Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko joka perheessa Muumi-mukeista kaikissa tilanteissa?

Vierailija
14.02.2016 |

Olen käynyt paljon kyläpaikoissa viimeisen puolen vuoden aikana. Lähes kaikissa kodeissa aikuisille tarjotaan kahvit Muumi-mukeista.

Juoko koko Suomi kahvinsa näistä kupeista joka tilanteessa? Arkena ja juhlana? Jotenkin mä en käsitä :)

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne muumimukit parempia kuin mitkä tahansa perusvalkoiset Teema mukit.

Ja jos miellät muumit lasten hahmoiksi, kannattaa tutustua Tove Janssonin tuotantoon ihan yleissivistyksen vuoksi. Niistä puuttuu roiseimmat kuviot, joka on ihan hyvä eri tilanteita ajatellen, mutta parhaillaan minullakin on päällä muumi t-paita, jossa Muumipappa siemailee Agatha Christien äärellä kotiviiniä.

Vierailija
22/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua muumimukeja. Okei, ihan ok ehkä silloin jos kahvit kaadetaan pannusta, koska silloin voi ottaa tarvittaessa lisää. Mutta johonkin teepussin lillutteluun... ei saatana. Eihän sellaisesta kulauksesta tule kuin pahalle mielelle. Mä juon teetä 0,5 litran mukista ja vettäkin otan kerrallaan 4 dl vetoiseen mukiin.

Muumimukit ovat lasten astioita, eli lapsille ihan hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä nyt vaan on tuppantunut lahjaksi niin kyllä niitä käytän vaikka en niistä erityisesti pidä.

Juhlissa sitten hienommat kupit tassilla mutta pikkuvierailuilla kyllä muumit menee ja tietysti omalla perheellä arjessa. Mutta miksipä ei muumit lasten synttärijuhlissa yms. Ristiäisiin en laittaisi.

Kestäviäkin ovat kun mitkä, yksikään ei ole hajonnut ja kaikkia käytetään vaikka joku mukeista on yli 100e arvoinen jonkun juurikin satunnaisen kahvivieraan mukaan.

Vierailija
24/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään Muumi-mukia. Arkena meillä juodaan yksivärisistä mukeista, juhlaan on omat asiansa. Vieraille katetaan sen mukaan, kuka on paikalla ja mikä tilaisuus. Esimerkiksi miehen siskolle Katan aina talon isoimman mukin.

Vierailija
25/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joskus muumikupin tanssina vanhojen arabia kuppien tasseja ja leipälautasena artica sarjaa.

Vierailija
26/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän joskus muumikupin tanssina vanhojen arabia kuppien tasseja ja leipälautasena artica sarjaa.

Siis tassina:)

Vierailija
27/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vetovat muumimukin helpoon konepesuun ja kokoon. Herranjestas perus Teema-muki on ihan sama muki ilman kuvioita. Hankkikaa nyt edes niitä.

Vierailija
28/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin olin vannonut ettei meille muumimukeja tule...mutta tuo ipana osottautui 2,5v alkaen niin kovaksi muumifaniksi ja mukeja on vuosien varrella kertynyt. Sinänsä ihan kätevää kun jokainen tunnistaa tiskipöydältä omansa. Aamiaisastioina jokaisella on oman värin muki, kulho ja lautanen. Vielä kun saisi teemaa vaaleanpunaisena niin saisi Niiskuneitikin lautasen.

Arkena kahvivieraat saa muumimukin tai jouluna punaisen teeman. Juhlaan löytyy kahvikupit.... taidettu viimeksi käyttää ipanan nimiäisissä tai joillain synttäreillä.

Vierailija
29/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule, en tykkää yhtään.

Vierailija
30/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään Muumimukia, eikä tule koskaan olemaankaan. Inhoan Muumeja yli kaiken.

Kahvit juodaan mukeista ( niitä on paljon ja erilaisia ) ja koska ei ole koskaan juhlia, niin aina nuo mukit ovat käytössä.

