Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!

Vierailija
15.02.2016 |

Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ollut noin epäkohteliaassa seurueessa ravintolassa. Suurin osa teki lähtöä jo ennen kuin laskua oli edes saatu saati maksettu, yksi veskissa toiset leikkipaikalla?

Anopin käytöksen kyllä uskon, mutta tuo muu porukka on niin porvoolaista että. Mies varsinkin. Jos ei ole vaimonsa kohteluun aikaisemminkaan puuttunut, onko se jengi aivan sokeita ja kuuroja. Miksei kukaan puolusta?

Vierailija
142/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provon huutamisen voisi paremmin ymmärtää, jos ap olisi väittänyt jonkun puolustaneen häntä ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Semmoiseen kiinnitin huomiota, että joku oli sitä mieltä, että mies saisi kuulla kunniansa anopin käytöksen takia ja se oli saanut yläpeukkuja. Eihän omainen voi olla vastuussa läheisen käytöksestä/mielenterveysongelmasta. Hän ja muut samassa tilanteessa olevathan siitä nimeonmaan kärsivät ja joutuvat häpeämään asiaa. Olemme varmasti anopin kanssa erilaisia, mutta koska omaan normaalit käytöstavat häntä kohtaan, ei hänellä pitäisi olla mitään hampaankolossa. 

No tarkoitti varmaan sitä, että mies voisi sanoa vastaan tai puuttua tuohon kun kerran huomaa jonkun ilkeilevän puolisolleen. Ei kukaan normaali vain kuuntele ja häpeä tuollaisessa tilanteessa. Mutta nää sun tekstit kyllä kuulostaa niin kruununkiillottamiselta.

No eipä. Tai kruununkiillottamisen kerjäämiseltä. Ja moni mamma typeränä osallistuukin ruskealla kielellä aloittajan nuolentaan. Koko kertomus on todennäköisesti pelkkää paskaa. Kuka tahansa voi olla fantasioissaan tuollaista anoppia kohtaan kuinka vahva tahansa.

Näin ohiksena sellainen huomio, että hieman kipeiltä vaikuttaa nuo sunkin sanavalinnat. Jos noin kovasti ottaa päästä jonkun tuntemattoman saamat yläpeukut, niin kannattaisi vakaasti harkita palstailun vähentämistä ja oman elämän hankkimista.

No minua kyllä huolestuttaa se, millaisia valehtelijoita osa ihmisistä on. Miksi kukaan tekee provoaloituksen saadakseen haukkua muita ihmisiä tekaistulla tarinalla? Mietipä itse kuinka paha asia se on. Tämä on aivan selvä provo, ja ap on sairas hakiessaan mielihyvää tekaistulla toisen ihmisen lokaan vetämisellä. Siis ilkeilyä ihmisille tapahtuu, mutta ei tälle aloittajalle eilen ravintolassa miehensä äidin taholta.

Tuota, jos tarina on keksitty niin silloinhan anoppikin elää mielikuvitusmaailmassa. Kuinkahan pahasti hän siellä loukkaantuu, kun hänet on näin lokaan vedetty?? :DD

En minä sitä tarkoitakaan, että hän haukkuu nyt ketään tiettyä ihmistä. Vaan sitä, että hän keksii tarinoita saadakseen puhua pahaa vaikka hahmo on fiktiivinen ja lisäksi vielä kerjää omaan henkilöönsä kohdistuvia ylistyssanoja ilman mitään pohjaa niille. Omasta mielikuvituksestaan.

Miksi tehdä tällaisia "haukun fiktiivisiä henkilöitä" -aloituksia, kun ei yksinkertaisesti ole ketään, jota haukkua, koska tilannetta ei ole ollut? Sitä en ymmärrä. Olisi ihan tyytyväinen omaan elämäänsä. Mutta ilmeisesti ei ole, vaan jossain viiraa. Ehkä minullakin, mutta en halua enkä näe mitään järkeä tai syytä haukkua ketään keksitysti.

Vierailija
144/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todella tullut mieleen, että aloittaja on provoilija ja huomionhakuinen pikkusielu? Ap tässä pitää teilata, jotta oppii, ettei valehtelu kannata. Jokainen itselleen rehellinen tämän provoksi tajuava ihminen tekisi niin. Kertoo aloittajalle, että hyi, sinä valehtelet nyt. Eri asia ovat toki ne, joihin tarina upposi kuin häkä.

Vierailija
145/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit  sanoa terveisinä hänelle tämän sanasta sanaan: Vittumainen ämmä sulle onkin sattunut anopiksi!

Vierailija
146/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin pahoitella puolestasi, että anoppisi polttaa siltoja takanaan. Sinä et taida olla hänen ainoa "uhrinsa". Sinulla on kuitenkin hieno asenne. Se, joka ei hermostu on aina vahvempi ja fiksumpi! Tsemppiä ja voimia. Toivottavasti miehesikin on 100% sinun takana. HÄnen taakkansahan tuollainen ohminen on, vielä enempi kuion sinun.

Vierailija
147/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi siis pyöri ympäri ravintolaa ja mölysi?

Ootkos vapaan kasvatuksen ihmisiä?

Vierailija
148/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koko juttua. Liian paljon epäloogisuuksia. Ei jatkoon.

Vierailija
149/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oij, oot tainnut olla mun entisen anoppini kanssa syömässä? :D

Se oli samantapainen, tosin kertaakaan ei käyty ravintolassa syömässä (kato sellainen maksaa, hyvänen aika!!), mutta mm. juhlapuheessaan hän on kertonut nimeltä kaikki itselleen rakkaat lapsensa miehineen (kaksi tytärtä) ja muisti mainita miten hänen poikansakin on hänelle niin rakas. 

Vierailta ei jäänyt huomaamatta se, ettei minua mainittu. 

Anoppi myös istutti mut kovaan ääneen käskien appiukon hautajaisissa vuosia myöhemmin heistä kauimmaiseen pöytään, koska "tässä pöydässä istuu vain lähisuku". Ja sinne siis meni silloinen mieheni ja lapseni. (ei nyt viitsitä mennä siihen miksi mies ei sanonut mitään, koska se ny on ilmiselvää miksi ei. Munaton paskahan se oli ja käsittämättömän monta vuotta mä elämästäni sen kanssa haaskasin)

Semmosia ihania ihmisiä... eli vertaistukea löytyy.

Vierailija
150/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin moni uskoo tarinan :DD 

Vierailija
151/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se totta tai ei, niin toi mun anoppini oli totta. (näillä näkymin viimeisin anopistaan kirjoittanut tässä)

Vierailija
152/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin tai laittaisin viestin anopille:

"Hei, huomasin eilen, ettet todellakaan jostain syystä pidä minusta. Tarkoituksellani en ole koskaan sinua loukannut, mutta jos näin on päässyt käymään, niin mielelläni kuulisin itsekin kuinka. Olet tervetullut kahville puhumaan asiasta kasvotustenkin. Vaikka olenkin lastenlastesi äiti, ei meidän ole mikään pakko olla missään tekemisissä. Tästä lähtien näät lapsia poikasi kautta, minun ei tarvitse loukkaavaa käytöstä sietää ilman syytä keneltäkään. Terveisin, "Martta"."

Vierailija
153/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimittu, ap. Toinen hyvä reagointitapa oli ollut maksaa koko seurueen lasku, myös anopin. Sius heti perään sanoa anopin jälkeen: minä hoidan koko laskun.

Vierailija
154/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soittaisin tai laittaisin viestin anopille:

"Hei, huomasin eilen, ettet todellakaan jostain syystä pidä minusta. Tarkoituksellani en ole koskaan sinua loukannut, mutta jos näin on päässyt käymään, niin mielelläni kuulisin itsekin kuinka. Olet tervetullut kahville puhumaan asiasta kasvotustenkin. Vaikka olenkin lastenlastesi äiti, ei meidän ole mikään pakko olla missään tekemisissä. Tästä lähtien näät lapsia poikasi kautta, minun ei tarvitse loukkaavaa käytöstä sietää ilman syytä keneltäkään. Terveisin, "Martta"."

Kannattaako samassa viestissä kertoa olevansa valmis keskustelemaan sekä sitä että ei halua tavata enää.

Vierailija
155/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja sen verran vielä vastailen tähän, että anoppihan nimenomaan valitsi hetken, kun mieheni poistui pariksi minuutiksi. En usko, että olisi uskaltanut käyttäytyä noin hänen aikanaan. Tai ainakin tiesi, että mieheni olisi puuttunut asiaan. Mieheni ei ole ns. mammanpoika, hän ei ole äitinsä kanssa läheinen. Ajattelen myös niin, että itsensäpä häpäisee kaikkien silmissä käytöksellään. Kohtalotovereiden ajatuksia olisi kiva kuulla.

Miten hän valitsikin myös vasta sen hetken kun muut olivat lasten leikkipaikalla ja pukemassa? Kuka vetää hynttyyt ravintolassa niskaansa ennen laskun tilaamista?

Ove Sundberg.

Vierailija
156/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tähänkin ketjuun valittavista eukoista tulee itse olemaan aikanaan samanlaisia kuspäitä. Te naiset vaan ootte tollaisia, ilkeitä selkäänpuukottjia.   

Vierailija
157/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin laskuni kylmän viileästi ja vielä kiitin anoppia, että maksoi lapseni ja mieheni laskun :D

Et siis sanonut tai ole koskaan sanonut anopille että hän kohtelee mielestäsi sinua huonosti? Eikö siihen ole koskaan puuttunut miehesikään?

Tuohon tilanteeseen ei auta normaaliin tapaan selvittäminen koska anoppi ei tule myöntämään milloinkaan että toimii väärin, vaan se on ainoastaan ap joka aiheuttaa hämmennystä ja pahaa mieltä kaikille muille syyttelemällä tuommoisilla asioilla. Lähipiirissäni useita tuollalailla häiriintyneitä jotka kuvittelevat olevansa maailman napoja.

Tsemii sulle AP! Sinulla on suuri urakka. Poika on ikävässä sinun ja äitinsä välikädessä, toivottavasti osaa valita sinut!

Vierailija
158/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ilkeä anoppi, huonosti käyttäytyvä lapsi ravintolassa ja raha, kaikki samassa nipussa. Selvä provo :) Ap:ta mahtaa harmittaa, ettei kukaan ole hoksannut tarttua tuohon lapsen käyttäytymiseen, siihen olisi varmasti ollut selitykset valmiina.

Vierailija
159/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähtikö miehesi ihan tyytyväisenä ravintolasta maksamatta laskua, kun kerroit hänelle tilanteesta vasta matkalla autolle? Ja miksi anoppi oli kutsunut paikalle sinun sukulaisiasi? Ja miksi sinun sukulaisesi antoivat anoppisi maksaa heidän laskunsa, kun sinun piti maksaa omasi?

Vierailija
160/187 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin laskuni kylmän viileästi ja vielä kiitin anoppia, että maksoi lapseni ja mieheni laskun :D

Et siis sanonut tai ole koskaan sanonut anopille että hän kohtelee mielestäsi sinua huonosti? Eikö siihen ole koskaan puuttunut miehesikään?

Tuohon tilanteeseen ei auta normaaliin tapaan selvittäminen koska anoppi ei tule myöntämään milloinkaan että toimii väärin, vaan se on ainoastaan ap joka aiheuttaa hämmennystä ja pahaa mieltä kaikille muille syyttelemällä tuommoisilla asioilla. Lähipiirissäni useita tuollalailla häiriintyneitä jotka kuvittelevat olevansa maailman napoja.

Tsemii sulle AP! Sinulla on suuri urakka. Poika on ikävässä sinun ja äitinsä välikädessä, toivottavasti osaa valita sinut!

Ihmiset jotka kokevat itsensä maailman navoiksi tarvitsevat erityisesti sitä puuttumista. Asian hyväksyminen lisää vettä myllyyn. Puuttuminen ei läheskään aina ole helppo eikä yleispätevää neuvoa siihen miten on parasta puuttua tilanteeseen ole. Joku ehkä herää siihen että kerrankin toinen uskaltaa sanoa sen että hei toi ei tunnu kivalta, toiselle ei ehkä auta kuin katkaista välit kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi