Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
441/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen biologi. Kuvitellaan, että silloin tuntee esim. kaikki linnut ja kasvit. Hahhaa!

Vierailija
442/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vartijat ovat voimakkaita ja väkivaltaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sovelluskehittäjä, eli teen tietokoneohjelmia.

Erittäin yleisesti luullaan, että tiedän tietokoneista kaiken, osaan tuosta noin vain asentaa lähiverkon tai selvittää, miksi kännykkä ei toimi, ja että osaan käyttää kaikkia ohjelmia.

Eikös yleisessä tiedossa ole ollut jo pitkään, että on erikseen ohjelmoijat ja sitten ovat he jotka tietävät laitteista (palvelimet, työasemat yms.) , ohjelmistosta (käyttöjärjestelmät, softat yms.)?

Nämä ohjelmoijat sitten ovat aina kehumassa ja ylistämässä itseään.

Vierailija
444/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja törmään jatkuvasti asenteeseen, dttä yrittäjä kierii rahoissa. Miksiköhän sitten jokainen ei ala yrittäjäksi? Totuus on se että saisin muualla palkkatyössä enemmän kuin nyt tienaan, mutta yrittäjyys onkin itselleni elämäntapa eikä taloudellinen valinta.

Vierailija
445/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että työ on äärimmäisen helppoa ja kevyttä, ja että makaamme aina uima-altaalla juoden shamppanjaa tolkuttoman komeiden lentäjien kanssa.. tiedämme ihan keiken kosmetiikasta ja muista trendeistä. Tyhmiäkin olemme (meillä ei tietenkään kellään voi olla muuta ammatillista koulutusta taustalla).

Tietenkin me kaikki kuulumme kymppikerhoon.. Nooh, kaukana tästä kaikesta, mutta tuskin sitä kukaan täälläkään uskon vaikka näin kerronkin. Olen itse ylpeä ammatistani, ja rakastan työtäni, mutten enää  vieraille ihmisille kerro  ammattiani, kun se herättää erinäisiä tunnnetiloja ihmisissä... joka taas  aiheuttaa aikamoisia avautumisia sekä kaksimielistä juttua.. ei jaksa kuunnella enää, kaiken olen jo kuullut. Eli vieraat ihmiset saavat vastaukseksi... asiakaspalvelualalla kaadan kahvia.

Vierailija
446/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen uskossa, ja että minusta tulee pappi. Opiskelen siis uskonnonopettajaksi.

Vierailija
447/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa mediatalossa myyntitehtävissä. Kun kerron, että olen töissä sanomalehdessä x myyntityössä, kaikki luulevat että olen toimittaja. Eivät käsitä, että tässä talossa vain pieni osa on toimittajia, loput muissa ihan tavallisissa tehtävissä, kuten myynti, laskutus, palkat, it, tuotanto jne.

Vierailija
448/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat, että homma on helppoa, sen kun leikitään lasten kanssa ja pidetään pitkiä kahvitaukoja, kun lapset ovat lepohetkellä, eikä työhön tarvitse koulutusta. Että miksi pitää olla korkeakoulutus hommaan, mitä kuka tahansa osaa tehdä. Oikeasti työtä on enemmän kuin tarpeeksi, ja lasten lepoaika ei tahdo edes riittää toiminnan suunnitteluun, kirjallisiin töihin yms. Kun työnkuvaan kuuluu lasten kehityksen tukeminen ja kehityksen pulmiessa lapsen taitojen ja osaamisen edistäminen, pitää tietenkin päiväkodin henkilökunnallakin olla koulutuksen tuomaa osaamista ja tietotaitoa. Institutionaalinen ryhmäkasvatus on erilaista kuin kotikasvatus.  

Vierailija
449/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä nyt varmaan lääkärinä osaat antaa jonkun diagnoosin tästä, kun mulla on tuo selkä ollut kipeä pitkään ja on vaikea hengittää..."

Hihhih t. Puoli vuotta lääkistä takana

Vierailija
450/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taas ne istuu siel facebookissa" t. Hoitsu kansliassa, kirjaamassa sataa ja yhtä asiaa potilaasta eri ohjelmiin ja tilaamassa tutkimuksia jne.

Vierailija
451/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isämmaanpuolustajia pidetään natseina, vaikka oikeasti natsit oli Saksalaisia.

Vierailija
452/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamaia luuloja ovat,

Että haluasin alalleni koska haluan kuuluisaksi.

Että nautin työstäni niin paljon etten halua siitä palkkaa tai palkkiota.

Että teen mitä tahansa saadakseni itseni esille ja julkisuuteen.

Että työni on vain yksinäisyydessä istumista ja välineiden sekä materiaalien liikuttelua.

Että olen minua ympyröivästä todellissudesta aina ihan pihalla.

Että olen maaailman peljastaja ja parantaja henkinen.

Että työni on niin kivaa ettei siitä tarvise minulle maksaa.

Että tekasen ilolla kaikkille ilmaiseksi juttuja jos vain nätisti pyytää.

Ettei työssäni tarvitse ajatella mitään kuhan tuhertaa.

Että työssäni ei tarvise muuta kuin esteettisyyden tajua.

Että ammatiini opiskelevat sellaiset ihmiset jotka eivät muuhun kykene.

Että minua ei haittaa jos sinä valkuvaat ja "vähän lainaat " teoksiani.

Että apurahat juoksee kun vain napsautta sormiaan.

Että olen alkoholisti tai huumausaineiden käyttäjä.

Että olen valmis myymään kehoani.

Että olen hullu.

Että minä haluan maksaa sinulle jotta sinä pistät työni esille tilaasi ja saat vielä isoa provikkaa niiden myynnistä. 

Että työssäni ei tarvitse osata ja hallita pr-taitoja, tietotekniikkaa, yrittäjyyttä,myyntitaitoja... eikä mitään muutakaan kuhan hörhöilä jotain ja jauhaa paljon paskaa.

Että olen täysin avuton kaikessa muussa elämässäni.

Että olen jotenkin erikoinen ja erityinen ja massasta poikkeava.

Että tiedän KAIKKI  mahdolliset muut taide-alan tyypit aina Humppilan kellaribädeistä, Helsinkin eturivin kuvataiteilijoista, kansainvälisiin suurnimiin, euroopan vaihtoehto elokuvan lavastajiin ja  Kenian vaihtoehtokultuureihin asti ja kykenen keskustelemaan kaikkista ja kaikien tekemisestä vähintään vuodesta 1000 eKr tähän päivään. Ja seuraan toki mitä Mirkku-Lirkku Miikkelssönin blogissa Twitterissä julkaistaan joka hetki.

Että elämäni on yhtä draamaa tai sen hakemista.

Että olen aina suuressa luovuuden ja inspiraation tilassa.

Että olen kauhean kiinnostunut Hannu-Manta maatilan emännän ja jokaisen Matti-Maija meikäläisen mielipiteiden ja taidekäsityksen sisällöstä ja sen noudattamisesta.

Että kriitikon sana on Jumalasta seuraava.

Että taiteella rikastuminen on minulle ensisijainen päämäärä.

Että aina innolla suosittelen alaani ja sen kouluja kaikkille  unelmoiville.

Että haluan opettaa taideaineita.

Että haluan tulla täysin ymmärretyksi taiteeni kautta.

Että kaikki teokseni kertovat henkilökohtaisia asiota minusta itsestäni.

Että haluan olla muotokuvamaalari.

Että seison torinkulmassa myymässä teoksiani.

Ja näitä muuten piisaa meistä kuvataiteilijoista.

Tärkein unohtui: Kuka tahansa voi ryhtyä taiteilijaksi tai voi olla taiteilija EI MUUTEN VOI.

KYLLÄ VOI mutta ryhtyä ja olla mutta ei pakolla elätä itseään sillä jos on huono.

Vierailija
453/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti. Siis eihän se mitään työtä ole, laiskottelen päivät pitkät enkä tee mitään hyödyllistä.

Ei se kyllä mikään työ olekaan. Teet vaan enemmän kotihommia kuin muut ja pidät itse lapsistasi päivisin huolta. En kuitenkaan väheksy sinua.

Kyllä se työstä käy. Olen päiväkotitäti, kokki ja siivooja. Miehelleni vielä sen maailman vanhimman ammatin harjoittaja. Väsyttää.

Ja silti kyllä hieman väheksyit...

Vierailija
454/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti. Siis eihän se mitään työtä ole, laiskottelen päivät pitkät enkä tee mitään hyödyllistä.

Ei se kyllä mikään työ olekaan. Teet vaan enemmän kotihommia kuin muut ja pidät itse lapsistasi päivisin huolta. En kuitenkaan väheksy sinua.

Kyllä se työstä käy. Olen päiväkotitäti, kokki ja siivooja. Miehelleni vielä sen maailman vanhimman ammatin harjoittaja. Väsyttää.

Ja silti kyllä hieman väheksyit...

Niin ja sairaanhoitaja jos on vammainen lapsi.

Vierailija
455/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedän kaiken elokuvista ja muistan kaikki näyttelijät. Kaikki elokuvat pitäis muistaa yhen kohtauksen kuvailulla "se suuteli siinä sellasta tyyppiä" joo okei.

Vierailija
456/491 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tienestini olisivat 15-20 teur/kk. Kyllä minä joudun ihan 8500.-/kk pärjäämään + työsuhdeauto + puhelin + vuosittain jaettavat bonukset + n. 250.-/kk päivärahat. T. Aluemyyntipäällikkö.

Vierailija
457/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkun nussijoita ne häiritsee

Vierailija
458/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetin huono palkka sulla mutta niin on tittelikin perseestä  myyntiedustaja rotta

Vierailija
459/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvataiteilija. Monesti kuulen, että se on helppoa ja kivaa luoda uutta. Se on usein vaikeaa. Olen työhuoneella lähes joka päivä. Välillä tajuan, miten helppoa olisi olla vain töissä. Joku muu suunnittelisi kaiken. 

Tai sitten luovaa työtä ymmärtämättömät aattelee, että kopioin työhuoneella jotain, jostakin tms. 

Vierailija
460/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähköasentaja

Osaan korjata kaikki sähkölaitteet, televisiot, puhelimet, tietokoneet ym.

Auton sähköpuolikin on minulle tuttu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi