Juodaanko joka perheessa Muumi-mukeista kaikissa tilanteissa?
Olen käynyt paljon kyläpaikoissa viimeisen puolen vuoden aikana. Lähes kaikissa kodeissa aikuisille tarjotaan kahvit Muumi-mukeista.
Juoko koko Suomi kahvinsa näistä kupeista joka tilanteessa? Arkena ja juhlana? Jotenkin mä en käsitä :)
Kommentit (75)
Meillä Muumi-mukit ovat arkikäytössä ihan kuten muutkin mukit. Niistä juodaan kahvia, teetä, kaakaota, limsaa, mehua jne. Juhlissa katetaan kahvi- ja teekupit sekä juomalasit. Juomalasit toki käytössä arkenakin. Kun tulee vieraita, kahvia saatetaan juoda yhtälailla Muumi-mukeista, muista mukeista tai kahvikupeistakin. Riippuu millä tavalla on katettu, epämuodollisemmin vai "paremmin".
Meillä on kaksi lahjaksi saatua Muumi-mukia. Lapset juovat niistä kaakaota, joskus saattaa mulla mennä aamukahvi sellaisesta, kun otan ekan käteen sattuvan mukin kaapista.
Juhlaan meillä on ihan astiastoja ja jos kavereita poikkeaa vain kahville, saavat ottaa kaapista ihan minkä mukin haluavat.
Ei meillä tarjota. Ei edes omistetaan kuin yksi muumimuki, sekin lahjaksi saatu. Vaikka kivojahan ne on, ei sillä.
Meillä on kertynyt muumimukeja ehkä 12kpl ja niitä käytän juhlissa kahvikuppeina. Tosin meillä juhlat eivät ole mitään ylivirallisia. On sopivan kokoisia, eikä kupit mene sekaisin kun jokaisella erilainen. Ne normaalit ns. juhliin tarkoitetut kupit tasseineen on aivan liian pieniä.
Arkikäytössä juon kahvini isommasta mukista. Ja kyllä nuo muumimukit on myös ihan arkikäytössäkin.
Pääasiassa joo. Ollaan saatu niitä ihan älyttömästi lahjaksi ja on ainoat mukit joita on tarpeeksi isommallekin porukalle.
Löytyy kyllä kahvikupitkin mutta ne on niin pieniä että saa juoda monta kuppia.
Mulla just nytkii muumimuki vieressä. (Pikku myy)
Meillä juodaan aina kahvikupeista, ei haittaa pieni koko. Mukeista en tykkää ja Muumi-mukit ovat erityisen mielikuvituksettomia.
Esim ristiäisissä oli papit ja suku paikalla, kynttilät ja valkoiset liinat. Kahvipöytään katettu muumimukit.
Vierailija kirjoitti:
Esim ristiäisissä oli papit ja suku paikalla, kynttilät ja valkoiset liinat. Kahvipöytään katettu muumimukit.
Lastenjuhlaan ihan sopivat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla just nytkii muumimuki vieressä. (Pikku myy)
Miten se muki niinku nytkii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenjuhlaan ihan sopivat?
Meillä oli myös ristiäisissä:) ja samoin nyt saman pojan 1v juhlissa.
Arkena ja juhlissa juodaan muumimukeista. Meillä ei ole mitään juhlaserviisejä, koska kaappitilaa ei ole ihan hirveästi. En halua, että joka paikka pursuu. Olen tykännyt muumeista lapsesta asti, ensin luin sarjakuvia, sitten kirjat, mutta kun piirretyt tulivat, olin jo liian vanha, ja lisäksi ne olivat musta ihan väärin.
Meillä ei ole Muumi-mukeja, en tykkää Muumeista. Pupumukeja on jonkin verran, mutta jos vieraille tarjotaan kahvia niin sitten se on joko Satumetsä, Tanssi tai HotCool. Tai jos joku haluaa pelkän espresson eikä lattea, niin Taika.
Muumimukit ehdottomasti vain arkiastioina! Vieraille, edes yksittäiselle tutulle joka poikkeaa käymään, en kehtaa sellaista antaa. Nehän ovat lastenastoita.
Meillä on yksivärisiä Teeman ja KoKon mukeja, joita aikuiset käyttävät.
Täällä ei tarjoilla muumimukeista. Yksi löytyy ja sekin on saatu lahjaksi.
Muumi-mukit ovat parhaita, kun vieraita on paljon, koska eivät mene sekaisin. Iittalan Teeman valkoiset mukit menevät kaikilla sekaisin ja lopulta tiskiä on kamala määrä, ja mukit loppuvat kesken. Muumi-mukit ovat myös sopivan kokoisia, koska nykyaikana harva haluaa juoda 1dl kahviastiastosta kahviaan. Ne ovat myös käytännölliset, koska ne voi pestä koneessa. Lisäksi itse tykkään Muumi-tuotteista.
Meillä on ehkä 15 Muumimukia, joista 14 lahjaksi saatua :) itse ostin sellaisen Itämeren suojeluun liittyvän mukin. Meillä on lapsilla mukit joka aterialla 'juomalaseina'. Ne on hyvät ja tukevat kädessä. Vieraille kyllä tarjoan kahvit muista mukeista, omistan jopa yhdet oikeat kahvikupit.
Meillä juodaan arkena (perheen kesken myös viikonloppuisin), mutta ei juhlissa. En usko silti että kaikissa kodeissa niin toimittaisiin.
Muumimukeja käytetään arkisin ja joskus kylään piipahtaville kaverille tai perheelle kahvia tarvittaessa.
Juhliin ei koskaan kateta niitä! Sitä varten on kolme erilaista kahviastiastoa (valkoinen Arabian 24h, beiget Pip Studion Early Birdit ja japanilainen astiasto 1920-luvulta) Näistä valitaan sopiva riippuen juhlista ja vierasmäärästä.
Muumit on kivat, mutta olisi kyllä kovin erikoista juoda kahvia niistä juhlissa.
En omista yhtään Muumi-mukia. En kyllä juo kahviakaan. Teetä juon pääasiassa Indiskan jättimukeista.