Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
481/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin harhaluulo on, että ammattiini olisi jokin erityinen kutsumus, vaikka alalle hakeudutaan samasta syystä kuin muillekin aloille eli koska se kiinnosti. Tai koska ei muutakaan keksinyt, mitä tekisi.

Vierailija
482/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan etten syrji opo:na syrji duunreiden ja muun rupusakin kersoja kuolaa tyttöoppilaitten perseitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

It alan ihminen on valmis Kahvi palkalla 24/7/365 fiksaamaan koko maailman tietokoneet. Not bloody likely... 

Vierailija
484/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusalalla toimihenkilönä ja varsinkin moni nainen tuntuu kuvittelevan, että ala on suunnilleen jotain ydinfysiikkaa, isojen poikien hommaa ja työmaalla möyrimistä ja koko ajan pitää laskea jotain hirveän hankalia matemaattisia pulmia. Sen takia ei uskalleta hakeutua alalle, vaan lähdetään opiskelemaan perinteisiä, huonosti palkattuja naisten aloja. 

Tosiasiassa rakennusalalla pystyy työskentelemään hyvin monenlaisissa tehtävissä ja sopii naisille erinomaisesti. Ala on hyvin palkattua, hyvillä työsuhde-eduilla, yleensä säännöllistä päivätyötä. Jonkinlaista matemaattista ajattelua tarvitaan, mutta työ opettaa.

Vierailija
485/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä, eli luonnollisesti olen poliittisesti ääriliberaali vihervasemmistolainen ja aivan erityisesti rakastan monikulttuurisuuden kaikkia ilmenemismuotoja. 

Vierailija
486/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opettajana työskentelen klo 8-13 ja lomailen kolme kuukautta kesällä.

Vierailija
487/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että puheterapeutti hoitaa vain äännevirheitä 

Korjaa vain ärriä ja ässiä.

Vierailija
488/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin sosiaaliohjaajana elämässäni sosiaalinen.

Vierailija
489/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla on töissä tuhottomasti taukoja. Todellisuudessa opettajat ovat työaikalain ulkopuolella, eikä meillä ole mitään lakisääteisiä taukoja. Ruokatuntikin voi olla vain vartin, jos valvonta osuu siihen kohtaan. 

Esimerkiksi jos on kuusi tuntia opetusta putkeen, siinä on viisi välkkää. Mutta meillä niistä kaksi on viiden minuutin siirtymävälkkiä. Eli jää kolme, joista yksi menee yleensä valvonnassa. Hyvällä säkällä on siis kaksi vartin välkkää tai yksi puolen tunnin tauko. Paitsi jos ne menevätkin jotain asiaa selvitellessä. Esimerkiksi jos tulee jokin tilanne päälle, kuten koulussa usein käy, en voi sanoa, että minulla on kuulkaa tässä kahvitauko tai ruokis. 

Välkillä pidetään myös luokanvalvojanvartteja, tiedotustilaisuuksia oppilaille, pikapalavereita kollegojen kanssa ja milloin mitäkin. 

Jos on hyppytunti, ehtii hyvin syödä, mutta hyppärit ovat tietenkin palkatonta aikaa, koska palkka tulee vain pidetyistä tunneista.

Joskus sitten syödään vasta oppituntien jälkeen. Ei siinä mitään, käy sekin. Mutta ei se tosiaan niin ole, että koko opettajakunta kahvittelee opehuoneessa kolmen vartin välein.

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
490/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maksullinen seksi ei muka voisi olla hyvää.

Vierailija
491/491 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että opettajana työskentelen klo 8-13 ja lomailen kolme kuukautta kesällä.

Lomailet neljä kuukautta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi