Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
361/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson kristallipallosta, mikä kenestäkin tulee "isona" ja lähetän oppilaan ko. oppilaitokseen. Tiedän varmuudella, kuka soveltuu ja pääsee millekin alalle. Olen opinto-ohjaaja.

Eihän tuollaista kukaan luule. Yleinen käsitys on että opon hommat on annettu lisähommaksi sille opettajalle joka ei muuten saa tunteja täyteen.

Vierailija
362/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vain ajellaan traktorilla tientukkona päivät pitkät..emme siis tee mitään, vain nostamme tukiaisia ja niillä ostelemme noita traktoreita..

Tämän vuoden tukiaiset ovat jääneet alle 20 000 ja keskisuuritila. Aloitan aamulla kello neljä käymällä kierroksen ja sitten keitän aamukahvit..jos keitän. Joskus siitä päivä lähtee ja lopettelen sitten joskus illalla. Eikä meillä robotti lehmiä lypsä, kyllä ne vielä koneella ihminen lypsää. Lomittajaa ei ole tilalla nähty kahteen vuoteen..eli ei sitä lomaakaan ihan joka päivä ole.

Prototyyppi tilaa ei ole olemassa, mutta ulkopuolinen rutistaa meidät kaikki samaan muottiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden tukiaiset ovat jääneet alle 20 000 ja keskisuuritila. .

Ei yltänyt tuet edes 20 000 euroon, voi harmi. Monelle yrittäjälle muutaman satasen tukikin olisi ihan kiva, vaikka tekee pyöreätä päivää, maksaa alvit, kaikki sotut jne.

Vierailija
364/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden tukiaiset ovat jääneet alle 20 000 ja keskisuuritila. .

Ei yltänyt tuet edes 20 000 euroon, voi harmi. Monelle yrittäjälle muutaman satasen tukikin olisi ihan kiva, vaikka tekee pyöreätä päivää, maksaa alvit, kaikki sotut jne.

Älä jaksa. Maatalouspolitiikka on oma kokonaisuutensa ja sen on sovittu perustuvan osin tukiin. Turha kadehtia.

Vierailija
365/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että toimittajan työ on jotenkin siistiä ja hienoa, ja että käyt juhlissa ja tapaat julkkiksia. Oikeasti toimittajan työ on yksinäistä eli itsenäistä ja olet töissä 24/7, sillä siitä on kirjoitettava, mikä on ajankohtaista. Usein työ on päällä koko ajan ja epäsäännölliset ruoka-ajat ovat arkea, etenkin hektisessä toimituksessa.

En ymmärrä alkuunkaan miksi niin moni haluaa toimittajaksi, sillä toimittajan tulisi olla taka-alalla ja nimenomaan olla näkymätön viestinviejä ja saada nautinto siitä, että on voinut tuoda julki yhteiskunnallisesti merkittäviä asioita. Jotkut kollegat metsästävät julkkishaastatteluja ja ovat innosta piukeina VIP- passit kaulassa backstageilla, kun itse haluan uppoutua taustatyöhön kaikessa rauhassa ja laatia artikkelin vaikka siitä, miksi Suomessa naisten väkivaltaisuus on tabu.

Nykyisin tuntuu, että toimittajat brändäävät itsensä ja kuvittelevat olevansa itse jotain. En itse halua olla esillä tai esiintyä lehtijutuissa, sillä olen nähnyt millaista skuuppijahtiaikaa eletään, enkä missään nimessä haluaisi olla itse julkkis tai antaa yhtään haastattelua. En ihmettele yhtään, miksi toimittajia kohtaan on arvostus laskussa ja ihmiset eivät enää luota mediaan. En minäkään luota.

Tämän kirjoittaja ei ole toimittaja, kun luulee valtaosan ammatissa toimivista elävän tuollaisessa backstage-todellisuudessa.

Vierailija
366/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen työssäni jatkuvassa vaarassa. Teen työtäni rikostaustaisten moniongelmaisten ihmisten parissa. Oikeasti nämä ihmiset todella arvostavat, kun heidät kohdataan ihmisinä ja yritetään auttaa. Ääreisharvoin tulee edes äänen korotusta muusta uhasta puhumattakaan.

Vierailija
367/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me kassamyyjät asutaan siellä kaupassa/kassalla. Tai ainakin asiakkaiden ilmeet ovat usein kuin tekisin suurenkin rikoksen sulkiessani kassan, vaikka on ruuhkaa. No anteeksi, työvuoro päättyy :D

Vierailija
368/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että me kassamyyjät asutaan siellä kaupassa/kassalla. Tai ainakin asiakkaiden ilmeet ovat usein kuin tekisin suurenkin rikoksen sulkiessani kassan, vaikka on ruuhkaa. No anteeksi, työvuoro päättyy :D

Tai että kun kerrot ongelmasi yhdelle ja tulet mahdollisesti seuraavana päivänä uudestaan ja kysyt aivan toiselta henkilöltä, että mitenkäs se juttu, mitä eilen kävin ratkomassa. Suurin osa onneksi on ihan normaalijärjellä varustettuja, mutta voi sitä ameebojen puuskutusta ja puhinaa, kun sanoo että valitettavasti joudut nyt kertomaan asiasi uudelleen, koska eilen olet ilmeisesti asioinut aivan eri henkilön kanssa. 😂 Tai joku aloitus tyyliin "niin se mitä eilen oli..." se ilme, kun kerrot, ettet ollut eilen töissä, että hetken jos odotat niin käyn listoista katsomassa kuka voisi olla ko. jutusta tietoinen.

Vierailija
369/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkulääkärimiehenä saan muka pesää koko ajan.

Ai mutta, niin saankin!

Vierailija
370/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että keitän kahvia opettajille ja kopioin tehtävämonisteita. Todellisuudessa opetan usein puolta ryhmästä, selvitän konflikteja, toimin oireilevien oppilaiden terapeuttina/nyrkkeilysäkkinä ja teen samaa hommaa kuin opettaja, paitsi etten jole velvollinen suunnittelemaan tunteja tai pitämään yhteyttä kotiin. Olen koulunkäyntiavustaja.

Ja minulla ei ole pitkää kesälomaa kuten opettajalla. Normaalit vuosilomat + lomautus tai kesäkeskeytys

Joka kuitenkin käytännössä tarkoittaa ainakin lähes yhtä pitkää lomaa.

Vierailija
371/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me ei tehdä oikeasti yhtään mitään töitä ja tukia maksellaan ylettömästi.

Meillä ei ole muuta kuin vapaa-aikaa ja kaikki meillä on ilmaista muille ja meille koska tuet.

Mä en ikinä tule ymmärtämään tätä kateutta. Me ei olla ikinä käyty ulkomailla, ostettu yli 2000 autoa, lapsilla ei ole mitään hienoa ja arvokasta jne. Meidän ystävät ajelee hienoilla autoilla, lapset omistaa mopoja ja kelkkoja, ulkomailla käydään ja reissataan kun vapaata riittää. Ja silti nämä on meille kateellisia koska meillä on rahaa. Missä ne meidän rahat sitten on? Ei ole säästötiliä, ei edes possuissa rahaa. Velkaa on enemmän kuin omaisuutta. Viime vuoden verotettava työtulo kahdelta yhteensä 7000,-/vuosi.

Vierailija
372/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että työni on superhelppoa ja kevyttä ja lomat siksi epäreilun pitkiä, vaikka nostan suorastaan huikeaa palkkaa.

Arvatkaa, millä alalla olen?

Arvaan, olen melkeinpä varma, että olet kollega. Vinkit olivat aika selkeät. Tosin et maininnut erikseen, ettei koulutukseen pääseminen vaadi mitään. Kaikki pääsevät, jotka  vaan viitsivät hakea.

t. sh

Ope ilmiselvästi minun mielestäni. Itse säälin opettajia, lapsilla on nykyään niin paljon ongelmia ja se näkyy myös koulussa. Monet vanhemmat olettavat/vaativat koulun tekevän myös sen työn, joka on kodin hommia jne.

