Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni petti koska ei saanut riittävästi huomiota

Vierailija
28.01.2016 |

Kolme lasta: 2, 4 ja 5-vuotiaat. Vaimoni on kotiäitinä, minä olen yrittäjä. Liittomme on kriisiytynyt ja olemme käyneet selvittelemässä kriisiä pariterapiassa. Eilen sitten selvisi, että vaimoni on pettänyt ja pyörittänyt sivusuhdetta muutaman kuukauden ajan. Syyksi hän ilmoitti, että saa minulta niin vähän huomiota. Sillä aikaa kun vaimoni on pyörinyt vieraissa lakanoissa, lapsia on hoitanut mm. hänen siskonsa ja äitinsä.

On ihan totta, että huomioin vaimoani varsin vähän, koska minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa. Sen ylimääräisen, joka minulla on, yritän suoda lapsilleni. Vaimoni ei näytä ymmärtävän, että yrittäminen on yrittämistä. Jos rupean yrittämään kuin palkkatyöläinen, kohta ei ole koko yritystä. En voi yrittää vain vähän, koska se tarkoittaa totaalista romahdusta. Yritykseni taloudellinen tilanne ei ole sellainen.

Yritykseni ansiosta olemme pystyneet pitämään yllä keskiluokkaista elintasoa, vaikka vaimoni ei käy töissä. Olemme säästäneet hänelle myös yksityistä eläkettä, koska minusta lastenhoito on arvokasta työtä.

Seuraavalla kerralla keskustelemme vaihtoehdoista. Ehdottakaahan te arvon naiset, mitä tässä tilanteessa voisi tai kannattaisi tehdä. Minä lopetan yritykseni, lapset laitetaan hoitoon ja menemme kumpikin palkkatyöhön, jonka saaminen voi olla haasteellista?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija töihin, jos on aikaa paneskella ympäriinsä. Tai sitten otat eron. Kai teillä on avioehto?

Vierailija
2/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin tehneellä ihmisellä on aina selitys teolleen. Ei se sitä oikeuta. Tunnut kuitenkin suhtautuvan täysin välinpitämättömästi vaimosi pettämiseen, sinulle on selvästi tärkeämpää puolustaa yritystäsi. Neuvon siis pitämään siitä kiinni, koska se selvästi on vaimoa tärkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää järjestää aikaa edes kerran viikossa. Ei kukaan pysy tyytyväisenä jos on yksin liitossa. Perhekin on kai tärkeä?

Vierailija
4/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syyllistät itseäsi siitä , että vaimosi on pettänyt?

Vierailija
5/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo petti, koska vaimo on paska ihminen. Pettäjillä on aina tekosyyt valmiina, ettei vaan tarvisi ottaa vastuuta omasta käytöksestä. Jätä se sika.

Vierailija
6/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä on rakennettu yli kymmenen vuotta, oltu taloudellisesti erittäin tiukoilla, tehty valtavasti töitä. Viimeiset vuodet on mennyt hyvin, joten hiukanhan tuo harmittaisi nyt heittää menemään.

Tärkeysjärjestykseen en osaa asioita laittaa, mutta kyllä yritykseni minulle tärkeä on, elämäntyöni. Sitä korostaa vielä se, että ennen yrityksen perustamista olin kolme vuotta työttömänä ja usein jo tuntui, etten selviä jaloilleni koko loppuelämänäni. 

Vierailija
7/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden vika on perus selitys, harmittaa puolestasi, kantaisi edes vastuun tekemisistään. No tätä se luottaminen ihmiseen useinkin on.

Vierailija
8/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi on ongelma itsensä kanssa joka hänen tulee selvittää enne kun sovitte mitään järjestelyitä. tiedän kokemuksesta.

Vierailija
9/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä luopuisin mieluummin yrityksestä kuin parisuhteesta. Tosin tuossa tilanteessa sitä tuskin tarvitsee edes enää miettiä.

Vierailija
10/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo ei ole saanut suutaan auki ja sanonut että kaipaisi enemmän huomiota, niin ei kyllä ole sinun vika. Valitettavan usein menee niin, että mies uppoutuu työhönsä ja ajattelee, että kaikki se raataminen ja maallinen hyvä on perheen hyväksi, mutta ei näe samalla raunioituvaa parisuhdetta, jolloin raha menettää merkityksensä. Mutta syy pettämiseen ei siis ole sinun, vaimosi olisi pitänyt hoitaa asiat toisin.

Vierailija
11/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sitä jaksaa olla ikuinen kakkonen tai tapauksessanne kolmonen. Oishan tuo voinut eron ottaa ennen pettämisiään, ajatteli varmaan lasten olevan liian pieniä.

Vierailija
12/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Minun mieheni on yrittäjä, tekee pitkää päivää ja taloudellisestikkin on aika tiukaa. Silti en ikinä pettäisi häntä koska rakastan. Selittelyjä nuo on vaimoltasi.

Vierailija
13/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi aika ikävä paikka ja vaikea valita pitää lumppu ja laiska muija ollakseen ydinperhe tai erota ja olla vko:n loppu isä joka toinen viikko +maksaa elatusmaksuja kolmesta lapsesta.

Varmistaisin ensin että kaikki lapset ovat todellakin omiani dna testillä .

Jos nainen on ollut jo pitkään uskoton voi paljastua ikäviä yllätyksiä.

Et olisi ihan ensimmäinen mies joka elättäisi toisen miehen siittämiä lapsia.

Tämä on suomessa vaiettu salaisuus.

Vierailija
14/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä luopuisin mieluummin yrityksestä kuin parisuhteesta.

Nuohan eivät ole vaihtoehdot. Vaikka aloittaja luopuisi yrityksestä, vaimo saattaisi jatkaa pettämistään senkin jälkeen.

Jos oma elämä on kriisissä, pettämiseen kyllä keksitään syyt. Jos se ei ole miehen liika työn tekeminen, niin sitten se on jokin muu. 

Vierailija
15/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainkysymyshän tässä on se, että millaisen parisuhteen SINÄ haluat? Haluatko parisuhdetta tai onko sinulla siihen mahdollisuuksia työsi vuoksi? Jokaisen meistä kuitenkin rakentaa oman elämänsä, on avioliitossa tai ei.

On surullista, jos kaikki aikasi ja energiasi menee yritykseesi. Mutta ei siinä mitään väärääkään ole, jos olet asian suhteen rehellinen. Et voi kuitenkaan olettaa myöskään, että tämä on vaimosi halu. Nykyään on hyvin yleistä, ettei sidota seksuaalisuutta pakolla vain parisuhteen väliseksi asiaksi vaan on avoin suhde. Jos esimerkiksi toinen parisuhteenjäsen ei halua erityisemmin viettää yhdessä aikaa tai siihen ei ole mahdollisuuksia, annetaan lupa seksuaaliseen kanssakäymiseen myös toisten kanssa. Sitähän se rakkaus on: annetaan toiselle mahdollisuus olla onnellinen. 

Sinun on kuitenkin mietittävä tärkeysjärjestys ja mitä haluat: Haluatko tai pystytkö viettämään vaimosi kanssa enemmän aikaa vai et? Jos et niin anna hänelle lupa hakea muualta. Jos haluat, joudut sen järjestämään (kuten laittamalla vaimon töihin). Jos vaimo taas ei töihin halua niin se on eron paikka, koska silloin vaimo haluaa vain olla kotona sinun rahoillasi eikä ole valmis panostamaan liittoonne edes sen verran, että käy töissä.

Vierailija
16/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuitenkin muistaa myös, että parisuhteita tulee ja menee ja on ihana rakastua ja löytää välillä joku uusi ihminen. Tämäkään ei ole ollenkaan huono vaihtoehto kohdallasi. 

Vierailija
17/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se avioehto?

Vierailija
18/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko yrityksesi työllistää vaimosi, edes vähän? Lapset osa-aikaiseen hoitoon ja vaimo töihin, jos ei sun firmaan niin johonkin muualle. Pettäminen huomion puutteen vuoksi on ymmärrettävää, muttei hyväksyttävää. Vaimosi toimi väärin, hänen on hyvitettävä tekonsa sinulle, tavalla tai toisella.

Noin ette voi jatkaa. Jotenkin jostain välistä on löydyttävä aikaa myös parisuhteelle. Vaikka sitten leffailta tai ravintolaillallinen kerran kuussa.

Vierailija
19/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin siltä vaimolta, mitä hän haluaa. En av-mammoilta. Eli esittäisin hänelle nuo samat vaihtoehdot jotka nyt tässä esitit.

Ymmärrän kyllä tilannettasi.

Vierailija
20/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie - s kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä luopuisin mieluummin yrityksestä kuin parisuhteesta.

Nuohan eivät ole vaihtoehdot. Vaikka aloittaja luopuisi yrityksestä, vaimo saattaisi jatkaa pettämistään senkin jälkeen.

Jos oma elämä on kriisissä, pettämiseen kyllä keksitään syyt. Jos se ei ole miehen liika työn tekeminen, niin sitten se on jokin muu. 

Sen vuoksi jatkoinkin että tuossa tilanteessa sitä on jo turhaa miettiä noiden vaihtoehtojen välillä... myöhäistä.

Myöhäistä vaihtoehtojen miettiminen vois olla vaikka pettämistä ei olisi tapahtunutkaan. Vaimo olisi voinut laittaa eron vireille jo sen huomioimattomuuden vuoksi.

Toisen huomioiminen ei tosin vie edes oikeastaan aikaa, joten yhtä turhaa on syyttää kiireitä siitä että vaimo on jäänyt paitsi huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme