Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
1/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään negatiivisia vaikutuksia?

ap

Vierailija
2/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka meni mutta pimeä työ tuli tilalle. Kiitos vaan orpo saan kyllä palkkaa.

Millä tavalla oli hallituksen syytä? Olitko esim kännissä töissä vai miksi meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein jos työt ei maita

Vierailija
4/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.

Vierailija
5/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.

Eikö pelkosi ole vähän turhaa kun ei vuodessakaan mitään kamalaa tapahtunut?

Vierailija
6/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein jos työt ei maita

Sinäkö palkkaat?

Vierailija
7/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa joudun muuttamaan koska ei ole varaa, uutta asuntoa en saa, jatkuva pula ruuasta nyt jo ja töitä en ole saanut.

Teltta majoiitus edessä, onneksi kaikki siihen tarvittavat omistan jo.

Irtaimisto myyntiin.

Vierailija
8/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.

Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea.  Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.

Vierailija
9/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaliskuussa joudun muuttamaan koska ei ole varaa, uutta asuntoa en saa, jatkuva pula ruuasta nyt jo ja töitä en ole saanut.

Irtaimisto myyntiin.

SInullahan on vielä hyvin aikaa maaliskuuhun, varmasti jotain löytyy. harkitse esim halvemmalle alueelle muuttoa. Ei se elämä siitä ole pilalla,

Vierailija
10/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pelkosi ole vähän turhaa kun ei vuodessakaan mitään kamalaa tapahtunut?

Joka kuukausi saa taistella Kelan kanssa. Sitten, kun Kela ei suostu maksamaan tukia, niin se on hei hei koti. Kelan laskelmalle aina mystisesti ilmestyy milloin mitäkin rahaa tuloiksi/varoiksi. Vuokranantajalle pitää kuitenkin maksaa oikeaa rahaa. Muillakin on kuulemma ollut ongelmia. Jos joku vielä luulee Suomea oikeusvaltioksi, niin ikävä tuottaa pettymys.

Vierailija
11/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen livistänyt verojen maksamisesta kikkailulla joten rahaa kyllä riittää edelleen. Julkisella terveydenhuoltoon on todella hidasta päästä mutta ei mulla muita ongelmia ole

Vierailija
12/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtaimisto myyntiin.

SInullahan on vielä hyvin aikaa maaliskuuhun, varmasti jotain löytyy. harkitse esim halvemmalle alueelle muuttoa. Ei se elämä siitä ole pilalla,

on jo melkein suomen halvimmasta päästä yksiö, en mä väittänytkää että elämä menee pilalle, pidän telttailusta.

Vierailija
13/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.

Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea.  Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.

Tässä nähdään huonojen valintojen tulos. Ei kannata alkaa kotiäidiksi tai paskaduunien tekijäksi

Vierailija
14/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö. Et yli vuosi.

Perussuomalainen ei ymmärrä että ne leikkaavat lakimuutokset tulivat voimaan vasta tämän vuoden kevään aikana. Ja esim asumistuen leikkaus tuntuu vasta kun tuki tarkistetaan, ja se ettei tukiin tule muutamaan vuoteen korotuksia vaikuttaa vuosien kuluessa kun hinnat ja vuokrat nousevat. 

Sitten se puhuu elämän piloille menemisestä. Vaikkei menis piloille, kurjistuminen lisääntyy.

Yli 60 % haastatelluista oli just ilmaissut näiden leikkausten olevan epäreiluja niitä ihmisryhmiä kohtaan joihin ne kohdistuvat.

Sinä olet säälittävä yrittäessäsi esittää älykköä tai mitä nyt yritätkään.

Leikkauksia tapahtuu myös muuhun kuin tukiin, niin kuin terveydenhoidon saatavuuteen ja hinnat sielläkin nousevat, mut varakkaille yks.lääkäreitten perimistä palkkioista kela sen kun korvailee vaan.

Vierailija
15/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään huonojen valintojen tulos. Ei kannata alkaa kotiäidiksi tai paskaduunien tekijäksi

Eihän tuo kirjoittaja olekaan alkanut.

(ja jonkun ne paskaduunit kuitenkin on pakko tehdä)

Vierailija
16/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan "paskaduunit"! Jos niitä ei kenenkään kannata tehdä, niin ei sitten tehdä. Ravintolat kiinni, ruokakaupat kiinni, hoivakodit kiinni jne.

Vierailija
17/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, katsotaan yhdessä Titanic

18/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.

Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.

Vierailija
20/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtaimisto myyntiin.

Hah, tää hallitus ohjailee... esim kouvola, mikkeli ja muutama muu kaupunki siirrettiin asumistuessa alempaan luokkaan

.. asunnot saattavat olla pienemmällä vuokralla, mutta nyt asumistukea niihin saa vähemmän.

Sä tyyppi olet... kaikkea muuta kuin fiksu ja filmaattinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi