Voi Teri Niitti minkä teit
Kun menit lennolla kuvaamaan imettävän äidin ja vielä jaoit kuvan mässäilläksesi Facebookiin ja Instagramiin. Häpeä.
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Hahaa. Mä olen imettänyt 2 vuotiasta jopa metrossa. Peitän toki rinnan ja jos jotain vilahtaa, niin ei mitään rumaa. Erityisesti nuoret miehet hymyilevät lempeästi. ;-)
Kato, palstarunkkari taas päivystämässä.
Miehistä - ihan sama ovatko vanhoja vai nuoria - ainoastaan pervoin promille katselee hymyillen imetystä. Kokeile hakee muksumassista joku babyborn ja meet sitten manboobsiesi kanssa imettämään sitä torille jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa. Mä olen imettänyt 2 vuotiasta jopa metrossa. Peitän toki rinnan ja jos jotain vilahtaa, niin ei mitään rumaa. Erityisesti nuoret miehet hymyilevät lempeästi. ;-)
No, arvoisat imettäjät. Analysoikaa tämä ylläoleva kommentti.
Jos tarkoitus ei ole provosoida niin pahemmassa tapauksessa tämä on totta ja taaperoimettäjä myöntää itse että hänen ei-rumat rintansa saavat miesten huomiota metrossa.
Vaikka eikös koko kohun pointti ollut se, että annetaan äitien ruokkia lapsensa rauhassa, ilman turhia katseita. Koska ruokkimishetkellä tissi on yhtä kuin juomapullo eikä mitenkään kiinnostavaa katsottavaa.
Mutta juuri tuon ylläolevan kommentin takia antaisin hieman armoa Terille, koska noita hulluja minä-minä-minä-imettäjiä löytyy myös. :/
Katsoitko Terin salkakuvan? Kyseessä on todella pieni vauva, ei nyt ihan vastasyntynyt, mutta melkein.
Jos et nyt tajunnut tätä kommenttia provoksi, niin valistan sua pikkuisen: taapero ei tarvitse ravintoa, varsinkaan tissistä, metromatkan aikana. Ei edes mannertenvälisen lennon aikana - toki muuta ruokaa tarvitsee, kuten varmaan myös Teri Niitti. Pieni vauva sensijaan ei pysty syömään busineksen Tomi Björck -menua viinien kanssa, kuten Teri pystyy. Hän tarvitsee sitä maitoa, ainoaa ravintoa jota hän siinä vaiheessa syö.
Jos Teri nyt halusi juuri siinä hetkessä, muutaman lasillisen loungessa ja parit sampanjat ennen koneen lähtöä ja toscanalaiset punaviinit ruoan kanssa, puuttua taaperoiden julkiseen imettämiseen suonikkaat tissit levällään, niin varmaan parempi hetki olisi kuitenkin ollut kuvata mieltä vaivaava tilanne Helsingin metrossa, eikä businessluokan lennolla New Yorkiin. En usko, että tuossa ympäristössä taaperon imetys tissit levällään on ikinä ongelma. Tai korkeintaan kerran vuodessa.
Teri on esittänyt Facebookissaan anteeksipyynnön. Toivon todella, että levättyään ja palauduttuaan matkan rasituksesta saa aikaan paremman anteeksipyynnön kuin nykyinen "hups, olen kusessa!" tyyppinen hätäratkaisu. Todella teennäinen anteeksipyyntö. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan tässä keskustelussa keskitytty väärään asiaan. Minusta imetysikäisten ei tarvitse olla lentokoneessa. Ainoat häiriöt viime lomatkalla johtuivat lapsista. Ensin lentokoneessa ja perillä bussissa. Itkevät lapset nostattavat kaikkien lomafiilistä ja onhan näissä matkoissa myös riskinsä lapsille.
Oletko pikkuisen tyhmä vai muuten vaan urpo.
Kyseessä ei nyt ollut mikään lomalento Alanyaan, vaan reittilento Finnairin koneen businessluokassa New Yorkiin. Jospa perhe esim. sattuisi asumaan New Yorkissa ja olisi tervehtimässä perhettä Suomessa? Tai suomalainen perhe muuttamassa USA:aan töiden perässä? Olisko se vauva pitänyt jättää Suomeen vai miten olisit tilanteen hoitanut? Tyhmää vetää johtopäätöksiä kuvasta
Epäilemättä valitsemalla businessluokan lennon, on haluttu tehdä se matka mahdollisimman kivuttomaksi myös sille vauvalle.
Oi niitä aikoja, kun homot vielä olivat kaapissa! Varsinkin julkkishomot tuntuvat kautta linjan olevan keskenkasvuisia pikkupillittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato, palstarunkkari taas päivystämässä.
Miehistä - ihan sama ovatko vanhoja vai nuoria - ainoastaan pervoin promille katselee hymyillen imetystä. Kokeile hakee muksumassista joku babyborn ja meet sitten manboobsiesi kanssa imettämään sitä torille jos et usko.
Kuule. Minä olen nainen. Lapseni osaa jo puhua. Joskus on ollut tilanne, että nälkäinen uhmis on ollut hiljaa koko metromatkan kun olen imettänyt. Helppo ratkaisu. Kukaan pervo ei ole tuijottanut. Totesin vain😡, että nuorilta miehiltä ei tule koskaan paheksuvaa ilmettä vaan lämpimä hymy. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan homojen aivot muistuttavat enemmän naisen kuin heteromiehen aivoja.
Pitää siis ymmärtää. Ei se helppoa ole niilläkään.
Eli siis Teri käyttäytyi kuin maho. :D
Julki-imetys on muutamassa maasssa kiistelty asia. Wikipedian mukaan mm. Saksassa, USAssa, Britanniassa ja Saudi-Arabiassa.
Anteeksipyyntöpostauksessa edelleen puolustellaan Terin käytöstä ja kehoitetaan mm. käyttämään järkeä julki-imettäessä. Ainakin Finlayson menee tämän myötä boikottiin.
Toivoisin rangaistusta salakatselusta, salakuvaamisesta ja kunnianloukkauksesta.
Teri Niitin harjoittama kuvaaminen ja postaus on tyypillistä nais-ja lapsivihaa. Käsittämätöntä, että vielä vuonna 2016 joutuu Suomessa todistamaan tämmöistä naiseen kohdistuvaa väkivaltaa.
Eikö tää ollut Finnairin palkkalistoilla ???? Muutenhan tää ei olisi niin iso asia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää ollut Finnairin palkkalistoilla ???? Muutenhan tää ei olisi niin iso asia.
Ja vaikkei olisikaan Finskin palkkalistoilla, on hyvä että asia on iso. Imettäminen ei ole koskaan naisen näyttäytymis- tai paljasteluhalua. Niitti häpäisi äidin julkisesti mielipiteen varjolla. Jokaisella, aivan jokaisella saa olla mielipide julkisesti imettämisestä. "Peittäkää itsenne" "Miksi edes viedä lapsi lentokoneeseen" eivät taas ole mielipiteitä vaan käskyjä, jotka vangitsevat äidit ja isät koteihinsa. Ulostamisen ja masturboinnin vertaaminen imetykseen vetoamalla luonnollisuuteen on kuvottavaa sekä absurdia ja kertoo ainoastaan tiedottomuudesta.
Ap
Ihmetyttää tämä ikuinen jauhaminen julkisesta imetyksestä. Eikö Suomessa ole sananvapaus? Asioista saa esittää myösnegatiivisia mielipiteitä, se on täysin sallittua, jopa suotavaa.
Esimerkiksi sosiaalisessa mediassa äitien jakamissa imetyskuvissa lienee alitajuisesti ainoa tarkoitus esitellä rintojaan julkisesti kun siihen vauvaverukkeella "lupa" annetaan. Naiset eivät ilmeisesti ota ollenkaan huomioon ruudun takana runkkaavia pervoja, joita taatusti riittää yhtä kuvaa kohden enemmän kuin ihastelevia mammoja. Vastikään kauppakeskuksen penkillä imettävää naista katseli mies käsi haarovälissä vähän matkan päässä. En viitsinyt mainita mammalle asiasta, virnuilin vaan itsekseni, omapahan on päätöksensä kaiken maailman persersseille itsensä ja lapsensa altistaa oman ylpeyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksipyyntöpostauksessa edelleen puolustellaan Terin käytöstä ja kehoitetaan mm. käyttämään järkeä julki-imettäessä. Ainakin Finlayson menee tämän myötä boikottiin.
Mä boikotoin ton takia Fiskarsia. Vaikka ei ole osallisena, niin voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä ikuinen jauhaminen julkisesta imetyksestä. Eikö Suomessa ole sananvapaus? Asioista saa esittää myösnegatiivisia mielipiteitä, se on täysin sallittua, jopa suotavaa.
Esimerkiksi sosiaalisessa mediassa äitien jakamissa imetyskuvissa lienee alitajuisesti ainoa tarkoitus esitellä rintojaan julkisesti kun siihen vauvaverukkeella "lupa" annetaan. Naiset eivät ilmeisesti ota ollenkaan huomioon ruudun takana runkkaavia pervoja, joita taatusti riittää yhtä kuvaa kohden enemmän kuin ihastelevia mammoja. Vastikään kauppakeskuksen penkillä imettävää naista katseli mies käsi haarovälissä vähän matkan päässä. En viitsinyt mainita mammalle asiasta, virnuilin vaan itsekseni, omapahan on päätöksensä kaiken maailman persersseille itsensä ja lapsensa altistaa oman ylpeyden takia.
Etkö osaa lukea vai oletko muuten vaan tyhmä???
Tässähän ei ollut kyse siitä, mitä mieltä kyseinen tollo oli imettämisestä, vaan juuri siitä, että julkaisi juuri kuvailemasi ja mielestäsi kamalan tilanteen kuvana julkisilla some-sivuillaan, eli äiti ei suinkaan julkaissut itsestään kuvaa imettämässä vaan teri teki sen hänen puolestaan.
Ja toisena seikkane se, että Finnair on hänelle iso ja tärkeä asiakas, koska kaikki viimeaikaiset somepostaukset koskevat Finskille tehtyjä juttuja, silti hän vielä idioottina menee hashtagaamaan tuon salakuvansa #Finnair ja saa näin tähän paskamyrskyyn mukaan työnantajansa, joka joutuu kommentoimaan asiaa somessa.
Pelkkä mielipide ilman kuvaa ja pröystäilyä "1st class", "siveellisyys", olisi ehkä aiheuttanut keskustelua, mutta kun tuskin kukan edes tietää koko Niitin Teriä, ei tällaista olisi syntynyt.
Ymmärrätkö: kuva ja hashtagit tämän aiheuttivat ja iham oikein. Ei kielteinen mielipide julkisesta imetyksestä.
Noin tyhmiä on ehkä kaksi, sinä ja Teri.
Tässä on se hupaisa ja tyypillinen piirre, että kun joku menee sanomaa jotain virallisen linjan vastaista suomessa, niin media kiiruhtaa heti hakemaan tunnetuilta ihmisiltä lausuntoja, jossa myös paheksutaan "sopimattoman" asian sanojaa. Tässä tapauksessa tuota Teriä.
Onpa ällöttävä tapa: yritetään pitää kansa yhtenäisenä ja tähdätään siihen, että asioista luodaan ilmapiiri käyttäen hyväksi julkista painetta, jossa ihmiset uskaltavat olla vain yhtä mieltä. Tässä tapauksessa, että imetys ok.
Minuakaan ei imetys häiritse, mutta kyllä saatana häiritsee tuollainen julkisen paineen luominen, jossa ihmisiä ohjataan johonkin ajattelumalliin käyttäen hyväksi julkista paheksuntaa. Paheksujiksi haetaan joko "asiantuntijoita" tai julkkiksia, koska heillä on auktoriteetti. Erimielisiä julkkiksia tai "asiantuntijoita" ei päästetä ääneen kertomaan vastakkaista nääkemystä, ettei tulisi hyväksytyn tuntuiseksi sanoa myös väärää näkemystä. Tuskin he uskaltaisivatkaan. Media antaa esimerkin, että olkaa oikeaa mieltä, tai muuten käy näin, kuin tässä juuri nyt käy Terille. Menettelytapa on kuin Pohjois-Koreasta. Muualla euroopassa ei tälläistä näe, vaan on aivan normaalia, kun joku on erimieltä ja keskustlua syntyy.
Jos kyseessä tosiaan olisi vain kuva ja hashtagit, miksi sitten tuhannet mammat taas tämän myötä iskivät puolustamaan tissikuviaan? Pientä ristiriitaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettet vaan itse ollut siellä käsi haarovälissä?
Et vaikuta sinäkään ihan tasapainoiselta, kun tuollaiselle asialle virnuilet.
Teri elää sateenkaarikuplassa. Naiset voivat kävellä vaikka alasti niin kauan kun se tehdään viimeisen päälle laittautuneena ja muodin nimessä. Suvaitsevaisuus loppuu kuitenkin kun puhutaan kuplaan kuulumattomasta elämänmuodosta eli lapsen saaneesta heteronaisesta. Milloin paasataan kulahtaneesta ulkonäöstä, milloin kotiin jäämisestä jatkuvan itsensä toteuttamisen sijaan ja nyt imetyksestä. Mammat eivät vaan ole gay cool.
Oiskohan tässä keskustelussa keskitytty väärään asiaan. Minusta imetysikäisten ei tarvitse olla lentokoneessa. Ainoat häiriöt viime lomatkalla johtuivat lapsista. Ensin lentokoneessa ja perillä bussissa. Itkevät lapset nostattavat kaikkien lomafiilistä ja onhan näissä matkoissa myös riskinsä lapsille.