Lapsia haluamattoman avomieheni "salarakas" on raskaana, aikoo pitää lapsen. Tällaisen yhteydenoton sain facessa
Eli nainen jota en ole koskaan nähnytkään, otti yhteyttä ja ilmoitti olevansa miehelleni raskaana, aikoo pitää lapsen ja vaatii isyydentunnustusta ja elatusta, toivottavaa kuulemma että "lapsen takia" olisimme myös jossain määrin mukana lapsen elämässä, "mikäli siis itse haluat vielä olla yhdessä tuollaisen petollisen pukin kanssa".
Olemme seurustelleet vuosikausia, ja yhteisesti päätetty, ettei yhteisiä lapsia tule, minulla aiemmasta suhteesta teini-ikäinen.
Mies sanoo, ettei ole koskaan edes nähnyt ko. naista, että tuo on joku sekopää, eikä mun tarvitsisi korvia lotkauttaa hänen jutuilleen. Nainen on toiselta puolelta Suomea, mutta mies on keikkatöissä, ja välillä käy missä milloinkin. Uskottomuutta en ole ikinä epäillyt. Silti tämä juttu nyt vaivaa: Mikä uppo-outo nainen randomina lähestyisi jotakin täysin vierasta? Ellei sitten ole erehtynyt henkilöstä. Ja miehen asenne hämää myös; jäähän tuosta mahdollisesta valheesta kiinni viimeistään niiden isyystestien myötä?
Joulurauhani on nyt mennyttä. Ylireagoinko?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, komppaan näitä muita vastaajia. Mies on syyllinen ja lapsi on hänen siittämänsä. Veikkaan, että nainen tuskin on mikään mielenvikainen , vaan miehesi pissapäinen tapapettäjä. Näitä työmatkaajia on tullut nähty kuppiloissa, sormukset taskussa vonkaamassa. Heitä ukko pihalle, luottamus on jo menetetty ja elatusmaksut tulee kalliiksi.
Eikös täällä ole monessa ketjussa todettu että elatusmaksut eivät kovin kummoisia ole. Mutta nyt sitten tulevat kalliiksi....
Uskon myös valitettavasti että ap:n mies on ollut uskoton. Harmi.
Muille haluan kertoa että mun ex petti mua (ainakin) 2 kkertaa. Joo, ensimmäisen annoin jopa anteeksi, hän oli taitava ja minä tyhmä. Mutta molemmilla kerroilla kun sain vihiä asiasta niin mies ei ruvennut yhtään puolustuskannalle tai suuttunut minulle. Hän vaan pokkana kielsi kaiken ja oli ihan täysin normaali ja antoi minulle kaiken avun asian selvittämiseen ja oli järkyttynyt syytöksistä. No minähän selvitin asian ja csi-tyylillä jankuttaen niin kauan kun mies lopulta väsyi ja tunnusti. Hänen reaktionsa perusteella meinasin jopa tokalla kerralla useasti luovuttaa, niin normaali hän oli mutta vaistoni kertoi muuta. Kunnon psykopaatti oli, onneksi pääsin eroon.
Tenttaa miestäsi. Jos hän tunnustaa pettämisen mutta ei ole halukas lapselle isäksi niin pidä mies. Jos taas ei tunnusta mutta saat varmasti selväksi että hän on lapsen isä niin jätä mies. Samoin jätä mies jos alkaa haikailla sen naisen ja lapsen perään. Kerrankos tuo nyt reissumies pettää, aika törkeää naiselta pamahtaa paksuksi jonkun panon kanssa. N43.
Komppaan hiukan 41:stä. Naista kannattaisi varoittaa tappouhkauksesta. Lapsella on kuitenkin oikeus elatukseen isältään.Siksi jos nainen saisi tietää tästä, hän voisi varautua esim. siihen, että hankkii lähestymiskiellon tai turvakiellon ja elatusasia hoidetaan sosiaalitoimen kautta ja/tai oikeusteitse, niin että elatuksen perii sitten vaikka ulosotto, jos mies ei maksa.
Olisin myös sinuna nyt varovainen, siis oman henkesi suhteen. Mies vaikuttaa nyt todella arvaamattomalta. Hänhän on esittänyt jo kaksi tappouhkausta: toisen toista naista ja toisen itseään kohtaan. Tuohon vielä päälle alkoholi ja lähestyvä joulu - ethän päädy lööppiin. Minusta sinun pitäisi nyt ottaa miehestä aikalisä. Kerroit, että sinulla on teini-ikäinen lapsi. Vietä joulu hänen kanssaan turvallisessa paikassa. Älä alistu uhkailuun...
Vierailija kirjoitti:
Eikös me siskot olla jo kaikki tietoisia siitä, että mies valehtelee viimeiseen asti, vaikka vehje syvällä horon pimpsassa, aviovuoteessa ja vaimon yllättämänä. Kun se nyt ei ole sitä miltä se näyttää.
Olettaa varmaan, että labra tekee virheen. Yrittänyttä kun ei laiteta.
Ikävä, että sulle kävi näin. Uusi elämä alkaa. Jaksahan!
Muuten hyvä kommentti, mutta ton "horo "-sanan olisi voinut jättää väliin. Mies on nähtävästi pettynyt - mistä me tiedetään mitä hän on luritellut hoidolleen? Villi ja vapaa?
Ap, tautitesteihin! Jos mies pitää naista anteliaana ja itse on sika-pukki, niin pahimmassa tapauksessa ukkosi on tuonut joltain reissultaan jotain inhottavia tuliaisia...
Vierailija kirjoitti:
Tenttaa miestäsi. Jos hän tunnustaa pettämisen mutta ei ole halukas lapselle isäksi niin pidä mies. Jos taas ei tunnusta mutta saat varmasti selväksi että hän on lapsen isä niin jätä mies. Samoin jätä mies jos alkaa haikailla sen naisen ja lapsen perään. Kerrankos tuo nyt reissumies pettää, aika törkeää naiselta pamahtaa paksuksi jonkun panon kanssa. N43.
Pettämisen anteeksi antaminen nyt on ihan suhteesta ja ihmisestä kiinni. Mutta oletko tosissaan 43-vuotiaana naisena niin idiootti, ettet ole kuullut vahinkoraskauksista?
Vierailija kirjoitti:
Niin kun minua kohtaan se nainen on ollut aivan asiallinen, ja jos tilanne on se, jonka hän kertoo olevan - en minä voi häntä tuomita, nainen sanoo, ettei tiennyt alkuun miehen olevan varattu, ja sitten kun se selvisi ja mies alkoi kovistella, hän oli jo raskaana... Olen sen verran inhimillinen ihminen (elämä opettaa) ettei musta ole tuomitsemaan näillä perusteilla yhtään ketään, jos joku, niin se mieheni, joka tosin kieltää olevansa isä. Tulevaisuus kertoo. Kiitos paljon kun sain tänne avata. Itketää vaan... varmaan ihan joka osapuolen takia tässä jutussa :( Nyt sitten vetäs mies muutaman mäyräkoiran turvin itsetuhokortin jos hänet jätän... Että näihin kuviin, näihin tunnelmiin.. Kiitos av-siskot <3 ap
No tässäpä tuntuu tosiaan olevan perinjuurin mukavantuntuinen mies kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiselta uhkailevalta huoraämmältä pitää ottaa luulot välittömästi pois. Rajusti turpaan vaan ja tehdä aivan helvetin selväksi, että hänen paskaista äpäräänsä ei ole edes oma äitinsä kovin kauaa rakastamassa, jos vaatii jotain isyydentunnustuksia.
Kato, huorapukkikin osaa kirjoittaa, mutta miestä susta ei tule ikinä, mikkihiiri.
Nythän tuo pettänyt "avopuoliso" saa sen lapsen jota on voinut haluta.mutta ei sinun kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopean raivoisan keskustelun päätteeksi mies myönsi nyt, että tietää tämän "sekopäänartun" töiden kautta, on kuulemma "tunnetusti" ei-ihan -terve, paneskelee siellä täällä ja nyt on yhden tapaamisen jälkeen mieheeni kuolettavasti ihastunut, ja haluaa vaan tuhota meidän suhteen saadakseen haluamansa. Mies ei kuulemma ois halunnu kertoa koko akasta, koska halusi suojella mua ja meidän suhdetta. ap
Ja kuulemma, jos olen sanaakaan yhteydessä siihen "pahanilmanlintuun" tuhoan meidän suhdetta saman tien, mies vannoo, että se "nussimisjäte" jota se ehkä kantaa tai ehkä ei (pääasia saada huomiota ja sekoittaa ihmisten välejä), ei ole ainakaan mieheni, eikä halua mua "aidosti rakastamaansa puhtoista ja kaunista sielua" (heh, hänen kuvaus) lähellekään sitä ihmisjätettä.... Ahdistavaa puhetta, ahdistava olo. Tässä leivon pipareita ja torttuja.. Ja silti jotenkin pelottaa :/ ap
Taitaa olla syytäkin ahdistaa. Ei tavallinen, selväjärkinen ihminen käytä noin järkyttävän epäkunnioittavaa kieltä: nussimisjäte, ihmisjäte jne. Mies ei ole ainoastaan petollinen vaan vaikuttaa potentiaalisesti tasapainottomalta ja melkoisen vaaralliselta. Enkä tarkoita itselleen, vaikka yrittääkin kiristää sinua itsetuhopuheillaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopean raivoisan keskustelun päätteeksi mies myönsi nyt, että tietää tämän "sekopäänartun" töiden kautta, on kuulemma "tunnetusti" ei-ihan -terve, paneskelee siellä täällä ja nyt on yhden tapaamisen jälkeen mieheeni kuolettavasti ihastunut, ja haluaa vaan tuhota meidän suhteen saadakseen haluamansa. Mies ei kuulemma ois halunnu kertoa koko akasta, koska halusi suojella mua ja meidän suhdetta. ap
Juu ainahan nämä sivusuhteet on sekopäitä ja paneskelevat kaikkien kanssa. Ja haluavat tuhota muiden parisuhteita jne. Ja ihan vaan suojellakseen ei mies mitään kertonut. Valehteli vielä hetki sitten päin naamaa. Ihan vaan suojellakseen, hmmm... itseään.
Joo. Herää kysymys, miten tuo "jalo" mies on sitten langennut moiseen sekopäähän? Mitä suojelua pettäminen on?
Tuota anteeksi nyt vain, mutta kovin nopeaa toimintaa tuntuu siinä ap:n huushollissa olevan nämä "keskustelut" ja leipomiset ja mäyräkoirien kiskonnat ja niiden turvin avautumiset. Lisäksi ap ehtii joka välissä päivittämään. Katsokaapa ap:n viestien kellonaikoja.
Muuten ihan uskottava juttu, ja kuten kaikki täällä sanoo, niin tuollainen reagointitapa on juuri petturin reagointitapa. Mutta muuten vähän turhan "kirjallinen" ja just tuo että tarina kehittyy koko ajan liian lyhyessä ajassa. Paras on sellainen, jossa kaikki on tapahtunut jo, ja sitten vähitellen aloittaja paljastaa asiansa. Tai sitten täytyy olla tarpeeksi malttia aloittajalla pitää taukoa "tapahtumien" välissä. Tää malttamattomuus koituu monen tarinan kertojan paljastukseksi. Antaisin tälle kuitenkin 6/10, koska tarina sinänsä oli uskottava (ainoastaan nuo miehen hehkutukset ap:n "puhtaudesta" :DDD oli epäuskottavia). Eniten miinuksia siis toteutuksesta.
Eiköhän juttu ole selvä. Käy itse vielä testeissä, jo smies on muidenkin kanssa ollut. Raskaana oleva testataan aika hyvin (silloin saa jopa kalliit kuppa- ja HIV-testit) ja voisit pyytää naista ilmoittamaan sinulle ilmeneekö mitään. HIV:kin näkyy 9 kk päästä.
Minkä takia kukaan lähestyis tuossa asiassa vierasta ihmistä jos asia ei olisi totta?
Ainoastaan tosissaan tai pilan takia mutta silloinkin pitää olla jokin syy pilailuun.
Tai kiusantekoon.
vierailijako kirjoitti:
Minkä takia kukaan lähestyis tuossa asiassa vierasta ihmistä jos asia ei olisi totta?
Ainoastaan tosissaan tai pilan takia mutta silloinkin pitää olla jokin syy pilailuun.
Tai kiusantekoon.
Kun nyt kysyt, niin häiriintynyt ihminen voi uskoa omia harhojaan. Joku kontakti tosin olisi olemassa, mutta se nyt voisi olla vaikka se että ap:n mies on tehnyt remonttia ravintolassa jossa harhainen nainen on tarjoilijana.
Todennäköisyys tietenkin on häviävän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Miesten logiikka: ihan vähän vaan tunsin naista, ihan vähän vaan panin... En olisi halunnut, mutta kun vahingossa ihan vähän vaan lipsahti. Sen vika, sen vika!!!
Vierailija kirjoitti:
Tuota anteeksi nyt vain, mutta kovin nopeaa toimintaa tuntuu siinä ap:n huushollissa olevan nämä "keskustelut" ja leipomiset ja mäyräkoirien kiskonnat ja niiden turvin avautumiset. Lisäksi ap ehtii joka välissä päivittämään. Katsokaapa ap:n viestien kellonaikoja.
Muuten ihan uskottava juttu, ja kuten kaikki täällä sanoo, niin tuollainen reagointitapa on juuri petturin reagointitapa. Mutta muuten vähän turhan "kirjallinen" ja just tuo että tarina kehittyy koko ajan liian lyhyessä ajassa. Paras on sellainen, jossa kaikki on tapahtunut jo, ja sitten vähitellen aloittaja paljastaa asiansa. Tai sitten täytyy olla tarpeeksi malttia aloittajalla pitää taukoa "tapahtumien" välissä. Tää malttamattomuus koituu monen tarinan kertojan paljastukseksi. Antaisin tälle kuitenkin 6/10, koska tarina sinänsä oli uskottava (ainoastaan nuo miehen hehkutukset ap:n "puhtaudesta" :DDD oli epäuskottavia). Eniten miinuksia siis toteutuksesta.
Ei kyllä ole mun asteikolla yli vitosta. 3/10 olisi kohdallaan. Tarina sinänsä mielenkiintoinen, mutta kielenkäyttö reputtaa heti alkuunsa. Ja juurikin malttamattomuus tarinan kerronnassa.
Yllättäen yleisön reaktiosta päätellen ainakin ysin suoritus.
Mies on jo nopeasti ottanut käyttöön uhrin roolin ja Oikeamielisen Oikeutetun ylimielisyyden ja stigmatisoi tämän naisen naisvihamielisesti ja seksualisoivasti. Mies on kommenteillaan ja käyttäytymisellään ryhtynyt piirtämään esiin tätä kuviota, mitä voi tällä tavoin lukea.
Ihminen, jolla ei ole mitään salattavaa, ei salaa mitään. Ap olisi saanut nähdä kaikki sosiaalisen median tilit, jutella työkavereiden kanssa, esittää tälle naiselle kysymyksiä. Mutta ei, tämä miehen reaktionmuodostus on aggressiivinen ja verbaalisella ja henkisellä tasolla väkivaltainen naista kohtaan. Mies esitti jopa laittoman uhkauksen. Tämä nainen saattaa olla oikeasti vaarassa, mies on ehkä jo ryhtynyt uhkailemaan ja vainoamaan häntä. Minusta tällä naisella on oikeus saada varoitus ap;ltä, että mies suhtautuu hyvin vihamielisesti asiaan.
Ap. Sinun ei tarvitse löytää ratkaisua nyt. Elät hetken kerrallaan ja teet omat valintasi, katsotko, miten asiat tästä kehittyvät. Älä kuitenkaan alistu miehesi peloteltavaksi. Hae apua joltakin oikealta ystävältä, perheeltä. Tarvitset jonkun, joka kulkee rinnalla ja vetää sinua kohti realiteetteja. Hae tarvittaessa ammattiapua. Pidä huolta itsestäsi, älä pysäytä omaa elämääsi tämän takia.
Jos jaksat ajatella jonkun muun parasta, niin mieti sitä mahdollista lasta. Näyttää aika selvältä, että jos lapsi on tulossa ja se on miehesi, niin tämä kuvio ei tule olemaan lapsen edun mukainen. Tämä on taas tärkeä tieto tälle toiselle naiselle. Että jos mies on kykenevä jo tässä vaiheessa halveeraamaan ja uhkaamaan hänen ja vauvan henkeä, niin ei sitä kusipäätä ehkä kannata haastaa isyyden selvittämiseen. Vaikka asia jäisi ikuisesti auki, niin tätä olisi minusta syytä harkita. Että olisiko tälle naiselle parempi, että tämä vihamielinen, kypsymätön ja vastuuton valehtelija voisi pysyä poissa jälkeläisensä elämästä.