oon 13 vuotias tyttö ja haluisin haastaa äitini oikeuteen pahoinpitelystä ja henkisestä kiusaamisesta.
se on useemman kerran tönässy mua pitäny ranteistakiinni lukinnu omaanhuoneeseen muka rauhottumaan... lisäks se rajaa mun elämää ja kavereita, vittuilee koulusta eikä vittuilakseen osta ees kunnon kamoja mulle... Oon ajatellu et kävisin valittaa koulu terkkarille mut en halua et joku lasten suojelu puuttuu asiaan koska en halua pois mun kotoa. Ongelma on mutsi... Faijan kans sujuu paljon parempi se ymmärtää mua ja oonkin miettiny jo pitkään et kaikki ois hyvin jos äiti vaan muuttas pois. Siks ajattelin oisko suora rikosilmotus poliisille tehokkaampi ja se ainaki sais iskän tajuumaan miten paha mun on asuu mutsin kans ja ehkä ne erois. Mul on myös pikkuveli 4 vuotias se on mutsin lellikki ja sitä ei pahoinpitele ja mua se kersa vituttaa ja ärsyttää, se kiusaa mua, tonkii tavarani eikä anna hetken rauhaa. Lisäks sillä on nyt joku vitun uhma niin että huutaa ja raivoo eikä mul oo edes koulu rauhaa siis esim lukee kokeisiin. Oon sata varma et mun elämä pelastuis jos mutsi ja broidi muuttas pois ja mä saisin jäädä asuu iskän kans. Oikeesti vihaan mun mutsia niin et välil jopa toivon et se kuolis ajais esim kolarin mut niin hyvä tuuri mulla nyt ei kuitenkaa käy... Kerran oon laittanu mutsille viestejä pre paid liittymästä toisen naisen nimissä siis et faija ois pettäny sitä.... Mut ei ne eronnu... Alan olla ihan loppu....
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Enkä haluu mihinkään koulu kotiin vaan haluun asuu mun iskän kans se on ainoo täsmaailmas joka mua rakastaa ja jonka kans oon onnellinen..paitsi frendit tietysti mut muuten...ton äskeisen puhelunjälkeen oon kyl varma et iskä vihdoin tajuu mismennään oikeesti se kuulosti niin huolestuneelta musta...
Tottakai se on huolissaan. Sähän vaikutat ihan sekopäältä. Varmasti äitisikin on. Sä et edes anna äidilles mahdollisuutta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Sä lässytät pikkutyttömäisesti isälles ja angstaat äidilles. Kokeileppa ihan testimielessä toisin päin. Onko se isi sit niiiiin ihana sulle, jos haukut sen ihan paskaks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.
Miksi pitäisi lässyttää ihmiselle, joka selvästikin on empatiakyvytön? Miksisitä kiinnostaisi kenenkään päähäntaputtelu ja lässytys?
Sille murhaajateinillekkin varmaan lässytettiin hieman liikaa...
Ai mikä logiikka, pahoinpitelemällä lapsista kasvaa kilttejä, ja ymmärtämällä ne murhaa jonkun! Ööö, eiku.... Jos aloittajan äiti kerran pahoinpitelee häntä, niin se on aivan sama, miten lapsi käyttäytyy!! Herätkää! Ap:han yrittää kertoa äidilleen, että älä enää koske minuun!
Juuri teidän takianne Suomessa tapetaan Eerikoja, vika on tytössä, jos se oireilee, ja jos on hiljaa, alistunut, eikä oireile, kaltoinkohtelu jää huomaamatta! Hyvä, hyvä, "mammat"! Ette tuolla asenteella ole edes Äitejä, korkeintaan joutuneet synnyttämään...
Minusta taas vaikuttaa siltä, ettei ap jostain muusta syystä (raha? läksyntekoon hopotus?) siedä äitiään, provosoituu itse ja alkaa sitten provota äitiään, että saisi lisää syytä vihata äitiään. Kierre valmis. Monesti vanhemmat ovat todella kunnollisia ja vastuullisia, mutta nuori on saanut vaikutteita muualta tai muuten kokee jäävänsä huonommalle kuin kaverinsa (ei saa nenäkorua tai paljaspeppushortseja, kun kavereillakin on!) ja siksi raivostuu vanhemmilleen tai sille, joka asettaa rajat. Rajat ovat rakkautta, rajattomuus ei!
Väkivalta, siis OIKEA väkivalta, on täysin eri asia!!! Ranteista kiinni pitäminen nuoren riehuessa ei todellakaan ole väkivaltaa! Ei myöskään kotiaresti. Niitä juuri olen kuullut ammatti-ihmistenkin suosittelevan raivoavan ja päälle käyvän teinin hillitsemiseksi. Ap ei ole kertonut, mitä hän itse on tehnyt, että äidin on pitänyt ottaa ranteista kiinni? Yrittänyt lyödä äitiä? Yrittänyt rikkoa tavaroita? Vahingoittaa itseään?
Eerikaa kohtaan oli selkeää, rankkaa ja jatkuvaa väkivaltaa, joten sitä ei voi millään tavoin rinnastaa tavallisen perheen teiniongelmiin, joita on enemmän tai vähemmän joka teinin perheessä, riippuen jo lähtökohtaisesti ihmisten perusluonteista. Ei hiljaisten nyhveröitten kaa tule hankauksia (kuten ap:n isä), mutta kaksi tulisieluisempaa voi kipinöidä kovastikin erimielisyyksien ilmennyttyä. Useimmiten kyllä "vakka kantensa valitsee" ja hiljainen ja tulisieluisempi päätyvät yhteen toistaan täydentämään.
Huh, olipa yhtälailla sekopäistä ajatuksiaherättävää luettavaa.
Vakavasti ap, aloitusviestisi ja kaikki vastauksesi tähän ketjuun saa asian kuulostamaan siltä, että suurin ongelma tässä asiassa on sinä itse enkä usko että yksikään vastuullisesti ajatteleva aikuinen pystyisi puolustamaan sinua tässä tilanteessa, jos tilanne on kuten annat sen ymmärtää. Tee palvelus paitsi vanhemmillesi, ennen kaikkea itsellesi ja hakeudu tilanteeseen jossa voit turvallisesti keskustella jonkun sellaisen aikuisen kanssa tästä, joka pystyy katsomaan asiaa ulkoapäin. Ei kaverin, ei yhdenkään perheenjäsenesi vaan jonkun ulkopuolisen ja turvallisen aikuisen kanssa.
Syy miksi kukaan sinua täällä ei puolusta eikä tulekaan puolustamaan on se, että kaikki me tätä lukevat aikuiset ollaan joskus oltu sun ikäisiä ja ymmärretään että just ton ikäisenä tuntuu just tuolta. Useimmillla homma pysyy kuitenkin hirveän paljon paremmin lapasessa ja sun teksti on totta puhuen aika pelottavaa ja toivon todella että pääset juttelemaan tästä ennen kuin jatkat näitä ajatuksia pidemmälle.
Aika mielenkiintoista, että ap kauhuteini uskoo isänsä ottavan koko huoltajuuden jos ero tulisi. HAHAHA. Niinhän niillä lepsuilla isillä on tapana.. NOT
Joo. Saisit kertoa kumman luona haluat asua, jos molemmat olisivat yhtä mahdollisia. JOS.
Ja sitten ihan yllättäen ja puskista, se isäkin alkais hirveeks hulluks sen kanssa asuessa... Ei ostais enää kaikkea, käskis käydä koulussa... Mitähän vielä! Nii ja uskon että etsisi vielä naisystävän... Ellet meinaa vaimoks alkaa isällesi?
Tässä ketjussa on yksi positiivinen puoli: rakastan omia teinejäni entistäkin enemmän (jos mahdollista ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kielenkäyttö on huonoa. Aikuiset kyllä ymmärtää mistä nyt on kysymys, joten jättäkää ilkeät kommentit kommentoimatta ja jättäkää lapsi rauhaan. Aikuiset järkevät ihmiset eivät tule tänne haukkumaan lasta sairaaksi, hyvänen aika sentään mitä porukkaa. Jos Ap haluat välttyä mielipahalta, lähdet pois täältä keskustelusta ja mietit muita asioita.
Miksi pitäisi lässyttää ihmiselle, joka selvästikin on empatiakyvytön? Miksisitä kiinnostaisi kenenkään päähäntaputtelu ja lässytys?
Sille murhaajateinillekkin varmaan lässytettiin hieman liikaa...
Ai mikä logiikka, pahoinpitelemällä lapsista kasvaa kilttejä, ja ymmärtämällä ne murhaa jonkun! Ööö, eiku.... Jos aloittajan äiti kerran pahoinpitelee häntä, niin se on aivan sama, miten lapsi käyttäytyy!! Herätkää! Ap:han yrittää kertoa äidilleen, että älä enää koske minuun!
Juuri teidän takianne Suomessa tapetaan Eerikoja, vika on tytössä, jos se oireilee, ja jos on hiljaa, alistunut, eikä oireile, kaltoinkohtelu jää huomaamatta! Hyvä, hyvä, "mammat"! Ette tuolla asenteella ole edes Äitejä, korkeintaan joutuneet synnyttämään...Mikä väkivalta?
Eikö lapsiinsa saa nykyään koskeakkaan?Töniminen, ranteista kiinnipito väkivaltaisesti (ilm. näin, koska ap puhui mustelmista jossain viestissä) ja huoneeseen lukitseminen ovat väkivaltaa. 13-v on vielä ihan lapsi.
Kirjoitti, että hänellä ei ole mustelmia, mutta voi niitä todisteeksi hankkia provosoimalla äitiään tarpeeksi. Minusta tuollainen on oikeasti sairasta. Ranteista KIINNI PITO ei ole väkivaltaa, jos sillä estää nuoren itsensä väkivallan tai tavaroiden paiskomisen. Sitä ap ei kertonut, mitä hän itse on tehnyt, että äidin on pitänyt tarttua ranteisiin estääkseen sen. Tönimiseksi voi halutessaan käsittää jopa ohi kulkiessa VAHINGOSSA tapahtuneen pökkäisyn. En missään tapauksessa puolusta mitään enkä kenenkään VÄÄRÄÄ käytöstä, enkä varsinkaan pahoinpitelyä, mutta normaalia ja hyvää käytöstä ei ole lähetellä pettämisviestejä toiselle vanhemmalleen vanhempiensa erotoiveissa, eikä toivoa toisen kuolemaa, eikä miettiä provoavansa niin paljon, että saa itselleen mustelmia todisteeksi. Ja kyllä, nuori on vastuussa tekemisistään, vaikka rikoksesta ei rangaistusta saisikaan, ellei ke sellaisena sitä, että joutuu koulukotiin, kun tuollaiset teot paljastuvat vanhemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä haluu mihinkään koulu kotiin vaan haluun asuu mun iskän kans se on ainoo täsmaailmas joka mua rakastaa ja jonka kans oon onnellinen..paitsi frendit tietysti mut muuten...ton äskeisen puhelunjälkeen oon kyl varma et iskä vihdoin tajuu mismennään oikeesti se kuulosti niin huolestuneelta musta...
No ei ihme, sen verran kylmää ja laskelmoivaa tekstiä...
Ai se on oikeutus, että äitikään ei rakastaisi ap:ta? Ehkä koko juttu lähtee sieltä äidistä. Harvoin on savua ilman tulta.
Olet luultavasti oikeassa, äidit on juuri tuollaisia paskantärkeitä nipottajia. Ovat siivonneet muutaman kerran enemmän, ehkä laittaneet muutaman kerran enemmän ruokaa kuin vaikka isä ja tästä johtuen kuvittelevat olevansa jotain suuriakin marttyyreja, jonka pohjalta on sitten oikeus määrätä/komentaa/juoksuttaa koko muuta perhettä.
Kaiken pitää mennä kotona juuri sillä tavoin kuin tämä äiti haluaa ja vielä niin että äiti säilyttää hallinnan tunteen ja vielä niin, että hallittaville ts. lapsille ja isille tehdään harvinaisen selväksi, kuka on pomo. Siis epäasiallista vallankäyttöä, jossa kaikki järjestelyt perheessä tehdään äidin etujen mukaan, niin äiti pääsee helpommalla tai muuten vaan mallit on äidin haluamalla tavalla. Äiti siis katsoo oikeudekseen puuttua miehensä ja lastensa kaikkiin asioihin kuin joku suurikin pomo, jolla muka olisi joku suurikin viisaus siihen nähden miten asioiden pitäs järjestyä.
Eihän tuollainen äiti pärjää ollenkaan minun kaltaiselleni yh-isälle, joka osaa antaa toisten ihmisten olla rauhassa ja ei puutu asioihin, jos se ei ole välttämätöntä. Näin lapsista kasvaa itsenäisempiä.
Lopputulemana on, että ei vain omat lapset (pysyvästi), vaan usein myös naapureiden lapsetkin on paossa tyranni-äitejä meillä. Kuka tervejärkinen moisia hullun diktaattorin oireyhtymää kantavia pirttihirmuja viittisi katellakaan, jos ei ole aivan pakko? Monen lapsen on kuitenkin pakko katella...sääliksi käy heitä...elämä voi olla näet niin paljon parempaa ilman moista turhaa riesaa ts. äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Huh, olipa yhtälailla sekopäistä ajatuksiaherättävää luettavaa.
Vakavasti ap, aloitusviestisi ja kaikki vastauksesi tähän ketjuun saa asian kuulostamaan siltä, että suurin ongelma tässä asiassa on sinä itse enkä usko että yksikään vastuullisesti ajatteleva aikuinen pystyisi puolustamaan sinua tässä tilanteessa, jos tilanne on kuten annat sen ymmärtää. Tee palvelus paitsi vanhemmillesi, ennen kaikkea itsellesi ja hakeudu tilanteeseen jossa voit turvallisesti keskustella jonkun sellaisen aikuisen kanssa tästä, joka pystyy katsomaan asiaa ulkoapäin. Ei kaverin, ei yhdenkään perheenjäsenesi vaan jonkun ulkopuolisen ja turvallisen aikuisen kanssa.
Syy miksi kukaan sinua täällä ei puolusta eikä tulekaan puolustamaan on se, että kaikki me tätä lukevat aikuiset ollaan joskus oltu sun ikäisiä ja ymmärretään että just ton ikäisenä tuntuu just tuolta. Useimmillla homma pysyy kuitenkin hirveän paljon paremmin lapasessa ja sun teksti on totta puhuen aika pelottavaa ja toivon todella että pääset juttelemaan tästä ennen kuin jatkat näitä ajatuksia pidemmälle.
Tämä!
Olen muutaman vastauksen yrittänyt tähän ketjuun kirjoittaa, mutta tässä on se kaikki, mitä minäkin olen halunnut ap:lle neuvoa.
