Vaatekaupan myyjää vituttaa eniten..
Nyt kun eletään tätä jokaisen rättikaupan myyjän lempivuodenaikaa, niin ajattelin aloittaa keskustelua siitä, mikä vaatekaupan myyjiä vituttaa eniten. Myyjät pääsee avautumaan ilman asiakkaille räjähtämistä ja ehkä keskutelu avaa edes yhden asiakkaan silmiä siitä, mikä myyjiä vituttaa ihan saatanasti.
- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.
- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.
- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.
- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.
- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.
Muita?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää se miten jotkut vetää sovitettavien vaatteiden kaulukset naamansa päältä niin että siihen tarttuu niin oranssit aurinkopuuterit kuin tahmeat huulitöhnät!!! Tosi juntti-pissismäistä!
Mä en ymmärrä, miks niitä paitoja ylipäätään tarvitsee sovittaa. Kyllä aikuinen nainen, jolla oletettavasti on vaatteita ennestään, osaa silmämääräisesti nähdä erityisesti paidoista, että onko sopiva vai ei. Juhlavaatteet on asia erikseen, mutta noita 'peruspaitoja' ei kyllä tarvii sovitella.
No voehan perse :D Osta sä vaan sovittamatta vaatteesi jos tahdot. Tai laita vaikka adressia nettiin...
Novoepersenniii :D Tässä oli puhe peruspaidoista.
Minulle peruspaita tarkoittaa esim. tavallista t-paitaa tai pitkähihaista pukeutumispaitaa. Noiden materiaali on yleensä puuvillaa tai jotain joustavaa puuvillasekoitetta. Ihme, jos ei tuollaisen sopivuutta itselleen osaa arvioida.
Tunikat ja muotoon leikatut paitapuserot kannattaa tietysti sovittaa, mutta ne eivät olekaan peruspaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät pysty edes käymään vaatekaupassa ilman helvetillistä sotkua, sekoilua ja draamaa. Ei ihme, että miehet hallitsee maapalloa.
Joku mies ei pysty lukemaan edes yhtä ainoata ketjua ilman, että yrittää vääntää vaikka väkisin siitä infernaalisen miehet vastaan naiset -draaman.
Hanki hei elämä. Siis jokin muukin kuin tämä, joka koostuu pelkästä av:lla trollaamisesta.
Taisi osua ja upota. :)
Voi jeesus. Onko tuon typerämpää kommenttia olemassakaan? Mikä sulla nyt taas osui ja upposi, Viimeinenkin järjen ja logiikan häivä päästäs sinne peffaan?
Väännäpäs nyt tästä "naiset sitä naiset tätä" -vuodatus vailla vertaa, niin mieles kevenee. Mä lähden salille.
Kylläpä mammaa kiukuttaa, kun ei saisi sikailla kaupoissa ja pitäisi ottaa muutkin huomioon. Mutta pääasia on, ettet ole töissä kirjoittelemassa av:lle työajalla, sun miespomo ei tykkäisi, jos jäisit kiinni!
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
4. Otan kyllä muut huomioon, minulla on varsin hyvät käytöstavat (toisin kuin joillakuilla norsuntakamusnaamaisilla naisvihaajilla).
5. Esi"mieheni" on nainen.
Oliko muita peffalleen menneitä stereotyyppisiä oletuksia?
Tiedoksi sille, joka väitti ettei sovituskoppeja siivota päivittäin: kyllä sitä tekstiilipölyä tulee ihan uskomattomat määrät pienessäkin ajassa! Olen ollut muutamassakin vaateliikkeessä töissä, ja kaikissa on imuroitu/pyyhitty nihkeällä vähintään kerran päivässä. Useamminkin tietty, jos tarve vaatii. Nykyääviän vain henkilöstön määrä on vedetty niin minimiin, ettei aikaa liiemmälti riitä kuin välttämättömimpiin töihin, joihin työnantaja laskee lähinnä rahastuksen (kassalla olon) ja tuotteiden esillepanon.
Kävin jouluostoksilla Istanbulissa ja oli kyllä arjen luksusta kun ihan ketjuliikkeissäkin (Zara, HM etc.) heillä oli henkilökuntaa auttamassa sovituskopeilla. Jos tarvitsi suuremman/pienemmän/eri värisen tuotteen, niin myyjä singahti sen noutamaan liikkeen tai varaston puolelta. Toivat sovitettavaksi myös korvaavia tuotteita, jos haluamaani ei ollut saatavilla. Aivan mahtavaa palvelua! Meillä tuo torppaantuu tietenkin kustannuksiin :(.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät pysty edes käymään vaatekaupassa ilman helvetillistä sotkua, sekoilua ja draamaa. Ei ihme, että miehet hallitsee maapalloa.
Joku mies ei pysty lukemaan edes yhtä ainoata ketjua ilman, että yrittää vääntää vaikka väkisin siitä infernaalisen miehet vastaan naiset -draaman.
Hanki hei elämä. Siis jokin muukin kuin tämä, joka koostuu pelkästä av:lla trollaamisesta.
Voi jeesus. Onko tuon typerämpää kommenttia olemassakaan? Mikä sulla nyt taas osui ja upposi, Viimeinenkin järjen ja logiikan häivä päästäs sinne peffaan?
Väännäpäs nyt tästä "naiset sitä naiset tätä" -vuodatus vailla vertaa, niin mieles kevenee. Mä lähden salille.
Kylläpä mammaa kiukuttaa, kun ei saisi sikailla kaupoissa ja pitäisi ottaa muutkin huomioon. Mutta pääasia on, ettet ole töissä kirjoittelemassa av:lle työajalla, sun miespomo ei tykkäisi, jos jäisit kiinni!
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
4. Otan kyllä muut huomioon, minulla on varsin hyvät käytöstavat (toisin kuin joillakuilla norsuntakamusnaamaisilla naisvihaajilla).
5. Esi"mieheni" on nainen.Oliko muita peffalleen menneitä stereotyyppisiä oletuksia?
Älä puhu paskaa känkkäränkkä. :) Ja viime kädessä teillä on miespomo, niin kuin kaikkialla, paitsi jossain julkisen sektorin veronmaksajille kalliiksi tulevien nettosaajien paperinpyörityshommissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi sille, joka väitti ettei sovituskoppeja siivota päivittäin: kyllä sitä tekstiilipölyä tulee ihan uskomattomat määrät pienessäkin ajassa! Olen ollut muutamassakin vaateliikkeessä töissä, ja kaikissa on imuroitu/pyyhitty nihkeällä vähintään kerran päivässä. Useamminkin tietty, jos tarve vaatii. Nykyääviän vain henkilöstön määrä on vedetty niin minimiin, ettei aikaa liiemmälti riitä kuin välttämättömimpiin töihin, joihin työnantaja laskee lähinnä rahastuksen (kassalla olon) ja tuotteiden esillepanon.
Kävin jouluostoksilla Istanbulissa ja oli kyllä arjen luksusta kun ihan ketjuliikkeissäkin (Zara, HM etc.) heillä oli henkilökuntaa auttamassa sovituskopeilla. Jos tarvitsi suuremman/pienemmän/eri värisen tuotteen, niin myyjä singahti sen noutamaan liikkeen tai varaston puolelta. Toivat sovitettavaksi myös korvaavia tuotteita, jos haluamaani ei ollut saatavilla. Aivan mahtavaa palvelua! Meillä tuo torppaantuu tietenkin kustannuksiin :(.
Siihen nähden, miten tiukille on monessa paikassa henkilökunta vedetty, olen kyllä hämmästyttävän usein eli lähes aina saanut iloista, ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua sitä tarvitessani.
Asiakkaana myös minua häiritsee muiden asiakkaiden huono käytös, joten avaus on ihan aiheesta. Se, että on jossakin asiakkaana ja "palveltavana" ei todellakaan oikeuta sikailua ja törkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
5. Esi"mieheni" on nainen.Oliko muita peffalleen menneitä stereotyyppisiä oletuksia?
Älä puhu paskaa känkkäränkkä. :) Ja viime kädessä teillä on miespomo, niin kuin kaikkialla, paitsi jossain julkisen sektorin veronmaksajille kalliiksi tulevien nettosaajien paperinpyörityshommissa.
Ai olit tämä naisten lisäksi julkista sektoria vihaava hemmo. Kannattaa vihata kaikkea, mitä ilman et olisi olemassa tai pysyisi hengissä, oikein terve meininki. :)
(Kyllä muuten huomaa, että olet halveksinut sinulle maksuttomia koulutuspalveluita, sen verran yksisilmäistä ja sivistymätöntä on meuhkaamisesi netissä. Mutta sitähän sitä tekee mitä osaa.)
Vierailija kirjoitti:
Yritit sitten Iltalehteen vai?
- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.
Ei ole sulla latiakaan kiinni noissa omaa rahaa. Voit toki vittuuntua jos tahdot :D
- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.
Ja seuraava myyjä laittaa vitutuslistalle asiakkaat, jotka ei osaa itte ettiä omaa kokoaan...
- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.
Kuka muka maksaa vielä käteisellä? Kai sä sen 1/50 osan asiakkaista vielä jotenkin kestät.
- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.
Enpä ole koskaan vaaterekkien takana tai taukotilassa lusmuavan vaatemyyjän nähnyt ottavan minkäänlaista vastuuta kenenkään lapsista jostain huonovointiselta vaikuttavasta mummosta puhumattakaan.
- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.
Eli sitä ei saa kysyä koska neitiä vituttaa kun sitä kysyy.
-"Ei ole sulla latiakaan kiinni noissa omaa rahaa. Voit toki vittuuntua jos tahdot :D" : Höhö höhö. Ostaisitko sinä valmiiksi likaisen vaatteen? Vaatteet likaantuvat kun niitä pyöritellään pölyisillä lattioilla.
-"Ja seuraava myyjä laittaa vitutuslistalle asiakkaat, jotka ei osaa itte ettiä omaa kokoaan..." : Jos sotket ja mylläät jotain, niin koitat ainakin siivota jälkesi. Tässä tapauksessa edes koitat laittaa ne vaatteet suunnilleen siististi takaisin paikalleen. Pikkulapset eivät ehkä osaa niitä laittaa, mutta oletan, että olet ihan täysikasvuinen ihminen. Ai niin, sinullahan kotona äitisi käy siivoamassa.
-"Kuka muka maksaa vielä käteisellä? Kai sä sen 1/50 osan asiakkaista vielä jotenkin kestät." : Hyvin moni maksaa vielä käteisellä. Mieti, jopa ulkomailla jossa kaikki on hienommin, on edelleen käytössä käteinen raha.
-"Enpä ole koskaan vaaterekkien takana tai taukotilassa lusmuavan vaatemyyjän nähnyt ottavan minkäänlaista vastuuta kenenkään lapsista jostain huonovointiselta vaikuttavasta mummosta puhumattakaan." : Ei sen myyjän tarvitsekaan ottaa vastuuta huonoista lapsista. Se on kunnollisten vanhempien tehtävä, ja jos lapsi ei osaa olla ihmisiksi, niin se ei tule mukaan kauppaan ärsyttämään muita ihmisiä. Yleensä aikuinen ihminen osaa sanoa, jos hänellä on huono olo. M34, en ole töissä missään asiakaspalvelutehtävissä.
Kävin eilen vaatekaupassa, ja olisin halunnut sovittaa paitaa. Nämä paidat olivat rekissä sen verran korkealle, että en oikein hyvin paitaan ylettänyt. Kysyin myyjältä olisiko paidasta omaa kokoa jäljellä. Myyjä totesi herttaisesti, että joo, voit itse katsoa ja sovittaa. Mietin, että olisiko pitänyt yrittää kiskoa oikeaa paitaa helmasta ja toivoa, että ne olisivat "vahingossa" tippuneet lattialle. Poistuin kuitenkin paikalta ja jatkossa jätä asioimatta kyseisessä liikkeessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on nykyisessä työpaikassa ohjeistettu, että jokainen asiakas pitää huomioida/jokaista asiakasta pitää ainakin tervehtiä. Eniten raivostuttavaa on se, jos asiakas ei vastaa mitään vaikka selkeästikin kuulee, mitä hänelle on sanottu (katsoo suoraan silmiin tms)... Tulee fiilis, että enkö ole ihmisarvoltani riittävä edes vastattavaksi... Yleensä tässä tilanteessa kohotankin hiukan ääntäni ja menen suoraan ko ihmiseltä kysymään tarvitseeko apua, jolloin asiakkaan on 'pakko' vastata. Ehkä hiukan passiivisagressiivista, mutta...
Sinun kaltaistesi takia en uskaltanut nuorena kauppaan. Muissa kaupoissa uskalsin käydä, mutta vaateliikkeiden, varsinkin typerien muotipuljujen, myyjät ahdistelivat tauotta.
Joskus uskalsin katsoa moikkaajaa päin ja nyökätä näyttääkseni, että kuulin tervehdyksen, vaikka en uskaltanut sanoa mitään takaisin. Ja eiköhän tuosta sitten riemastuttu rynnimään yli, että mitä etsit ja osta vielä sitä ja tätä. Häivyin liikkeistä aina äkkiä, kun ei annettu edes katsella rauhassa.
Nyt paniikkihäiriö on laantunut, mutta vaatekauppoja inhoan vieläkin. Kiitos vaan.
