Miksi niin monet 3-kymppiset ovat sinkkuja?
Asun Helsingissä ja niin ystävissäni kuin tutuissanikin todella monet hieman alle tai yli kolmekymppiset naiset ovat sinkkuja. Tahtomattaan, koska monet haluaisivat kyllä miehen ja myöhemmin perheen. Miksi sitä miestä ei löydy?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä oman tuttavapiirin ikisinkkunaista. Hyvä ammatti, korkea koulutus, ulospäinsuuntautunut, omistusasunto, hoikka ja timmi, liikunnallinen, osaa käsitöitä ja harrastaa kulttuuria. Raitis ja tupakoimaton.
Sitten mietin niitä miehiä, joita hänellä on ollut. Kaksi korkeakoulutettua, hyvät ammatit. Toinen asui vanhempien nurkissa ja lipitti alkoholia, ylipainoinen, nainen hänelle äidinkorvike. Toinen oli nahjus, joka pelkäsi autoakin ajaa, arka ja introvertti. Yksi oli juuri eronnut, nainen hänelle laastari. Yhdellä ei mitään koulutusta, duunarihommissa, poltti ja vapaa-aika kului pubissa + aikuinen mies asui isänsä kanssa.
Mistä löytyy niitä vastaavia miehiä kuin tämä supersuorittajanainen?
Voi ajatella myös niin että koirilla on koulutusta ja lapsilla pottakoulutusta sun muuta. Ihminen oppii koko elämänsä ajan erilaisia asioita tapaamalla uusia ihmisiä, harrastamalla (erittäin tärkeää), lukemalla, matkustamalla ja muun kokemuksen kautta; myös erilaisista kouluista. Mutta koulutus voi olla myös vaikka kahden päivän vapaaehtoiskoulutus.
Pitäisi vielä kuulla noiden miestenkin versio asioista, niin päästäisiin vähän lähemmäs objektiivisuutta; valitettavasti vain naisen parhaan kaverin kertomus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Laatunaisia eli juuri noita 30-v erittäin hyvin koulutettuja, fiksuja, hyvässä työpaikassa suurehkolla palkalla työskenteleviä, hoikkia ja hyvännäköisiä ja ylimmästä sosioekonomisesta yhteiskuntaluokasta polveutuvia naisia on pk-seudulla paljon. Toisin kuin esim. Vauva-palstalla pyörivät kouluttamattomat ja työttömät naiset, he eivät huoli mitä tahansa miestä, vaan asettavat miehelle oman tasoisensa vaatimukset ja laatumiehiä ei riitä kaikille. Eivätkä he pariudu alaspäin, ja miksi ihmeessä edes pitäisi?
Miehiä ei kiinnosta naisen vanhempien tittelit tai edes naisen omat tittelit. Toki he voivat olla laatunaisia omilla kriteereillään tai joillakin muilla kriteereillä, mutta "laatu" tulee miesten silmissä ihan muista asioista. Viisas nainen ymmärtää sen ennen kuin on liian myöhäistä.
Mies 29v ja 1v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatunaisia eli juuri noita 30-v erittäin hyvin koulutettuja, fiksuja, hyvässä työpaikassa suurehkolla palkalla työskenteleviä, hoikkia ja hyvännäköisiä ja ylimmästä sosioekonomisesta yhteiskuntaluokasta polveutuvia naisia on pk-seudulla paljon. Toisin kuin esim. Vauva-palstalla pyörivät kouluttamattomat ja työttömät naiset, he eivät huoli mitä tahansa miestä, vaan asettavat miehelle oman tasoisensa vaatimukset ja laatumiehiä ei riitä kaikille. Eivätkä he pariudu alaspäin, ja miksi ihmeessä edes pitäisi?
Miehiä ei kiinnosta naisen vanhempien tittelit tai edes naisen omat tittelit. Toki he voivat olla laatunaisia omilla kriteereillään tai joillakin muilla kriteereillä, mutta "laatu" tulee miesten silmissä ihan muista asioista. Viisas nainen ymmärtää sen ennen kuin on liian myöhäistä.
Ei pidä paikkaansa ettei miehiä kiinnosta naisen koulutus. Sinua ei ehkä kiinnosta mutta kyllä korkeasti koulutettu mies yleisesti haluaa koulutetun naisen elämänkumppaniksi.
On tästä niin paljon omakohtaista kokemusta ja läheltä nähtyä ja kuultua.
Ai miksi olen sinkku?
Yksi syy tähän on se, että miehet aina ensin vaikuttavat todella kiinnostuneilta, kunnes yhtäkkiä häviävät kokonaan kuvioista, kuluu muutama viikko/kuukausi ja alkaa vinkuminen "Olit parasta mitä minulla oli, anna minulle vielä mahdollisuus". No mitäs vittu läksit saatana pois ja vielä sanomatta mitään? Tuossahan on kyse siitä, että mies tapailee samaan aikaan muitakin ja löytää jonkun minua kiinnostavamman jonka kanssa yrittää vakavoitua, sitten se nainen jättääkin miehen yksin nuolemaan näppejään. Se on ihan oma syy jos veikkaa väärää hevosta, minä en ole mikään varavaihtoehto jonka luokse voi tulla silloin, kun kaipaa lohtua.
Tämä paska tinder-aikakausi vähentää muutenkin luottamustani miehiin, kun sitä irtopillua sieltä on niin helppo hankkia. Vaikka kotoa saisi joka päivä pillua, niin silti pitää lähteä vieraisiin. Itse en tuolla tinderissä ole, koska en todellakaan halua tapailla näitä kuppaisia kiertopalkintomiehiä. Mistä löytyisi mies, joka ei käytä tuota saastaista sovellusta? Mieluummin olen yksin kuin hankaloittaisin elämääni jonkun itsekkään häntäheikin takia, en halua tulla petetyksi enkä sukupuolitauteja tai stressiä siitä, kun mies kuitenkin jossain vaiheessa jättää minut löydettyään jollain tavalla minua kiinnostavamman naisen.
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi olen sinkku?
Yksi syy tähän on se, että miehet aina ensin vaikuttavat todella kiinnostuneilta, kunnes yhtäkkiä häviävät kokonaan kuvioista, kuluu muutama viikko/kuukausi ja alkaa vinkuminen "Olit parasta mitä minulla oli, anna minulle vielä mahdollisuus". No mitäs vittu läksit saatana pois ja vielä sanomatta mitään? Tuossahan on kyse siitä, että mies tapailee samaan aikaan muitakin ja löytää jonkun minua kiinnostavamman jonka kanssa yrittää vakavoitua, sitten se nainen jättääkin miehen yksin nuolemaan näppejään. Se on ihan oma syy jos veikkaa väärää hevosta, minä en ole mikään varavaihtoehto jonka luokse voi tulla silloin, kun kaipaa lohtua.
Tämä paska tinder-aikakausi vähentää muutenkin luottamustani miehiin, kun sitä irtopillua sieltä on niin helppo hankkia. Vaikka kotoa saisi joka päivä pillua, niin silti pitää lähteä vieraisiin. Itse en tuolla tinderissä ole, koska en todellakaan halua tapailla näitä kuppaisia kiertopalkintomiehiä. Mistä löytyisi mies, joka ei käytä tuota saastaista sovellusta? Mieluummin olen yksin kuin hankaloittaisin elämääni jonkun itsekkään häntäheikin takia, en halua tulla petetyksi enkä sukupuolitauteja tai stressiä siitä, kun mies kuitenkin jossain vaiheessa jättää minut löydettyään jollain tavalla minua kiinnostavamman naisen.
On Tinderissäkin varmaan muutamia hyviä miehiä, mutta se vaatii paljon treffailua ja tunnustelua. Ei seksiä ennen kun on sitouduttu, niin silloin homma toimii oikein. Toki silloin on paska juttu, jos mieheltä paljastuu vaikka mikropenis. Kaikessa on riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sitä kuuluisaa laasoslaista oppia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sitä kuuluisaa laasoslaista oppia?
Näyttää olevan. Yläpeukkua tulee kovasti, kun puhutaan laatunaisista. Heti kun vaihdetaan kokonaisvaltaisempaan teoriaan, niin naisilta jostain syystä tulee oksennus 5 metrin kaaressa.
Jespa kirjoitti:
Onko halukkaita miehiä? Deittalevatko, et kertonut. Itse kun olin sinkku vielä pari vuotta sitten ja uskaltauduin tapailla paria miestä, niin toisesta tykkäsin, mutta hän ei halunnut parisuhdetta ja asui vielä eksänsä kanssa. Toisen kanssa taas vaan ei ollut kipinää.
Eli vaikka niitä miehiä on ympärillä, niin ei välttämättä natsaa. Jos taas ei treffikutsuja kuulu ni kaverisi voivat itse aktiivisesti vaikka alkaa jutustelemaam mielenkiintoisia miehiä.
Ehkä voisit itsekin harrastaa pientä ennakkosuodatusta noiden deittien kanssa, jos hyvä parisuhde haussa, etkä vain lähteä heti ensimmäisen kanssa. Exän kanssa asusteleva ei varmasti ole se paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi olen sinkku?
On Tinderissäkin varmaan muutamia hyviä miehiä, mutta se vaatii paljon treffailua ja tunnustelua. Ei seksiä ennen kun on sitouduttu, niin silloin homma toimii oikein. Toki silloin on paska juttu, jos mieheltä paljastuu vaikka mikropenis. Kaikessa on riskinsä.
Noi itkemiset takas on vain taktiikka, jolla saadaan pillua kun ei juuri sillä hetkellä ole muuta vapaana. Sen jälkeen on taas hiljaista.
Öö no eikö tämä ole sanomattakin selvää? Ei minua tällaiset miehet kiinnosta vittujakaan vaan toivotan heille hyvää loppuelämää.
Minä olen sinkku, koska pitkä parisuhteeni päättyi juuri.
Ei sinkkuus tarkoita ettei ole kokemusta seurustelusta.
Miksi jotkut ihmiset ajelehtivat ihmissuhteesta toiseen? Eivätkö kestä hetkeäkään olla ilman kumppania? Läheisriippuvuus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
On ihan totta, että tuollaisia naisia on pääkaupunkiseudulla paljon. Itse asiassa hyvän treffiseuran löytäminen ei ole kolmikymppiselle fiksulle, hyvin itsensä kantavalle miehelle mikään ongelma, kiitos sukupuolten epäsuhdan.
Siitä olen kyllä eri mieltä, etteikö tällaisia naisia olisi myös vauvapalstalla. Kirjoitin tänne kerran "treffi-ilmoituksen", jossa etsin tämän tyyppistä naista, ja vaikka kuinka moni ilmoittautui vastaavansa nälkävuoden mittaista toivelistaani.
Vierailija kirjoitti:
Täysin epärealistiset unelmat ja toiveet, ei käsitystä arkipäivän elämästä. Liikaa sex and the cityä ja huuhaa sosiologisia tenttikirjoja.
Tuossahan tuli aika hyvin syitä.
Muita syitä:
-Naisia on suurempi määrä kuin miehiä helsingin seudulla.
-Aika moni mies on tuossa iässä oman tiensä kulkija tai "vanhoja poikia", eli ei ole enää kiinnostunut pariutumisesta tai ei aktiivisesti etsi parisuhdetta. Vaan aikaa menee pääasiassa harratuksiin, kavereihin. 30V iän jälkeen ei seksi ole niin tärkeä asia miehelle kuin nuorena ja hyvinkin moni mies elää täysin seksitöntä elämää täysin omasta valinnastaan. Sinkkuna ja ilman deittaamistakin täysin seksitön elämä on miehellekin todellisuudessa helpompaa kuin moni osaakaan kuvitella koska ei ole kotona naista 24/7 aiheuttamassa seksuaalista vetoa miehelle. Useimmiten näin elääkin juuri ne miehet jotka tekevät elämänsä päätökset aivoillaan, eikä p*n*ksellä. Ne miehet jotka tekevät elämänsä päätökset p*n*ksen ehdoilla ovat kaikista aktiivisimpia naisten etsimisessä.
-Sitten on jonkinverran niitäkin miehiä joille kertynyt paljon huonoja kokemuksia naisista, minkä seurauksena osalla miehistä tapahtuu sellainen seksuaalinen kuolema missä mies muuttuu lähes kokonaan heteroseksuaalisesta miehestä aseksuaalin kaltaiseksi mieheksi, eli ei enää koe lainkaan seksuaalista vetoa ketään/mitään kohtaan. Toki saattaa p"nis nousta edelleen erektioon silloin tällöin naisten lähettyvillä, mutta mitään muuta seksuaalista tai seurallista vetoa ei tapahdu koska miehen aivot automaattisesti hylkäävät kokonaan tämän signaalin erektiosta ja tuntee/kokee sen tarpeettomana tai haitallisena/inhottavana signaalina.
-On jonkinverran olemassa sellaisiakin miehiä joilla on myös liian kovia tai epärealistisia odotuksia naisia kohtaan. Tosin tällaisia on kuitenkin moninkertaisesti vähemmän kuin vastaavanlaisia naisia.
-On olemassa uramiehiäkin joilla suurinosa ajasta kuluu töiden tekoon, eikä aikaa löydy lainkaan riittävästi parisuhteen tai perheen perustamista varten.
-Lainsäädännöllä miehelle luodut riskit elatusmaksujen maksajaksi joutumisesta, omaisuuden puolittumisesta, mahdollisten lasten rajoitetusta tapaamisoikeudesta yms. Osa miehistä tietää nämä riskit ja ovat tulleet tulokseen että riskit ovat liian suuret hyötyihin verrattuna joten on parempi kieltäytyä pariutumasta ,deittailusta yms.
Vierailija kirjoitti:
Koska PK-seudulla on enemmän naisia.
Ei kai se niin ole, sillä Helsingissä on enmmän naisia, mutta Espoossa ja Vantaalla ei. Espoossa taisi olla eniten miehiä verrattuna naisiin koko Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyisi mies, joka ei käytä tuota saastaista sovellusta?
Vauva-palstalta! :D
Tosin laadusta ei ole takuuta.
-Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska PK-seudulla on enemmän naisia.
Ei kai se niin ole, sillä Helsingissä on enmmän naisia, mutta Espoossa ja Vantaalla ei. Espoossa taisi olla eniten miehiä verrattuna naisiin koko Suomessa.
Itse asun Helsingissä ja käyn Espoossa kerran vuodessa, Espoo Cinen aikaan. Pääkaupunkiseutu ei ole mikään yksi yhtenäinen alue.