Mene sinne kouluterkkarille juttelemaan ja pyydä päästä jollekin koulupsykologille tms, että saat purkaa tuon pahan olon. Tää neuvo on tullut jo monta kertaa, siks se taitaa olla paras ratkaisu Sinulle! <3
Iskä kävi nopeesti ja lähti, piti mua sylissä ja suuteli hiuksia ja toi kuumaa mehua ja sen patongin...Itkin ettenvaan jaksa enää olla kotona ja kerroin että äiti löi mua hiusharjalla päähän aamulla ja repi hiuksia kun raivoissaaan teki lettiä..Iskällä tuli kyyneleet silmiin ja lupas et asiat selvitetään...ja mä meen heti huomenna jos pääsen voinninpuolesta kouluun ni terkkaril kertoo äidistä...ja iskä lupas et jos ero tulee ni tottakai mä jään hänelle..jippijaijei hyväolo taas...
Vierailija kirjoitti:
Olet luultavasti oikeassa, äidit on juuri tuollaisia paskantärkeitä nipottajia. Ovat siivonneet muutaman kerran enemmän, ehkä laittaneet muutaman kerran enemmän ruokaa kuin vaikka isä ja tästä johtuen kuvittelevat olevansa jotain suuriakin marttyyreja, jonka pohjalta on sitten oikeus määrätä/komentaa/juoksuttaa koko muuta perhettä.
Kaiken pitää mennä kotona juuri sillä tavoin kuin tämä äiti haluaa ja vielä niin että äiti säilyttää hallinnan tunteen ja vielä niin, että hallittaville ts. lapsille ja isille tehdään harvinaisen selväksi, kuka on pomo. Siis epäasiallista vallankäyttöä, jossa kaikki järjestelyt perheessä tehdään äidin etujen mukaan, niin äiti pääsee helpommalla tai muuten vaan mallit on äidin haluamalla tavalla. Äiti siis katsoo oikeudekseen puuttua miehensä ja lastensa kaikkiin asioihin kuin joku suurikin pomo, jolla muka olisi joku suurikin viisaus siihen nähden miten asioiden pitäs järjestyä.
Eihän tuollainen äiti pärjää ollenkaan minun kaltaiselleni yh-isälle, joka osaa antaa toisten ihmisten olla rauhassa ja ei puutu asioihin, jos se ei ole välttämätöntä. Näin lapsista kasvaa itsenäisempiä.
Lopputulemana on, että ei vain omat lapset (pysyvästi), vaan usein myös naapureiden lapsetkin on paossa tyranni-äitejä meillä. Kuka tervejärkinen moisia hullun diktaattorin oireyhtymää kantavia pirttihirmuja viittisi katellakaan, jos ei ole aivan pakko? Monen lapsen on kuitenkin pakko katella...sääliksi käy heitä...elämä voi olla näet niin paljon parempaa ilman moista turhaa riesaa ts. äitiä.
Siellä joku erokriiseissään piehtaroiva naisvihaaja ... Useimmiten tuon kuvion voi kääntää toisin päin.
Laitoin iskälle perään tekstarin et en oikeestaan haluu äitiä vaikeuksiin eli että mieluummin oisin kertomatta niistä pahoinpitelyistä jos se vaan eroo äitistä ja mä saan jäädä iskänluo turvaan...kun en haluu mutsil mitään pahaa, iskä vaan et katotaan nyt, ja vakuutin viel ettei mutsi broidille koskaan mitään teee mulle vaan....nyt toivotaan et kaikki menee hyvin jos ei ni sit meen terkkarille ku lupasin iskäl niin....
Mistä tiedät, kuinka ärsyttävä tyttö on? , oletko tavannut? oletko mielestäsi objektiivinen, etkö ole tavannut ikinä pirisevää teiniä? ymmärrätkö, että ohimolohkot, joissa empatia kehittyy, kypsyvät eriaikaan? Onneksi et ole dumari!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap, että uhkut kostonhimoa ja olet raivoissasi äidillesi, siksi kukaan ei meinaa ottaa kamalaa kohteluasi vakavasti. Mutta olet oikealla asialla etsiessäsi apua, unohda se oikeusprosessi ja keskity pääsemään POIS KOTOA. rakkautta matkallesi, usko aina itseesi!
Siis ap.n keinothan oli lähetellä salaisesta numerosta äidillee, ja valehdella että hänen isällään on suhde. Provosoida äitinsä ottamaan ranteesta kiinni, hän jopa yhdessä viestissä myönsi että saa provottua äitinsä tarvittaessa tollaseen tilanteeseen. Tyttö on vihainen myös siitä ettei äiti osta kaikkea mitä hän haluaa.. ja tarkaisu on kaikkeen että vanhemmat eroaa, ja hän saa asua kahdestaan isänsä kanssa. JEPS!! Tämähän se on keino päästä kotoa pois, koko perhe hajalle vaan kun yks kuspa angstaa!!!
Suosittelisin ap.lle LÄÄKITYSTÄ sen sijasta että koittaa hajottaa tietentahtoen perheensä!
Tämän on pakko olla provo. Vai että isi suuteli hiuksia kyyneleet silmissä.... Ei ole normaalia tekstiä millään mittarilla. Puistattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin iskälle perään tekstarin et en oikeestaan haluu äitiä vaikeuksiin eli että mieluummin oisin kertomatta niistä pahoinpitelyistä jos se vaan eroo äitistä ja mä saan jäädä iskänluo turvaan...kun en haluu mutsil mitään pahaa, iskä vaan et katotaan nyt, ja vakuutin viel ettei mutsi broidille koskaan mitään teee mulle vaan....nyt toivotaan et kaikki menee hyvin jos ei ni sit meen terkkarille ku lupasin iskäl niin....
Nyt meni jo provo liian pitkälle.
Voisikohan ap kertoa, mikä oli tapahtumien kulku, kun äiti tarttui ranteista kiinni? Mitä ap viestitti prepaid-numerosta, jotta vanhemmat eroaisivat? Miksi se ei mennytkään vanhemmille läpi?
Hyvä. Kyllä ne terveyfenhuollonammattilasiet tajuaa kun psykopaatin näkevät. Pääset sinäkin pehmeeseen huoneeseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Iskä kävi nopeesti ja lähti, piti mua sylissä ja suuteli hiuksia ja toi kuumaa mehua ja sen patongin...Itkin ettenvaan jaksa enää olla kotona ja kerroin että äiti löi mua hiusharjalla päähän aamulla ja repi hiuksia kun raivoissaaan teki lettiä..Iskällä tuli kyyneleet silmiin ja lupas et asiat selvitetään...ja mä meen heti huomenna jos pääsen voinninpuolesta kouluun ni terkkaril kertoo äidistä...ja iskä lupas et jos ero tulee ni tottakai mä jään hänelle..jippijaijei hyväolo taas...
Löikö muka oikeesti? Ja miksi äitisi letittää sun hiuksia? Palvelut kuitenkin kelpaa? Letitä itse hiuksesi ja herranjumala harjaa ne ite. Olet jo 13 v. Tai hei, sun rakasisikultapuppeli voi letittää ne. Sähän oot kipeä ja kotona . Miksi sun hiukset piti edes aamukiirreessä laittaa?
Jos sun isäs on yhtään fiksu, tajuaa että sulla on pielessä paljon muuta kuin äiti. Tottakai se sanoo, et kaikki hyvin ja et jos ero tulee, niin ottaa sut. Painotus sanalle JOS...
Kohta istut psykiatrin vastaanotolla ja se ajan on varannut isäsi. Paitsi jos on niin tossukka, että laittaa äitisi soittamaan ajan.
Toivon sulle apua. Se, että juttelet huomenna terkalle, on hyvä asia. Paitsi jos rupeat keksimään jotain perättömiä syytöksiä äitiäsi vastaan. Sitten... voi luoja...
Ap:n tekstit eivät todellakaan kuulosta ihan normaalin 13-vuotiaan tytön teksteiltä, ottaenkin murrosiän huomioon, Joku tuossa taustalla/perhedykamiikassa mättää. Toivon todella, että ap/perhe muuten hakee apua joltakin taholta.