Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihooko jos syö paljon hedelmiä?

Vierailija
20.01.2016 |

Esim appelsiineja tai banaania?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
2/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mistä vain ruoasta lihoo, jos sitä syö liikaa (poikkeuksena esim. salaatti tai kurkku, jotka ei pahemmin muuta sisällä kuin vettä).

Syö siis kohtuudella kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt aina paljon satsumia, klementiinejä ja appelsiineja. Kerralla voi mennä viisikin ja päivässä yli kilo. Lapsesta asti olen niitä himoinnut. En tiedä miksi. Hoikka olen aina ollut. Riippuu varmaan, mitä kaikkea syö ja liikkuuko ym. Jos miettii tuota lihomista.

Vierailija
4/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein mistä vain ruoasta lihoo, jos sitä syö liikaa (poikkeuksena esim. salaatti tai kurkku, jotka ei pahemmin muuta sisällä kuin vettä).

Syö siis kohtuudella kaikkea.

No entäs jos syö vain vesimelonia? Sehän on melkein pelkkää vettä myöskin

Vierailija
5/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruktoosi aiheuttaa aika ison insuliinipiikin joten kyllä. Yksi hedelmä päivässä pitäisi riittää! Marjat on parempi vaihtoehto naposteluun mutta nyt talvella vähän vaikea saada.

Vierailija
6/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fruktoosi aiheuttaa aika ison insuliinipiikin joten kyllä. Yksi hedelmä päivässä pitäisi riittää! Marjat on parempi vaihtoehto naposteluun mutta nyt talvella vähän vaikea saada.

Aa no joo.. Mietin vain kun yritän laihduttaa ja oon ihan hirveä sokerihiiri, pitäisi keksiä joku millä korvata kaikki makea mutta tosiaan, onhan hedelmissäkin sitä sokeria :D

Vierailija
7/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liho.

Vierailija
8/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa no joo.. Mietin vain kun yritän laihduttaa ja oon ihan hirveä sokerihiiri, pitäisi keksiä joku millä korvata kaikki makea mutta tosiaan, onhan hedelmissäkin sitä sokeria :D

Parempia ne silti on kuin karkit. Itse lopetin valkoisen sokerin syömisen ja nykyään aina kun makeanhimo yllättää, otan päärynän tai banaanin. Nyt kun vuoden on siihen tottunut, mikään suklaa ei maistu enää ollenkaan yhtä hyvältä. Se hedelmän raikkaus puuttuu kokonaan. Suosittelen!

Vierailija
9/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös hedelmät ja marjat oli se huomattavasti kevyempi herkkuhetki kuin mutakakut, sipsit, karkit, suklaat. Vaihdoin herkkuja tehdessä herkut vain kevyempään vaihtoehtoon, esim. jos teki mieli ja olisin normaalisti tehnyt annoksen: vaniljakermajäätelöä, kinuskikastiketta, vohveleita, strösseliä laitoinkin vain kuhollisen vadelmia ja puolet aikomastani kinuskikastikemäärästä. 

Tällä muutoksella muutoin ruokavaliota muuttamatta lähtenyt painoakin kivasta 1-2 kg per kuukausi. 

Vierailija
10/22 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hitsi kun oon niin lihonut kun oon syönyt liikaa appelsiineja"

En oo ikinä kuullutkaan että joku olis lihonut syömällä hedelmiä!

Itse ainakin laihdun kun syön paljon hedelmiä.

Onhan niissäkin joo hedelmäsokeria mutta ihan eri asia kuin vetää normisokerisia karkkeja. Hedelmissä on paljon kuitujakin, ja vitamiineja.

Vierailija
11/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruitaristit syö pelkkiä hedelmiä ja pysyy laihoina. Toki siinäkin ruokavaliossa on puutteensa/vaaransa, jos pelkkiä hedelmiä vetää naamariin, mutta väittäisin, että jos korvaa makean nälän hedelmillä, tuskin lihoo.

Sokerikoukku on todella paha, mutta kun sen pystyy katkaisemaan ja saamaan tyydytyksen luonnon mauista, laihduttaminen on helppoa. Hedelmät ja marjat eivät aiheuta addiktiota/sokerikoukkua.

Kun niitä syö, ei enää tee edes mieli jotain prosessoitua tai uppopaistettua rasva jöötiä.

Makeutusaineet muuten polttavat suolisto flooran, joka on yksi keskeisin asia laihtumisessa, joten niitä ei pidä myöskään käyttää.

Yhteenveto? Hedelmät ja marjat paras vaihtoehto.

Vierailija
12/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, että kaikki lihavat ovat lihonneet jollain muulla kuin hedelmillä.

Jos joku tietää tällaisen tapauksen, niin kiinnostaisi tietää lisää.

Vierailija
13/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleet pahimpia

Eniten haitallisia kemikaaleja oli viinirypäleissä.

Suurimmasta osasta tutkituista viinirypäleistä löytyi jäämiä hyönteistorjunta-aineista. Pelkästään yhdestä hedelmärasiasta Elintarvikevirasto löysi 12 eri haitallista kemikaalia. Pahimman aineen, klormekvatin, on havaittu vaikuttavan sikojen suvunjatkamiskykyyn.

Omenissakin haitallisia aineita

Yhdeksän kymmenestä Ruotsissa myydystä omenasta sisälsi myös torjunta-aineiden jäämiä. Eniten löytyi homesienen estoainetta, joka lisää syöpäriskiä ja vaikuttaa myös suvunjatkamiskykyyn.

Banaanista on löydetty myös homeenestoaineen jäämiä. Suurin osa on löydetty banaanin kuoresta ja vain vähäinen määrä on mennyt banaanin hedelmälihaan saakka. Pahin tilanne kuitenkin banaaniviljelmillä työskentelevillä, jotka ovat torjunta-aineiden kanssa päivittäin tekemisissä.

https://tukes.fi/kemikaalit/kasvinsuojeluaineet

Katsokaa kun pelloilla ei kasva yhtään rikkaruohoa niin millä ne myrkytetään. Ihminen saa ilmansaasteista ja ruuasta kaikki mahdolliset myrkyt tässä teho tuotannossa. 

Vierailija
14/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis korvaa vaan sokeri hedelmillä, paljon parempaa sokeria kuin muut nykyajan herkut. Ihmiset on kuitenkin luotu syömään hedelmiä, ihan apinasta lähtien ja sieltä se sokerinhimokin tulee. Hedelmäsokeri ja valkoinen sokeri on pitkälti eri asioita

Vierailija
15/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän veikkaan, että kaikki lihavat ovat lihonneet jollain muulla kuin hedelmillä.

Jos joku tietää tällaisen tapauksen, niin kiinnostaisi tietää lisää.

Kuka hitto syö noita saasteisia torjunta-aine hedelmiä koko aikaa sillä syövänhän niistä saa ennenaikaisen. Ei niistä mene nälkäkään. 

Suomen eniten käytetty rikkakasvien torjunta-aine, glyfosaatti on aiempaa luultua vaarallisempaa. Sitä käytetään etenkin maanviljelyssä, mutta myös kaupunkien puistoissa ja tienvarsilla. Glyfosaatti kerääntyy ihmisen elimistöön ja aiheuttaa todennäköisesti syöpää.

Suomessa käytetään vuodessa yli 500 tonnia glyfosaattia. Suurin käyttö on maanviljelyssä, etenkin suorakylvössä.

Ainetta käytetään myös taajamissa. Moni kaupunki ja kunta ruiskuttaa Roundup-nimistä torjunta-ainetta ja sen rinnakkaisvalmisteita puistoihin ja tienvarsiin. Kuka tahansa voi hankkia ainetta kotipuutarhan rikkakasvien torjuntaa varten.

Sen käyttöä valvotaan heikosti Suomessa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/01/torjunta-aineesta-tullut-syopa…

Vierailija
16/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sais ihan mahdottomia määriä syödä että niillä lihois, ei kannata tuommosta pelätä tai miettiä :D ne on yks terveellisimmistä asioista mitä ihminen voi syödä

Vierailija
17/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hitsi kun oon niin lihonut kun oon syönyt liikaa appelsiineja"

En oo ikinä kuullutkaan että joku olis lihonut syömällä hedelmiä!

Itse ainakin laihdun kun syön paljon hedelmiä.

Onhan niissäkin joo hedelmäsokeria mutta ihan eri asia kuin vetää normisokerisia karkkeja. Hedelmissä on paljon kuitujakin, ja vitamiineja.

Pösilö. Nimenomaan kysyttiin, lihooko, jos syö PALJON hedelmiä.

Vierailija
18/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska ne sisältävät kaloripitoisia sokereita, mm fruktoosia mikä on suurina annoksina haitallista maksalle.

Vierailija
19/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sais ihan mahdottomia määriä syödä että niillä lihois, ei kannata tuommosta pelätä tai miettiä :D ne on yks terveellisimmistä asioista mitä ihminen voi syödä

Aivan puuta heinää.

Vierailija
20/22 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis korvaa vaan sokeri hedelmillä, paljon parempaa sokeria kuin muut nykyajan herkut. Ihmiset on kuitenkin luotu syömään hedelmiä, ihan apinasta lähtien ja sieltä se sokerinhimokin tulee. Hedelmäsokeri ja valkoinen sokeri on pitkälti eri asioita

Hedelmistä saa kasvinsuojelu torjunta-aine myrkkyjä eniten jotka aiheuttavat syöpää.