Onko siivoojan työ noloa?
Siis onko ihan säälittävää olla kouluttamaton ja sivistymätön siivooja? Itse siis olen siivoojana ja omen vielä todella nuori nainen. Pidän kuitenkin itseäni ihan älykkäänä vaikka olenkin "vain" siivooja.
Ja jos jotakuta kiinnostaa niin siivoojana olen sen takia ettei minusta ole koulunpenkillä istujaksi, henkinen terveys on ollut jo jonkin aikaa veitsenterällä.
Kommentit (118)
Kyllähän sitä suht moni pitää nolona ei arvosta. Ilman siivoajia he hukkuisivat paskaan.
Mä aikoinani siivoilin useissa toimistotaloissa ja siellä se arvostuksen ja sen puutteen huomas.
Mä olen 15 vuotta nyt ollut muissa hommissa. Nyt oon miettinyt, että pitäskö hakeutua takasin siivoojaksi. Hyötyliikuntaa(silloin olin hoikka, kun käytäviä ja rappusia ravaili), työ jää työpaikalle, itsenäistä hommaa.. ainoa miinus on palkka. Se pienenis kolmanneksella.
Aika näyttää...
Olen yliopistokoulutettu asiantuntija. Jos olen viikon poissa töistä, harva sen huomaa. Lähinnä ne, jotka ovat samoissa projekteissa. Jos meidän siivooja on viikon poissa, sen huomaa lähes kaikki. Siivous on tärkeää ihan niinkuin kaikki lisäarvoa tuottava työ.
Itse olen ajatustyöläinen, mutta arvostan siivoojia, kun jaksavat tehdä raskasta työtä pienellä palkalla.
Ei ole noloa.
Minä ainakin arvostan siivoojaa samalla tavalla kuin muitakin työntekijöitä. Tärkeää ja raskasta työtä tekevät pienellä palkalla.
Itsekin olen työskennellyt siivoojana ennen opintojen aloittamista välivuoden aikana ja opintojen aikana. Silloin en arvostanut siivoojia ja häpesin omaa ammattiani. Koin jostakin syystä olevani huonompi tai vähemmän arvokas ihminen. Typeräähän se oli. Vaan olinkin silloin vielä nuori ja kokematon. Nykyään onneksi ymmärrän paremmin kuinka yhteiskuntamme toimii enkä arvota ihmisiä tittelin perusteella.
Ei ole noloa! Olin ennen siivooja mutta hakeuduin muihin töihin palkan vuoksi, en pärjännyt siivoojen palkalla yksin. Nykyään minulla on hyväpalkkainen miea ja olenkin miettinyt josko palaisin takaisin siivoojaksi kun sillä palkalla ei ole niin paljon väliä!
Mulle työ on vaan työtä, en ole sen suhteen niin kunnianhimoinen. Haluan vaan tehdä hommani hyvin ja se oikea elämä on sitten ihan jossain muualla kuten harrastuksissa, matkustelussa, ystävien tapaamisessa jne.
Vierailija kirjoitti:
No eibse työ itsessään ole noloa. Tärkeää työtä joka auttaa kaikkia. Mutta se toki on noloa, jos joku yli 25v sitä elääkseen vielä tekee. Kertoo kyllä paljon ihmisestä joka niin vanhana vielä siivoaa työkseen. Säälittäviä ihmisiä joiden elämässä ei sisältöä paljon voi olla, kun tavoitteet on niin matalalla.
Niin no, itse ajattelin tehdä siivoustyötä niin kauan kuin se on mahdollista. Työn suhteen minulla ei ole minkään sortin kunnianhimoa, kunhan kerran kuukaudessa tulee palkka tilille niin se riittää.
Vapaa-ajalla minulla sitten onkin ihan eri kuviot. On parikin tavoitetta jotka toivon saavuttavani jossakin vaiheessa. Sen lisäksi on kaksi erittäin mielenkiintoista harrastusta joihin panostan todella paljon.
Mutta ehkä jonkun mielestä elämässäni ei ole mitään sisältöä, olen vain laikkari.
no koulutus tai ei, ei ole noloa hankkia itse rahaa. minulla on siivous yritys olen varmaan siis super nolo.
Ei ole noloa. Ainakin miesvaltaisilla työpaikoilla siivoojien touhuamista seurataan ihaillen ja ehkä vähän ihastuenkin. Olette naisista parhaita!
Mikään työ ei ole noloa. Paljon nolompaa on maata kotona muiden ihmisten rahoilla, kauniimmin sanottuna sossun rahalla.
Arvostan siivojan työtä, ilman teitä hukkuisimme paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eibse työ itsessään ole noloa. Tärkeää työtä joka auttaa kaikkia. Mutta se toki on noloa, jos joku yli 25v sitä elääkseen vielä tekee. Kertoo kyllä paljon ihmisestä joka niin vanhana vielä siivoaa työkseen. Säälittäviä ihmisiä joiden elämässä ei sisältöä paljon voi olla, kun tavoitteet on niin matalalla.
Niin no, itse ajattelin tehdä siivoustyötä niin kauan kuin se on mahdollista. Työn suhteen minulla ei ole minkään sortin kunnianhimoa, kunhan kerran kuukaudessa tulee palkka tilille niin se riittää.
Vapaa-ajalla minulla sitten onkin ihan eri kuviot. On parikin tavoitetta jotka toivon saavuttavani jossakin vaiheessa. Sen lisäksi on kaksi erittäin mielenkiintoista harrastusta joihin panostan todella paljon.
Mutta ehkä jonkun mielestä elämässäni ei ole mitään sisältöä, olen vain laikkari.
Ihmiset ovat erilaisia. Minä olen myös ammattiin koulutettu laikkari, ja aloitin yliopisto-opinnot aikuisella iällä, lasten kasvettua. Töitäni olen tehnyt puhtaasti rahan takia (julkisella puolella tietyissä ympyröissä palkka ja työolot eivät ole siitä huonoimmasta päästä). Nyt opiskelen omaksi ilokseni. Perinnön tipahdettua tilille vetäydyn puolisoni kanssa viettämään eläkevuosia johonkin lämpimämpään ympäristöön, siihen saakka voi puuhastella työelämässä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ihan säälittävää olla kouluttamaton ja sivistymätön siivooja? Itse siis olen siivoojana ja omen vielä todella nuori nainen. Pidän kuitenkin itseäni ihan älykkäänä vaikka olenkin "vain" siivooja.
Ja jos jotakuta kiinnostaa niin siivoojana olen sen takia ettei minusta ole koulunpenkillä istujaksi, henkinen terveys on ollut jo jonkin aikaa veitsenterällä.
Itse opiskelen viimeistä vuotta liiketaloutta. Samalla kun pari luokkakaveriani työskenteli saman firman palveluksessa myyjänä niin minun piti valita siivoojan pesti koska firmalla ei ollut muuta tarjota. No toki sitten suostuin siivoamaan viikonloppuisin. Tulin töihin ennen sianpierua. Työhän se on siinä missä muutkin, mutta pakko sanoa että kyllä mua välillä hävetti se pesti. Siivota nyt kakkasia miesten ja varsinkin naisten vessoja. Naisten vessat ne oli aina ihan sonnassa. Varmaan suurimmaksi osaksi naiset sotkee sotkemisen ilosta. Se on coolimpaa jättää se menkka- tai kusippaperi lattialle tai roskakorin kannen päälle kuin laittaa se sinne roskakorin sisälle. Sanoin itseni irti ja työnantaja sanoi sitten että ois mulle parempikin työ firman sisällä. :)
Onhan se noloa jos ihmiset haluaa kodeissaan ja työpaikoillaan lojua paskassa. T. Ei-siivooja
Mun mielestä siinä ei ole mitään noloa. Kaikki työ on mun mielestä arvokasta, eikä myöskään ihmisen arvoa määritä millään tavalla se mitä työtä tekee.
Toisaalta musta olisi kyllä noloa itse olla siivoojana, koska olen kouluttautunut maisteriksi yliopistossa. Ja varsinkin paikassa, jossa voisin olla asiantuntijatehtävissä töissä.
Siivoojan työ on ihan hemmetin tärkeää. Nostan sulle hattua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en siivomaan menis kun sen verran paska palkka. Samat fyrkat saa sossusta.
No sossunelätit ne vasta noloja on!
Mä ryhdyin siivoojaksi toimistotyöstä.
Itsenäinen duuni ja hemmetikseen hyötyliikuntaa. Palkka on huonompi, mutta ei stressi paina, duunia ei voi tuoda himaan.
Pää pysyy kasassa ja akka notkeena.
On se kyllä noloa jotenkin. Minä ainakin piileskelin aina jossain komerossa jos kuulin että joku on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työnteko on noloa lammastelua suurpääoman orjana.
Vapaaehtoistyötäkin on tarjolla. Jos palkansaanti ahdistaa.
Ei ole. Ja kaikki siivoojatkaan eivät ole kouluttamattomia ja sivistymättömiä. Olen itse yliopiston käynyt siivooja, joka pitää työstään etenkin siksi, ettei se häiritse vapaa-aikaa ja kulttuuriharrastuksia :)