Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PMS pilaa elämäni. Mitä avuksi? Lääke joka auttaaa?

Vierailija
29.06.2008 |

.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä eka kuukausi meni hyvin, tosin olin kotona yksin ennen menkkoja, joten en varmaksi osaa sanoa, auttaako, mutta ajattelin kokeilla ainakin puoli vuotta, jos ei e-pillerit auta, seuraava lääke tulee olemaan mielialalääkkeet ja niitä en haluaisi ruveta syömään. Eipä tohon vaivaan juuri hoitoa ole. Joku sanoo, että maidonjuonti auttaa, toinen uskoo B-´vitamiiniin, urheilu tekee hyvää.

Vierailija
2/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ennen kuukautisia minusta tulee suorastaan hirviö. Huudan miehelle ja nalkutan ja lapset kärsii myös. Tiedän, että se johtuu hormoneista, mutten voi sille mitään. Tämä alkoi vasta toisen lapsen syntymän jälkeen ja todella, eilen mies huusi minulle täyttä kurkkua ekaa kertaa 5 vuoteen ja halusi erota.

Sanoin, että menen lääkäriin, mutta en tiedä minne ja mitä sanoisin. Minun elämäni on yhtä helvettiä näiden oireiden kanssa ja mies ja lapset kärsii... :(((

-ei ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia? Monella naisella hankalat PMS-oireet ovat helpottaneet ensimmäisen synnytyksen jälkeen, koska monesti siinä muuttuu hormonitoiminta pysyvästi mukavampaan suuntaan.

Tiedän joitakin naisia jotka olivat huolissaan siitä miten raskaus sujuu, kun pelkät kuukautiset ovat olleet niin hankalia... ja sitten ne onkin ihmetelly, kun ei olekkaan juuri mitään tyypillisiä raskausoireita! Ja koko raskauden aikana ne on hyvätuulisia - toisin kuin ennen, kun olivat hyvässä lykyssä viikon tai pari kuukaudesta hyvällä tuulella.

Mikä on pahin PMS-oireesi? Joillakin on auttanut hormonikierrukka... mutta se on yksilöllistä ja riippuu siitäkin, kuinka leppoisa elämäntilanteesi sattuu olemaan. En varsinaisesti suosittelisi "hormonia hormoniin" jos suurin ongelmasi on ärtyneisyys. Enkä suosittele mitään lääkettä: tee pikemminkin työtä sen eteen, että tunnistat PMS-oireet ja hallitset niistä huolimatta käytöstäsi.

Vierailija
4/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kannata pelätä. PMS:n kanssa niitä voi käyttää oireen mukaan, vaan niinä päivinä kun on oireita. Mun elämänlaatu koheni huomattavasti kun aloin syömään PMS kanssa kuurina mielialalääkkeitä (Seronil)

Mulla 2 lasta, hormoniehkäisy vaan pahentaa oireita joten ainakaan sitä en suosittele avuksi.

Vierailija
5/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko sitä BBC:n mahtavaa dokumenttisarjaa Totuus ruuasta? Siinä oli yhdessä jaksossa puhetta mm. hormoneista ja syömisestä ja siinä todennettiin tutkimusta, jossa tutkittiin ravinnon merkitystä mm. pms-oireisiin. Eräs TODELLA PAHOISTA pms-oireista kärsinyt nainen sai apua syömällä säännöllisesti kalaa ja nauttimalla runsaasti maitotuotteita. Hän koki elämänsä muuttuneen noiden avulla.

Olisi ainakin lempeämpi keino testata vaikka pari kuukautta ja jos ei auta, niin mennä sitten lääkärille.

Jos ei voi nauttia "luonnonaineina" noita, voi varmasti testata kalsium- ja kalaöljytabletteja. Itse syön niitä, olen aina syönyt, koska en juurikaan syö kalaa enkä voi juoda maitoa laktoosi-intoleranssin takia, enkä ole ikinä juurikaan kärsinyt pms-oireista. Siihen tietty voi olla monia syitä, mutta kuitenkin. :)

Vierailija
6/6 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha pms on muisto vaan