Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siivoojan työ noloa?

Vierailija
19.11.2015 |

Siis onko ihan säälittävää olla kouluttamaton ja sivistymätön siivooja? Itse siis olen siivoojana ja omen vielä todella nuori nainen. Pidän kuitenkin itseäni ihan älykkäänä vaikka olenkin "vain" siivooja.

Ja jos jotakuta kiinnostaa niin siivoojana olen sen takia ettei minusta ole koulunpenkillä istujaksi, henkinen terveys on ollut jo jonkin aikaa veitsenterällä.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoojana ajattelen kuinka tärkeää työtä se oikeasti on. Ajattele jos ei olisi siivoojii.

Nykypäivänä kannattaa olla iloine että edes on saanut töitä jostain, koska se ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Mää jotenkin tykkään olla siivooja, työ on rutiinimaista ja tuttua joka kerralla ja ajallaan työstä tulee vaa helpompaa. Ja aikaa riittää, ainakin itselläni, kaikenlaiseen muuhun elämään. En tiiä mitä ne muiden unelma tytöt sitte on, itte en oo pitäny uraa ja rahaa niin tärkeänä elämässäni, ajattelulla 'kunhan saan maksettua pakolliset' jatkan mielelläni siivoomista. Itse tykkään kyllä omasta työstäni, aina ollu ainut realistinen 'unelma' työ.

Vierailija
62/118 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa mutta nöyryyttävää... olin siivooja. Inhosin siivota muiden pissa ja kakkatahroja vessoissa. Ei ollut mitään uratulevaisuutta. Palkka on surkea. Joutui pukeutumaan rumaan firman t-paitaan. Siivousvälineet olivat yleensä rikkinäisiä, puutteellisia, likaisia ja kohteet liian isoja siihen aikaan mikä oli annettu. En halua enää ikinä siivota. Sopii kyllä opiskelijalle kesätyöksi tai opintojen oheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään kirurgi pystyisi työskentelemään, jos ei siivojia tai laitoshuoltajia olisi. Sairaalasiivous on sellaista, ettei siellä riitä imuroinnit, seinien pyyhkimiset ja moppaamiset kerran viikossa, vaan päivittäin pitää siivota, ettei pölyt muodosta bakteereja, jotka sitten altistaa sairaat ja huonokuntoiset potilaat sekä vanhukset eri sairauksille.

Vierailija
64/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole.

Miettikää miltä esim. yleinen vessa näyttäisi, jos sitä ei siivottaisi pariin päivään.

Ihmisten lomanvietoista ja risteilyistä ei tulisi mitään.

Vierailija
65/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en siivomaan menis kun sen verran paska palkka. Samat fyrkat saa sossusta.

Eikä saa. Olisin laittanut alanuolen, mutta se ei toiminut. Ja ap siivoaminen on aidosti tärkeää kunniallista työtä eikä noloa.

Vierailija
66/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Pidän itsekin siivoojan työstä ja haluaisin töihin paikkaan, missä saisi tehdä asiat kunnolla. Ärsyttää tehdä ylikilpailutetuissa kohteissa, koska a) jos yrität tehdä kunnolla, valitetaan, ettet kerkeä tehdä kaikkea tai että menee liikaa aikaa ja b) jos taas pysyttelet aikataulussa, alkaa paska kertymään väkisinkin joka paikkaan, koska ei kerkeä tekemään kuin hutaisten.

Parhaita kohteita ovat olleet kotisiivouspaikat joustavalla aikataululla ja remontti- ja loppusiivouskohteet. Niissä voi tehdä siivoustyönsä hyvin ja aina saanut hyvää palautetta.

M24

Vierailija
67/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sen sijaan termin paskaduuni käyttäminen on noloa.

Ei ole, jos se tarkoittaa kunnon työtä joka on kilpailtu ja pätkitty pilalle.

Vierailija
68/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija_ kirjoitti:

Itse koen siivoojan työn erittäin "nolona" vaikka olenkin vasta 19 ja syksyllä aloitan yliopisto-opinnot. Olen nyt lukion aikana tehnyt töitä siis viikonloppuisin ja loma-aikoina. Kaikista kauheimpia ovat tilanteet kun olet siivoamassa paikassa, jossa näet tuttuja ja puolituttuja. Ainoa positiivinen asia tässä työssä on se että tää on motivoinut opiskelemaan, että saa kunnon ammatin. Toisaalta ikävää, että siivoajat häpeävät työtään ja heitä katsotaan vinosti, koska siivoojien työ on äärimmäisen tärkeää. Pakkohan jonkun se siivous on tehdä.

Ja mistä tämä nolous johtuu?

Vierailija
69/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siivojan työtä nolona, mutta en myöskään pidä siivojan työtä mielenkiintoisena.

Vierailija
70/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että tulee raha ja et pahenna maailmaa. Useimmista ei ole siivoajiksi, koska ovat liian älykkäitä likahommiin.

Vierailija
71/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa tietenkään. Siivoojan työ on tärkeää työtä, hygienia on tärkeää ja yleinen siisteys viihtyvyyden kannalta erittäin tärkeää myöskin.

Tietysti tulevaisuudessa on mahdollista että robotit tekevät tuon työn, mutta tällä hetkellä se on erittäin tärkeää vielä. Kyllä monessa paikassa jos ei viikkoon vaikka siivottaisi, alkaisi ihmiset huomaamaan aika nopeasti.

Vierailija
72/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa mutta nöyryyttävää... olin siivooja. Inhosin siivota muiden pissa ja kakkatahroja vessoissa. Ei ollut mitään uratulevaisuutta. Palkka on surkea. Joutui pukeutumaan rumaan firman t-paitaan. Siivousvälineet olivat yleensä rikkinäisiä, puutteellisia, likaisia ja kohteet liian isoja siihen aikaan mikä oli annettu. En halua enää ikinä siivota. Sopii kyllä opiskelijalle kesätyöksi tai opintojen oheen.

Eikö likaisen vessan jättänyt "parempi" ihminen ole se nolo?

Vierailija
73/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 20 vuotta odottanut, että robotiikka vie työt. Ei näy, ei kuulu. Ja leikkuri on tosiaan auki vuorokauden ilman siivousta. Ei nolota.

Vierailija
74/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, vaan tärkeää. Noloa on jonkun toimistossa kykkivän haistapaskan konsultin 4000+€/kk "työ", joilta et tule koskaan saamaan suoraan vastausta kysymykseen; mitä oikeasti teet kun menet aamulla töihin? Se on noloa.

Vierailija
75/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noloa tietenkään. Siivoojan työ on tärkeää työtä, hygienia on tärkeää ja yleinen siisteys viihtyvyyden kannalta erittäin tärkeää myöskin.

Tietysti tulevaisuudessa on mahdollista että robotit tekevät tuon työn, mutta tällä hetkellä se on erittäin tärkeää vielä. Kyllä monessa paikassa jos ei viikkoon vaikka siivottaisi, alkaisi ihmiset huomaamaan aika nopeasti.

Ei sellaista robottia ole, mikä pystyisi tekemään kaiken mihin tarvitaan ihmisen näppäryyttä ja aisteja.

Täysi työpöytä, roskis ties missä, vanhat rakennukset, erilaiset lattiapinnat ja huoneet, hissien puute ja wc:n siivous hygieenisessä järjestyksessä (plus paperien ja saippuan täydennykset erilaisiin annostelijoihin). Näiden hoitamiseen tarvitaan ihmistä.

Vierailija
76/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia että tulee raha ja et pahenna maailmaa. Useimmista ei ole siivoajiksi, koska ovat liian älykkäitä likahommiin.

Tunnetko ketään?

Vierailija
77/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista robottia ole, mikä pystyisi tekemään kaiken mihin tarvitaan ihmisen näppäryyttä ja aisteja.

Täysi työpöytä, roskis ties missä, vanhat rakennukset, erilaiset lattiapinnat ja huoneet, hissien puute ja wc:n siivous hygieenisessä järjestyksessä (plus paperien ja saippuan täydennykset erilaisiin annostelijoihin). Näiden hoitamiseen tarvitaan ihmistä.

Sekä perussiivous katosta lattiaan.

Vierailija
78/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä siivojan työtä nolona, mutta en myöskään pidä siivojan työtä mielenkiintoisena.

Mutta onko sinulla kokemusta siitä?

Kyllä se voi olla myös mielenkiintoista. Päivät ovat erilaisia, itseohjautuvuus on tärkeä taito myös siivouksessa.

Vierailija
79/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siivoojan työ yhtään noloa, sossupummit jotka täälä trollaa on noloja ikuisuus-luuseri-lapsia, joita ei kannata kuunnella. Ne ei anna yhteiskuntaan mitään lisä-arvoa, toisinkuin sinä.

Vierailija
80/118 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Nykyisin joutuu käymään monta vuotta amista saadakseen laitoshuoltajan pätevyyden eikä se ole mitään rätin ja mopin heiluttelua vaan rankkaa opiskelua ja laajan tiedon omaksumista