Onko autonne hyytynyt näihin pakkasiin?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Lyhyiden ajojen ja kiitos typerien sääntöjen, akku loppu. Pelottelivat että pitää ostaa uusi akku, mutta ei tarttenu kun koko auto sulaan ja akku lataukseen. sitten osata varoa että lyhyitä ajoja ja sammutuksia jokavälissä ei voi tehdä, niin pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Hui. Ei onneksi. Mulla yli 10 v vanha Toyota ja mies kaukana pitkällä työreissulla...
Toyotat nkin suunniteltu kestämään Suomen olosuhteta.
Ei ole kumpikaan auto hyytynyt... onneksi.
Lähes 30 asteen pakkasessa hieman jännitti töistä kotiin lähtö (työpaikan parkkipaikalla ei lämmitystolppaa, eikä mahdollisuuksia viedä mihinkään lämpimään työpäivän ajaksi), mutta hienosti käynnistyi ja vei minut kotiin asti (yli 30 km).
Meillä siis vm. -09 toyota ja olisiko vm. -05 BMW (dieseleitä vielä molemmat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, Pösö ei petä.
Mulla paloi yhtenä talvena koko vitun paska. Onneksi vakuutus korvasi enemmän, mitä auton oikea arvo.
Nauroin. t. se alkuperäinen pösökuski. Osasin toki varautua pahimpaan näitä juttuja kuulleena ja siksi olenkin ollut erityisen positiivisesti yllättynyt, kun lähtö tosiaan on tapahtunut "kuin palmun alta", vaikka on ollut pakkasta se -30 astetta. Ja auto lämpenee nopeasti, ei tosin ihan yhtä kuumaksi kuin sinun tapauksessasi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Lyhyiden ajojen ja kiitos typerien sääntöjen, akku loppu. Pelottelivat että pitää ostaa uusi akku, mutta ei tarttenu kun koko auto sulaan ja akku lataukseen. sitten osata varoa että lyhyitä ajoja ja sammutuksia jokavälissä ei voi tehdä, niin pelaa.
Jä tämä kaikki olisi vältettevissä kun ostaisi sen uuden akuna, joka maksaa paikalle laitettunakaikki 80€ :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, Pösö ei petä.
Mulla paloi yhtenä talvena koko vitun paska. Onneksi vakuutus korvasi enemmän, mitä auton oikea arvo.
Pösö täälläkin, hyvin kulkee ja lämmin ajella. Edellinen oli C5, yli 10 vuotta ajoin lapissa ja koskaan ei hyytynyt pakkaseen. Ranskikset ovat laatuunsa nähden aliarvostettuja. Hyvä niin, koska vuoden pari käytettynä saan ne halvalla, ja jälleenmyyntiarvolla ei ole minulle väliä kun ajan ne loppuun. No aina niistä katsastettuna pari tonnia pn saanut.
Toi on totta että "ranskikset" on aliarvostettuja. Mulla on ollut 1 rellu ja 3 Peugeotia, ihan erinomaisesti ovat toimineet, tosin oon vaihtanut tiheästi uuteen. Paras auto mitä mulla on ollut, oli Seat - eteläeurooppalaista paskalaatua sekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Aina en saa lämppäriin, mutta akku on hyvä ja samoin auto. Nissan vm. 2004.
Liity Nissan 2004 -kerhoon. Ei hyydy, ei:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Jä tämä kaikki olisi vältettevissä kun ostaisi sen uuden akuna, joka maksaa paikalle laitettunakaikki 80€ :D
Niinhän se käy, kun ei hatun olla ole mitään. Kannattaa vaihtaa akku kahdenviikon välein, kun se on NNIIIN halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, Pösö ei petä.
Pösö täälläkin, hyvin kulkee ja lämmin ajella. Edellinen oli C5, yli 10 vuotta ajoin lapissa ja koskaan ei hyytynyt pakkaseen. Ranskikset ovat laatuunsa nähden aliarvostettuja. Hyvä niin, koska vuoden pari käytettynä saan ne halvalla, ja jälleenmyyntiarvolla ei ole minulle väliä kun ajan ne loppuun. No aina niistä katsastettuna pari tonnia pn saanut.
Toi on totta että "ranskikset" on aliarvostettuja. Mulla on ollut 1 rellu ja 3 Peugeotia, ihan erinomaisesti ovat toimineet, tosin oon vaihtanut tiheästi uuteen. Paras auto mitä mulla on ollut, oli Seat - eteläeurooppalaista paskalaatua sekin.
Ranskis kun hyytyi pihaan 20 asteen pakkasessa niin onneksi korean ihme pelasti sen aamun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Niinhän se käy, kun ei hatun olla ole mitään. Kannattaa vaihtaa akku kahdenviikon välein, kun se on NNIIIN halpaa.
Ei tarvitse lapselliseksi ruveta. Neljän vuoden välein kun vaihtaa niin paärjää oikein mainiosti. Perusasioista kun oppii huolehtimaan niin pärjää talvella jo pitkälle. Mutta mikäs siinä, jos vaikeimman kautta haluaa mennä ja siitä tyhmyydestä yleensä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Ei tarvitse lapselliseksi ruveta. Neljän vuoden välein kun vaihtaa niin paärjää oikein mainiosti. Perusasioista kun oppii huolehtimaan niin pärjää talvella jo pitkälle. Mutta mikäs siinä, jos vaikeimman kautta haluaa mennä ja siitä tyhmyydestä yleensä sakotetaan.
Siellä se nero selittää että kuinka akku kestää yli kaksviikkoa pakkaskäynnistyksiä, vaikka ei lataannu koskaan. Näytä minulle se akku, niin olet varmasti nero. Jos osaisit lukea, olisi varmaan helpompaa. Tyhmäksi ei tarvitse alkaa, se on perusominaisuus joillakin.
Me ollaan kyllä miehen kanssa naureskeltu, kun meillä on ihan sellainen halpa perus Nissan vuosimallia 2000, ja on lähtenyt joka aamu kovillakin pakkasilla mainiosti käyntiin, eikä kertaakaan hyytynyt, mutta naapurin hieno tuliterä Mersu on hinattu tuosta kadunvarresta pois jo kahdesti pelkästään tämän tammikuun aikana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi?
Hyvin.
Siellä se nero selittää että kuinka akku kestää yli kaksviikkoa pakkaskäynnistyksiä, vaikka ei lataannu koskaan. Näytä minulle se akku, niin olet varmasti nero. Jos osaisit lukea, olisi varmaan helpompaa. Tyhmäksi ei tarvitse alkaa, se on perusominaisuus joillakin.
Ei tuo henkilö koviin väärässä ole...tyhmyydestä sakotetaan. Kuka idiootti ajaa pakkasilla vain lyhyitä matkoja.
Ei oo ollu mitää ongelmaa vaikka ei aina ois lämmityksessä. Volvo s40 vm 1999
Ei. Auto onkin vasta 9 kk vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, Pösö ei petä.
Meillä sitikka. Luulin että ranskalaisia autoja ei oo tehty suomen olosuhteisiin. Mutta niin vaan meidän kaara käynnistyy paljon moitteettomammin kuin monen muun tutun auto. Yllättynyt olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Auto onkin vasta 9 kk vanha.
Se nyt ei ole tae mistään.
Bmw -98 ei mitään ongelmia ei edes lokilämppäriä, muijan volkkari ei ma aamuna lähtynyt käyntiin piuhan päästäkään kuin apuvirralla.
Bemmin mittari näytti -36,5°
Ei ole ollut ongelmia. Amerikan ihme on käynnistynyt joka kerta. Tosin muutamana yönä on akku ollut ns.ylläpito laturissa vai mikä se on ja kotona aina ennen lähtöä lohkolämppärissä, töissä tätä mahdollisuutta ei ole. Kun vien ja haen lapsen päiväkodista, jätän auton rötköttämään tyhjäkäynnille.