Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät hae muita kuin oman alan töitä?

Vierailija
19.01.2016 |

Tällaisen kuvan olen saanut, että vaan ne oman alan työt kelpaavat. Onko se koulutus vienyt teiltä kyvyn tehdä mitään muuta? Itse olen amis ja tehnyt työkseni vaikka mitä. Olen ollut sihteerinä, hoitoapulaisena, ravintolatyöntekijänä, kaupankassana, henkilökohtaisena avustajana, siivoojana, lastenhoitajana, postinkantajana, roudarina, puhelinmyyjänä, baarimikkona, bingoemäntänä ja karaoke-emäntänä.

Aina sanotaan, että opiskelulla ja sivistyksellä on itseisarvo, mutta jollei ole kyvykäs tekemään monipuolisia töitä, niin luovuudenhan se tuntuu tappavan ja tekevän elämän aika yksipuoliseksi.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen kuvan olen saanut, että vaan ne oman alan työt kelpaavat. Onko se koulutus vienyt teiltä kyvyn tehdä mitään muuta? Itse olen amis ja tehnyt työkseni vaikka mitä. Olen ollut sihteerinä, hoitoapulaisena, ravintolatyöntekijänä, kaupankassana, henkilökohtaisena avustajana, siivoojana, lastenhoitajana, postinkantajana, roudarina, puhelinmyyjänä, baarimikkona, bingoemäntänä ja karaoke-emäntänä.

Aina sanotaan, että opiskelulla ja sivistyksellä on itseisarvo, mutta jollei ole kyvykäs tekemään monipuolisia töitä, niin luovuudenhan se tuntuu tappavan ja tekevän elämän aika yksipuoliseksi.

Aika yksioikoista niputtaa KAIKKI työttömät tyypeiksi, jotka eivät hae muita oman alansa töitä. Olet saanut väärän kuvan. Olen itse pätkätyöläinen ja haen koko ajan kaikenlaisia töitä. Koulutukseni ovat FK ja tradenomi. Olen hakenut mm. hoitoalan töitä, mutta eipä sinne noilla koulutuksilla pääse, kun pitää olla hoitoalan tutkinto suoritettuna. Te-toimiston koulutuksissa olen tavannut vain ihmisiä jotka hakevat kaikkia mahdollisia töitä olipa heillä ko. hommiin koulutusta tai ei.

Höpönpöpöt. Hoitoapulaiseksi pääset kun vaan marssit vanhainkotiin. Nim. kokemusta on

Ai, taas näitä "Kyllä töitä saa, kun vain marssii paikalle ja sanoo että tässä mä nyt oon". Senpä takia työttömyys onkin tätä luokkaa, kun ihmiset eivät sankoin joukoin marssi työpaikoille ilmoittamaan olemassaolostaan ihan kädestä pitäen.

No vanhuspuolella on ihan oikeasti pulaa ainakin suomalaisista työntekijöistä. Ei maita veteraanien auttaminen.

Ehkäpä ongelmia on ihan SoTe-alalla ylipäätään kuin siinä, ettei työttömiä huvita auttaa veteraaneja.

Kyllä ne työttömät voisi esim. 1 - 1,5 vuodessa kouluttautua lähihoitajaksi ja saada palkkaa siitä auttamisesta.

Sanon ihan suoraan, että on kammottavaa, että työttömiä ohjataan lähihoitajiksi täysin riippumatta siitä, soveltuuko k.o ihminen koko alalle. Kun kerran toimitaan ihmisten, ja usein myös siitä työntekijästä riippuvaisten ihmisten parissa.

Minä taas sanon, että kammottavampaa on hoitaa 20 täysin autettavaa ihmistä kahdestaan jonkun suomea puhumattoman kanssa kun suomalaisille ei työ kelpaa. Silloin kelpaisi auttajaksi KUKA TAHANSA. Hoitoalalla siis olen.

Ai kuten minä, joka ahdistun vammaisten ja sairaiden seurassa ja etsin jatkuvasti pakoreittiä?

Tuollaiset mystiset ahdistukset ovat erinomaisia tekosyitä välttää töitä, jotka eivät omaan kermaperseiseen ylemmyydentuntoon sovi. Olen aivan varma, että tuokin ahdistus taatusti poistuisi aiemmin kuin nälkäkuolema saapuisi.

Vierailija
102/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on siinä mielessä oikeassa mielestäni, että niitä ns. paskaduuneja kyllä voi löytyäkin. Itse tein nuoruuden (10v. sitten) myynti töitä ja simpsakkana tyttönä sain aina töitä kun hain, ohi jopa monen hakijan, joilla oli koulutus hommaan.

Nykyään olen korkeasti koulutettu opintovelallinen (en yhtä simpsakka...), joka opiskeli läpi kyynelten ja hien 4 vuotta. En tasan alennu tekemään 10€ tuntipalkalla enää kaupan kassan hommia. Jos ei töitä omalta alalta löydy, niin olen mieluummin kotona tai perustan oman yrityksen ja myyn asiantuntija palveluitani, näin se vain on. Jos voisin tehdä esim. lähihoitajan hommia tai mitä tahansa muuta, kuin kaupan kassaa, niin varmaan teki sinkin. Kaikkeen uuhun vaan tarvii nykyään sen koulutuksen, jopa siivoojana hommaan.

Tuossakin on se että jos lähtee tekemään niitä paskahommia asiakseen niin pian huomaa vuosien jälkeen tekevänsä niitä samoja paskahommia. Ei siinä kiillotu edes oman alan cv.

Eikä kerry tilille säästöäkään kun niiden paskahommien palkka on niin paska ettei sillä makseta kuin juuri ja juuri se vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksioikoista niputtaa KAIKKI työttömät tyypeiksi, jotka eivät hae muita oman alansa töitä. Olet saanut väärän kuvan. Olen itse pätkätyöläinen ja haen koko ajan kaikenlaisia töitä. Koulutukseni ovat FK ja tradenomi. Olen hakenut mm. hoitoalan töitä, mutta eipä sinne noilla koulutuksilla pääse, kun pitää olla hoitoalan tutkinto suoritettuna. Te-toimiston koulutuksissa olen tavannut vain ihmisiä jotka hakevat kaikkia mahdollisia töitä olipa heillä ko. hommiin koulutusta tai ei.

Höpönpöpöt. Hoitoapulaiseksi pääset kun vaan marssit vanhainkotiin. Nim. kokemusta on

Ai, taas näitä "Kyllä töitä saa, kun vain marssii paikalle ja sanoo että tässä mä nyt oon". Senpä takia työttömyys onkin tätä luokkaa, kun ihmiset eivät sankoin joukoin marssi työpaikoille ilmoittamaan olemassaolostaan ihan kädestä pitäen.

No vanhuspuolella on ihan oikeasti pulaa ainakin suomalaisista työntekijöistä. Ei maita veteraanien auttaminen.

Ehkäpä ongelmia on ihan SoTe-alalla ylipäätään kuin siinä, ettei työttömiä huvita auttaa veteraaneja.

Kyllä ne työttömät voisi esim. 1 - 1,5 vuodessa kouluttautua lähihoitajaksi ja saada palkkaa siitä auttamisesta.

Sanon ihan suoraan, että on kammottavaa, että työttömiä ohjataan lähihoitajiksi täysin riippumatta siitä, soveltuuko k.o ihminen koko alalle. Kun kerran toimitaan ihmisten, ja usein myös siitä työntekijästä riippuvaisten ihmisten parissa.

Minä taas sanon, että kammottavampaa on hoitaa 20 täysin autettavaa ihmistä kahdestaan jonkun suomea puhumattoman kanssa kun suomalaisille ei työ kelpaa. Silloin kelpaisi auttajaksi KUKA TAHANSA. Hoitoalalla siis olen.

Ai kuten minä, joka ahdistun vammaisten ja sairaiden seurassa ja etsin jatkuvasti pakoreittiä?

Tuollaiset mystiset ahdistukset ovat erinomaisia tekosyitä välttää töitä, jotka eivät omaan kermaperseiseen ylemmyydentuntoon sovi. Olen aivan varma, että tuokin ahdistus taatusti poistuisi aiemmin kuin nälkäkuolema saapuisi.

Ootko idiootti vai onko sulla joku diagnoosi?

Vierailija
104/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun työstä maksetaan vähän enemmän kuin se mikä menisi vuokraan. Sillä palkalla pitää voida elääkkin.

Vierailija
105/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka lienee suurin syy.

Ainakin sen perusteella mitä olen nähnyt keskusteluja:

Miksi tasapalkka ei ole hyvä niin moni on viitannut ettei halua matalaa palkkaa, kun oman alan hommitsa maksetaan niin paljon.

Eli ei noihin paskahommiin mene kuin vasemmistolaiset jotka sitä aatettaan kantaa että työnteko kannattaa.

Työ ei nyt vaan kannata. Kiitos yllättäen oikeiston.

Eli palkka on syynä miksi ei muut alat tai paskahommat kiinnosta. Ansiosidonnainen on niin paljon korkeampi kuin paskahommien kuukausitulot. Saan tekemättä mitään ansiosidonnaisen muodossa useita satoja enemmän kuin esimerkiksi olisin siivoojana.

Vierailija
106/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa että parempi tehdä edes jotain, kuin jättää sinne cv:hen pitkiä työttömyysjaksoja (jos siis mahdollista). Omaa koulutustani vastaavia paikkoja ei paljon ole tullut vastaan ja jos onkin, niin hakijoita sitten paikkaan ~200. Eli turhauttavaa, koska haluaisin tehdä omia hommiani.

Mutta jos käy oikein tuuri niinkuin minulla, niin sieltä huonommastakin duunista voi edetä esimiestehtäviin. Pelottaa kyllä helkkaristi, että jos paikka tässä taloustilanteessa menisikin alta niin eipä ole päivääkään kokemusta sieltä omalta alalta ja päinvastoin taas eipä ole koulutusta tähän alaan/hommaan mitä nyt teen. Ei voi kuin toivoa parempia aikoja ja etenkin tuuria siinä työnhaussa. Mutta kiven alla ne paikat ovat vaikka olisit valmis tekemään mitä. Jos meiltäkin paikka aukeaa, hakijoita on toistasataa vaikka palkka olisi mitä.

Vierailija
107/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee mieleen kun lukee näitä kommenteja, että oikeasti joillakin ei ole mitään hajua nykypäivän työn hakemisesta. Oon ollu nyt puoli vuotta työttömänä ja olisin valmis tekemään melkein mitä työtä tahansa.

Aikaisemmin joku kertoi kuinka vanhustenhoitoon pääsee, kunhan marssii ite kysymään. Joo varmaan joskus ennen. Olin aikeissa hakea hoiva-avustajaksi: ilmoituksen mukaan työnkuva oli lähinnä pyykinpesua, siivousta ja ruokailussa avustamista. Mutta... siinä oli myös linkki Valviran sivuille ja vaadittin koulutusta.

Entäpä siivoustyö ilman koulutusta. Oon laittanu monta monituista hakemusta siivousfirmoihin, ei ainuttakaan vastausta. Vasta löysin ilmoituksen, missä haettiin siivojaa, erikseen mainintana kuinka et tarvitse koulutusta, me opastamme työhön. Kuinka ollakkaan kun soitin sinne, mulle naurettin päin naamaa: pitäis olla vähintään viiden vuoden kokemus siivouksesta.

Tuttu valmistui lähäriksi ja haki valmistuvaan hoivakotiin töihin, hakijoita yli 600.

Vierailija
108/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut aivan väärän kuvan. Luettelenpa tässä muutamia paikkoja, joihin olen hakenut:

4H-neuvoja, jäteasiamies, ulosottomies, rehtori, projektisihteeri,- päällikkö ja jos mikä projektityöntekijä, elinkeinoasiamies, tutkimusapulainen, kouluttaja, koulutussuunnittelija ...

Hakualueena on puoli Suomea ja minä vaan ihmettelen, että kuinka minä voin löytää töitä paremmin sitten, kun huhtikuussa loppuu ansiosidonnainen kun en ole saanut nytkään.

Siinähän se onkin, kun olet vain hakenut niitä töitä, mutta et ole marssinut suoraan työpaikalle. Jos olisit mennyt paikan päälle, olisit varmasti saanut työpaikan. -ap

Erehdyit henkilössä, sillä minä en ole se joksi minua luulet. Olen aika moneen paikkaan suoraan marssinut, mutta ei se ole yhtään parantanut tilannetta.

Mihin perustuu väitteesi, että "varmasti saisin sen työpaikan" vain marssimalla paikalle, jos kaikki sen paikat työpaikat on jo täytetty, määräaikaisuuksia ei jatketa ja rahat riittävät hädin tuskin nykyisetn palkkoihin.

Kas kun et hoksannut kysyä, miksi en ole hakenut siivoojaksi enkä hoitoalalle. Vastaanpa kuitenkin, että täällä on ihan ammattikoulutettuja siivoojia työttömänä, ei tarvitse ottaa maisteria. Hoitoalalle olen joskus hakenut, mutta soveltuvuuspisteeni olivat huomattavasti alle keskitason, joten lienee parempi että en edes yritä sinne.

Vierailija
109/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hakea paskahommiin, kun oman alan töitä ei ole ja ansiosidonnaiset ovat monta sataa euroa paskahommien kuukausipalkkaa korkeammat. Voin käydä vaikka uimassa tai lenkillä ja rahaa tulee kuukaudessa enemmän kuin olisin varastolla hommissa tai siivoamassa.

Ansiosidonnaisten takia ei todellakaan kannata lähteä likaamaan käsiään mihinkään pikkupalkkahommiin.

Vierailija
110/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha syynä kirjoitti:

Ei kannata hakea paskahommiin, kun oman alan töitä ei ole ja ansiosidonnaiset ovat monta sataa euroa paskahommien kuukausipalkkaa korkeammat. Voin käydä vaikka uimassa tai lenkillä ja rahaa tulee kuukaudessa enemmän kuin olisin varastolla hommissa tai siivoamassa.

Ansiosidonnaisten takia ei todellakaan kannata lähteä likaamaan käsiään mihinkään pikkupalkkahommiin.

Suomalaisten veronmaksuhalut.

Tosi moni soittaa suutaan, mutta työt ei kelpaa. Rahan perässä olette.

Teen kaikkeni että Suomesta lakkautetaan korkeat ansiosidonnaiset. Alkaa työnteko maittamaan. Se 8e tunti on riittävä palkka. Siihen pitää vaan puristaa porukkaa koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
111/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen työssä, jota en oikeasti halua, en ehdi ja jaksa hakea niitä töitä joita oikeasti haluan. Siksi ansiosidonnainen on olemassa, että voi keskittyä työnhakuun ja päästä työhön johon ominaisuudet, osaaminen ja koulutus sopivat.

Hyvän hakemuksen tekeminen työhön johon haluaa on vaikeaa, työhön johon ei halua, todella vaikeaa. Haaatattelussa on hyvin vaikeaa tehdä hyvä vaikutus, jos ei oikeasti halua työtä. Kyllä sellaisen vaistoaa.

Ap sinun tilanteesi on täysin erilainen, et ilmeisesti ole koskaan halunnut muuta. Toisekseen saamasi korvaukset olisivat niin pienet, että on pakko tehdä mitä tahansa työtä.

Asuntovelallisella saattaa esim olla vakuutus työttömyyden varalta. Ja äitinä en ainakaan näkisi mitään syytä lähteä esim.siivoojaksi, epäsäännölliseen, huonosti palkattuun työhön ihan vaan oman ylpeyteni takia. Ei lasten siitä tarvitse kärsiä taloudellisesti tai ajallisesti.

Vierailija
112/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen työssä, jota en oikeasti halua, en ehdi ja jaksa hakea niitä töitä joita oikeasti haluan. Siksi ansiosidonnainen on olemassa, että voi keskittyä työnhakuun ja päästä työhön johon ominaisuudet, osaaminen ja koulutus sopivat.

Hyvän hakemuksen tekeminen työhön johon haluaa on vaikeaa, työhön johon ei halua, todella vaikeaa. Haaatattelussa on hyvin vaikeaa tehdä hyvä vaikutus, jos ei oikeasti halua työtä. Kyllä sellaisen vaistoaa.

Ap sinun tilanteesi on täysin erilainen, et ilmeisesti ole koskaan halunnut muuta. Toisekseen saamasi korvaukset olisivat niin pienet, että on pakko tehdä mitä tahansa työtä.

Asuntovelallisella saattaa esim olla vakuutus työttömyyden varalta. Ja äitinä en ainakaan näkisi mitään syytä lähteä esim.siivoojaksi, epäsäännölliseen, huonosti palkattuun työhön ihan vaan oman ylpeyteni takia. Ei lasten siitä tarvitse kärsiä taloudellisesti tai ajallisesti.

Asuntovelallisten pitää luopua asunnosta. Ei ne pätkätyöläiset jotka työskentelee siivoojina saa mitään lainoja pankista. Ei se voi olla ansiosidonnaisen peruste että pitää saada maksettua asuntovelat. Sitten muutetaan vuokralle kuten muutkin joutuu.

Tämän takia töihin ei hakeudu porukkaa kun saavat useiden satojen korkeammat tulot tekemättä yhtään mitään, kuin jos olisivat matalasti palkatuilla aloilla töissä.

Se on jumalauta törkeää. Lisää tuloeroja ja huono-osaisuutta tuollainen.

Vierailija
113/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan ei oikein uskota työn oppimista työtä tekemällä. Jos 10 vuotta opiskeluja diplomi ei avaa heti kivaa ja hyvää työpaikkaa mennään opiskelemaan toinen 10 vuotta ja uusi diplomi.

Vierailija
114/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopiot kirjoitti:

Raha syynä kirjoitti:

Suomalaisten veronmaksuhalut.

Tosi moni soittaa suutaan, mutta työt ei kelpaa. Rahan perässä olette.

Teen kaikkeni että Suomesta lakkautetaan korkeat ansiosidonnaiset. Alkaa työnteko maittamaan. Se 8e tunti on riittävä palkka. Siihen pitää vaan puristaa porukkaa koulutuksesta riippumatta.

Mitä tämä kaikkesi sisältää, lukuunottamatta palstailua?

Vierailija
115/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on korkeasti kouluttautunut, ja hakee alemman koulutustason töitä, työnantaja saattaa ajatella että ei kannata palkata ylikoulutettua työntekijää. Sellaiset kun tuppaavat lähtemään heti kun oman alan työtä olisi tarjolla.

Tietysti "saattaa" ajatella, mutta kannattaako siksi jättää kokeilematta? Sitä saattaa yllättyä :) Tiedän ihmisiä, jotka ovat opiskelleet yliopistossa ja ovat silti saaneet paikan esim. siivoojana. -ap

Kiva että olet ap löytänyt uuden tavan käydä tätä päivittäistä työtä vaille jääneiden syyllistämiskeskustelua. Nythän on se hieno tilanne, että kun työttömiä on moninkertainen määrä työpaikkoihin suhteutettuna, niin voi jopa ihan miettiä järjellä sitä ketä niihin vähiin työpaikkoihin laitetaan. Jos saisin valita, meneekö johonkin siivoustyöhön kouluttamaton vai korkeasti koulutettu, niin valitsisin ensimmäisen, useastakin syystä:

Kouluttamattomalla on huomattavasti suurempi riski joutua työttömyyden kautta kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle, kun taas korkeasti koulutettu saa työttömänä ihan yhtä vähän etuisuuksia, mutta pystyy yleensä sinnittelemään niin, ettei siitä tule ylimääräisiä syrjäytymisen kustannuksia. Jos ajatellaan, että nämä molemmat ovat perheellisiä, niin on parempi, että kouluttamaton on töissä, että hänen lapsensa saavat laadukasta varhaiskasvatusta, eivätkä kasva syrjäytyneen elämäntapaan. Koulutetut pystyvät yleensä järjestämään lapselleen aktiviteetteja ja järjestää vähäiset rahat niin, että lapsi saa terveellistä ruokaa, liikuntaa ja virikkeitä. Korkeakoulujen aloituspaikkoja päätetään sen perusteella kuinka moni on töissä. Jos kaikki etnologit pääsevät siivoustyöhön, katsoo yliopisto työllisyystilanteen olevan erinomainen, jolloin he kouluttavat etnologian maistereita lisää, verorahoilla tietenkin.

Tästä syystä en jaksaisi itse nähdä vaivaa saadakseni juuri niitä korkeastikoulutettuja matalapalkka-aloille, nyt kun valinnan varaa on. Niitä, ketkä jätetään työnantajien toimesta palkkaamatta, on ihan turha syyllistää työttömyysluvuista. Sinäkin voisit ap perustaa yrityksen ja palkata ne 300 000 työntekijää, joille ei riitä mitään työtä tällä hetkellä. Jos edes sinulla ei erinomaisuudestasi huolimatta ole ideaa mistä löytyy se markkinarako näiden kaikkien työllistämiseksi, niin miksi muilla pitäisi olla? Ainoa jolta jotain voisi odottaa on ministeri Lindström, mutta eipä tuo tilanne näytä hänen kaudellaan paranevan.

Vierailija
116/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 5000 € tienanneen insinöörin kannata hakea 1800 €:n töitä, kun työttömyyskorvauskin on paljon suurempi.

No meidän veronmaksajien näkökulmasta kannattaisi hakea! -ap

Yhtäkään veronmaksajaa ei kiinnosta kuin oma perseensä.

Ansiosidonnaisestakin maksetaan muuten veroja.

Selväähän se on, ettei kiinnosta kuin oma perse. 

Mutta muuten kyllä missasit pointin. Käytännössä työttömyyskorvaukset maksetaan verovaroista tai ennakonpidätyksen yhteydessä perittävästä työttömyysvakuutusmaksusta. Eli mitä enemmän työttömiä, sitä enemmän vero- tai veroluonteisia maksuja menee työttömyyskorvauksiin ja mm. työttömyysvakuutuskasuissa on huomattava nousupaine. Mutta hei - eihän tämä haittaa, kun osa näistä korvauksista palautetaan verona? Se mitä nettona saat, jää veronmaksajien harteille. 

Vierailija
117/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 5000 € tienanneen insinöörin kannata hakea 1800 €:n töitä, kun työttömyyskorvauskin on paljon suurempi.

Minkä ihmeen takia insinöörin edes pitäisi hakea 1800€ töitä, siinä menee insinöörin koulutus täysin hukkaan. Suuri osa työttömistä on kuitenkin nuoria, joilla ei ole työkokemusta tai edes koulutusta, heille nämä 1800€ työt kuuluvat, ei suinkaan insinööreille. 

Vierailija
118/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä töitä juu... Meidän alueen mol.fi kautta haetaan esim. viittätoista kasvoanalyysin tekijää:D ja värikonsultteja... Mitä helvettiä......

Vierailija
119/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia insinöörin edes pitäisi hakea 1800€ töitä, siinä menee insinöörin koulutus täysin hukkaan. Suuri osa työttömistä on kuitenkin nuoria, joilla ei ole työkokemusta tai edes koulutusta, heille nämä 1800€ työt kuuluvat, ei suinkaan insinööreille. 

Mitä vittua me tehdään niillä kaikilla sadoillatuhansilla insinööreillä jotka hakeutuu insinööreiksi vain sen takia että saavat korkeaa ansiosidonnaista...

Oikeasti jumalauta. Ei se insinöörin koulutus ole mikään arvokas juttu.

Asia on nyt niin että korkeat ansiosidonnaiset pitää ottaa pois. Muuten ei saada kermaperseitä koskaan niihin 8e tuntihommiin. Opiskelijat opiskelee ei ne käy pääsääntöisesti töissä.

Vierailija
120/132 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat paskat kirjoitti:

Mitä vittua me tehdään niillä kaikilla sadoillatuhansilla insinööreillä jotka hakeutuu insinööreiksi vain sen takia että saavat korkeaa ansiosidonnaista...

Oikeasti jumalauta. Ei se insinöörin koulutus ole mikään arvokas juttu.

Asia on nyt niin että korkeat ansiosidonnaiset pitää ottaa pois. Muuten ei saada kermaperseitä koskaan niihin 8e tuntihommiin. Opiskelijat opiskelee ei ne käy pääsääntöisesti töissä.

Mun puolesta voisivat lähettää paskan tärkeät insinöörit vaikka Japaniin pätemään koulutuksellaan. Katotaan saako töitä. Tai sitten voisivat vaikka perustaa firman tänne. Tekisivät jotain muuta kuin kuppaisivat ansiosidonnaista. Helvetin noloa touhua.

Osa porukasta tekee duunia ja nämä herra insinöörit vetää lonkkaa ja ruostuu paikoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä