Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa vaadittu äidiltäni?

Vierailija
30.11.2015 |

Olen siis yh äiti alle vuoden ikäisella ja oma äitini asuu parin km päässä. Olen pyytänyt satunnaisesti apua lasten hoidossa. N. kerran kuussa, yksi yö yökylässä ja pari kertaa kuussa päiväseltään n 2-5h ajan, että saan omaa aikaa. Esim. Joululahja ostoksille. Yleensä n 2 krt kuussa. Äitini ei millään haluaisi ottaa lastani hoitoon, sanoo ettei jaksa. (Ei käy töissä ja on 55v). Ja jos suostuu ottamaan, soittelee kokoajan perään, milloin tulen hakemaan poikani. Tulen hyvin surulliseksi tästä, koska äitini ei halua tukea/auttaa minua ja myös tuntuu ettei halua olla poikani kanssa ja tutustua häneen. Poikani isä siis ei ole ollenkaan kuvioissa, eikä ole ketään muuta keneltä voisin apua pyytää..

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Miksi äitisi pitäisi hoitaa sinun lastasi?

Vierailija
2/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet siis pienen lapsesi väkisin hoitoon ihmiselle, joka ei halua häntä hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Satunnaisesti" melkein kerran viikossa. Älä viitsi, aikuinen ihminen. Syytön sinun äitisi siihen on, että sinä olet yh.

Vierailija
4/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei äitisi ole töissä vaikka on työikäinen? Ehkä siinä on syy miksei jaksa hoitaa pientä lasta?

Vierailija
5/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on liikaa vaadittu, koska äitisi on jo tehnyt kantansa selväksi.

Vierailija
6/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit lapsenhoitoa äidiltäsi?

Vierailija
7/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus hän sanoo, että tuo poika vaan hoitoon, mutta muuttaa nopeasti mielensä siellä ollessa. On pojalle kuitenkin mukava ja leikkii hänen kanssaan. Ainoastaan minulle sanoo ja näyttää, ettei halua olla hänen kanssaan. Ja edelliselle vastaan, että minun mielessä normaalissa perheessä autetaan muita. Ihan yhtälailla autan äitiäni, esim vien kauppaan usein tekemään isot ostokset, vien lääkäriin, lainaan rahaa yms. Miksi minun siis pitäisi tehdä tälläistä? Sitä kutsutaan lähimmäisen rakkaudeksi.

Vierailija
8/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole liikaa, mutta kun äitisi ei sitä halua, niin en veisi lasta hänelle hoitoon.

Vierailija
9/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole velvollinen hoitamaan lasta vanhempien lisäksi. Tietty voit viedä lapsen päivähoitoon, niin siellä ollaan velvollisia.

Vierailija
10/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki täällä ovat super äitejä ja jaksavat tehdä kaiken yksin, eivätkä tarvitse omaa aikaa ollenkaan!

Vierailija
11/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi ei ole mitään pakkoa sinua auttaa.

Olet ihan itse itsekkäästi lisääntynyt.

Vierailija
12/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei äitisi ole töissä vaikka on työikäinen? Ehkä siinä on syy miksei jaksa hoitaa pientä lasta?

Sanotaanko että äitini on hieman taiteilija sieluinen. Haluaa tehdä vain omaa ammattiaan, jolla ei suomessa ole töitä. Ei halua tehdä muuta.

Vierailija
13/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yh:na että sulla varmaan epätoivoinen olo kun ei kukaan halua auttaa :( tietenkin voisit kysyä tukiperhettä tai perhetyöntekijää, jos ei oma suku yhtään auta. En tiedä kuinka hyvin niitä saa. Tai palkattu lapsenvahti jos on varaa.

Vierailija
14/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että äitisi ei jaksa hoitaa lastasi, mutta et sitä voi häneltä vaatia. Kannattaa palkata lastenhoitaja esim. MLL:n kautta, tai vaikka etsiä paikkakunnaltasi muuta tukiverkkoa. Meillä on paikallisen mammapiirin kanssa sovittu siitä, että hoidamme ristiin toistemme lapsia silloin tällöin. Joku tällainen järjestely voisi olla sinullekin passeli.

