Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikaa vaadittu äidiltäni?

Vierailija

Olen siis yh äiti alle vuoden ikäisella ja oma äitini asuu parin km päässä. Olen pyytänyt satunnaisesti apua lasten hoidossa. N. kerran kuussa, yksi yö yökylässä ja pari kertaa kuussa päiväseltään n 2-5h ajan, että saan omaa aikaa. Esim. Joululahja ostoksille. Yleensä n 2 krt kuussa. Äitini ei millään haluaisi ottaa lastani hoitoon, sanoo ettei jaksa. (Ei käy töissä ja on 55v). Ja jos suostuu ottamaan, soittelee kokoajan perään, milloin tulen hakemaan poikani. Tulen hyvin surulliseksi tästä, koska äitini ei halua tukea/auttaa minua ja myös tuntuu ettei halua olla poikani kanssa ja tutustua häneen. Poikani isä siis ei ole ollenkaan kuvioissa, eikä ole ketään muuta keneltä voisin apua pyytää..

Sivut

Kommentit (114)

Vierailija

"Satunnaisesti" melkein kerran viikossa. Älä viitsi, aikuinen ihminen. Syytön sinun äitisi siihen on, että sinä olet yh.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viet siis pienen lapsesi väkisin hoitoon ihmiselle, joka ei halua häntä hoitaa?

Joskus hän sanoo, että tuo poika vaan hoitoon, mutta muuttaa nopeasti mielensä siellä ollessa. On pojalle kuitenkin mukava ja leikkii hänen kanssaan. Ainoastaan minulle sanoo ja näyttää, ettei halua olla hänen kanssaan. Ja edelliselle vastaan, että minun mielessä normaalissa perheessä autetaan muita. Ihan yhtälailla autan äitiäni, esim vien kauppaan usein tekemään isot ostokset, vien lääkäriin, lainaan rahaa yms. Miksi minun siis pitäisi tehdä tälläistä? Sitä kutsutaan lähimmäisen rakkaudeksi.

Vierailija

Kukaan ei ole velvollinen hoitamaan lasta vanhempien lisäksi. Tietty voit viedä lapsen päivähoitoon, niin siellä ollaan velvollisia.

Vierailija

Ilmeisesti kaikki täällä ovat super äitejä ja jaksavat tehdä kaiken yksin, eivätkä tarvitse omaa aikaa ollenkaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei äitisi ole töissä vaikka on työikäinen? Ehkä siinä on syy miksei jaksa hoitaa pientä lasta?

Sanotaanko että äitini on hieman taiteilija sieluinen. Haluaa tehdä vain omaa ammattiaan, jolla ei suomessa ole töitä. Ei halua tehdä muuta.

Vierailija

Ymmärrän yh:na että sulla varmaan epätoivoinen olo kun ei kukaan halua auttaa :( tietenkin voisit kysyä tukiperhettä tai perhetyöntekijää, jos ei oma suku yhtään auta. En tiedä kuinka hyvin niitä saa. Tai palkattu lapsenvahti jos on varaa.

Vierailija

Ikävää, että äitisi ei jaksa hoitaa lastasi, mutta et sitä voi häneltä vaatia. Kannattaa palkata lastenhoitaja esim. MLL:n kautta, tai vaikka etsiä paikkakunnaltasi muuta tukiverkkoa. Meillä on paikallisen mammapiirin kanssa sovittu siitä, että hoidamme ristiin toistemme lapsia silloin tällöin. Joku tällainen järjestely voisi olla sinullekin passeli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Satunnaisesti" melkein kerran viikossa. Älä viitsi, aikuinen ihminen. Syytön sinun äitisi siihen on, että sinä olet yh.

Ei ole ei. Ja tämä on n keskimäärin.. en joka kk vie. Mutta jos minun on pakko päästä esim hammaslääkäriin yms. En voi lasta mukaankaan ottaa..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat