Mitä Keskieurooppalaisia asioita Suomesta puuttuu?
Voi olla ihan mitä vaan - tapoja, tuotteita, kulttuuritekijöitä.
Itse kaipaan sitä, että junalla pääsee moneen paikkaan, myös pienempiin kyliin.
Kommentit (129)
Sunnuntai on pyhäpäivä ja kaupat kiinni 👍
Pieniä erilaisia kauppoja paljon eikä jotain vammaisia hehtaari S peltohalleja,
Alppien/Dolomiittien tienoon sapuskat olisi mieleeni.
Asenne jossa elämästä nautitaan eikä asioita suoriteta hampaat irvessä. Aloitetaan ihan vaikka kävelyllä käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai on pyhäpäivä ja kaupat kiinni 👍
Pieniä erilaisia kauppoja paljon eikä jotain vammaisia hehtaari S peltohalleja,
Käykö kuitenkin vammaiset hehtaari K peltohallit?
Oman kielen ja kulttuurin arvostus.
Oopperatalo pienessäkin kaupungissa.
Ammattilaisten pikkukaupat ja palvelut sivukaduilla, kuten ennen oli ja Ranskassa on edelleen. Esim: leipomo, lihakauppias, juustokauppias, räätäli, suutari (Suomessa näitä on vain isommissa kaupungeissa), jne.
Edulliset kivat kortteliravintolat.
Muun Euroopan läheisyys, parin tunnin junamatkan jälkeen olet jo toisessa maassa.
Perhekeskeisyys.
Ruoka-aikojen ja ruuan arvostaminen, ruuan ääreen kokoonnutaan ja se on enemmän kuin pelkkää ravintoa.
Kaupoissa oikeat viinit, eikä mitkään vedelläl jatketut.
Negatiivisella puolella tippikulttuuri. Toivottavasti ei koskaan rantaudu Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisten pikkukaupat ja palvelut sivukaduilla, kuten ennen oli ja Ranskassa on edelleen. Esim: leipomo, lihakauppias, juustokauppias, räätäli, suutari (Suomessa näitä on vain isommissa kaupungeissa), jne.
Jaa, minä luulin toisenlaisten ammattilaisten palvelut...
Vierailija kirjoitti:
Asenne jossa elämästä nautitaan eikä asioita suoriteta hampaat irvessä. Aloitetaan ihan vaikka kävelyllä käymisestä.
Jep Euroopassa laitetaan kauniit vaatteet ja kävelykengät ja lähdetään katselemaan muita ihmisiä. Suomessa laitetaan Partioaitasta ostetut goretexlenkkarit ja monen sadan euron tarvikkeet, otsalamput, spandexhousut ja tuulitakit ja ledpipot ja sitten lähdetään suorittamaan ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö me käydä rennoilla kävelyillä? Itse ainakin käyn.
Vilkas yö- ja ravintolaelämä.