Pahastuuko äitini ja pitääkö minun välittää siitä?
Äidilläni on tänään syntymäpäivä, mutta olemme olleet viimeaikoina puhelinhiljaisuudessa. Minä katkaisin välit, mutta muutama yhteydenpito on silti tähän tullut. Mulle tulee hirveä olo, jos otan yhteyttä, koska se tarkoittaisi, että mitätöin omat tuntemukseni, joiden takia katkaisin välit. Niin no, kai se ratkaisu tuli jo tuossa.
Surettaa vain äiti, jonka pelkään ei-tajuavan, että mullakin on tunteet ja mun on kuitenkin itseni takia ratkaistava asia näin. Kun en ymmärrä, miksi äiti on aina ystävällinen ja jotenkin silleen ehkä hiukan vain marttyyri, jos mä toimin ns. omasta itsestäni käsin häneen nähden.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Eli katkaisit välit omien tuntemustesi takia ja nyt mietit, että jos otat yhteyttä, niin mitätöit ne?
Jokaisella on oikeus omiin kokemuksiinsa ja jokainen kokee tilanteet eri tavalla. Vaikutat kuitenkin aika lailla kypsymättömältä, jos joku mekaaninen synttärionnittelu saa sinut suunniltaan ja miettimään, että luuleeko se äiti nyt mitä ja alkaako se raivoamaan.
Jos sinusta "hyvää syntymäpäivää" -toivotus on henkiselle hyvinvoinnillesi liikaa, niin jätä ihmeessä se väliin. Uskon, että äitisi on sinuun joka tapauksessa hyvin pettynyt ja miettii, miksi hän joutuu sietämään tempauksiasi. Puhelimessa riitaa haastava itsekkäästi kiukutteleva marttyyritytär ei ole mikään varsinainen syntymäpäivälahja.
Meillä eletään samanlaisessa tilanteessa, tosin mies äitinsä kanssa ja minä anopin kanssa. Ymmärrän täysin mistä on kyse, tai ainakin luulen niin. Kyse ei ole nyt siitä että tytär on kiukutteleva marttyyri vaan siitä että äiti on kiukutteleva marttyyri.
Rakastuin ja se meni mönkään ja siitä alkoi se, ettei mikään enää liikuta mua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli katkaisit välit omien tuntemustesi takia ja nyt mietit, että jos otat yhteyttä, niin mitätöit ne?
Jokaisella on oikeus omiin kokemuksiinsa ja jokainen kokee tilanteet eri tavalla. Vaikutat kuitenkin aika lailla kypsymättömältä, jos joku mekaaninen synttärionnittelu saa sinut suunniltaan ja miettimään, että luuleeko se äiti nyt mitä ja alkaako se raivoamaan.
Jos sinusta "hyvää syntymäpäivää" -toivotus on henkiselle hyvinvoinnillesi liikaa, niin jätä ihmeessä se väliin. Uskon, että äitisi on sinuun joka tapauksessa hyvin pettynyt ja miettii, miksi hän joutuu sietämään tempauksiasi. Puhelimessa riitaa haastava itsekkäästi kiukutteleva marttyyritytär ei ole mikään varsinainen syntymäpäivälahja.
Meillä eletään samanlaisessa tilanteessa, tosin mies äitinsä kanssa ja minä anopin kanssa. Ymmärrän täysin mistä on kyse, tai ainakin luulen niin. Kyse ei ole nyt siitä että tytär on kiukutteleva marttyyri vaan siitä että äiti on kiukutteleva marttyyri.
Lapsena otin sitä äidin kiukkua niin paljon vastaan, että jotenkin jokin kai kuoli sisälläni ja se kuollut kohta tuli lie tuon rakkauspettymyksen myötä pinnampaan. Ja oon ihan pulassa sen kanssa, koska se todella vie ihmisen. Onneksi mieheni jaksaa. Munkin on pakko nousta tästä, mutta koska aika on yksi suuri, mikä siihen auttaa kaikki on niin veen ja hoon hidasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luuletko tosiaan, että elämä tämän uuden rakkauden kanssa olisi ollut sen helpompaa? Ajattelit, että kun lapset jäävät isälleen, voit aloittaa uuden elämän, jossa ei enää olisi äiti-ongelmaa eikä kiukuttelevia lapsia eli olisit parantunut sitten. Ei se vaan noin mene. Ongelmia ei voi paeta uuteen suhteeseen, ihmeparantumisia ei niin tapahdu vaan ongelmat pään sisällä täytyy selvittää ensin.
Jaahas, äitijankkaajan tuhanneskuudestoista ketju turhanpäiväisyyksistä. Laiska narsistiämmä, joka ei siivoa, eikä huolehdi lapsistaan, koska äiti on sanonut pahasti vuonna nakki. Ei pysty, ei kykene. Jaksaa toki märehtiä äitisuhdettaan 135 av-sivun verran (joista noin 128 sivua hän keskustelee itsensä kanssa ja nostaa näin ketjun etusivulle useiksi päiviksi), kieriskellä itsesäälissä ja kiillotella marttyyrinkruunuaan sillä välin kun lasten on oltava nälässä ja pois ap:n silmistä. Mieskään ei saa lähteä harrastuksiin, koska ap:ta on palveltava.
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuuletko tosiaan, että elämä tämän uuden rakkauden kanssa olisi ollut sen helpompaa? Ajattelit, että kun lapset jäävät isälleen, voit aloittaa uuden elämän, jossa ei enää olisi äiti-ongelmaa eikä kiukuttelevia lapsia eli olisit parantunut sitten. Ei se vaan noin mene. Ongelmia ei voi paeta uuteen suhteeseen, ihmeparantumisia ei niin tapahdu vaan ongelmat pään sisällä täytyy selvittää ensin.
Äh, en. On kysymys tunteista, en avaa asiaa tässä sen tarkempaan. Ei ole kyse lainkaan noin yksinkertaisen tason asioista, vaan paljon syvemmällemenevistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, äitijankkaajan tuhanneskuudestoista ketju turhanpäiväisyyksistä. Laiska narsistiämmä, joka ei siivoa, eikä huolehdi lapsistaan, koska äiti on sanonut pahasti vuonna nakki. Ei pysty, ei kykene. Jaksaa toki märehtiä äitisuhdettaan 135 av-sivun verran (joista noin 128 sivua hän keskustelee itsensä kanssa ja nostaa näin ketjun etusivulle useiksi päiviksi), kieriskellä itsesäälissä ja kiillotella marttyyrinkruunuaan sillä välin kun lasten on oltava nälässä ja pois ap:n silmistä. Mieskään ei saa lähteä harrastuksiin, koska ap:ta on palveltava.
Yök.
Nyt kiinnostaa enää millainen hieno ihminen sinä olet. Kerro toki, mielesi tekee kuitenkin vähän nostaa omaa kissanhäntääsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOngelmia ei voi paeta uuteen suhteeseen, ihmeparantumisia ei niin tapahdu vaan ongelmat pään sisällä täytyy selvittää ensin.
Kummallista, että tulet muutenkin sanomaan tuon minulle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Muutenkin käsityksesi siitä että lasten on oltava nälässä on tällainen: teen ruokaa, lapset pyörähtävät pöydässä ja sanovat minulle: "yök, en syö". Olkoot sitten nälässä, oma valintansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuuletko tosiaan, että elämä tämän uuden rakkauden kanssa olisi ollut sen helpompaa? Ajattelit, että kun lapset jäävät isälleen, voit aloittaa uuden elämän, jossa ei enää olisi äiti-ongelmaa eikä kiukuttelevia lapsia eli olisit parantunut sitten. Ei se vaan noin mene. Ongelmia ei voi paeta uuteen suhteeseen, ihmeparantumisia ei niin tapahdu vaan ongelmat pään sisällä täytyy selvittää ensin.
Äh, en. On kysymys tunteista, en avaa asiaa tässä sen tarkempaan. Ei ole kyse lainkaan noin yksinkertaisen tason asioista, vaan paljon syvemmällemenevistä.
Ap
Aivan. Paljon syvemmällemenevistä
Tapasitte jo kauan sitten psyk hoidon piirissä. Olitte samassa ryhmähoidossa. Ihastuit. Teillä on samanlaisia mt ongelmia. Syksyllä mietit voisitko ottaa häneen yhteyttä. Koska hän on elämäsi suuri rakkaus.
Valitettavasti olit 10 v sitten ottanut nykyisen miehen. Kaksi lastakin... Voi voi
Mutta isoäidin perinnön turvin (tulee 3-5 v kuluttua) voisit muuttaa ja ehkä saisit rakkauden. Ymmärrät kyllä, ettei toinen yhtä sairas jaksa syödä mua kannatella
Että sellaista syvällistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAivan. Paljon syvemmällemenevistä
Tapasitte jo kauan sitten psyk hoidon piirissä. Olitte samassa ryhmähoidossa. Ihastuit. Teillä on samanlaisia mt ongelmia. Syksyllä mietit voisitko ottaa häneen yhteyttä. Koska hän on elämäsi suuri rakkaus.
Valitettavasti olit 10 v sitten ottanut nykyisen miehen. Kaksi lastakin... Voi voiMutta isoäidin perinnön turvin (tulee 3-5 v kuluttua) voisit muuttaa ja ehkä saisit rakkauden. Ymmärrät kyllä, ettei toinen yhtä sairas jaksa syödä mua kannatella
En tajunnut hölkäsen pöläystä. Pidätkö tuota muka syvällisenä? Luulet tietäväsi kaiken minusta, ne tunnotkin, joita liittyy minulle rakkauteen? Ne ovat jotakin aivan muuta, satuttavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olit 10 v sitten ottanut nykyisen miehen. Kaksi lastakin... Voi voiMutta isoäidin perinnön turvin (tulee 3-5 v kuluttua) voisit muuttaa ja ehkä saisit rakkauden. Ymmärrät kyllä, ettei toinen yhtä sairas jaksa syödä mua kannatella
En tajunnut hölkäsen pöläystä. Pidätkö tuota muka syvällisenä? Luulet tietäväsi kaiken minusta, ne tunnotkin, joita liittyy minulle rakkauteen? Ne ovat jotakin aivan muuta, satuttavaa.
Ap
Ettekö tavanneet ryhmähoidossa?
Molemmat yhtä sairaita?
Rakkautesi on vain kuvitelmaa
Hehkutit perintöä ja haaveilit, että voisit muuttaa. Totesit, ettei kaksi sairasta pärjää. Tarvitset ympärivuorokautista hyysäystä
Ihastuksesi ei jaa tunteitasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEttekö tavanneet ryhmähoidossa?
Molemmat yhtä sairaita?
Rakkautesi on vain kuvitelmaa
Hehkutit perintöä ja haaveilit, että voisit muuttaa. Totesit, ettei kaksi sairasta pärjää. Tarvitset ympärivuorokautista hyysäystä
Ihastuksesi ei jaa tunteitasi
1,2,4 ja 6 ovat tosia. Mutta eiväthän nuo ole tunteita.
Ap
Ja haaveilla muutosta ei tarkoita että valitsisin niin. On muitakin vaihtoehtoja elämässä. Kuten itsensä löytäminen tässä suhteessa. Eri asia, onko se mahdollista tai onnistunko siinä.
Ap
Mikä isoäidin perintöä tuottava sairaus on?
Onko hän isän äiti? Isä kuollut? Ei muits perillisiä?
Toivotan äidillesi hyvää syntymäpäivää ja jaksamista
Minulla siskon kanssa viileät välit.Kun juhlimme vuodenvaihteessa miehen kanssa syntymäpäiviä saimme kortin jossa on kieloja.MYRKYLLISIÄ !??
Vierailija kirjoitti:
Mikä isoäidin perintöä tuottava sairaus on?
Onko hän isän äiti? Isä kuollut? Ei muits perillisiä?
En kommentoi.
Ap
Toivon että tämän aloittajan äiti pääsee lopullisesti eroon tästä narsistityttärestään. Voin vain kuvitella kuinka raskasta elämä mahtaa olla kun on saanut pusautettua maailmaan noin epäonnistuneen yksilön. Ikuinen liimautuja, luuseri ja itsekeskeinen omassa navassa pyörijä. Kasvatuksen tulos? Tuskin, kuule, ihmiset on selvinneet pahemmistakin lapsuuksista ja nuoruuksista kuin sinun, ap. Jotkut vaan on syntyjään epäonnistuneita rakenteeltaan, eivätkä siitä ikinä miksikään muutu. Tässä maailman ajassa ne sellaiset löytävät terapeutteja jotka keksivät kaikkee syyn äidistä ja lapsuudesta, ja oikein ruokkivat tätä narsistista p-kaa.
Älä ihmeessä ota äitiisi yhteyttä, enää koskaan. Valheellista olisi toivottaa tekstiviestilläkään mitään hyvää ihmiselle jolle ei oikeasti toivo mitään hyvää. Ja sinähän et näytä kykenevän toivomaan kenellekään tässä maailmassa hyvää, vain itsellesi kaikkea ja ikuista ja aina.
Äitisi selviää vuorenvarmasti paremmin ilman sinua. Jätä se ihmisparka rauhaan, etkö jo ole hänen elämäänsä tarpeeksi pilannut.
Oishan se hyvä löytää, mutta henkisesti oon niin kuollut, ettei mikään jaksa mua liikuttaa :'( Toivottavasti se, että jokin liikauttaisi minua vielä joskus muuttuu.
Ap