Super-Marjo syö niin huonosti, että hampaatkin lähti
http://m.iltalehti.fi/viihde/2015120720796249_vi.shtml
Tuon ohjelman aikaan hän esitteli ylpeänä alle 1200 kilokalorin raskaus- ja imetysruokavaliotaan joka hänen mukaansa on terveellinen ja riittävä, sisälsi suurilta osin suklaata ja muita sokerisia herkkuja.
Kommentit (196)
Menee ihan ohi aiheen, mutta pakko huomauttaa tuohon, että ennen suomalaiset söivät sentään terveellisesti, että ehkä tähän Marjoon verrattuna joo, mutta monien lapsuusruokamuistot jostain 40- ja 50-luvulta ja myöhemminkin ovat perunaa ja kastiketta ja kastiketta ja perunaa, ja se kastike sisälsi jauhoja ja rasvaa, silloin tällöin vähän lihaa. Tai sitten ihan vaan voiperunoita. Ja puurohan on ollut myös isojen aterioiden ruoka, ei pelkkä aamiainen. Kun olen noita juttuja kuunnellut, olen oikeasti hämmästynyt siitä, miten vähän jotain marjoja, sieniä ja kalaa on hyödynnetty. Millään mittapuulla tuollainen ruokavalio ei ole riittävä ja moni on kertonut kärsineensä aliravitsemuksesta, eikä ole kyse edes mistään tosi köyhistä oloista tulleista ihmisistä.
Saaristossa syötiin suolasilakkaa ja tummaa kuivaa leipää koko talvi. Hieman varakkaammilla saattoi riittää mm. lanttua ehkä joulun yli.
Minkälaisen roolimallin saavat ne Marjon kaksi tyttöä, ja poika , jos syöminen on mitä on siinä perheessä. Ja se jatkuva suorittaminen.
Kuumekouristukset taistelua elämän ja kuoleman välillä. Sitäkö hän tarkoitti? Minun jokaisella lapsella ollut kuumekouristuksia. Ei ole kyllä tullut mieleenkään että olisi kuolemaksi. Ei edes esikoisen ensimmäisestä kohtauksesta, josta en tiennyt mikä oli. Aika hurjaa heillä. Ja päälle vielä valvoa yhteensä 700 vrk korkeintaan 15 min yhtäjaksoisella unella. On kyllä ollut raskasta :(
Mikä on ask?
Kerran jaksoin katsoa ensimmäistä supermarjo jaksoa siihen asti ku marjo kuskas tyttöjään siis lapsiaan johonkin treeneihin niin ne höpisiihan fanaattisesti rahasta euronkuvat silmissä kuin joissain vanhoissa amerikkalaisissa lastenohjelmassa on dollarikuvat, ihan sairasta... raha,raha,raha..
mitäs ku lapsetkin kohta syö äidin mallin mukaan?
Ei hän 60vee ole jos on pieni lapsi.
Hei,
Tunnen Marjoa jonkin verran, en lue itseäni hyviin ystäviin. Havaitsin Marjon syömisongelman jo 2012. ihmettelin miksi hän antoi itsensä riutua niin pieneksi. Ihmisenä pidän hänestä kyllä enkä haluaisi, että hänestä puhutaan pahaa. Parhaansa hänkin yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Tunnen Marjoa jonkin verran, en lue itseäni hyviin ystäviin. Havaitsin Marjon syömisongelman jo 2012. ihmettelin miksi hän antoi itsensä riutua niin pieneksi. Ihmisenä pidän hänestä kyllä enkä haluaisi, että hänestä puhutaan pahaa. Parhaansa hänkin yrittää.
Miten huomasit syömishäiriön? Minkälainen se ruokavalio oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia ei näy pelkästään Marjon kropassa vaan kuuluu myös sen puheissa. Kaikki nuo höpinät siitä kuinka "saa" syödä 1200 kcal/vrk, kuinka raskauskiloja ei saa tulla 8 kg enempää (vai oliko se 5 kg?), kuinka raskauskilojen pitää lähtea parissa viikossa synnytyksestä etc etc etc.
Marjo ei huijaa kuin itseään jos sitäkään enää.
Ohoooh! Onko sanonut että raskaus nostaa painoa vain 5 kg ihanteellisesti???
Siinä tv-sarjassaan hän julisti että painonsa saa nousta max 8 kg (vai oliko se 5? en muista mutta eniveis) raskauden aikana. Ja niidenkin kilojen pitää kadota ihan parissa viikossa synnyttämisen jälkeen.
Itseään ja lastaan hän tuolla vaan vahingoittaa.
Muistin että olen kommentoinut Super-Marjon ohjelmaa joskus ja jopa löysin sen, vuodelta 2013 kun siihen ohjelmaan haettiin perheitä. Aika hyvin osui oikeaan pelkän mainoksen perusteella mielestäni :).
"Lähetetty
0:01 | 30.5.2013
Noh, onhan tuo lievästi sanottuna herkullinen asetelma. Mutta se kiinnitti huomiota, että Super-Marjo näyttää siinä mainoksessa täysin, siis täysin nääntyneeltä! Jos tuo on parasta mitä siitä saadaan meikattuna ja imartelevasti valaistuna, niin Marjo tarvii todella kipeästi kunnon yöunet ja ennen kaikkea lihaa luitten päälle."
se on keripukki jos hampaat lähtee. Ennen merimiehet sairasti kun ei saanu laivassa c-vitamiinia tuoreista appelsiineista, ym. Keksittiin ratkaisu imeä sitruunoita, joista sai c-vitamiinia. Keripukkia ei kai pitäisi ollla enää , mut kai sitä köyhillä ja neemisilla on.anoreksikoilla, en tiijä.
Yäk. Ällöttävä en tajua miten voi muka esiintyä "terveys" ohjelmissa sehän näyttää siltä kun tuuli puhaltaa että koko muija lähtee lentoon.. Se järkyttävän huono ryhtikin. Yhhh
Vierailija kirjoitti:
Menee ihan ohi aiheen, mutta pakko huomauttaa tuohon, että ennen suomalaiset söivät sentään terveellisesti, että ehkä tähän Marjoon verrattuna joo, mutta monien lapsuusruokamuistot jostain 40- ja 50-luvulta ja myöhemminkin ovat perunaa ja kastiketta ja kastiketta ja perunaa, ja se kastike sisälsi jauhoja ja rasvaa, silloin tällöin vähän lihaa. Tai sitten ihan vaan voiperunoita. Ja puurohan on ollut myös isojen aterioiden ruoka, ei pelkkä aamiainen. Kun olen noita juttuja kuunnellut, olen oikeasti hämmästynyt siitä, miten vähän jotain marjoja, sieniä ja kalaa on hyödynnetty. Millään mittapuulla tuollainen ruokavalio ei ole riittävä ja moni on kertonut kärsineensä aliravitsemuksesta, eikä ole kyse edes mistään tosi köyhistä oloista tulleista ihmisistä.
Ei pidä paikkaansa, kyllä 50-60-luvulla syötiin paljon marjoja, sieniä, juureksia ja appelsiiniä oli kaupassa saatavilla. Myös koulussa tarjottiin lounas. Lähes jokaisella oli kaupungissa puutarhapalstat jossa viljeltiin kasvikset
Eikä ateriat olet pelkkää perunaa ja kastiketta, sillä olen ihan itse elänyt tuon ajan ja perehtynyt ruokakulttuuriin.
Ja tosiaan kalaa ja riistaa syötiin joka perheessä ja ravitsevia eläinten sisäelimiä.
Mulla riitti osteoporoosin tuloon vain kolmen vuoden alipainoisuus ja sekin lievä. Söin kyllä mutta työ+opiskelu sekä lähipiirin avun tarve olivat niin suurta, että en ehtinyt syödä tarpeeksi hyvin ja monipuolisesti.
Hampaat mulla on hyvässä kunnossa jostain syystä, hiukset ei.
Raskaus ja lasten saaminen voi heikentää hampaiden terveyttä merkittävästi
Niinpä, laihalle on hyväkin että paino nousee reilummin. Itse olin alipainoinen raskauden alkaessa ja otin tavoitteeksi 15 kg painonnousun, se onnistuikin, tosin osa oli turvotusta ihan lopussa. Kuukausi synnytyksestä oli 12 kg tippunut ikävä kyllä (ja 8 kg jäi sairaalaan, tai no vauva tuli mukaan).
Epätervettä tuo Marjon meininki. Miten kehtasi tuolla kehuskella? Vain sairaalloiset laihuuden ihannoijat innostuvat tuosta.