Aikaisemmin ahdistuin itsekin näistä tilanteista, nyt ollessani itse töissä vaateliikkeessä olen tajunnut että ei se myyjä sitä kiusatakseen tee. Päivittäin meitä painostetaan ottamaan jokainen asiakas "kiinni" ja jos joku ei näin tee, siitä kyllä huomautetaan. Ei me vittuillaksemme teitä haluta ahdistella, yritetään vaan tehdä työmme niinku meiltä vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen vaatekaupassa, ja olisin halunnut sovittaa paitaa. Nämä paidat olivat rekissä sen verran korkealle, että en oikein hyvin paitaan ylettänyt. Kysyin myyjältä olisiko paidasta omaa kokoa jäljellä. Myyjä totesi herttaisesti, että joo, voit itse katsoa ja sovittaa. Mietin, että olisiko pitänyt yrittää kiskoa oikeaa paitaa helmasta ja toivoa, että ne olisivat "vahingossa" tippuneet lattialle. Poistuin kuitenkin paikalta ja jatkossa jätä asioimatta kyseisessä liikkeessä
Ei tullut mieleen pyytää apua? Itse pygminä kyllä surutta pyydän, jos en johonkin ylety.
Ja siis se että kysyt onko oikeaa kokoa ei välttämättä käänny myyjän päässä pyynnöksi "voisitko auttaa minua katsomaan noita ylhäällä olevia paitoja, koska ne ovat minulle liian korkealla". Kaikki eivät ole ajatuksenlukijoita, vaikka sinä itse olisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
Ai olit tämä naisten lisäksi julkista sektoria vihaava hemmo. Kannattaa vihata kaikkea, mitä ilman et olisi olemassa tai pysyisi hengissä, oikein terve meininki. :)
(Kyllä muuten huomaa, että olet halveksinut sinulle maksuttomia koulutuspalveluita, sen verran yksisilmäistä ja sivistymätöntä on meuhkaamisesi netissä. Mutta sitähän sitä tekee mitä osaa.)
Eli feministi-humanisti-julkisen sektorin paperinpyörittäjä siellä kirjoittelee työajalla. Turhuuksien turhuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
Eli feministi-humanisti-julkisen sektorin paperinpyörittäjä siellä kirjoittelee työajalla. Turhuuksien turhuus.
Ei kun matemaatikko ihan ansaitulla joululomallaan. Sulla sitä riittää noita perusteettomia stereotyyppisiä oletuksia ja aikaa. (Turha varmaan olettaa, että jonkun työnantajan aikaa kuitenkaan haaskaat. Sen sijaan oletan stereotyyppisesti, että et käy työssä vaan loisit halveksimasi järjestelmän kustannuksella.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen pyytää apua? Itse pygminä kyllä surutta pyydän, jos en johonkin ylety.
Ja siis se että kysyt onko oikeaa kokoa ei välttämättä käänny myyjän päässä pyynnöksi "voisitko auttaa minua katsomaan noita ylhäällä olevia paitoja, koska ne ovat minulle liian korkealla". Kaikki eivät ole ajatuksenlukijoita, vaikka sinä itse olisitkin.
Ei todellakaan tarvitse olla ajatustenlukija, mutta kuka tahansa normaalilla järjellä varustettu myyjä/asiakaspalvelija ymmärtäisi tulla auttamaan. Eipä kai sitä kukaan kysele huvikseen onko tästä sitä ja tätä kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
Ei kun matemaatikko ihan ansaitulla joululomallaan. Sulla sitä riittää noita perusteettomia stereotyyppisiä oletuksia ja aikaa. (Turha varmaan olettaa, että jonkun työnantajan aikaa kuitenkaan haaskaat. Sen sijaan oletan stereotyyppisesti, että et käy työssä vaan loisit halveksimasi järjestelmän kustannuksella.)
Ottaessasi esiin viesteistä vain lauseen sieltä täältä, oletan, että kaikki muut veikkaukset pitivät paikkansa. Matemaatikkona osaat varmasti laskea, paljonko sinusta on koitunut systeemille kuluja, jotka rahoitetaan miesten miehittämän vientisektorin tuotoista.
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa rahojen antaminen käteen koetaan epäkohteliaaksi tai muuten hyvien tapojen vastaiseksi.
M34, en ole töissä missään asiakaspalvelutehtävissä.
Ilmoitat itse lässyttäväsi paskaa asiasta josta et mitään tiedä. Onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole mamma.
2. Minua ei kiukuta.
3. En sikaile kaupoissa.
Ottaessasi esiin viesteistä vain lauseen sieltä täältä, oletan, että kaikki muut veikkaukset pitivät paikkansa. Matemaatikkona osaat varmasti laskea, paljonko sinusta on koitunut systeemille kuluja, jotka rahoitetaan miesten miehittämän vientisektorin tuotoista.
Ja sinä oletettavasti hyödytät sitä miesten miehittämää vientisektoria kovastikin naukumalla päivät läpeensä mammapalstalla?
Jos minusta on koitunut menoja koulutkusen ym. muodossa, olen toki hyödyttänytkin yhteiskuntaa arvokkaalla työpanoksellani. Sinusta ei todennäköisesti voi sanoa samaa.
Ja koska älysi ei riitä muuhun kuin rautalangasta väännettyyn kommunikointiin, lisään vielä nämä:
1. En tiedä olenko feministi, en ole asiaa koskaan pohtinut enkä aiheeseen perehtynyt.
2. Olen kyllä julkisella sektorilla töissä, mutta en päätoimisesti pyörittele papereita, vaikka sitäkin toimenkuvaani kuuluu. Vastaan tulevien vientisektorin myyntitykkien koulutuksesta.
3. Ja edelleenkin olen lomalla, en käytä tähän kirjoitteluun työnantajani aikaa.
Vieläkö jokin kohta kaipaa selkokielistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan offtopic, mutta sovareiden lattiat ovat usein niin paskaisessa kunnossa että tuskin niitä edes kuukausittain siivotaan...
No mun siivouskohteessa siivotaan siivouskopit kyllä ihan päivittäin. Tiedän sen siitä, että joka ikinen päivä joudun imurilla hinkkaamaan puoli tuntia niitä asiakkaiden sotkemia mattoja, jotka ovat ihan järkyttävässä kunnossa itsenikin mielestä.
Et arvaakaan kuinka monta kertaa olen menettänyt hermoni noiden siivouskoppien takia. Varsinkin nyt alennusmyyntien aikaan niiden siivous ja muutenkin vaatekaupan siivous on jotain ihan kamalaa!
Siinä olet oikeassa, että ne matot kyllä näyttää siltä, ettei niitä kauhean usein imuroitaisi tai siivouskoppeja siivottaisi. Sitä ihmettelen aina itsekin, että miten ne voi päästä yhdessä päivässä sellaiseen kuntoon.
Illalla kun lähden töistä, siivouskopit on niin siistit että. Mutta seuraavana iltana kun tulee töihin, näky on kyllä aika järkyttävä. :-/
Olen itse kalliimman hintaluokan vaateliikkeessä työssä, ja siellä saan onneksi katsella pääasiassa hyvin käyttäytyviä ja ystävällisiä (eli varakkaita ja koulutettuja) ihmisiä asiakkaina. Toki meilläkin pinot sekoavat, mutta se vain kuuluu asiaan.
Sen sijaan ärsyttää:
-Asiakkaat eivät tunne kaupan oikeuksia ja omia oikeuksiaan palautuskäytännöissä. Meillä esimerkiksi tuotteen voi vaihtaa, mutta rahoja ei saa takaisin paitsi erityistapauksessa (esim viallinen tuote jota ei saada enää lisää tai muuten korvattua). Asiakkaat sitten tyrmistyvät ja suuttuvat minulle kun eivät saa kauppaa purettua.
-Meikeillä välillä TÖRKEÄSTI vaatteita sotkevat sovittelijat.
-Tullaan liikkeeseen ja täräytetään "Tunikoita!", "Puseroa!" tms ja sitten ei oikein osata vastata täsmentäviin kysymyksiin. Esittelen sitten parhaani mukaan vaatteita jotka minun käsitykseni mukaan ovat esimerkiksi tunikoita, mutta mikään ei tietenkään kelpaa tai vastataan jotain "EI, tuo on liian pitkä", vaikka lyhyempi vaate olisi jo oikealta nimeltään paita. Varsinkin vanhemmat naiset harrastavat tätä ja mietin, eivätkö he ymmärrä kuinka laaja käsite pusero voi olla nykyisen kokoisissa mallistoissa.
- Asiakkaat, jotka ovat jotenkin jo valmiiksi huonotuulisia ja selvästi ovat ärsyyntyneitä esimerkiksi juhla-asun ostamisesta. Purkavat sitä sitten myyjään, joka ystävällisesti yrittää löytää asiakkaalle sopivaa. Ovat juuri todella töksäyttelijöitä ja mikään ei kelpaa vaikka vaihtoehtoja kyllä tarjoan. Tekisi mieli sanoa, että vähän hymyä nyt naamaan ja relaa, tai jätä menemättä juhliin jos noin tympii iltapuvun hankinta.