Vierailija
15/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Satunnaisesti" melkein kerran viikossa. Älä viitsi, aikuinen ihminen. Syytön sinun äitisi siihen on, että sinä olet yh.

Ei ole ei. Ja tämä on n keskimäärin.. en joka kk vie. Mutta jos minun on pakko päästä esim hammaslääkäriin yms. En voi lasta mukaankaan ottaa..

Vierailija
16/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yh:na että sulla varmaan epätoivoinen olo kun ei kukaan halua auttaa :( tietenkin voisit kysyä tukiperhettä tai perhetyöntekijää, jos ei oma suku yhtään auta. En tiedä kuinka hyvin niitä saa. Tai palkattu lapsenvahti jos on varaa.

On minulla varaa satunnaisesti palkata hoitaja. Mutta halaisin myös että lapsella olisi joku tärkeä ihminen elämässään minun lisäksi. Äitini on ainut elossa oleva sukulainen.. haluaisin että he edes tuntevat toisensa.

Vierailija
17/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus hän sanoo, että tuo poika vaan hoitoon, mutta muuttaa nopeasti mielensä siellä ollessa. On pojalle kuitenkin mukava ja leikkii hänen kanssaan. Ainoastaan minulle sanoo ja näyttää, ettei halua olla hänen kanssaan. Ja edelliselle vastaan, että minun mielessä normaalissa perheessä autetaan muita. Ihan yhtälailla autan äitiäni, esim vien kauppaan usein tekemään isot ostokset, vien lääkäriin, lainaan rahaa yms. Miksi minun siis pitäisi tehdä tälläistä? Sitä kutsutaan lähimmäisen rakkaudeksi.

Sinulla on väärä asenne auttamiseen. Koet sen antamisena, johon sinun pitäisi saada vastine. Ei se niin mene. Jos et saa vastinetta, niin lopeta sinä äitisi auttaminen, kyllä hänenkin on mahdollista järjestää elämänsä vaikkapa yhteiskunnan tuella niin, että kotihoito käy kaupassa, jos ei itse pääse. Tai muuttaa parempaan paikkaa asumaan, että pääsee kauppaan, jos on autoton.

Tämä minua juuri häiritsee heikomman aineksen elämässä, ollaan niin riippuvaisia muista, vaikka osin se apu on sellaista avuttomuuden mahdollistavaa tekohengitystä, joka estää sen, ettei tarvitse ottaa vastuuta omasta elämästään.

Et saa äitiäsi sen terveemmäksi ja jaksavaisemmaksi poikasi kanssa olemaan, vaikka seisoisit päälläsi. Aloita sinä nyt katkaisemalla tuo väärä riippuvuuden kierre muiden avusta ja ota vastuu ITSE omasta elämästäsi.

On ihan ok auttaa voimavaroilla, joita on, mutta ei ole missään nimessä ok vaatia apua. Ei sinun, eikä äitisi.

Vierailija
18/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun täytyy nyt vain alkaa määrätietoisesti rakentamaan muuta tukiverkkoa. Se sitten kyllä tarkoittaa sitä, että joudut itsekin muita auttamaan, varaudu siihen.

Vierailija
19/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla olis esim jotain kaveria joka välillä hoitais lasta? Kun se sun äidille on noin vastenmielistä.

Vierailija
20/114 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä äidilläsi ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lastasi; ehdotankin ihan oman mielenrauhasi takia että hankit ulkopuolista apua,'esim mll tai kunnallisesta päivähoidosta.

Tuo kuinka paljon odotat äidiltäsi apua kuulostaa aika paljolta, ehkä voisitte lapsen kanssa yhdessä käydä äitisi luona kylässä mutta hoitaa siis oman aikasi muilla tavoin.

Tiedän mistä puhun, itselläni ollut ihan sama tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi