Miksi ravintolassa aikuinen ei voi ostaa lasten annosta?
Törmäsin tälläiseen, enkä oikein uskonut kun kassalla kysyttiin, tuleeko itselle? No ei tule ,mutta mitä helvetin väliä vaikka tuliskin!?! Maksavana asiakkaana teen annokselle mitä lystään,lapsi syö, syön itse tai annan naapurin pöytään..
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui ihan oikeasti Pancho Villassa:
Halusin syödä lehtipihvin. Lehtipihvi oli lastenlistalla, mutta aikuisten listalla ei lehtipihviä ollut. Pyysin lastenlistalta. En saanut koska olin yli 12 vuotias. Ymmärrän sinänsä. Kerroin että voin maksaa siitä vaikka "aikuisten hinnan" tai ihan mitä nyt pyydättekään, haluan lehtipihvin. Ei käy, koska olen aikuinen. Aikani jankkasin että sano sen lehtipihvin hinta, tai tee mulle aikuisten lehtipihvi. Ei onnistunut joten en syönyt mitään.
Pancho villassa on yli 50 vaihtoehtoa , alku ja pääruoat ilman lastenannoksia, mutta mikään
muu ei sitten kelvannut, kuin lastenleike? =)
Kertoo paljon sinusta.
Onko ravintola asiakkaita varten vai asiakas ravintolaa varten :)
Suomessa ns. palvelu on jostain syystä ihan lapsenkengissä
Niin käy kun kukaan ei ole valmis maksamaan mistään. Paitsi veroja, aivan helvetisti. Katsos ihmiset harvoin tuntevat kutsumusta palvella sinua kaikin puolin ilman korvausta.
Yleensä asiakkaan ilmestyminen ruokaravintolaan on merkki siitä, että hän aikoo syödä ja maksaa listassa ilmoitetun hinnan. Jos ravintola hinnoitellut ruoat itselleen tappiolliseksi niin se ei ole asiakkaan ongelma.
Kupla otsassa "palveleva" tarjoilija voi vaikuttaa siihen tuleeko asiakas uudelleen.
Eli sinun kaltaistesi mulkeroiden takia ravintoloiden pitäisi poistaa edulliset lasten annokset listalta. Ei luule kukaan kaipaisi jos jäisit kotiin vetämään euron lihapiirakkaa mikä sopisi paremmin tasoosi.
Tilaan yleensä ihan aikuisten annoksen :)
Onko ravintolasi konkurssissa vai miksi skitsoat?
Oletko sossun asiakas vai miksi 6 euron makkaraperunoiden syöminen ravintolassa on sinulle elämän ja kuoleman kysymys. Eikö kannattaisi kokata kotona jos on rahasta pulaa ja antaa muiden nauttia ravintolassa?
Missä olen väittänyt syöväni 6 euron makkaraperunoita ravintolassa?
Täällä on sinun riehumisesi lisäksi useampi keskustelija, yllätys...yllätys...
Vau, hieno vastine. Selittää miksi sinun täytyy mankua lasten annoksia kun raha ei riitä. Jäisit kotiin.
Olet tainnut olla nimenomaan siellä kotona ja aika pitkään. Pieni tuulettuminen tekisi sinulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui ihan oikeasti Pancho Villassa:
Halusin syödä lehtipihvin. Lehtipihvi oli lastenlistalla, mutta aikuisten listalla ei lehtipihviä ollut. Pyysin lastenlistalta. En saanut koska olin yli 12 vuotias. Ymmärrän sinänsä. Kerroin että voin maksaa siitä vaikka "aikuisten hinnan" tai ihan mitä nyt pyydättekään, haluan lehtipihvin. Ei käy, koska olen aikuinen. Aikani jankkasin että sano sen lehtipihvin hinta, tai tee mulle aikuisten lehtipihvi. Ei onnistunut joten en syönyt mitään.
Pancho villassa on yli 50 vaihtoehtoa , alku ja pääruoat ilman lastenannoksia, mutta mikään
muu ei sitten kelvannut, kuin lastenleike? =)
Kertoo paljon sinusta.
Onko ravintola asiakkaita varten vai asiakas ravintolaa varten :)
Suomessa ns. palvelu on jostain syystä ihan lapsenkengissä
Niin käy kun kukaan ei ole valmis maksamaan mistään. Paitsi veroja, aivan helvetisti. Katsos ihmiset harvoin tuntevat kutsumusta palvella sinua kaikin puolin ilman korvausta.
Yleensä asiakkaan ilmestyminen ruokaravintolaan on merkki siitä, että hän aikoo syödä ja maksaa listassa ilmoitetun hinnan. Jos ravintola hinnoitellut ruoat itselleen tappiolliseksi niin se ei ole asiakkaan ongelma.
Kupla otsassa "palveleva" tarjoilija voi vaikuttaa siihen tuleeko asiakas uudelleen.
Eli sinun kaltaistesi mulkeroiden takia ravintoloiden pitäisi poistaa edulliset lasten annokset listalta. Ei luule kukaan kaipaisi jos jäisit kotiin vetämään euron lihapiirakkaa mikä sopisi paremmin tasoosi.
Tilaan yleensä ihan aikuisten annoksen :)
Onko ravintolasi konkurssissa vai miksi skitsoat?
Oletko sossun asiakas vai miksi 6 euron makkaraperunoiden syöminen ravintolassa on sinulle elämän ja kuoleman kysymys. Eikö kannattaisi kokata kotona jos on rahasta pulaa ja antaa muiden nauttia ravintolassa?
Missä olen väittänyt syöväni 6 euron makkaraperunoita ravintolassa?
Täällä on sinun riehumisesi lisäksi useampi keskustelija, yllätys...yllätys...
Vau, hieno vastine. Selittää miksi sinun täytyy mankua lasten annoksia kun raha ei riitä. Jäisit kotiin.
Olet tainnut olla nimenomaan siellä kotona ja aika pitkään. Pieni tuulettuminen tekisi sinulle hyvää.
Voi sinua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lasten annokset on oikeastaan ekstrapalvelua, niissä on pieni kate. Ne on tarkoitettu vähän kuin bonukseksi sille, että aikuinen on tullut lapsen kanssa syömään. Ne ei varsinaisesti tuota ravintolalle, siksi niitä ei myydä aikuisille.
Pikkuisen liioittelua sanoa, ettei ne tuota ravintolalle. Eihän ne tietenkään ihan yhtäpaljon tuota, kuin kalliimmat aikuisten annoset, mutta esimerkiski jossain 6 euron nauravissa nakeissa materiaalikustannukset on alle euron, joten kyllähän niistäkin ihan mukavasti katetta jää.
Joo mutta me muut asukkaat tunnemme olomme epämukavaksi ravintolassa sinun kaltaistesi ympärillä, jotka sopivat paremmin sinne grillikioskille vetämään 6 euron makkaraperunoita.
Täh??? Onko tää joku Pitkänniemen suljetun ikioma ketju?
Tuo oli ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun ja mielestäni kommentoin ihan asiallisesti, enkä edes kertonut kantaani otsikon kysymykseen ja silti sinä latasit välittömästi kilon paskaa päin pläsiä.
Olin toistakymmentä vuotta ravintolassa töissä ja taatusti tiedän mistä puhun. Niin ja itse hekilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lastenannokset on vain lapsia varten, mutta en minä silti ala valehtelemaan, ettei ne ravintolalle mitään tuota, koska ravintolan listalle ei päädy yhtään mitään, jonka alvillisessa hinnassa ei ole vähintään puolet katetta.
Hienosti vedottu muotoseikkoihin ja jätetty pointti ymmärtämättä. Mutta tekisit varmaan yksinkertaisuudellesi jotain jos voisit, joten ei se mitään.
Siis mikä pointti ymmärtämättä? Onko sun paha olla, vai miksi sinä meuhkaat täällä? Tottakai minä ymmärsin sen pointin, mutta en hyväksynyt sitä, että siinä vedottiin sellaiseen asiaan joka ei pidä paikkaansa.
Minä siis ole myös sitä mieltä, että lasten lista on ainoastaan lapsille, mutta en minä perusteluina käytä sellaisia asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Ymmärrätkö? No joo todennäköisesti et ja taas lataat täyden lastin paskaa niskaani, kun et muuta kykene, mutta jos se sinut onnelliseksi tekee, niin anna tulla vaan:) Pettymykseksesi voin kuitenkin sanoa, että et siltikään saa minua provosoitua tasollesi, sori vaan :)
Mukavampaa illan jatkoa ja vähemmän katkeraa loppuelämää :)
Huh huh, oli kyllä sellainen ketju, että jää ravintolakäynnit tekemättä, vaikka syönkin kokooni nähden ihan jäätäviä annoksia parhaillaan (eli en olisi kinuamassa lasten annoksia). Mutta kyllä tämä tarjoilijoiden ja muun henkilökunnan riehuminen tässä ketjussa on ollu sitä luokkaa, että ei kiitos vähään aikaan. Kannattaisiko pitää vaikka vuosilomaa välistä?
Heippa. Itse olen 21-vuotias pieniruokainen. ABC:llä olen saanut lapsille suunnatun lehtipihviannoksen. Ei siis mikään hieno ravintola kyseessä, mutta näin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, oli kyllä sellainen ketju, että jää ravintolakäynnit tekemättä, vaikka syönkin kokooni nähden ihan jäätäviä annoksia parhaillaan (eli en olisi kinuamassa lasten annoksia). Mutta kyllä tämä tarjoilijoiden ja muun henkilökunnan riehuminen tässä ketjussa on ollu sitä luokkaa, että ei kiitos vähään aikaan. Kannattaisiko pitää vaikka vuosilomaa välistä?
Samat sanat, ilkeää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, miten naapurustosi kebabpizzeria pärjää kun et ole tilaamassa päivän erikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat, ilkeää porukkaa.
Kun päästää suustaan tyhmyyksiä, muut voivat vaikuttaa ilkeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kokki ravintolassa. kirjoitti:
Siksi, että se on LASTEN annos. Ei ravintoloissa myydä lapsillekaan aikuisten annosta.
No kyllä varmasti myydään!
No ei taatusti lapsille myydä aikuisten ruokaa! Ainakin siinä ravintolassa, missä itse olen kokkina, niin lapset syövät lasten ruokaa, tai heidät hakataan ja he syövät lasten ruokaa itkien.
Ap on varmaan niitä asiakkaita ketkä saavat etukupongin, jolla saa vaikka 2 pihviä 1 hinnalla ja tulevat ravintolaan ja nostavat metelin kun kupongilla ei saakkaan valita mitä tahansa annosta koska ''just nyt ei tee mieli syödä raskasta pihviä''
Tai kun kupongissa lukee, että tarjous EI koske koko pöytäseuruetta vaan kuponki/asiakas periaatteella, niin hamstrataan 20 kaveria mukaan syömään ja otetaan vain 1 kuponki mukaan ja uhataan lähteä kävelemään jos kaikki 20 ihmistä ei saa tarjousta hyödynnettyä yhdellä kupongilla.
Tai jos kupongissa vielä lukee, että sitä ei voi yhdistää muihin kuponkeihin tai tarjouksiin niin nostetaan meteli ja uhataan lähteä kävelemään jos et saa samaan aikaan käytettyä ''ilmainen alkuruoka''-kuponkia, ''ilmainen jälkiruoka''-kuponkia ja ''lasi punaviiniä ruokailun yhteydessä''-kuponkia kaikkia kerralla.
Juu hyväntekeväisyyttähän tuo ravintolan pyörittäminen on.. Kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi, mistään ei olla valmiita maksamaan
Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi uimahalliin ei pääse lastenlipulla, vaikka oleskelisi pelkissä lastenaltaissa?
Miksi aikuinen ei pääse elokuviin lastenlipulla, jod menee katsomaan lasten elokuvaa?
Olisko siksi, että aikuisen lipun hinta on se joka tuottaa, lasten lippu on halvempi vain siksi, että se houkuttelisi aikuisen tulemaan lapsen kanssa esim. Sinne uimaan/elokuviin. Sama pätee lastenannokseen.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi uimahalliin ei pääse lastenlipulla, vaikka oleskelisi pelkissä lastenaltaissa?.
HHAHAAhah tää oli hyvä!!! :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lasten annokset on oikeastaan ekstrapalvelua, niissä on pieni kate. Ne on tarkoitettu vähän kuin bonukseksi sille, että aikuinen on tullut lapsen kanssa syömään. Ne ei varsinaisesti tuota ravintolalle, siksi niitä ei myydä aikuisille.
Pikkuisen liioittelua sanoa, ettei ne tuota ravintolalle. Eihän ne tietenkään ihan yhtäpaljon tuota, kuin kalliimmat aikuisten annoset, mutta esimerkiski jossain 6 euron nauravissa nakeissa materiaalikustannukset on alle euron, joten kyllähän niistäkin ihan mukavasti katetta jää.
Joo mutta me muut asukkaat tunnemme olomme epämukavaksi ravintolassa sinun kaltaistesi ympärillä, jotka sopivat paremmin sinne grillikioskille vetämään 6 euron makkaraperunoita.
Täh??? Onko tää joku Pitkänniemen suljetun ikioma ketju?
Tuo oli ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun ja mielestäni kommentoin ihan asiallisesti, enkä edes kertonut kantaani otsikon kysymykseen ja silti sinä latasit välittömästi kilon paskaa päin pläsiä.
Olin toistakymmentä vuotta ravintolassa töissä ja taatusti tiedän mistä puhun. Niin ja itse hekilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lastenannokset on vain lapsia varten, mutta en minä silti ala valehtelemaan, ettei ne ravintolalle mitään tuota, koska ravintolan listalle ei päädy yhtään mitään, jonka alvillisessa hinnassa ei ole vähintään puolet katetta.
Hienosti vedottu muotoseikkoihin ja jätetty pointti ymmärtämättä. Mutta tekisit varmaan yksinkertaisuudellesi jotain jos voisit, joten ei se mitään.
Siis mikä pointti ymmärtämättä? Onko sun paha olla, vai miksi sinä meuhkaat täällä? Tottakai minä ymmärsin sen pointin, mutta en hyväksynyt sitä, että siinä vedottiin sellaiseen asiaan joka ei pidä paikkaansa.
Minä siis ole myös sitä mieltä, että lasten lista on ainoastaan lapsille, mutta en minä perusteluina käytä sellaisia asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Ymmärrätkö? No joo todennäköisesti et ja taas lataat täyden lastin paskaa niskaani, kun et muuta kykene, mutta jos se sinut onnelliseksi tekee, niin anna tulla vaan:) Pettymykseksesi voin kuitenkin sanoa, että et siltikään saa minua provosoitua tasollesi, sori vaan :)
Mukavampaa illan jatkoa ja vähemmän katkeraa loppuelämää :)
Hei itke enemmän, ehkä se tällä kertaa tekee sinusta vakuuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katetta syö vähän muukin kuin se nakkien tukkuhinta. Asiakaspaikan hinta on pitkälti sama, riippumatta siitä istuuko siinä lapsi, aikuinen vai lapsenmielinen aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, miten naapurustosi kebabpizzeria pärjää kun et ole tilaamassa päivän erikoista?
En syö kebabbia enkä pizzaa, sinulle tuntuu olevan jokapäiväistä "ruokaa" :). Jospa vittuilun sijaan yrittäisit panostaa siihen asiakaspalveluun, menisi energia oikeaan kohteeseen?
Kyllä voi ostaa aikuinen lasten annoksen, kunhan ostaa niitä kaksi. Savonlinnan muikkubaarissa kaveriporukalla jouduin turvautumaanlasten menyyhyn, kun en syö kalaa. Eivät suostuneet myymään yhtä annosta, joten jouduin tilaamaan kahdet makkaraperunat. Hinta yht. 13 €! Kate oli kunnossa!
Ketju oli taas muistutus siitä, miksi aikani lopetin tarjoilijan hommat.
Suurin osa asiakkaista on mukavia, mutta ne muutama prosentti asiakkaista onkin sitten juuri niin kusipäisiä kun tämänkin ketjun teksteistä paistaa läpi. Ap, ja muut lastenannoksia kärttävät aikuiset,
olette ihan vitun säälittäviä pellejä. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei varsinaisesti tuota ravintolalle, siksi niitä ei myydä aikuisille.
Sekään ei tuota ravintoloille, etten käy niissä, koska en halua maksaa annoksista, joista jaksan syödä vain puolet.
Enemmän kuin se, että viet yhden asiakaspaikan nollakatteista ruokaa syödessäsi.