Miksi ravintolassa aikuinen ei voi ostaa lasten annosta?
Törmäsin tälläiseen, enkä oikein uskonut kun kassalla kysyttiin, tuleeko itselle? No ei tule ,mutta mitä helvetin väliä vaikka tuliskin!?! Maksavana asiakkaana teen annokselle mitä lystään,lapsi syö, syön itse tai annan naapurin pöytään..
Kommentit (235)
Onko ap hölmöläinen vai muuten "vain"?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui ihan oikeasti Pancho Villassa:
Halusin syödä lehtipihvin. Lehtipihvi oli lastenlistalla, mutta aikuisten listalla ei lehtipihviä ollut. Pyysin lastenlistalta. En saanut koska olin yli 12 vuotias. Ymmärrän sinänsä. Kerroin että voin maksaa siitä vaikka "aikuisten hinnan" tai ihan mitä nyt pyydättekään, haluan lehtipihvin. Ei käy, koska olen aikuinen. Aikani jankkasin että sano sen lehtipihvin hinta, tai tee mulle aikuisten lehtipihvi. Ei onnistunut joten en syönyt mitään.
Pancho villassa on yli 50 vaihtoehtoa , alku ja pääruoat ilman lastenannoksia, mutta mikään
muu ei sitten kelvannut, kuin lastenleike? =)
Kertoo paljon sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin syödä lehtipihvin. Lehtipihvi oli lastenlistalla, mutta aikuisten listalla ei lehtipihviä ollut. Pyysin lastenlistalta. En saanut koska olin yli 12 vuotias. Ymmärrän sinänsä. Kerroin että voin maksaa siitä vaikka "aikuisten hinnan" tai ihan mitä nyt pyydättekään, haluan lehtipihvin. Ei käy, koska olen aikuinen. Aikani jankkasin että sano sen lehtipihvin hinta, tai tee mulle aikuisten lehtipihvi. Ei onnistunut joten en syönyt mitään.
Pancho villassa on yli 50 vaihtoehtoa , alku ja pääruoat ilman lastenannoksia, mutta mikään
Kertoo paljon sinusta.
Opettele lukemaan, hyvä 113! Kommentoija halusi syödä lehtipihvin. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän, miksi Suomessa on niin huono asiakaspalvelun taso!
Ravintoloilla on omat toimintatapansa ja annoksilla annoskortit joiden mukaan ne annokset tehdään.
Kiireisessä ravintolassa ei todellakaan aleta soveltamaan ruokia.
Menetkö itse Mäkkäriin tilaamaan kalakukkoa?
Onneksi löytyy vielä itsenäisiä ravintoloita, joissa annoksia voidaan soveltaa. Tykkään käydä niissä ja liki aina saa parempaa ruokaa, kun näiden ketjujen eineskeittiöissä.
Jokaiselle ravintoloista ja tarjoilijoista , hinnoista ja palvelusta nillittäjälle tekisi oikein hyvää tehdä edes yksi työvuoro kiireisessä ravintolassa. Näkisivät mitä se oikeasti on ;)
Vierailija kirjoitti:
yleensä ravintolassa on kylmä ja lämmin puoli. Toinen kokki tekee alkuruoat ja toinen hoitaa pääruoat. Pääruokia kun nostetaan niin monesti toinen tulee auttamaan vaikka lisukkeiden nostossa ja toinen hoitaa pääraaka-aineen noston,
Mitä on ruokien nostaminen?
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle ravintoloista ja tarjoilijoista , hinnoista ja palvelusta nillittäjälle tekisi oikein hyvää tehdä edes yksi työvuoro kiireisessä ravintolassa. Näkisivät mitä se oikeasti on ;)
Olen tuo, joka valitti suomalaisen asiakaspalvelun puutteesta. Ja itse työskentelen erittäin kiireisessä ravintolassa - ulkomailla tosin, joten tiedän hyvin millaista palvelua on syytä odottaa. Suomessa hyvää palvelua saa valitettavasti todella harvoin. Samoin aitoja, alusta asti valmistettuja ruoka-annoksia saa hakea kissojen ja koirien kera, suurin osa tarjonnasta kun on puolivalmisteita tai vielä pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän, miksi Suomessa on niin huono asiakaspalvelun taso!
Ravintoloilla on omat toimintatapansa ja annoksilla annoskortit joiden mukaan ne annokset tehdään.
Onneksi löytyy vielä itsenäisiä ravintoloita, joissa annoksia voidaan soveltaa. Tykkään käydä niissä ja liki aina saa parempaa ruokaa, kun näiden ketjujen eineskeittiöissä.
Ihan samaa mieltä, mutta ketjussa olijoilla on käsitys , että ravintolat ovat paskoja kautta linjan , kun ei saa ilmoittaa salaatinlehtien määrää kappaleina , eikä vegaaniravintola tarjoa kengurua.
Mikään ravintola ei varmasti kieltäydy tarjoilemasta pienempää annosta. Saako siitä alennusta on toinen kysymys. Kannattaa varmaan tilata sellainen annos, josta voi ottaa mukaan, ja esim. pyytää jo tilattaessa, että puolet pakataan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä ravintolassa on kylmä ja lämmin puoli. Toinen kokki tekee alkuruoat ja toinen hoitaa pääruoat. Pääruokia kun nostetaan niin monesti toinen tulee auttamaan vaikka lisukkeiden nostossa ja toinen hoitaa pääraaka-aineen noston,
Mitä on ruokien nostaminen?
No vaikka sitä kun kokit keittiössä tekevät ruokaa ja kasaavat annoksen ja laittavat sen lämpölampun alle odottamaan, että tarjoilija vie sen asiakkaalle. Vai tiedätkö mitä annoksen kasaaminen tarkoittaa?
Aloittaja tulee nyt kertomaan sen huippuravintolan nimen meille? ;)
(maksettiin kassalla, eli on käynyt ABC:llä, ja nyt haukkuu kaikki ravintolat huoltamokäynnin perusteella).
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän, miksi Suomessa on niin paljon ylipainoisia.
Pyydä annos lasten koossa, mutta maksa täysi hinta, jos ruokaa on liikaa. Tai ota loput mukaan.
Siksi, että se on LASTEN annos. Ei ravintoloissa myydä lapsillekaan aikuisten annosta.
Onko kotona pienenä pakotettu syömään kaikki, vai mikä tässä on ongelmana?
Kokki ravintolassa. kirjoitti:
Siksi, että se on LASTEN annos. Ei ravintoloissa myydä lapsillekaan aikuisten annosta.
No kyllä varmasti myydään!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tulee nyt kertomaan sen huippuravintolan nimen meille? ;)
(maksettiin kassalla, eli on käynyt ABC:llä, ja nyt haukkuu kaikki ravintolat huoltamokäynnin perusteella).
Huippuravintoloissa on usein niin hienot (lue pienet) fine dining koristeannokset ettei tarvetta lasten pienille annoksille edes ole, hintakin on kohdillaan :)
Kokki ravintolassa. kirjoitti:
Kyllä muuten myydään siis lapsille aikuisten annoksia :)
Ravintolaa ei yhtään haittaa, jos lapselta jää osa syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon sinusta.
Onko ravintola asiakkaita varten vai asiakas ravintolaa varten :)
Suomessa ns. palvelu on jostain syystä ihan lapsenkengissä