Miksi niin monet 3-kymppiset ovat sinkkuja?
Asun Helsingissä ja niin ystävissäni kuin tutuissanikin todella monet hieman alle tai yli kolmekymppiset naiset ovat sinkkuja. Tahtomattaan, koska monet haluaisivat kyllä miehen ja myöhemmin perheen. Miksi sitä miestä ei löydy?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska PK-seudulla on enemmän naisia.
Ei kai se niin ole, sillä Helsingissä on enmmän naisia, mutta Espoossa ja Vantaalla ei. Espoossa taisi olla eniten miehiä verrattuna naisiin koko Suomessa.
Ja höpsis
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288650607131.html
Höpsis itsellesi
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1305680279629
"Pääkaupunkiseudun tilannetta tasoittavat Espoo ja Vantaa, joissa on selvästi enemmän nuoria sinkkumiehiä kuin -naisia. Espoossa miesenemmistö on maan suurin, johtuneeko sitten Otaniemen teekkarikeskittymästä."
Näköjään kun numeroita tarkastelee hiukan eri kantilta saa eri tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se niin ole, sillä Helsingissä on enmmän naisia, mutta Espoossa ja Vantaalla ei. Espoossa taisi olla eniten miehiä verrattuna naisiin koko Suomessa.
Ja höpsis
-
Höpsis itsellesi
"Pääkaupunkiseudun tilannetta tasoittavat Espoo ja Vantaa, joissa on selvästi enemmän nuoria sinkkumiehiä kuin -naisia. Espoossa miesenemmistö on maan suurin, johtuneeko sitten Otaniemen teekkarikeskittymästä."
Niin, ja sitten lisäksi kirjoitusta ei saisi lopettaa linkkiin, koska vauvalla on ihan surkea tapa käsitellä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä oman tuttavapiirin ikisinkkunaista. Hyvä ammatti, korkea koulutus, ulospäinsuuntautunut, omistusasunto, hoikka ja timmi, liikunnallinen, osaa käsitöitä ja harrastaa kulttuuria. Raitis ja tupakoimaton.
Sitten mietin niitä miehiä, joita hänellä on ollut. Kaksi korkeakoulutettua, hyvät ammatit. Toinen asui vanhempien nurkissa ja lipitti alkoholia, ylipainoinen, nainen hänelle äidinkorvike. Toinen oli nahjus, joka pelkäsi autoakin ajaa, arka ja introvertti. Yksi oli juuri eronnut, nainen hänelle laastari. Yhdellä ei mitään koulutusta, duunarihommissa, poltti ja vapaa-aika kului pubissa + aikuinen mies asui isänsä kanssa.
Mistä löytyy niitä vastaavia miehiä kuin tämä supersuorittajanainen?
Löytyyhän niitä, mutta ilmeisesti sun ystävä ei ole niiden unelmamies. Todennäköisesti katseleva nuorempia naisia, ja/tai kotiäitityyppiä. Itse menestyneenä en ainakaan kaipaa mitään uranaista, vaan naisen joka pitää kodin kunnossa, eikä vaadi esim tekemään jotain kotitöitä, vaan ymmärtää, että koska minä hoidan talouden (raha) hän hoitaa talouden (koti). Tasa-arvoisesti toki tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska miehet ovat kirjoittajan #20 tasoa, eikä kukaan jaksa kuunnella tuollaista. Ennemmin sinkku kuin järkijättöisen seuralainen.
Itse olen onnellisesti naimisissa, mutta jos en olisi tavannut nykyistä miestäni niin olisin takuulla ikisinkku. En ymmärrä, mikä miehiä nykyään vaivaa - ollaan misogynisiä, aggressiivisia, täynnä itseä ja omaa sukupuolta.
Misogynia manittu. Feminist alert! Bullshit filters activated.
Olitpa nokkela, ihailen verbaalisuuttasi :) Tulitko ihan ylilaudalta asti kommentoimaan kirjoitustani?
Ja kyllä, totta kai olemme feministejä (mieheni kanssa siis molemmat). Se taisi olla se toinen sivistyssana, jonka merkitystä et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Tämä paska tinder-aikakausi vähentää muutenkin luottamustani miehiin, kun sitä irtopillua sieltä on niin helppo hankkia. Vaikka kotoa saisi joka päivä pillua, niin silti pitää lähteä vieraisiin. Itse en tuolla tinderissä ole, koska en todellakaan halua tapailla näitä kuppaisia kiertopalkintomiehiä. Mistä löytyisi mies, joka ei käytä tuota saastaista sovellusta? Mieluummin olen yksin kuin hankaloittaisin elämääni jonkun itsekkään häntäheikin takia, en halua tulla petetyksi enkä sukupuolitauteja tai stressiä siitä, kun mies kuitenkin jossain vaiheessa jättää minut löydettyään jollain tavalla minua kiinnostavamman naisen.
Ehkä sä laitat sydäntä väärille miehille siellä tinderissä.
Ja ihan tiedoksi, joku panomies saattaa kyllä ruikuttaa takaisin kun kassit on täynnä, mutta ei se tarkoite, että ne oikeasti takaisin haluaisivat, tai no ehkä yhdeksi illaksi.
Sinkkuna on hyvä olla, siksi olen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska miehet ovat kirjoittajan #20 tasoa, eikä kukaan jaksa kuunnella tuollaista. Ennemmin sinkku kuin järkijättöisen seuralainen.
Itse olen onnellisesti naimisissa, mutta jos en olisi tavannut nykyistä miestäni niin olisin takuulla ikisinkku. En ymmärrä, mikä miehiä nykyään vaivaa - ollaan misogynisiä, aggressiivisia, täynnä itseä ja omaa sukupuolta.
Olitpa nokkela, ihailen verbaalisuuttasi :) Tulitko ihan ylilaudalta asti kommentoimaan kirjoitustani?
Ja kyllä, totta kai olemme feministejä (mieheni kanssa siis molemmat). Se taisi olla se toinen sivistyssana, jonka merkitystä et ymmärtänyt?
En ole #20, enkä tiedä mikä on ylilauta. Olen myös täysin perehtynyt feminismiin ja sen terminologiaan. Kyseinen ideologia on mielestäni erittäin haitallinen ja epätasa-arvoa edistävä ja pyrkii rakentamaan sairaan epäluonnollisen maailman. Pidän sitä jonkinlaisena evoluution syöpänä. Onneksi ihmiset (myös naiset) alkavat pikkuhiljaa tajuta kuinka sairas feministinen maailmankuva on.
Veikkaan että olette vielä nuoria ja ideologiat ovat tärkeitä. Lienette vihreitä tai vasemmistona edustajia ja miehesi varmaan hippi tai toisinajattelija. Armeijaa tuskin on käynyt. Opiskelette tai olette juuri valmistuneita jostain humanistisesta epätieteestä ja työnantaja on valtio, kunta tai vähintäänkin välillisesti julkinen sektori.
Heh, profiloinnissasi meni puolue oikein ja kaikki muu vikaan. Olemme nelikymppisiä yhteiskuntatieteilijöitä, työelämässä yrittäjinä, miehellä armeija käytynä. Syömme lihaa ja ajamme autolla.
Feminismi sen sijaan kaikessa yksinkertaisuudessaan on just sitä tasa-arvon kannattamista. Se ei koske pelkkiä naisia, vaikka nimestä niin voisi luulla, vaan molempia sukupuolia. En ymmärrä, miten voit nähdä haitallisena myös oman sukupuolesi asioiden edistämisen? Miten voit sanoa tasa-arvon kannattamista epätasa-arvoiseksi, ymmärrätkö mikä paradoksi tässä on?
Se, että on olemassa ääriporukoita jotka pilaavat ideologian, ei tarkoita sitä, että itse ideologiassa olisi mitään vikaa. Puhun feminismistä kun tarkoitan sukupuolten välistä tasa-arvoa ja misogyniasta kun tarkoitan naisvihaa. Jos joku kokee tarpeelliseksi ohittaa keskustelun aiheen ja takertua käyttämääni terminologiaan heitelläkseen lapsellisia lentäviä lauseita, niin ylilauta minulle ekaksi mieleen tulee. KVG.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpsis
Höpsis itsellesi
Tiedä mikä lienee tuo "selvästi enemmän" mutta joissakin maaseutukaupungeissa miesenemmistö on suuri:
"
Yläsavolaisten nuorten sinkkumiesten on yhä vaikeampaa löytää kumppania. 25–34-vuotiaita sinkkumiehiä on maakunnassa jo lähes kaksi ja puoli kertaa enemmän kuin sinkkunaisia.
Väestöliiton tutkija Anneli Miettinen pitää vinoutunutta sukupuolijakaumaa aluepoliittisena ongelmana.
– Väestörakenteen vinoutuminen voi olla itseään ruokkiva kehä, vähäväkisiin alueisiin ei satsata.
Syy sinkkumiesten runsaaseen esiintymään Ylä-Savossa on Miettiselle selvä:
– 90-luvun laman jälkeen naisten lähteminen korkeakoulutukseen kasvoi räjähdysmäisesti. Opiskelupaikat ovat suurimmissa kaupungeissa. Sille tielle naiset helposti jäävät, sillä työpaikatkin ovat suurissa kaupungeissa.
-Esimerkiksi Iisalmessa 25-34 vuotiaita sinkkumiehiä on Tilastokeskuksen mukaan 370, naisia 158"
Lähde: Iisalmen Sanomat 12.9 2014
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia tuon ikäryhmän miehiä: munattomat hippifiilistelijät, jotka ovat niin hyvin kosketuksessa tunteidensa kanssa, että itkevät joka käänteessä pikkuasioista, ja sitten uraohjautuvat umpiääliöt, joita ei kiinnosta naisessa kuin tissit ja perse. Take your pick. Ei ihme, ettei naisia kiinnosta.
Tekstisi kertoo sen että sinä teet saman oletuksen kuten monet muutkin ihmiset: Oletat että joku sinkkumies on yrittänyt saada naista ja joutunut naisen torjumaksi ja siitä mies olisi katkeroitunut tai menettänyt kiinnostuksensa naisiin. Et pysty edes kuvittelemaan asiaa niin päin että joltakin heteroseksuaalina syntyneeltä mieheltä on loppunut kiinnostus naisiin vaikka mies ei olisikaan koskaan joutunut naisten torjumaksi. Toisinaan pelkän deittaamisen tai perus keskustelun aikana naisen kanssa voi toisinaan nähdä selkeitä varoitus merkkejä, että miehen on syytä itse torjua joku nainen jos mies ei halua pilata omaa elämäänsä huonon naisen kanssa, kun tällaisia merkkejä tarpeeksi useamman naisen, niin kyllä siinä rupeaa usko naisiin katoamaan. Toiset miehet tutkii asioita ennen päätöksien tekemistä suuntaan tai toiseen. Osa miehistä haluaa tutustua naiseen ja tutkia(esimerkiksi naisen luonnetta) naista tarkemmin ennen kuin mies rupeaa edes harkitsemaan yhtään mitään pelkkää kaveruutta syvällisempää seuraa minkään naisen kanssa. Kaikkea huonoa ei ole myöskään aina pakko itseä kokea, vaan osan huonoista naisista näkee jo seuraamalla livenä tuttujen miesten elämää naistensa kanssa. Kyllähän siinä joillakin miehillä hälytyskellot soivat pään sisällä jos tarpeeksi usealla mies tuttavalla tai sukulaisella menee huonosti naistensa kanssa ja niissä tapauksissa nainen osoittautuu huonoksi ihmiseksi. Tällöin saa jo aika hyvin esimerkkiä siitä että minkälaista elämää saattaisi olla oma elämä naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puhun feminismistä kun tarkoitan sukupuolten välistä tasa-arvoa...
Puhuisit tasa-arvosta kun sitä tarkoitat.
Jos haluat yleisösi suhtautuvan (oikeutetusti) vihamielisesti sanomaasi, jatka vaan linjallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole #20, enkä tiedä mikä on ylilauta. Olen myös täysin perehtynyt feminismiin ja sen terminologiaan. Kyseinen ideologia on mielestäni erittäin haitallinen ja epätasa-arvoa edistävä ja pyrkii rakentamaan sairaan epäluonnollisen maailman. Pidän sitä jonkinlaisena evoluution syöpänä. Onneksi ihmiset (myös naiset) alkavat pikkuhiljaa tajuta kuinka sairas feministinen maailmankuva on.
Veikkaan että olette vielä nuoria ja ideologiat ovat tärkeitä. Lienette vihreitä tai vasemmistona edustajia ja miehesi varmaan hippi tai toisinajattelija. Armeijaa tuskin on käynyt. Opiskelette tai olette juuri valmistuneita jostain humanistisesta epätieteestä ja työnantaja on valtio, kunta tai vähintäänkin välillisesti julkinen sektori.
Heh, profiloinnissasi meni puolue oikein ja kaikki muu vikaan. Olemme nelikymppisiä yhteiskuntatieteilijöitä, työelämässä yrittäjinä, miehellä armeija käytynä. Syömme lihaa ja ajamme autolla.
Feminismi sen sijaan kaikessa yksinkertaisuudessaan on just sitä tasa-arvon kannattamista. Se ei koske
Huh. No toi yhteiskyntatieteily, jos vielä molemmat samaa lajia, toki selittää paljon. Menihän sekin oikein, että välillisesti julkinen sektori teidät elättää, vai ihanko oikeina yrittäjinä luotte jotain aitoa arvoa maailmaan. Epäilen.
Mitä tulee feminismiin, niin se juurikin ajaa vain naisten oikeuksia ja etuja, vaikka kovasti yrittävät muuta väittää. Voit toki linkittää, vaikka vain yhden feministien ajaman valkoista heteromiestä puolustavan asian. En usko, että löytyy. Feminismi on miesvihalähtöinen ideologia, joka pyrkii muovaamaan yhteiskuntaa epäluonnolliseksi aivopesemällä ihmisiä, varsinkin naisia, kuvittelemaan, että naisilla olisi jotain lasten tekoa ja kodinhoitoa suurempaa merkitystä maailmassa tai sen kehittymisessä. Naiset on ollut, kiitos feminismin työelämässä ja korkeasti koulutettuina jo puoli vuosisataa. Missä on tulokset? Länsimainen ihminen voi huonommin kuin koskaan. Mies on sekaisin, nainen on sekaisin. Suuri osa naisista olisi tyytyväisiä kotiäiteinä ja yksinkertaisissa hommissa, mutta feminismille tämä on suuri punainen vaate, eihän nainen voi haluta olla kotiäiti ja olla alistetussa suhteessa mieheen. Hirveää. Silti suuri osa naisista haluaa oikeasti alistua miehen käskyvaltaan, haluaa miehen joka sanoo kaapin paikan, niin perheessä tärkeissä asioissa, kuin myös makuuhuoneessa. Valitettavasti miehuus on katoava luonnonvara feministisessä yhteiskunnassa. Social engineering cult nimeltä feministmi, on ihmiskunnan suurimpia virheitä.
No, itse en ole tahtomattani, koska en halua miestä enkä parisuhdetta. Tarvitsen paljon aikaa, jolloin saan olla yksin ja rauhassa (eli käytännössä kaikki aika, mikä ei mene töihin tai harrastuksiin), enkä voisi kuvitellakaan asuvani kenenkään kanssa saman katon alla. Toki voin puhua vain omasta puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä paska tinder-aikakausi vähentää muutenkin luottamustani miehiin, kun sitä irtopillua sieltä on niin helppo hankkia. Vaikka kotoa saisi joka päivä pillua, niin silti pitää lähteä vieraisiin. Itse en tuolla tinderissä ole, koska en todellakaan halua tapailla näitä kuppaisia kiertopalkintomiehiä. Mistä löytyisi mies, joka ei käytä tuota saastaista sovellusta? Mieluummin olen yksin kuin hankaloittaisin elämääni jonkun itsekkään häntäheikin takia, en halua tulla petetyksi enkä sukupuolitauteja tai stressiä siitä, kun mies kuitenkin jossain vaiheessa jättää minut löydettyään jollain tavalla minua kiinnostavamman naisen.
Ja ihan tiedoksi, joku panomies saattaa kyllä ruikuttaa takaisin kun kassit on täynnä, mutta ei se tarkoite, että ne oikeasti takaisin haluaisivat, tai no ehkä yhdeksi illaksi.
No ihan tiedoksi että sitähän mä juuri meinasin, enkä niitä siksi takaisin ota, duh. Ja minä en sitä Tinderiä edes käytä, opettele lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja niin ystävissäni kuin tutuissanikin todella monet hieman alle tai yli kolmekymppiset naiset ovat sinkkuja. Tahtomattaan, koska monet haluaisivat kyllä miehen ja myöhemmin perheen. Miksi sitä miestä ei löydy?
Ovatko ylipainoisia?
Määritä sinkku: En itse laske sinkuksi ketä tahansa, vain kaikki neitsyet 20-100-vuotiaat miehet ja naiset
Kovin on vähän per ikäluokka tarjolla miehiä joilla on lähes leffatähden ulkonäkö ja jokin eliittiammatti ja kehoa positiivisesti muokkaava harrastus sekä hyvä suku ja runsaasti ystäviä niin työssä kuin vapaa-ajalla.
Ei se pelkkä abaut keskitason ulkonäkö, jollain korkeita vaatimuksia esittävällä naisella, ja humanistin paperit vielä ihan missiksi luokitteluun riitä kun ne suositut komeat hyvin menestyvät miehet poimivat naisensa sieltä oikeasti missiluokan premium-naisista.
Miehet ymmärtävät nykyään paremmin parisuhteen huonot puolet. Sinkkuna on mukavampaa.
Johtuu feminismistä suomessa. Naisilla ei ole enää perheen perustaminen ja miehen saaminen ollut ykkös tavoite niinkuin ennen vanhaan ja on haluttu bilettää sekä elää villiä nuoruutta ajan kanssa "kyllä sitä myöhemminkin ehtii".
Jos ehtii, meinaan tinderin ja vauva palstankin tuoma viesti kertoo siitä että paljon naisetkin kärsivät yksinäisyyttä ja perheettömyyttä, yksinäisyyttä. Mutta sellaista se on. Ja voi olla ettei nykyajan naiselle miehet tunnut kelpaavan kun pitää omaa uraa luoda ja miehet ei sovellu siihen kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Helsinki on sinkkunaisten mekka. Siellä on naisista ylitarjontaa, kaikille ei yksinkertaisesti löydy miestä. https://www.hs.fi/webkuva/taysi/1920/1368850697960?ts=742
Siellä on myös paljon laatumiestä tarjolla, joten sellaisten kanssa kun tottuu panemaan pe-la-yönä, niin pariutuminen ei huvitakaan enää huonompien kanssa, vaikka tiedostaisi, ettei ne paremmat miehet parisuhdetta halua.
Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta tuosta "laatumiehestä" en kyllä menisi takuuseen. Ellei sitten pidä laatumiehenä sellaista, joka puhuu italiaa, pukeutuu paremmin kun sinä itse ja menisi 6-0 homosta milloin vain.
Itse pidän laatumiehenä aivan toisenlaisia miehiä, ja niitä ei Helsingistä taida löytyä kovinkaan montaa. Ainakaan silloin pe-la-yönä.Tottakai Helsingissä on eniten laatumiehiä ja -naisia Suomessa. Ihan matemaattinen totuus on tämä. Sen lisäksi sinne eliitti vielä erikseen hakeutuu.
Eliitti hakeutuu nykyään ulkomaille. Helsinki on surkea paikka korkeakoulutetulle osaajalle.
Itse olen parisuhteessa elävä kolmekymppinen. Olen joskus oikeasti miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset löytää seurustelukumppaneita. Itse teen paljon töitä, vapaa-aikana käyn jumpassa/lenkkeilen ulkona ja nään kavereita ja vain oleskelen kotona/teen kotitöitä/lepään raskaan työviikon jälkeen. En tykkää käydä baareissa kuin pari kertaa vuodessa. En ole superaktiivinen somessa (en usko, että minusta tulisi Tinderin tms käyttäjä). Mikäli olisin sinkku, mistä oikeasti löytäisin itselleni miehen? Varmaan työpaikka voisi olla yksi mahdollisuus, mutta meillä nykyisessä työpaikassa saman ikäluokan ihmiset ovat kaikki periaatteessa varattuja. Kyllähän sitä varmaan enemmän ulkona kävisi, jos olisi "haku päällä", mutta noin periaatteessa varmaan oikeasti vaikeaa olisi vaikka parisuhdetta haluaisikin.