokeiluja netin pohjalta (en välttämättä suosittele). Jos teillä on pahoja lihasjumeja etenkin niska-hartiaseudulla,tuo avun myös niihin vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin käy aina noin. Huvittavaa, että kerran myös islanninhevosvaelluksen jälkeen kotona tuntui, kuin sänky olisi laukannut, koppotikoppoti vaan. :D Piti nukkua jalka lattiaa koskien, niin ei enää laukannut.
Haha :D
Minua keinuttaa vielä kotiutumisesta seuraavana päivänä. Aina ei ole keinuttanut, keinutus alkoi vasta täytettyäni 30 vuotta.
Mulla oli sama lentokoneessa matkustamisen jälkeen. Reilun viikon keinutti ja tuntui humalaisen kävelyltä. Haluaisin kans tietää vastauksen, kesällä olis tulossa lentomatka :/