Miksi ravintolassa aikuinen ei voi ostaa lasten annosta?
Törmäsin tälläiseen, enkä oikein uskonut kun kassalla kysyttiin, tuleeko itselle? No ei tule ,mutta mitä helvetin väliä vaikka tuliskin!?! Maksavana asiakkaana teen annokselle mitä lystään,lapsi syö, syön itse tai annan naapurin pöytään..
Kommentit (235)
Kerran jossain huoltoasemalla hyvin pienikokoinen ja -ruokainen ystäväni (22 vee) halusi lasten lehtipihviannoksen. Ei myyty. Joutui sitten tilaamaan aikuisten annoksen, josta osa jäi syömättä. Että en miekää kyllä ymmärrä..
Miksei tosiaan ole mahdollista aikuisenkin tilata itselleen puolikasta annosta? Suurimmassa osassa ruokalajeista onnistuisi aivan hyvin. Aikuisellakin voi olla pieni nälkä, tai saattaisi haluta isompaan nälkään pienet annokset kahta eri ruokalajia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lasten annokset on oikeastaan ekstrapalvelua, niissä on pieni kate. Ne on tarkoitettu vähän kuin bonukseksi sille, että aikuinen on tullut lapsen kanssa syömään. Ne ei varsinaisesti tuota ravintolalle, siksi niitä ei myydä aikuisille.
Hyvä vastaus!
Tuo on kyllä ihme juttu, mitä väliä syökö sen annoksen lapsi vai aikuinen? Itse olen tosi pieniruokainen ja minulle riittäisi hyvin se lasten annos, mutta ei..pakko osta liika iso aikuisten annos ja maksaa turhasta, kun ei jaksa kaikkea syödä.
Mutta saako tilattua, jos sanoo, että lapsi tulee vartin päästä perässä syömään? Ja sitte söiski vaan ite? Vai pitääkö se lapsi olla siinä?
Voi luoja. Tosissasiko kysyt? Aika äkkiä olisi entinen ravintola se, joka möisi vain sitä halvinta annosta aikuisille. Oletko noin helvetin pihi paska? Syö kotonasi.
Minulle on myyty lasten listalta pizza. Hyvä niin, koska kokonaista isoa en olisi jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että lasten annokset on oikeastaan ekstrapalvelua, niissä on pieni kate. Ne on tarkoitettu vähän kuin bonukseksi sille, että aikuinen on tullut lapsen kanssa syömään. Ne ei varsinaisesti tuota ravintolalle, siksi niitä ei myydä aikuisille.
Enpä ole ikinä tiennyt tätä! Kiitos! Nyt ymmärrän!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihme juttu, mitä väliä syökö sen annoksen lapsi vai aikuinen? Itse olen tosi pieniruokainen ja minulle riittäisi hyvin se lasten annos, mutta ei..pakko osta liika iso aikuisten annos ja maksaa turhasta, kun ei jaksa kaikkea syödä.
Ja minä taas voisin ottaa sen aikuisen annoksen lisäksi vielä toisen, lasten annoksen, itselleni lisäksi. Mutta kun ei myydä, niin ostetaan sitten vain se yksi annos vaikka saisivat myytyä minulle sekä lasten että aikuisten annoksen. Pitäkää tunkkinne!
Tämäkin tapahtui huoltoasemalla, olen kyllä itsekin pieniruokainen että lasten annos riittäisi hyvin. Onhan sitä ruokaa paljon vähemmän, joten hinta-koko suhde on kohdallaan eli kate-asiaa en niele. ap
Siinä on vain kaksi sanaa:lasten annos. Olisiko se tuo ensimmäinen noista, jonka takia se on tarkoitettu vain lapsille.
Niin ja tilasin lapselle joka oli mukana. Kysymys kassalla yllätti, kun ei muilla huoltoasemilla ole ennen kysytty. ap
Voisihan niitä annoksia tosiaan olla eri kokoisia, muitakin kuin keittoa. Varmasti olisi tilausta. Massiivisen annoksen pelossa tulee ravintolassa usein tilattua se halpa pikku keitto...
ssss kirjoitti:
Ravintolat voisivat poistaa ainakin kaksi kolmasosaa nykyisistä aikuisten annoiskooista! Näin annoskoot olisivat inhimillisiä eikä lihaville tarkoitettuja!
Sinä voisit lopettaa syömisen kokonaan niin päästäis näistä sun tyhmistä kommenteistasi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vain kaksi sanaa:lasten annos. Olisiko se tuo ensimmäinen noista, jonka takia se on tarkoitettu vain lapsille.
Ei selity kyllä silläkään. Olen ostanut kummipojalle lasten pussilakanasetin. Oliko Autot- aiheinen, eli ei ollut epäselvää, onko tarkoitettu lapsille vai aikuisille. Ei kysyny kassalla henkkareita, eikä vartija pysäyttäny ulko-ovellakaan.
Mä en kyllä koskaan kehtais tilata itselleni lasten listalta, mutta mieluusti maksaisin vähän vähemmän pienemmästä aikuisten annoksesta. En melkein koskaan jaksa syödä ravintola-annosta kokonaan. Varsinkin ravintoloiden pizzat on usein ihan hillittömän kokoisia.
Koska ei siinä annoksessa maksa se koko, vaan valmistus, tarjoilu, tiskaus. Se onko siinä 2 vai 3 dl perunoita ei merkitse mitään! Katteet on laskettu aikuisten annosten mukaan, joten lasten annosten syöminen tarkoittaisi, että sulla on erikoistarjous.
Jos se on sama kuin ostaisit bussissa lasten lipun?