Ennen oli normi kun mentiin naimisiin niin rakennettiin oma talo!
Ja äiti oli lasten kanssa kotona ja mies oli töissä ja hyvin pärjättiin, nykyään kummatkin on töissä eikä ole varaa rakentaa omaa taloa.
Kommentit (62)
Ennen oli myös normaalia oppia kirjoittamaan fiksusti ja oikeakielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja missä, ap?
Ihan joka paikassa
Mun kumpikin vanhempi olivat töissä ja äiti tienasi isää enemmän. Äiti oli virkanainen ja isä tehtaalla trukkikuskina kolmivuorotöissä.
Tämä oli 1965-1993.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli myös normaalia oppia kirjoittamaan fiksusti ja oikeakielisesti.
Mee ope jo pitkille kesälomille
Ja ennen elettiin tosi pienellä budjetilla.
Sillon ennen palkat vastasi hintatasoa. Nyt on vain hinnat nousseet, palkat ei.
Minun vanhempani menivät naimisiin vuoona 1956 eivätkä koskaan rakentaneet taloa. Äitini kävi töissä, ja äitiysloma oli 2 kk. Ensimmäisen omistusasuntonsa ostivat kerrostalosta vuonna 1966. Eivätkä olleet edes työväenluokkaa.
Revi saatana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja missä, ap?
Ihan joka paikassa
LÄHDE?
Sinulla on siis kertomus siitä. Suomea ei esim 50-luvulla pidetty tasa-arvoisena maana, kun naiset kävi töissä.
Huutakaa kaikki, hep joiden äiti oli kotirouvana?
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani menivät naimisiin vuoona 1956 eivätkä koskaan rakentaneet taloa. Äitini kävi töissä, ja äitiysloma oli 2 kk. Ensimmäisen omistusasuntonsa ostivat kerrostalosta vuonna 1966. Eivätkä olleet edes työväenluokkaa.
Revi saatana siitä.
Joo mutta alkoholistit ei kuulu tähän
Ehkä siellä teidän juntti maaseutu pitäjässä.
Se talo oli luokkaa pelkkä tupa, eli ei mikään hulppea tönö
Mummo ja pappa sai kunnalta tukea 2000 markkaa ja sillä rakennettiin talo.
Talossa oli yksi huone ja keittiö, keittiössä puuhella, jolla tehtiin ruoka ja lämmitettiin talo. Kaikki nukkuivat samassa huoneessa, ei kylpyhuonetta, sisävessaa eikä juoksevaa vettä.
Mummo teki kolmivuorotyötä ja hoiti samalla lehmät, siat ja lapset. Lapsia 4.
Pappa kävi töissä tehtaalla 2-vuorotyössä.
1950-luku.
Ai, mun vanhemmat kyllä aloittivat yksiöstä, jonne synnyin. Kun sisko syntyi, hankittiin kaksio. Kun olin 10 ja sisko 8, ostettiin aravarivarikolmio. Ja mun vanhemmat olivat keskiluokkaa, toinen pankissa, toinen kanttori.
Vierailija kirjoitti:
T. incel joka ei ole koskaan päässyt suutelemaan tyttöä ja loisii tt-tuella
Tt-tuella, eli toimeentulotukituella? Miksi solvaat ihmistä, vaikka hän ainoastaan kertoo kuinka asiat ennen olivat?
T. incel joka ei ole koskaan päässyt suutelemaan tyttöä ja loisii tt-tuella