Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
341/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ympäristöalalla, niin olen kettutyttö tms viherpiiperö. En oikein usko, että ko. ihmiset ovat kamalammin elämänkoulua enemmän opiskelleet. Tai jossain humanisteissa voi kai olla kettutyttöjä, en tiedä.

Vierailija
342/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Onneton sängyssä ja oaan korjata kaiken missä on ruuvi.

Ha.

Pakko kommentoida tähän että olen saanut elämäni parasta seksiä DI:ltä... :D

Minähän se olin 😊

Ole hyvä!

Vierailija
344/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset olettavat, että palan halusta kuulla heidän autojensa, mopojensa, moottoreidensa ja kaikkien muiden koneiden ongelmista ja kertoa miten ne korjataan. Olen konetekniikan DI.

Vierailija
345/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan, että tiedän kaikkien teknisten laitteiden toimintaperiaatteet ja korjaan mielelläni kavereiden autoja, ruohonleikkureita, haalaan uppopumput ja perämoottorit ja toimin teknisenä neuvonantajana, olenhan konemestari.

Vierailija
346/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että keitän kahvia opettajille ja kopioin tehtävämonisteita. Todellisuudessa opetan usein puolta ryhmästä, selvitän konflikteja, toimin oireilevien oppilaiden terapeuttina/nyrkkeilysäkkinä ja teen samaa hommaa kuin opettaja, paitsi etten jole velvollinen suunnittelemaan tunteja tai pitämään yhteyttä kotiin. Olen koulunkäyntiavustaja.

Ja minulla ei ole pitkää kesälomaa kuten opettajalla. Normaalit vuosilomat + lomautus tai kesäkeskeytys

Vierailija
347/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että keittelen vain kahvia, pikakirjoitan pomon kirjeitä ja kikattelen sen vitseille.

Olen sihteeri.

Vierailija
348/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen ahne ja epärehellinen paska, jota ei kiinnosta oikeuden toteutuminen tai asiakkaan etu vaan oman palkkion maksimoiminen. Lisäksi olin Verohallinolla töissä lyhyen ajanjakson lähes kymmenen vuotta sitten ja se aiheuttaa edelleen harhaluulon että osaisin/haluaisin/pystyisin ryhtymään jokaisen tutun ja tutuntutun henkilökohtaiseksi verosuunnittelijaksi ihan vaan sen perusteella mikä heidän ammattinsa on.

Entinen opiskelukaveri on tuomarina hallinto-oikeudessa eikä nykyään halua kertoa lainkaan ammattia tuntemattomille illanvietoissa, kun on kyllästynyt humalaisten jankutukseen matalista raiskaustuomioista. Harvoin tuntuu menevän perille että hallinto-oikeudella ei ole rikostuomioiden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
349/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että työni koostuu vain näytteiden ottamisesta. Ja että tiedän kaikkien verestä tehtävien tutkimusten lyhenteet ulkoa ja näin ollen tiedän mitä niistä tutkitaan ja mitä minkäkinlainen tulos jostain tutkimuksesta tarkoittaa. En ole ennustaja, enkä osaa pyydettyjen tutkimusten perusteella tekemään diagnoosia. En ole myöskään sairaanhoitaja tai lääkäri, joiden tehtävä on tulkita tuloksia. Olen bioanalyytikko.

Vierailija
350/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sairaahoitaja tai lääkäri voi olla sairas,eivätkä myöskään elä epäterveellisesti.Ehe ehe,joopa joo.

Vierailija
351/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedän kaiken maailmantaloudesta ja ymmärrän laajasti taloustieteitä ja yritysjuridiikan erikoiskysymyksiä, koska olen kauppatieteilijä. Olen ammatiltani ostaja. Tämä taas mielletään niin, että vain tilaan tavaraa ja hassaan firman rahoja. Oikeasti rakennan ja ylläpidän toimittajasuhteita, kehitän ostoprosesseja, kategorisoin hankintoja, ylläpidän toimittajaportfoliota, teen laadunvalvontaa, kilpailutan sekä teen yhteistyötä myynnin, tuotekehityksen ja logistiikan kanssa. Lisäksi olen tulosvastuussa työstäni ja osallistun budjetointiin.

Vierailija
352/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että työni koostuu vain näytteiden ottamisesta. Ja että tiedän kaikkien verestä tehtävien tutkimusten lyhenteet ulkoa ja näin ollen tiedän mitä niistä tutkitaan ja mitä minkäkinlainen tulos jostain tutkimuksesta tarkoittaa. En ole ennustaja, enkä osaa pyydettyjen tutkimusten perusteella tekemään diagnoosia. En ole myöskään sairaanhoitaja tai lääkäri, joiden tehtävä on tulkita tuloksia. Olen bioanalyytikko.

Niin määkin oon!

Tiedäthän muuten veriarvotutkimuksen. Sitä kysytään aina...

Vierailija
353/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Siwan kassa.

Yleisin ennakkoluulo on se, etten ole muutakaan duunia saanut ja epäonnistunut elämässä, köyhä ja väliinputoaja. Jos myyjä ei ole kassalla, se laiskottelee jossakin. Eikä työ vaadi mitään.

Voin kertoa, että kyllä vaatii. Koko kaupan kunnossapidon; lattian moppaamisesta tilityksien tekoon, sähköposteihin ja kassakaapin täsmäämisiin. Iso osa ajasta ollaan yksin kahdella kassalla (kaupan ja postin pisteessä) ja hoidetaan miljoonaa asiaa kentällä, eli hyllytetään jne. Vitusti vastuuta ja hommaa, ja vastuuta kaikista kaupassa tapahtuvista asioista. Jos en ole kassalla, olen luultavasti tekemässä juostenkusten tilityksiä takahuoneesta käsin ja vartioin sinua kamerasta, tai koitan epätoivoisesti repiä kuormaa tasokärrylle... Tai sitten olen pidätellyt kakkahätää 4h ja oli vaan pakko mennä vääntää pikapökäle. Nekin hommat on vaan pakko tehdä, koska muuten tulee huutia siitä ettet "ole tehnyt mitään" ja asiakkaat raivoaa kun tavarat puuttuu hyllyistä.

Olen tehnyt hommia yhteensä 6 vuotta, enkä ole edes hakenut muualle. Ja kyllä, opiskelen eli ei ole kyse elämänurastani.

Aamen.

Sit pitäs olla aikaa asiakspalvelulle, olla iso tietopankki tuotteista, tarjouksista tai keräilykampanjoista, ja ratkasta kaikki ongelmat itse (ja niitähän on) kun ei ole ketään kelle vierittää asiaa eteenpäin. Plus kaikki hyllykuvien rankentamiset, tilastoinnit, hinnanmuutokset, omavalvonnat, pakettisotkujen selvitykset, poisvedot, pitkävedot, käteenvedot..

Sitten kun kerrot jollekkin missä työskentelet, ilmeestä näkee että tipahdit toisen silmissä juuri ameeban tasolle.

Kröhöm.. Omat 18 vuotiaat kaksostyttöni tekevät tänä kesänä hommia Siwassa. Ovat lukion kakkosella. Kollegoina on kuulemma 60-vuotias alkoholiin taipuvainen mummeli ja vuoropäällikkönä merkonomi-opinnot keskeyttänyt nuori nainen.. Tästä voi mielestäni vetää sen päätelmän että työ ei yksinkertaisesti voi fyysisesti tai älyllisestikään olla haastavaa.

Jokaistahan ammattia täällä tarvitaan, mutta kaupan kassojen kannattaisi etsiä elämäänsä kyllä jokin muu puuha, jota kehuvat haasteelliseksi. Tuollaisen teinien homman vaikeaksi väittäminen on vain noloa.

Vierailija
354/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat että jokainen euro tulee omaan taskuun. Tavarat eivät siis maksa mitään, kukaan ei varasta, työntekijät ovat talkoilla töissä ja sähkö tulee kaupan päälle. Kuljetukset ovat ilmaisia ja pakastimet sekä muu kalusto oli siinä aivan sattumalta valmiina. Myymälätilasta kukaan ei ole muistanut pyytää vuokraa ja kaikki aika menee henkilökunnan kiusaamiseen golfaamisen ja kelohonkamökkeilyn ohessa. Audi pitää vaihtaa uusimpaan malliin joka vuosi ja sitä ennen pitää irtisanoa pari yksinhuoltajaa. Luonnollisesti tilauksia varten on kristallipallo. Sehän on selvää että jos viime viikolla myytiin 50 uunilenkkiä niin tällä viikolla tietenkin menee 95. Työvuorot pitää suunnitella ihan kiusallaan niin että Mirkku ei pääse sinne zumbaan joka viikko. Mikä käsittämättömintä; ihmiset luulevat ettei ole kilpailua ja puhelimessa isumme sopimassa hintoja S-ryhmän kanssa. Olen siis K-kauppias.

Vierailija
355/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kristallipallosta, mikä kenestäkin tulee "isona" ja lähetän oppilaan ko. oppilaitokseen. Tiedän varmuudella, kuka soveltuu ja pääsee millekin alalle. Olen opinto-ohjaaja.

356/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Siwan kassa.

Yleisin ennakkoluulo on se, etten ole muutakaan duunia saanut ja epäonnistunut elämässä, köyhä ja väliinputoaja. Jos myyjä ei ole kassalla, se laiskottelee jossakin. Eikä työ vaadi mitään.

Voin kertoa, että kyllä vaatii. Koko kaupan kunnossapidon; lattian moppaamisesta tilityksien tekoon, sähköposteihin ja kassakaapin täsmäämisiin. Iso osa ajasta ollaan yksin kahdella kassalla (kaupan ja postin pisteessä) ja hoidetaan miljoonaa asiaa kentällä, eli hyllytetään jne. Vitusti vastuuta ja hommaa, ja vastuuta kaikista kaupassa tapahtuvista asioista. Jos en ole kassalla, olen luultavasti tekemässä juostenkusten tilityksiä takahuoneesta käsin ja vartioin sinua kamerasta, tai koitan epätoivoisesti repiä kuormaa tasokärrylle... Tai sitten olen pidätellyt kakkahätää 4h ja oli vaan pakko mennä vääntää pikapökäle. Nekin hommat on vaan pakko tehdä, koska muuten tulee huutia siitä ettet "ole tehnyt mitään" ja asiakkaat raivoaa kun tavarat puuttuu hyllyistä.

Olen tehnyt hommia yhteensä 6 vuotta, enkä ole edes hakenut muualle. Ja kyllä, opiskelen eli ei ole kyse elämänurastani.

Aamen.

Sit pitäs olla aikaa asiakspalvelulle, olla iso tietopankki tuotteista, tarjouksista tai keräilykampanjoista, ja ratkasta kaikki ongelmat itse (ja niitähän on) kun ei ole ketään kelle vierittää asiaa eteenpäin. Plus kaikki hyllykuvien rankentamiset, tilastoinnit, hinnanmuutokset, omavalvonnat, pakettisotkujen selvitykset, poisvedot, pitkävedot, käteenvedot..

Sitten kun kerrot jollekkin missä työskentelet, ilmeestä näkee että tipahdit toisen silmissä juuri ameeban tasolle.

Kröhöm.. Omat 18 vuotiaat kaksostyttöni tekevät tänä kesänä hommia Siwassa. Ovat lukion kakkosella. Kollegoina on kuulemma 60-vuotias alkoholiin taipuvainen mummeli ja vuoropäällikkönä merkonomi-opinnot keskeyttänyt nuori nainen.. Tästä voi mielestäni vetää sen päätelmän että työ ei yksinkertaisesti voi fyysisesti tai älyllisestikään olla haastavaa.

Jokaistahan ammattia täällä tarvitaan, mutta kaupan kassojen kannattaisi etsiä elämäänsä kyllä jokin muu puuha, jota kehuvat haasteelliseksi. Tuollaisen teinien homman vaikeaksi väittäminen on vain noloa.

Tää oli kyllä yks noloimmista kommenteista mitä tänne on kertynyt.. Itse olen joskus ollut töissä pikkukaupassa, ja voin kertoa sinulle että välillä oli muuten ihan helvetin raskasta fyysisesti. Siellä ei oltu paikallaan hetkeäkään, ja yksintyöskentely sellaisessa ympäristössä on myös uuvuttavaa henkisesti.

Tosin jos 18 vuotiaat, häthätää 2 viikkoa työskennelleet ja 10 sopparin omaavat kesäapulaiset sanoo toisin, niin asia on varmaan sitten niin. Meillä ne lähinnä kaivo nenää ja oli sellasia pikkuapulaisia. Ei niitä ollut aikaa kouluttaa kun siihen kassalle makaamaan ja vähän kiskomaan huonoja hedelmiä pois hyllystä.

En ole enää kaupassa töissä. Halusin vain sanoa, että ole hiljaa kun et kaupanalasta selkeästi mitä ymmärrä.

P.s. Siwoissa ei ole edes olemassa vuoropäälliköitä... :D

Vierailija
357/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te, mitä tarkoittaa se "kaikki kokeet", jotka ottamalla selviää mikä potilasta vaivaa?

Vierailija
358/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja saan provikkaa jokaisesta kirjoittamastani reseptistä. Saan myös tyydytystä siitä, että en määrää ihmisille tarpeellisia tutkimuksia tai lähetä erikoissairaanhoitoon. 

Vierailija
359/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei muka päästy poliisikouluun TAI mihinkään muuhunkaan kouluun

Turvallisuusvalvoja, 3 vuotta, 120osp

:D

Vierailija
360/491 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meillä on mäkkärissä vain peruskoululaisia töissä. Kaikilla on meistä yliopistotutkinto ja opiskelijatkin ovat kaikki opiskelijoina yliopistossa. Anteeksi, yksi restonomi löytyy.