Vierailija
31/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina muumimukit.Oli arki tai juhla. Ristiäisissäkin mentiin Muumiteemalla kun tytöstä tuli Aliisa. Olen kyllä ajatellut ostaa Iittalan Taikaa lisäksi.

Vierailija
32/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vetovat muumimukin helpoon konepesuun ja kokoon. Herranjestas perus Teema-muki on ihan sama muki ilman kuvioita. Hankkikaa nyt edes niitä.

Meillä on aikanaan ollut keltaista Teemaa. Nyt on muumimukeja, kun Teemaa ei enää saa keltaisena. Minusta muumimukien kuvioinnit on vähintään yhtä hyviä kuin monet muut kuviot, ne on kivat. Jos tulet meille, voin toki tarjota keltaisen teemamukinkin, mutta enää niitä ei riitä kaikille av-palstalaisille muumivihaajille ja sen vuoksi koko kattaus ei ainakaan ole samanvärinen.

Vierailija
33/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksut juo muumimukeista, me aikuset ja vieraat pentikin kupeista/mukeista (mukit arkena ja ns tavallisille vieraille, kupit ja tassit juhlissa)...

Vierailija
34/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valkoviini juodaan essence viinilaseista

Vierailija
35/75 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh! Mä saan näppylöitä muumeista. Täysin yliarvostettuja ja lapsille sopivia. Meillä ei ole siis ainuttakaan muumi-aiheista astiaa. Ja onneksi lapsetkin on jo niin isoja, ettei tarvitse enää käyttää muumilakanoitakaan. En kyllä ihan ymmärrä ihmisten intoa muumitavaraan.

Vierailija
36/75 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12 muumimukia ja sitten muita sekalaisia mukeja. Kaikki arkikäytössä ja jos vieraita piipahtaa kahvilla, niin muumimukeista tarjotaan, koska niitä on riittävästi kaikille. Muut mukit yksittäisiä tai kokeintaan neljä samanlaista. Kahvikuppeja en omista laisinkaan. Isompiin juhliin joudun lainaamaan astiat, koska kaappeihin ei kyllä mahdu edes mitään 20-80 hengen astiastoja kuppeineen ja kakkulautasineen. Muutenkin kahvi on mukavampi juoda mukista, kun kupit on liian pieniä. Varsinkin isommissa juhlissa, kuten ylioppilasjuhlat tai rippijuhlat, on kätevämpää, kun kahvi tarjotaan mukista niin sitä pystyy helpommin kantamaan ja myös juomaan, vaikka seisaaltaan, kun istumapaikkoja saattaa kotijuhlissa olla hyvin rajoitettu määrä.

Vierailija
37/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan päänsäryn näistä muumi-mukeista.  Ja joku vielä kehtaa juhlissaan niitä käyttää! Ei mitään tyylitajua!  Ja lisäksi ne on liian pieniä sekä kahvin että erityisesti teen-juojille. Kummatkin kokoajan santsaamassa (olen huomioinut juhlissa joissa olen ollut ja siellä näitä mukeja käytetty ). Omistan yhden muumimukin, ja se tuli lahjana joskus 2010 parhaalta kaverilta joka silloin hurahti näihin muumi-mukeihin. Se muki on haudattu kaapin perälle, enkä ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
38/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaikki nesteet muumimukista. Joskus myös käytän sitä yöastiana jos en jaksa mennä alakertaan vessaan.

Vierailija
39/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska inhoan kaikkea muumeihin liittyvää. Pari mukia olen saanut lahjaksi, mutta olen antanut ne saman tien eteenpäin sellaisille henkilöille, jotka niistä tykkäävät.

Vierailija
40/75 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop the press. Kahvia tarjoiltu kahvimukista! Onko ap ollut niin juhlava vieras, että hänelle olisi pitänyt tarjoilla pyhäastioita käyttäen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi