Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi maksoi eilen ravintolassa koko suvun laskun- minua lukuunottamatta!

Vierailija
15.02.2016 |

Anoppini on kautta aikojen käyttäytynyt todella häiriintyneesti minua ja miestäni eli poikaansa kohtaan. Näemme harvoin, nyt lasten myötä useammin. Olen saanut kuulla häneltä mitä erikoisimpia HYVIN heikosti verhottuja loukkauksia itseäni kohtaan. Eilen hän taas pääsi yllättämään. Olimme menossa oman perheen kesken syömään. Hän ehdotti mukaantuloa ja muitakin sukulaisia liittyi seuraan. Anoppi kiinnitti huomionsa koko illallisen ajan minuun. Juteltiin perusjuttuja, hän jatkoi jokaista lausettani esim. kun sanoin "taapero voi seisoskella tuoliani vasten"..."kunnes joku ihmislauma jyrää hänet" jne. Taaperon huudahdukset ja hermostumiset, joita oli todella vähän, kiinnittivät hänen huomionsa myös ja hän oli silmin nähden pettynyt siihen, kuinka en saanut lasta vaiennettua. Hän puhui suureen ääneen kuinka "miten en tajunnut ottaa leluja mukaan", "mitenkä en ymmärtänyt varata paikkaa leikkipaikan vierestä", ym, tarkoittaen siis, mitenkä MINÄ en näitä TAJUNNUT tehdä. Olin provosoitumatta kuten aina, hymyilin, keskustelin rauhallisesti ja vastailin hänelle rauhallisesti. Kun tuli laskun maksun aika, kaikki perhekunnat kaivoivat lompakkojaan esiin. Anoppi sanoi suureen ääneen, että hän maksaa laskun. Kun tarjoilija tuli pöytään, anoppi osoitti niitä ruokailijoita sormellaan, kenen laskun hän maksaa. Kaikkia muita paitsi minua. Ilmeeni ei värähtänytkään, kun maksoin omani. Jutun pointti ei ole siis laskun maksaminen vaan se, kuinka törkeästi perheenjäseniään voidaan kohdella. Tänään tämä vasta jysähti tajuntaan. On tosi loukattu olo.

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole heti provo..

Oma anoppini ei tykkää minusta ja "näpäytti" minua niin, että osti poikansa lapselle joululahjan, mutta minun ja pojan yhteisen lapsen jätti kokonaan ilman lahjaa!

Ei sen rahan tai lahjan niin väliä, mutta kun lapsi kattoo vierestä kuinka isoäiti antaa lahjan vaan toiselle.. Todella törkeetä mielestäni!

Tän tapasia tilanteita, mistä huomaa ettei tykkää minusta, oli kaikenlaisia erilaisia tyhmiä juttuja, mistä varmasti pahoittaa mielensä... Esim. Sano että minä en saa käydä hänen luonaan ym. Ja poika ei sitten malttanut pysyä sieltä pois, vaikka minua ei sinne huolittukaan... Kuormittaa meidän suhdetta ihan tosissaan! Ei tarvitse enää siellä käydä..

Mitä sä sekoilet? Siis osti pojan lapselle lahjan? Mutta EI ostanut pojan pojalle????

Oliko tässä niin, että pojalla oli lapsi aiemmasta suhteesta, joka siis sai joululahjan, mutta pojan lapsi nykyisestä suhteesta ei saanut lahjaa. Uusperhekuvioita. Anoppi on varmaan katkera poikansa erosta, ja syyttää siitä uutta miniää.

Vierailija
182/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että miniä ei ole sukua. Okei, ehkä ei. Mutta kyllä ainakin meidän suvussa ja perheessä on miniät (ja vävyt) otettu osaksi perhettä. Oma 20 vuotias poikani on seurustellut 2 vuotta tyttöystävänsä kanssa ja kyllä miellän hänet perheenjäseneksi. Jos ollaan porukalla syömässä, maksan ilomielin hänenkin ruokansa, ostan joulu- ja synttärilahjoja ja kohtelen häntä yhdenvertaisena. Outoa, jos joku anoppi ajattelee, että poikansa kihlattu tai vaimo tai jopa lapsien äiti ei ole perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt anoppi!

Vierailija
184/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, mun anoppi ja kälyni ovat vielä pahempia.  Käly muun muassa yritti  estää miestäni lähtemästä juhlista kotiin mun luo, kun mulla oli synnytys käynnistynyt.  Anoppi laukoo aina ihan järkyttäviä kommentteja minulle, päin näköä. 

Vierailija
185/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas appiukko pyysi miehen synttäreitä viettämään ravintolaan. Oli maksamassa pelkästään mieheni ruokaa. Mies totesi, että anna olla, hän maksaa oman perheensä (eli mun ja lapsen) ruuat. 

Vierailija
186/187 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun anoppi: olimme miehen vanhempien ja sisarusten kanssa äitienpäivä-lounaalla. Jokainen jo aikuinen ja perhettä. Muistutin miestäni kotona että voisi maksaa vanhempiensa ruuan ( eläkeläisiä eikä kovin varakkaita). Me olemme mieheni kanssa duunareita ja muut sisarukset ovat yliopiston käyneitä ja hyväpalkkaisessa töissä. Kun tuli laskun maksun aika, mieheni sanoi tarjoilijalle että maksaa myös vanhempansa. Silloin anoppi rääkäisi että haluaa maksaa tyttärensä perheen laskun. Onneksi tyttärellä oli tilannetajua sen verran että totesi heidän maksavan itse. Huvittavinta asiassa on se, että tytär oli pöytäseurueen hyvätuloisin. Appiukkokin toppuutteli vaimoaan ja hirmuisen selittelyn jälkeen ymmärsi kuitenkin kiittää poikaansa. Mielestäni vanhempien pitäisi olla ehdottoman tasapuolisia, jos maksaa yhden lapsen ruuat, pitäisi silloin maksaa myös muiden. Mutta nämä tilanteethan tulevat yllättäen ja reaktiot ovat yleensä aitoja. Kuten anoppikin, joka suosii kyllä aina tytärtään poikien kustannuksella.

Vierailija
187/187 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kunnioitan vahvuuttasi. Minä en jaksanut sairasta anoppiani. En tosin saanut mieheltäni tukeakaan. Ero tuli. Minua ei kutsuttu suvun juhliin, yhteisille päivällisille. Anoppi sisusti kotini tavaroillaan (ai miten tämä on mahdollista? No, olin viikon pois kotoa työni vuoksi), parjasi kasvotusten ja selän takana jne.

Nykyinen anoppini on järkevä ihminen. Ei puutu asioihimme.