Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?
Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.
Kommentit (491)
no paljonko lääkärin nettopalkka?
Että minä toimittajana olen jokaisen ajankohtaisen asian ja erikoisalan asiantuntija, joka osaa kaikki faktat just eikä melkein ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen pankissa töissä, ihmiset olettavat, että a) istun työkseni konttorissa tiskin takana ja b) osaan antaa sijoitusneuvoja.
Minkä verran pankissa tiskin takana työskentelevä saa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Että nautimme seksistä asiakkaiden kanssa. Oikeasti se on hutiloitu hieronta, kliininen rutistushandjobi ja sotkun kadottaminen mahdollisimman nopeasti. Tauolla imen röökiä ja yritän häivyttää muiston edellisestä oksetusasiakkaasta. Asiakkaat siis lähinnä kusenhajuisia sikaniskoja säälittävine ruttumunineen ja kaiken maailman omituisia sutkauttelevia ruipeloita tuulitakeissaan. Teen tätä paskaa vain saadakseni rahoitettua lukukausimaksulliset muotialan opintoni Helsingissä. Valmistumisen jälkeen pääsen tekemään unelmieni töitä ja munanlutkutus saa riittää. 😌💃🏻
Etkö pelkää paljastuvasi?
Että se on fyysisesti kevyttä ja ei vastuuta/ ei tarvi ajatella mitään. Pakkaan siis elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kuka tahansa kahta kieltä sujuvasti puhuva pystyy tekemään hyvää työtä kääntäjänä.
Asiakas saa käännöksen halvemmalla, kun "sen ei niin viimeisen päälle tartte olla".
Nro 4
Eihän niistä edes haluta maksaa. Kääntäähän googlekin. Eikä käännä.
"Nykyautot ovat niin täynnä tietokonejuttuja nykyisin, että suurin osa vioista korjataan vaan tietokoneella! Piuha kiinni ja näpynäpy, auto toimii taas."
Nojoo. Pitkälti samat kuluvat mekaaniset osat siellä autossa on, vaikka älyäkin on enemmän.
Olen kosmetologi.
Ammatti on vain naurettava meikkileikki. Meikkaan itseäni töissä päivät pitkät. Pidetään hauskaa asiakkaiden kanssa, tupsutellaan työkavereiden kanssa toisillemme puuteria joka välissä. Työssä ei ole mitään haastetta ja se on todella helppoa. Totuus: työ on fyysisesti raskasta, epäergonomiset asennot kipeyttävät kehoa, käyn hieronntassa kerran viikossa jotta pystyn työskentelemään, ilman kuntosalikäyntejä olisin varmaan sairaseläkkeellä. Joudun olemaan psykologina ja lääkärinä. Mulle kerrotaan kaikki lapsuuden seksuaaliset hyväksikäytöt ja muut traumat ja mun pitäis osata kommentoida ja auttaa asiakasta niidenkin ongelmien kanssa. En halua kuulla niitä, ei kiinnosta! Tietysti kaikki sairaudet kerrotaan juurta jaksaen ja mun pitäis osata diagnosoida epäselvät tapaukset. Kellä on patti missäkin. Asiakkailla voi olla tosi hankalia ihosairauksia joihin pitää osata valita oikeat hoitotuotteet. Jalkahoidoissa haisevat sienikynnet on enemmän sääntö kuin poikkeus. Voin kertoa että ne myös haisevat melkoisesti ja sieltä löytyy milloin mätäpaiseita, milloin syviä aukinaisia haavoja. Oletetaan että rakastan työtäni yli kaiken ja haluan tehdä tutuilleni hoitoja ilmaiseksi aina kun nähdään, no vähintään meikata aina. Vihaan meikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kosmetologi.
Ammatti on vain naurettava meikkileikki. Meikkaan itseäni töissä päivät pitkät. Pidetään hauskaa asiakkaiden kanssa, tupsutellaan työkavereiden kanssa toisillemme puuteria joka välissä. Työssä ei ole mitään haastetta ja se on todella helppoa. Totuus: työ on fyysisesti raskasta, epäergonomiset asennot kipeyttävät kehoa, käyn hieronntassa kerran viikossa jotta pystyn työskentelemään, ilman kuntosalikäyntejä olisin varmaan sairaseläkkeellä. Joudun olemaan psykologina ja lääkärinä. Mulle kerrotaan kaikki lapsuuden seksuaaliset hyväksikäytöt ja muut traumat ja mun pitäis osata kommentoida ja auttaa asiakasta niidenkin ongelmien kanssa. En halua kuulla niitä, ei kiinnosta! Tietysti kaikki sairaudet kerrotaan juurta jaksaen ja mun pitäis osata diagnosoida epäselvät tapaukset. Kellä on patti missäkin. Asiakkailla voi olla tosi hankalia ihosairauksia joihin pitää osata valita oikeat hoitotuotteet. Jalkahoidoissa haisevat sienikynnet on enemmän sääntö kuin poikkeus. Voin kertoa että ne myös haisevat melkoisesti ja sieltä löytyy milloin mätäpaiseita, milloin syviä aukinaisia haavoja. Oletetaan että rakastan työtäni yli kaiken ja haluan tehdä tutuilleni hoitoja ilmaiseksi aina kun nähdään, no vähintään meikata aina. Vihaan meikkaamista.
Ihmettelen myös miksi kosmetologin työtä pidetään hienona.
Nuoret kauniit tytöt havittelevat tuohon ammattiin.
Henkilökohtaisesti siivoaisin ennemmin kuin ravaisin kenenkään näppyjä tai känsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen pankissa töissä, ihmiset olettavat, että a) istun työkseni konttorissa tiskin takana ja b) osaan antaa sijoitusneuvoja.
Minkä verran pankissa tiskin takana työskentelevä saa palkkaa?
Veikkaan että pankin keittityöntekijä tiskivuoroineen tienaa sen n.1700-2000€, saman mitä muissakin pienissä "suur"keittiöissä/työpaikka ruokalassa.
Olen kokki, jos paljastan ammattina uudelle ihmiselle niin minulta odotetaan kunnon ala carte annoksia. Totuus kun on sellainen että nykypäivänä kaikki tulee keittiöille valmiina ja aika vähän tarvitsee kokkailla itse. Lähinnä sekoitella eri pussien sisältöä ja joskus sentään pääsee leipomaan. Perus ruuanlaitto sujuu mutta ei mitkään hienoudet ! :D
Että työni osaisi tehdä kuka vain. Olen tiedottaja.
Vierailija kirjoitti:
Että siivoustyötä voi tehdä ihan kuka vain (ei voi).
Oikeassa olet. Ei voi tehdä ellei ole käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että siivoustyötä voi tehdä ihan kuka vain (ei voi).
Oikeassa olet. Ei voi tehdä ellei ole käsiä.
Ei tarvitse olla kädetönkään jotta sitä ei voisi tehdä.
Yleisin harhaluulo on, että olen todella matalapalkkainen.
Nettotulot viime vuonna 3500 €/kk, eli vastannee jotain 5000 €/kk bruttoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen terveyskeskuslääkäri, ja potilaat luulevat, että muistan heidät ja heidän asiansa. Tullaan käytävällä sanomaan, että hyvin hoidit sen meidän Seponkin asian. Tosiasiassa minulla ei ole aavistustakaan kuka Seppo on, eikä siitä, missä asiassa olen häntä hoitanut. Etenkään kun omainen tuo viestin, eikä Seppo itse.
Tällä viikolla eräs mies tuli tuomaan terveisiä etelänmatkalla tapaamaltaan Kaija S:ltä. Kuulemma tunnemme toisemme. Minulla ei ole aavistustakaan kuka Kaija S. on, en ole koskaan tuntenut ketään Kaija-nimistä, eikä sen nimistä löytynyt kaupungistammekaan, kun Efficasta katsoin.
Missä vielä käytössä effica? Etkä sä saa sieltä tarkistella muita kun potilaitas
Suunnittelija. Luulevat tämän olevan pelkkää hauskaa piirtelyä ja sommittelua ilman sen kummempia ponnistuksia.
Työ on oikeasti hyvin kiireistä, päivät ovat pitkiä ja työ vaatii useamman eri tietokoneohjelman taitavaa osaamista mm. Illustratorin, Photoshopin ja Indesignin käyttöä. Sommittelu ja vektorigrafiikalla piirtäminen ovat vain 10 % kaikesta työstä jota teen. Ajan hermolla on pysyttävä ja tämä vaatii laajasti tietämystä markkinoinnista, myynnistä ja liiketaloudesta, mutta myös tiedonhakutaidot (ei riitä Google ;) täytyy olla ajantasalla.
Kotiäiti. Siis eihän se mitään työtä ole, laiskottelen päivät pitkät enkä tee mitään hyödyllistä.
Kaikki luulee että lääkärinä tienaa hyvin. Ei todellakaan voi yleistää ja ei pidä paikkaansa. Sentään leipäjonossa ei tarvitse käydä mutta tarkkaan on mietittävä mitä ruokaa ostaa.