Vierailija
373/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takahuoneessa jokin maaginen diagnostiikkalaite, jolla voi selvittää silmän räpäyksessä sen, mikä asiakkaan laitteessa on vikana, jos vikakuvaus on "rikki" tai "ei toimi". Samoin meillä on supertietokanta, josta nähdään, mistä saa minkäkin varaosan ja osaamme kertoa sen tuloaikataulun sekunnin tarkkuudella. Samalla loogisesti näemme samat asiat myös kilpailijoiden laitteista. 

Vierailija
374/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkomuusikko eli kanttori: soittaa pelkkiä virsiä. Ja kiihkouskovainen vielä kaiken lisäksi! :D Voi sitä tietämättömyyden määrää...

Vierailija
375/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Cittarin kassalla ja yleisin oletus on, että työtäni on vain asiakaspalvelu ja tavaroiden piippaus, enkä osaa vastata asiakkaiden kysymyksiin.

Kassatyöhön sisältyy kuitenkin muutakin ja useimpiin kysymyksiin osaa kassakin vastata. Cittarissa monet kassat on myös suorittanut joitain osastojenkin koulutuksia. Ja jos kassahenkilö ei osaa vastata kysymykseen niin silloin soitetaan osastolle ja asia selvitetään.

Itse olen saanut todella hyvää ja asiallista informaatiota esim. tuotteista ja ruuista, jopa valmistusohjeen, kassatoimihenkilöiltä. Osaavaa ja ystävällistä sakkia, toisin kuin monissa kesäkahviloissa.

Vierailija
376/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lääkärinä olen kovatuloinen. Erikoislääkärin palkasta verojen jälkeen käteen jää reilu 3000 €. Koulunkäyntivuosia 24. Elämän ja kuoleman kysymyksiä päivittäin ratkon. Työpäivät km klo 07-17. Ylitöitä ei makseta eikä lasketa. Tilillä on 59 €.

Vierailija
377/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että  kaikki Tampereen yliopistossa tiedotusoppia opiskelleet ovat   vasemmalle kallellaan olevia näsäviisaita toimittajia, jotka kaiken lisäksi luulevat, että raha tulee itsestään seinästä heidänkin surkeasti toimitetulle, mutta "oikealla tavalla" aatteelliselle julkaisulleen. Näitä julkaisuja on muuten tuhansia, ja niitä ylläpidetään keinotekoisesti verovaroin.

Itse olen ollut vuosia viestinnän tekijänä mitä tulostavoitteisimmassa yrityksessä, jossa mennään Amerikan opein: tulos tai ulos. 

Vierailija
378/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hoitajan tarkoitus on olla sairaalassa portinvartijana, joka laittaa sisäänpyrkijät tulikokeeseen. Mitään ei osata arvioida oikeasti tulijan yleisvoinnista, vaan tärkeintä on torpata kaikki yritykset saada apua vaivaan. Ja jos sisälle huolitaan, niin mitään inhimillistä kohtelua on turha odottaa. Tämän huomaa siitä, kun tullaan päivystyksen luukulle ja aletaan ladella, että nyt en sitten kyllä istu, en voi odottaa kuutta tuntia, olen todella kipeä, melkein taju lähti, normaalisti en valita mistään, mun täytyis varmaan saada sitä ja tätä ja sun kannattais varmaan sitä ja tätä.

Vierailija
379/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö te, mitä tarkoittaa se "kaikki kokeet", jotka ottamalla selviää mikä potilasta vaivaa?

Se tarkottaa sitä, ku lääkäri ei tajua ite, että ottamalla "ne kaikki", diagnoosi tulee silmien eteen. Niin ja lääkäriä ei myöskään kiinnosta. Potilaan pitää itse hoksata sanoa, että vaatii "ne kaikki".

Vierailija
380/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kertoo olevansa sairaanhoitajana päivystyksessä, niin saa kysymyksiä irronneista raajoista ja ammutuista ihmisistä. Sitte tulee kauhistelua siitä, miten rankkaa ja ärsyttävää on varmaan hoitaa känniläisiä. Ketään ei enää kiinnosta, ku kertoo, että enimmäkseen hoidetaan esim. vanhusten keuhkokuumeita tai sydämen vajaatoiminnan pahenemisia ja että känniläiset on helpoimpia potilaita, ku ne saa nopeasti ulos sairaalasta, samoin ku kaikki kirurgiset vaivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme