Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko autonne hyytynyt näihin pakkasiin?

Vierailija
20.01.2016 |

Miten kävi?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä ollut Rellukin ja ei siinä mitään vikaa ollut. Meni vaan kolarissa. Nyt siis Opel. Aina noi uudehkot ja keski-ikäiset autot toimii.

Kaveri haukkuu aina Rellua et on sähkövikaa.

Itse väitän et sen kaikissa autoissa ollut vikaa ja ihan siksi et ne on niin vitun vanhoja ja paljon ajettuja.

Kaksi Rellua omistettu ja aina on pelittänyt.

Nyt siis meillä Opel. Sekin toimii.

Ero vaan siinä et meidän autot maksaa 10- 20 000 ja kaverin 2-3000 euroa.

Vierailija
102/108 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opel Astra 2008 ja käynnistyy aina.

Onko ollut ongelmia käsijarrun kanssa?

Ei ole mutta autolla ajettu vain 70 000 km. On ollut meillä nyt kolme vuotta. Akku meni loppuun ja jätti meidät kaupan pihalle. Ei tajuttu et sekin joskus pitäisi vaihtaa.

Huolletaan kerran vuodessa ja jos on lommoa niin korjataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Kandee miettiä seuraavaksi autoksi volvoa. Se ei kyllä hyydy, lähtee valoista kun tykin suusta, miestäni lainaten;) meillä on iso dieseli, niin kuin takseissa, ei kyllä jää jalkoihin.

No meillä hajos kaks viikkoa sitten Volvo. Reilut puoli vuotta vanha. Lämmitetään aina ennen liikkeelle lähtöä, akku latautuu samalla. Niin vaan kumminkin työnsi öljyt pihalle :-(

Taidat provoilla. Ei noin käy.

Voi hyvin käydä. Meillä jäi puoli vuotias citikka muutama vuosi sitten keskelle risteystä punaisiin valoihin. Vaihdelaatikko hajosi totaalisesti. Oli eka ja vika citikka tässä perheessä.

Jos oikeesti puoli vuotta vanha niin menee takuuseen.

Vierailija
104/108 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toistaiseksi Mondeo ajastettavalla webastolla pelannut kuin unelma.

Tarkkana akun kanssa, Webastolla ymv. lyhentää akun elinikää.

Vierailija
105/108 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tulikin suosisittu. Unohdin ja nyt vasta palasin ketjuun.

AP

Vierailija
106/108 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E46 (2000 luvun alun) bemarit on kyllä hyviä autoja, vaikka vähän amiksia ovatkin. Meillä ei ole juuri koskaan roikassa, eikä ole koskaan jättänyt käynnistymättä. Molemmat 1.9 bensakoneita, bemmejä siis 2kpl. Työmatka 10km suuntaansa.

Jokohan nää kohta uskaltais vaihtaa uusiin.

Kandee miettii kans volvoa. On sentään etuveto= paljon parempi. Lisäksi on tosi hyvä ajaa ja kulkee kun unelma maantiellä.

Etuveto on sairaus!

En minä sitä ihan sairautena pitäisi. Minulla oli monta Saabia, niitähän ei takavetoisena ole olemassakaan ja olin niihin tyytyväinen kun en paremmasta tiennyt. Kävi niin, että jouduin yllättäen luopumaan Saabista ja ostamaan auton, ei ollut aikaa eikä varaa kovin paljon valikoida ja kohdalle osui Volvo 740. Sen jälkeen minulla on ollut pelkästään takavetoisia Volvoja ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Tässä nykyisessä on tasauspyörästön lukko ja väitän, että tässä sohjossa mitä tänäänkin on, en olisi päässyt kotiin Saabilla ilman apua, Volvo tuli mäen ylös välillä sutien mutta tuli kuitenkin. Nämä Volvot myös kääntyvät erittäin pienessä tilassa, niistä näkee hyvin ulos joka suuntaan ja ne ovat lämpimiä, ihmettelen ihmisten puheita lämpimistä Saabeista, minulle ei sattunut yhtään sellaista minkä lämmityslaitetta voisi edes verrata Volvoon.

Nykyisen autoni lähtölaskenta on jo melko pitkällä, hyvästä takavetoisesta on turha enää haaveilla ja etuvetoiseen siirtyminen on kuin hyppy tuntemattomaan, merkkiä en silti aio vaihtaa.

Ai niin pakkanen, mikäs se on?

Vierailija
107/108 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Kandee miettiä seuraavaksi autoksi volvoa. Se ei kyllä hyydy, lähtee valoista kun tykin suusta, miestäni lainaten;) meillä on iso dieseli, niin kuin takseissa, ei kyllä jää jalkoihin.

No meillä hajos kaks viikkoa sitten Volvo. Reilut puoli vuotta vanha. Lämmitetään aina ennen liikkeelle lähtöä, akku latautuu samalla. Niin vaan kumminkin työnsi öljyt pihalle :-(

Taidat provoilla. Ei noin käy.

Voi hyvin käydä. Meillä jäi puoli vuotias citikka muutama vuosi sitten keskelle risteystä punaisiin valoihin. Vaihdelaatikko hajosi totaalisesti. Oli eka ja vika citikka tässä perheessä.

Kyllä nykyään voi käydä ja käykin ihan mitä tahansa ja mille merkille tahansa.

Varmasti voi käydä kaikille muille merkeille. Kaikilla meidän tutuilla ja tuttavilla joilla on volvo eikoskaan ole ollut autoissa=volvoissa mitään vikaa koska se nyt vaan on luotettavin merkki suomen vaativiin oloihin.

Volvoon luotan minäkin, ehkä puolisen miljoonaa kilometriä olen niillä tahkonnut. Kertaakaan en ole jäänyt tielle ja hyvin ovat lähteneet käymään vaikka vanhojakin ovat olleet, ehkä toimivatkin juuri siksi. Näistä uudemmista en osaa sanoa mitään enkä pidä mitenkään mahdottomana vaikka tehtaalta olisi jokunen maanantaiyksilökin putkahtanut. Mitäs muuten tapahtuu jos huohotin jäätyy tukkoon?

Vierailija
108/108 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus takavuosina jouduin ostamaan uuden akun. Ajattelin, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa niinpä ostin laatumerkin, Vartan, sillä oli pitkä takuukin, muistaakseni 2 vuotta. Jo ensimmäisenä kesänä tuntui ettei se nyt ihan täysillä pyöritä ja menin liikkeeseen kertomaan huoleni. Minulle pidettiin esitelmä, ettei akussa voi olla vikaa, myyjä kertoi jopa käyneensä tehtaalla ja kertoi miten tarkka laadunvalvonta oli, viallinen yksilö oli siis sula mahdottomuus. Lupasivat kyllä mitata akun mutta jos siinä ei ole vikaa niin joudun maksamaan mittauksesta, en suostunut siihen ja niin jäi akku mittaamatta. Auton huollon yhteydessä tarkistettiin latausjännite joka oli normaali.

Niinpä sinnittelin tuolla vajaakuntoisella akulla, se otti kyllä virtaa vastaan ladatessani sitä silloin tällöin verkkovirtalaturilla jolloin se oli taas jonkin aikaa parempi.

Takuu oli mennyt juuri umpeen kun lähdin käymään autolla naapurissa. Jo lähtiessä startti pyöri huonohkosti mutta sammutin kuitenkin auton perille päästyäni. Kun olin lähdössä kotiin ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään. Edes merkkivalot kojetaulussa eivät syttyneet ja jopa kello oli pysähtynyt sille hetkelle kun sammutin auton. Akku ei enää ottanut virtaa vastaan minkäänlaisella laturilla, oli ilmeisesti oikosulussa ja sen tarina siis loppu. Sen jälkeen en ole ostanut mitään Vartan tuotetta, en edes paristoja, en myöskään tuossa liikkeessä ole asioinut, enää sitä ei edes ole.

Olen miettinyt, että taitaa köyhän sittenkin kannattaa ostaa ainakin halvempaa ja Bilteman akkuihin olen ollut tyytyväinen.