Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko joka perheessa Muumi-mukeista kaikissa tilanteissa?

Vierailija
14.02.2016 |

Olen käynyt paljon kyläpaikoissa viimeisen puolen vuoden aikana. Lähes kaikissa kodeissa aikuisille tarjotaan kahvit Muumi-mukeista.

Juoko koko Suomi kahvinsa näistä kupeista joka tilanteessa? Arkena ja juhlana? Jotenkin mä en käsitä :)

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vetovat muumimukin helpoon konepesuun ja kokoon. Herranjestas perus Teema-muki on ihan sama muki ilman kuvioita. Hankkikaa nyt edes niitä.

Miksi pitäisi hankkia? Mä en tykkää Teemasta enkä näe syytä hommata niitä. Tylsän näköisiä ja menee sekaisin. Muumimukien kuvat piristää mieltä ja on mulle sopivan kokoisia sekä teelle että kahville. Ketjussa mainituista Taika-mukeista en tykkää yhtään, aivan liian isoja, johan siinä tee jäähtyy jos täyttää mukin täyteen. Myöskään se kuvio ei miellytä mun silmää.

Vierailija
62/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään alle 40-vuotiaalla erikseen juhla-astiastot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytössä ovat Ikean 50 centin lautaset arjessa ja juhlassa. 

Vierailija
64/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei. Muumimukeja on alle kymmenen kappaletta, lahjoina saatu ja lapsille hankittuja. Kahvi- ja teemukeina on käytössä olevan astiasarjan yhtenäiset mukit. Pidän muumimukeja eriparisina "varamukeina" ja omina kahvimukeina, en missään nimessä juhla-astioina.

Vierailija
65/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Ja tykkään juhlapäivinä ( ihan nimppareista alkaen) kattaa kauniisti ja panostaa sillä tavoin juhlaan.

Vierailija
66/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan päänsäryn näistä muumi-mukeista.  Ja joku vielä kehtaa juhlissaan niitä käyttää! Ei mitään tyylitajua!  Ja lisäksi ne on liian pieniä sekä kahvin että erityisesti teen-juojille. Kummatkin kokoajan santsaamassa (olen huomioinut juhlissa joissa olen ollut ja siellä näitä mukeja käytetty ). Omistan yhden muumimukin, ja se tuli lahjana joskus 2010 parhaalta kaverilta joka silloin hurahti näihin muumi-mukeihin. Se muki on haudattu kaapin perälle, enkä ole koskaan käyttänyt.

Eipäs vaan juuri sopivia. Pitäisikö juhlissa sitten olla joku puolen litran tuoppi, ettei joudu santsaamaan? Mieluummin itse ainakin juon kuumana yhden annoksen teetä/kahvia kerrallaan kuin lilluttelen väljähtänyttä ja jäähtynyttä kahvia kupissa, kun aika harva varmaan juo kerralla enempää kuin mitä muumi/teemamukiin menee. Johan siinä saisi olla kahvia keittämässä, jos jokainen vieras ottaisi vaikka Taika-mukillisen verran kahvia! Ei riittäisi pannusta monelle, parempi, että kaikki saa vähän ja voi sitten santasata. Ne juhliin perinteisesti käytettävät kahvikupit tasseineenhan on vielä paljon pienempiä kuin muumimukit.

Vierailija
67/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo Muumi-mukit ja muut vastaavankokoiset mukit ovat jo pitkään olleet jonkinlainen standardi, kun tarjotaan kahvia. Ihmiset ovat tottuneet tuohon annoskokoon ja tavallinen kahvikuppi tuntuu surkean pieneltä. Juu, saahan sitä kahvia otettua lisää, mutta onhan siitä vaivansa. Ja kuka viitsii pitää astiakaapissaan turhia astioita vain sitä varten, että voi kattaa kupit pöytään kun on lapsen kastejuhla, rippijuhla ja lakkiaiset?

Meillä ei itsellä ole edes suodatinkahvia juhlissa tarjolla, kun emme omista sellaista kahvinkeitintä. Meillä on vain espressokone ja juhlissa tarjotaan espressopohjaisia kahveja (espresso, capuccino ja latte) ja kupit & mukit ovat tämän mukaiset. Hyvin on vieraille kelvannut, eikä kukaan ole vaatinut saada Pauligin Juhla Mokkaa kahvikupista.

Vierailija
68/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa juhlissa kahvikupit, mutta muuten muumimukit.

Vierailija
69/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jos ostan hienompia astioita niin todellakin käytän niitä omaksi ilokseni milloin huvittaa. Meillä on juhlia todella harvoin, joten aivan turhaan mitään juhla-astiastoa säilyttäisin tilaa viemässä. 

Muumimukeja meillä on siksi, kun sukulaiset tykkäsi niitä yhteenväliin ostaa. Onneksi ne on kaikki virallisesti lasten niin lähtevät sitten niiden mukana.

Vierailija
70/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut yhtään muumimukia. Ei lapsilla eikä aikuisilla

Vierailija
71/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään käsitä Muumi-mukien villitystä. Ensimmäistäkään en halua. En arkeen enkä juhlaan.

Vierailija
72/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pidin muumimukeja ällöttävän suosittuina.. ja minullehan ei mitään "massakamaa" tule. Nykyään välillä jopa ihastelen miten kivan näkösiä ovat, mutten silti ole hankkinut, varmaan edelleen siksi koska kaikilla muilla on. Minun astiakaapistani löytyy eriparimukeja iso satja, matkamuistoja sieltä täältä. Oikeastaan pidän eripari sarjastani ja kyllä juotan niistä vieraitakin.

Juhliinkin voisin nuo matkamuistoni kattaa, jos pitäisin juhlat, jotenkin sellainen "hienostelu" ei ole minun juttu, jätän sen niille jotka jaksaa panostaa 😊

N33

Vierailija
73/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita alustassillisia perinteisiä kahvikuppeja olisi hyvä olla valikoimissa suurempina. Pieni kuppi on heti lopussa, ärsyttävää koko ajan olla kaatamassa.

Missään tapauksessa ei Muumeja.

Vierailija
74/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän vois laittaa tonne first world problems -ketjuun kyllä.

Käytän arkimukeina lahjaksi saatuja muumimukeja mutta vieraille en laita, että saa kaikilla samanlaiset. Aivan sama mistä kukakin tarjoilee kunhan on puhdas keppu. Mutta ymmärrän kyllä että tyylitietoisia närästää muumimukit juhlapöydässä, mustakin on arkimukeja.

Vierailija
75/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumeista lapsi vetää kaakaota. Jos tulee vieraita, repäistään pöytään ruminta, mitä kaapista löytyy. Toivotaan ilmeisesti salaa, että rikkovat ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän