Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni petti koska ei saanut riittävästi huomiota

Vierailija
28.01.2016 |

Kolme lasta: 2, 4 ja 5-vuotiaat. Vaimoni on kotiäitinä, minä olen yrittäjä. Liittomme on kriisiytynyt ja olemme käyneet selvittelemässä kriisiä pariterapiassa. Eilen sitten selvisi, että vaimoni on pettänyt ja pyörittänyt sivusuhdetta muutaman kuukauden ajan. Syyksi hän ilmoitti, että saa minulta niin vähän huomiota. Sillä aikaa kun vaimoni on pyörinyt vieraissa lakanoissa, lapsia on hoitanut mm. hänen siskonsa ja äitinsä.

On ihan totta, että huomioin vaimoani varsin vähän, koska minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa. Sen ylimääräisen, joka minulla on, yritän suoda lapsilleni. Vaimoni ei näytä ymmärtävän, että yrittäminen on yrittämistä. Jos rupean yrittämään kuin palkkatyöläinen, kohta ei ole koko yritystä. En voi yrittää vain vähän, koska se tarkoittaa totaalista romahdusta. Yritykseni taloudellinen tilanne ei ole sellainen.

Yritykseni ansiosta olemme pystyneet pitämään yllä keskiluokkaista elintasoa, vaikka vaimoni ei käy töissä. Olemme säästäneet hänelle myös yksityistä eläkettä, koska minusta lastenhoito on arvokasta työtä.

Seuraavalla kerralla keskustelemme vaihtoehdoista. Ehdottakaahan te arvon naiset, mitä tässä tilanteessa voisi tai kannattaisi tehdä. Minä lopetan yritykseni, lapset laitetaan hoitoon ja menemme kumpikin palkkatyöhön, jonka saaminen voi olla haasteellista?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaimo rakasta sua jos noin pystyy tekemään. Toki on ikävää että olette tehneet noin monta kersaa liianpienillä ikäeroilla, se on vittumainen tilanne vaimolle ja ei varmaan sullekaan kovin kivaa. Ja yrittämisestä tiedän sen verran että ei sen pidä 24/7 työtä olla, jos on, niin ehkä parempi lopettaa koko touhu, tai sitten tosiaan akka töihin, ja sinä voit sitten yrityksen kanssa vähän hellittää. Voisiko akka tulla sun firmaan auttelemaan?

Minä kyllä ottaisin heti eron, mutta jos pystyt tuon kanssa elämään, niin jotain muutosta kuitenkin ptiää tulla.

Vierailija
62/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä kummassakin on vikaa.

Epäilemättä. En vain keksi mitään tietä tästä tilanteesta ulos, jos en lopeta yritystä. Vaimo myös suhtautuu haluttomasti töihin menemiseen. Hän tahtoisi olla kotiäiti, koska inhosi työntekoa.

Vaihtoehdot siis taitavat olla

a) Firman lopettaminen ja luopuminen keskiluokkaisuudesta ja kummankin töihin meneminen tai töiden saannin yrittäminen (minulla se olisi hyvin epävarmaa).

b) Avioero, jonka jälkeen en ehtisi näkemään lapsia sitäkään, mitä nyt.

c) Avoin suhde, jossa kumpikin saisi juosta missä juoksisi ja hakisi huomionsa ja hellyytensä kodin lisäksi sieltä.

Onko jollain lisää ehdotuksia?

Edelleen, entä jos vaimosi ei haluakaan olla lähiäiti? Lapset sijoitukseen koska sinä ja sinä työsi?

Jo pelkästään lasten takia sinun olisi syytä miettiä, mikä on tärkeintä. Kaiken perusteella lapset tuskin näkevät sinua saati pääsevät viettämään aikaa kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos luopuisit firmasta vaikkapa 4 tunniksi joka päivä.

Ei se onnistu. Työ sisältää niin paljon autolla ajamista ja tavaroiden siirtämistä ja järjestämistä. Se ei ole raskasta, mutta se täytyy kuitenkin joka päivä tehdä ja se on aikataulutettua, muiden tekemisestä riippuvaa, joten työtä ei voi tehdä ennakkoon. 

Siihen enin aika kuluu. Jos olisi varaa palkata yksi työntekijä lisää, niin sitten helpottuisi. Toivon että pystyn sen lähivuosina tekemään.

Vierailija
64/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on yksi niistä isistä, jotka valittavat, kun äiti saa erossa huoltajuuden? Vaikka isi on sentään joka viikonloppu leikkinyt lasten kanssa pari tuntia ja kerran kuussa tehnyt kotitöitä kahvin keittämisen verran.

Vierailija
65/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos luopuisit firmasta vaikkapa 4 tunniksi joka päivä.

Ei se onnistu. Työ sisältää niin paljon autolla ajamista ja tavaroiden siirtämistä ja järjestämistä. Se ei ole raskasta, mutta se täytyy kuitenkin joka päivä tehdä ja se on aikataulutettua, muiden tekemisestä riippuvaa, joten työtä ei voi tehdä ennakkoon. 

Siihen enin aika kuluu. Jos olisi varaa palkata yksi työntekijä lisää, niin sitten helpottuisi. Toivon että pystyn sen lähivuosina tekemään.

Voisitko aikatauluttaa paremmin siten, että jäisi aikaa enemmän? Tai jättää kannattamattomimmat hommat kokonaan tekemättä? Jos et tee koko aikaa töitä, voisitko viettää osan päivästä kotona perheen kanssa? Tuo ei nimittäin ole mitenkään kohtuullinen tilanne vaimoasi kohtaan, hän tuskin halusi yksinhuoltajaksi, kun sinun kanssasi lapsia hankki.

Vierailija
66/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko aikatauluttaa paremmin siten, että jäisi aikaa enemmän?

En, koska olen riippuvainen muiden aikatauluista. Ihan samalla muut toimijat ovat riippuvaisia ketjun muista toimijoista. 

Työn pystyisi tekemään paljon tehokkaammin, jos ei olisi niin paljon työn odottamista. Työtä tulee päivän aikana ikään kuin tiputellen, vähän kerrallaan. 

Vierailija
67/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko aikatauluttaa paremmin siten, että jäisi aikaa enemmän?

En, koska olen riippuvainen muiden aikatauluista. Ihan samalla muut toimijat ovat riippuvaisia ketjun muista toimijoista. 

Työn pystyisi tekemään paljon tehokkaammin, jos ei olisi niin paljon työn odottamista. Työtä tulee päivän aikana ikään kuin tiputellen, vähän kerrallaan. 

Mites se töiden vähentäminen tai kotona käyminen töiden välissä? Voisi vaimokin mennä töihin, jos ei joutuisi huolehtimaan yksin lapsista ja kodista. Sitten sinun ei tarvitsisi huolehtia elatuksesta yksin, kun vaimokin saisi palkkaa töistään.

Vierailija
68/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vaimoasi. Mieheni lähti ulkomaan komennukselle muutamaksi kuukaudeksi ja olin kuolla tylsyyteen, koska olin juuri valmistunut työttömäksi. Olin turhautunut ja tylsistynyt. Rahaa ei ollut, kiitos miehen tulojen (silloin ei saanut työttömyyskorvausta, jos puolison tulot ylittivät rajan x). Yksin kotona, ei rahaa tehdä mitään ja sitten tulee herrasmies, joka sanoo kauniita sanoja ja pitää seuraa. Mitä siitä seurasi? Niin.

Vierailija
69/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi teki kyllä väärin. Ei olisi saanut pettää.

Mutta tilanne kuulostaa siltä, että olet pettänyt kun et ole ollut läsnä. Se että sinä lähdet seitsemältä aamulla ja tulet kotiin vasta kymmenen aikaan illalla kuulostaa todella väärältä. Vaimosi on siis sinun kotiorja ja ei pääse minnekään ilman lapsia. Ei teillä ole parisuhdetta eikä perhettä.

Minä ihmettelen myös sitä, että loppujen lopuksi vaikuttaa siltä että et halua olla kotona, kun sinulla on tuo niin tärkeä työ ja haluat olla muualla kun lapset ovat pieniä. Sinä menetät sinun lastesi lapsuuden. Mikään ei ole mahdotonta, kyllä yritystä voidaan pyörittää niin että olisi edes kaksi arki iltaa kotona. Mutta jos et halua niin et halua.

Jos olisin ollut sinun vaimosi olisin lähtenyt liitosta ennen pettämistä.

Vierailija
70/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se töiden vähentäminen tai kotona käyminen töiden välissä?

Kun ei se onnistu. Työtä on vähän, mutta paikalla on oltava, koska sitä kuitenkin on.

Raha tulee siitä, että tekee vähän työtä pitkän ajan kuluessa. Nopeammin työtä ei voi tehdä, koska toimitusketjun muut osat eivät tavaraa nopeammin toimita. 

Tilannetta voi verrata siihen, että kassalle maksettaisiin palkka skannattujen tavaroiden mukaan. Kaupassa on asiakkaita vähän mutta kuitenkin on koko ajan päivystettävä, koska silloin tällöin joku tupsahtaa. Jotta saisi työpaikan ja riittävän palkan, täytyy töissä olla koko päivä, jotta skannattavia tavaroita kertyisi riittävästi. 

Vierailija
71/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tilanne kuulostaa siltä, että olet pettänyt kun et ole ollut läsnä. Se että sinä lähdet seitsemältä aamulla ja tulet kotiin vasta kymmenen aikaan illalla kuulostaa todella väärältä. Vaimosi on siis sinun kotiorja ja ei pääse minnekään ilman lapsia. Ei teillä ole parisuhdetta eikä perhettä.

Minä ihmettelen myös sitä, että loppujen lopuksi vaikuttaa siltä että et halua olla kotona, kun sinulla on tuo niin tärkeä työ ja haluat olla muualla kun lapset ovat pieniä. Sinä menetät sinun lastesi lapsuuden. Mikään ei ole mahdotonta, kyllä yritystä voidaan pyörittää niin että olisi edes kaksi arki iltaa kotona. Mutta jos et halua niin et halua.

Ja mitä enemmän ap:n jankkaamista töissä asumisesta lukee, sitä paremmin ymmärtää vaimoa, joka ei ilmeisesti jaksanut edes yrittää selittää tilannettaan ap:lle. Eihän se ota ihan selvää puhetta huomioon edes tuntemattomilta. Oman vaimonsa olisi varmaan vaan hiljentänyt sanomalla, että voivoi, ei voi mitään. Ihan itse on perheensä rikkonut tämä sankariyrittäjä.

t. yrittäjä itsekin, mutta ei sentään 24/7

Vierailija
72/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites se töiden vähentäminen tai kotona käyminen töiden välissä?

Kun ei se onnistu. Työtä on vähän, mutta paikalla on oltava, koska sitä kuitenkin on.

Raha tulee siitä, että tekee vähän työtä pitkän ajan kuluessa. Nopeammin työtä ei voi tehdä, koska toimitusketjun muut osat eivät tavaraa nopeammin toimita. 

Tilannetta voi verrata siihen, että kassalle maksettaisiin palkka skannattujen tavaroiden mukaan. Kaupassa on asiakkaita vähän mutta kuitenkin on koko ajan päivystettävä, koska silloin tällöin joku tupsahtaa. Jotta saisi työpaikan ja riittävän palkan, täytyy töissä olla koko päivä, jotta skannattavia tavaroita kertyisi riittävästi. 

Eli et halua kotiin. Et oikeasti halua kotiin auttamaan sinun lastesi kanssa. Ei missään tavaroita toimiteta klo 22 saakka joka arkipäivä. Sitten sinun on luovuttava vaimosta ja perheestä. Mutta elatsmaksuja maksat nyt jos, koska miten asiat voisi tuosta muuttua virallisen eron jälkeen?

Vierailija
73/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tuo nyt niin paha juttu häh?

Olisit tyytyväinen että joku vielä viitsii hässiä muijasi karvaista, löysää, kuumien pierujen mustuttamaa pillua.

Kyllä kolmen lapsen äidin pesästä oma jo parhaat hetket käytetty.

Vierailija
74/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella naisella ei ole mitään käsitystä siitä paljon keskiluokkainen tai sitä ylempi elintaso oikeasti vaatii työtunteina. Ja miksi olisi jos mies maksaa laskut ja käy kaupassa. Nainen makselee sitten tuistaan lähinnä omat zalandoellosh&m postimyyntitilauksensa. Yrittäisitte nyt naiset päättää kumpi on tärkeämpää, se että mies on paljon kotona vai että saa asua kantakaupungissa huippupaikalla tai omakotitalossa järven rannalla.

Minulle kävi melkein samalla tavalla kuin ap:lle ja ketjussa kokemuksistaan kirjoittaneelle miehelle. Raadoin niska limassa hulluna töitä kun vaimolla oli kaikenlaisia vaatimuksia ja sitten yhtäkkiä suhde voi huonosti ja ahdistaa yms. diipadaapaa. Ero oli edessä.

Sanoisin ap:lle, että vaimo kiertoon. Se että vaimo on pettänyt noin pitkään ja suunnitelmallisesti kertoo jotain luonteenlaadusta. Minä en ainakaan luottaisi enää tuollaisen jälkeen puolisooni. Viime kädessä tietysti itse teet ratkaisun, mutta älä ainakaan yrityksestäsi luovu jos vaimo ei osoita mitään intoa perheen elatukseen osallistumiseen. Omalla kohdalla ero otti koville ja lapsia on ikävä, mutta jos mikään ei riitä niin eipä siinä ole enää mitään tehtävissä. On tehtävä väistämätön.

Vierailija
75/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vapaata suhdetta mietit yhtenä vaihtoehtona, niin ette ole siis kumpikaan mustasukkaisia lainkaan? Et ole maininnut mitään, että olisit raivoissasi tai murheissasi pettämisen takia? Itse en osaa kuvitella rakkautta ilman edes hitusta mustasukkaisuutta, mutta kukin tavallaan...

Vierailija
76/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea määrä huomioida naista? Tietääkö naiset itsekkään, vai mennäänkö perstuntumalta?

Vierailija
77/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vapaata suhdetta mietit yhtenä vaihtoehtona, niin ette ole siis kumpikaan mustasukkaisia lainkaan? Et ole maininnut mitään, että olisit raivoissasi tai murheissasi pettämisen takia? Itse en osaa kuvitella rakkautta ilman edes hitusta mustasukkaisuutta, mutta kukin tavallaan...

Ei kai ap ainakaan voi mustasukkainen olla jos kerran on koko ajan töissä. Siinä jää vaimo vahtimatta koko viikoksi. Ilmeisesti ei muutenkaan ole juuri vaimostaan välittänyt, joten olisihan se kumma jos olisi silti mustasukkainen.

Vierailija
78/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Word. Todellakin, mikään ei ole mahdotonta, kun järjestelee asiat. Ei kuulosta kummoiselta yritykseltä, jos ainoa mahdollisuus saada rahaa on olla käytännössä kaikki valvotut tunnit töissä. Jos lasket tuosta itsellesi tuntipalkan, niin se ei voi mitenkään olla huomattavasti parempi, kuin jos olisit töissä. 

Lapsinäkökulma on myös hyvä. Sinun arkesi on lastesi lapsuus. He muistavat isän, joka ei ikinä ollut paikalla. 

Et vaan halua muuttaa mitään. Miten elämä olisi mielestäni jatkunut jos vaimosi ei olisi pettänyt? Samaa rataa olisi jatkettu hamaan tappiin asti; eli niin että sinä teet mitä lystää ja vaimo vielä kaiken lisäksi pitää sinulle kotia ja näennäistä perhettä yllä?

Vierailija
79/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella ei ole mitään käsitystä siitä paljon keskiluokkainen tai sitä ylempi elintaso oikeasti vaatii työtunteina. Ja miksi olisi jos mies maksaa laskut ja käy kaupassa. Nainen makselee sitten tuistaan lähinnä omat zalandoellosh&m postimyyntitilauksensa. Yrittäisitte nyt naiset päättää kumpi on tärkeämpää, se että mies on paljon kotona vai että saa asua kantakaupungissa huippupaikalla tai omakotitalossa järven rannalla.

Minulle kävi melkein samalla tavalla kuin ap:lle ja ketjussa kokemuksistaan kirjoittaneelle miehelle. Raadoin niska limassa hulluna töitä kun vaimolla oli kaikenlaisia vaatimuksia ja sitten yhtäkkiä suhde voi huonosti ja ahdistaa yms. diipadaapaa. Ero oli edessä.

Sanoisin ap:lle, että vaimo kiertoon. Se että vaimo on pettänyt noin pitkään ja suunnitelmallisesti kertoo jotain luonteenlaadusta. Minä en ainakaan luottaisi enää tuollaisen jälkeen puolisooni. Viime kädessä tietysti itse teet ratkaisun, mutta älä ainakaan yrityksestäsi luovu jos vaimo ei osoita mitään intoa perheen elatukseen osallistumiseen. Omalla kohdalla ero otti koville ja lapsia on ikävä, mutta jos mikään ei riitä niin eipä siinä ole enää mitään tehtävissä. On tehtävä väistämätön.

Olisiko aika päivittää tietoja, sillä naisetkin ovat käyneet töissä jo edellisestä sodasta asti.

Vierailija
80/103 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikea määrä huomioida naista? Tietääkö naiset itsekkään, vai mennäänkö perstuntumalta?

Tasan 73 minuuttia päivässä tilanteesta ja henkilöstä riippumatta, koska naisethan eivät ole yksilöllisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi