Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?
Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.
Kommentit (491)
Että pukeudun töihin seksikkäästi, panen pomon kanssa ja keitän kahvia. JOKAIKINEN miespuolinen kaveri sanonut nämä kun kuulee mitä teen työkseni. T. sihteeri
- Tiedän kaiken lääketieteestä ja tiedän heti doagnoosin, kun joku näyttää turvonnutta imusolmuketta
-että olen lääkäri ja kuljen lääkärintakissa kaiket päivät mittailemassa sydänkäyriä ja osaan antaa oikean diagnoosin ct kuvasta
-että kiusaan lääkäreitä tahallani kun en saa järjestelmää toimimaan kahdessa sekunnissa ja potilas odottaa
-Että teen jotain biologisia tutkimuksia ihmisruumiilla ja pelastan henkiä keksimällä uusia lääkkeitä
-että olen todella fiksu
-että en tiedä hoitotyöstä mitään
-että työni on höpöhöpöä ja turhaa
-että tunnen sairaalaslangin miljoonalla eri kielellä ja samoin kaiken sähkötekniikasta, koodauksesta, mekaniikasta, fysiikasta jne.
-että osaan vastata mri fysiikkaan liittyviin kysymyksiin tuosta vaan
-osaan ultrata, tunkea kameraa sisään, mitata verenpaineen ja osaan jokaisen mahdollisen terveyteen liittyvän mittalaitteen käyttöohjeet ulkoa
-että en ollut tarpeeksi fiksu lääkikseen
Muutaman mainitakseni
Kommentti hävisi...
- Tiedän kaiken lääketieteestä ja tiedän heti doagnoosin, kun joku näyttää turvonnutta imusolmuketta
-että olen lääkäri ja kuljen lääkärintakissa kaiket päivät mittailemassa sydänkäyriä ja osaan antaa oikean diagnoosin ct kuvasta
-että kiusaan lääkäreitä tahallani kun en saa järjestelmää toimimaan kahdessa sekunnissa ja potilas odottaa
-Että teen jotain biologisia tutkimuksia ihmisruumiilla ja pelastan henkiä keksimällä uusia lääkkeitä
-että olen todella fiksu
-että en tiedä hoitotyöstä mitään
-että työni on höpöhöpöä ja turhaa
-että tunnen sairaalaslangin miljoonalla eri kielellä ja samoin kaiken sähkötekniikasta, koodauksesta, mekaniikasta, fysiikasta jne.
-että osaan vastata mri fysiikkaan liittyviin kysymyksiin tuosta vaan
-osaan ultrata, tunkea kameraa sisään, mitata verenpaineen ja osaan jokaisen mahdollisen terveyteen liittyvän mittalaitteen käyttöohjeet ulkoa
-että en ollut tarpeeksi fiksu lääkikseen
Työskentelen tavaratalossa ja asiakkaat olettavat, että tunnen jokaisen tuotteen ja myös niiden sijainnin. Myös siis oman osastoni ulkopuolelta. Sitten pyöritellään silmiä, jos en tunnekaan läpikotaisin tavaratalomme valikoimaa!
Toinen, ei varsinaisesti itse työnkuvaan liittyvä seikka on se, että todella moni asiakas olettaa etten tiedä mistään mitään tai ainakin vahvasti epäilee ammattitaitoani, koska olen nuori tyttö :D
"Sä oot vaan tarhatäti. Oisit nyt hankkinu ees kunnon ammatin ja tekisit oikeita töitä."
Lto
ATK/mobiilisätöstely ei ole intohimoni VAPAA-AJALLA vaikka duunikseni niiden parissa hääräilenkin. Ts kokosuvun mikrotukeilu ei ole mielipuuhaani.
Vierailija kirjoitti:
"Sä oot vaan tarhatäti. Oisit nyt hankkinu ees kunnon ammatin ja tekisit oikeita töitä."
Lto
Siskoni on tarha-Lto ja sanoo itse noin, en tiedä sitten onko duuniinsa kyllästyneen sarkasmia vai tosissaan....
Että olen tyhmä eikä rahkeet riittäisi enempään opiskeluun koska olen lähihoitaja. Oikeasti minulla on todella hyvät paperit sekä peruskoulusta että lukiosta mutta minua ei kiinnostanut opiskelu vaan hoitaminen ja lastenteko.
Asianajaja.
- en tee muuta kuin puolustan rikollisia (teen perukirjoja, perinnönjakoja, sopimuksia, lapsiin liittyviä asioita, vahingonkorvauksia, ajan rikoksen uhrin oikeuksia, jne. )
- tiedän kaikista oikeudenaloista kaiken immateriaalioikeudesta konkursseihin, vero-oikeudesta rikosoikeuteen, potilasvahingoista ympäristöoikeuteen
- kaikki tieto on suoraan päässäni, jos ei heti suoraa vastausta, niin huono asianajaja
- erittäin mielelläni vastailen kaikkiin kysymyksiin vapaa-ajallani, sehän on niin helppoa (etenkin ilman asiakirjojen näkemistä)
- kaikki juristit on tosi rikkaita
- naisjuristit on tosi seksikkäitä, niillä on nuttura päässä, täydellinen meikki, tiukka jakkupuku ja korkkarit
- oikeudenkäynti on semmoista kuin amerikkalaisissa sarjoissa ja elokuvissa näytetään
Näitä riittää.
Fatalji
Totuus: olen tutkijana valtiolla, kun en muuallekaan päässyt, palkkaus ylempää keskiluokkaa, työsuhde toistaiseksi voimassa oleva.
Kuvitelma: olen pätkätöissä apurahalla yliopistolla vääntämässä väitöskirjaa ja tämä on kutsumusammattini.
Tulipa sopivasti! Juuri anoppi paheksui, kun en sairaanhoitajaopiskelijana tiedä sen vertaa, että osaisin kertoa päiväntarkalleen milloin anopin äidin kipsi poistetaan. Koko henkilöä en ole ikinä edes nähnyt. Ja voisinko pyytää kesätyöpaikaltamme osastonlääkäriä (kirurginen osasto) uusimaan ko. mummun reseptin. Eihän siihen nyt montaa sekuntia mene. Mitä vittua?
Kylläpä kyllä. Ensi viikolla opiskellaankin minkä värisiä kipsejä on markkinoilla.. Valmistuttuani minulta voi tulla kysymään mitä vain maan ja taivaan välillä.
Tiedän kaikki voittoarvat ja oikeat lotto jne numerot etukäteen. Seisoskelen vaan tiskin takana. Ärräntäti
Vierailija kirjoitti:
Että osaan lonkalta vastata kaikkiin kysymyksiin koskien ositusta, perinnönjakoa, avioeroa, venekauppoja sekä kaikenkarvaisia asunto-osakeyhtiöiden osakkaiden välisiä riitoja.
Olen yritysjuristi, enkä ole noiden asioiden kanssa ollut tekemisissä sitten opiskeluajan, josta on kohta 20 vuotta. Joten älä luota neuvoihini.
Juuri näin.... Itse taas en tiedä yritysjuridiikasta hevon hemmettiä, mutta pitäisi tietenkin, sillä olenhan AA....
Fatalji
Koska olen kokki osaan tehdä mitä vain ruokaa. Koska olen kokki teen ruokaa silloinkin kun kutsutaan kylään. Joo.
Olen työpaikassani vain pakon edestä, koska en parempaakaan saa. Teen nollasopparilla töitä, tienaan maksimissaan kolme euroa kuussa ka loput marssit haen sossun luukulta.
Ja mitä näitä muita nyt saakaan lukea, jos on ruokakaupassa töissä. Vaikka todellisuudessa viihdyn työssäni, mukavaa hommaa ja töitä tarpeeksi niin, että rahallisesti tulee ihan kovasti toimeen, vaikka nyt varsinaisesti ei rikastumaan pääse, mutta soppalassa nauraisivat pihalle, jos menisin tukia ruinaamaan.
Teen työtä 4-6 tuntia päivässä ja lomailen toukokuun alusta syyskuun alkuun. Tämän lisäksi nautin pitkästä joululomasta sekä pidän normit talvi- ja syyslomat. Mitään muuta ei tarvitse tehdä, kuin mennä paikan päälle ja puhua paukuttaa. Palkka on yli keskitason ja siinäkin työn vaativuus nähden puolet liikaa. Koska olen niin joutilas, voisin hoitaa työpaikalla myös esimerkiksi siivoustyöt.
Vierailija kirjoitti:
Olen Siwan kassa.
Yleisin ennakkoluulo on se, etten ole muutakaan duunia saanut ja epäonnistunut elämässä, köyhä ja väliinputoaja. Jos myyjä ei ole kassalla, se laiskottelee jossakin. Eikä työ vaadi mitään.
Voin kertoa, että kyllä vaatii. Koko kaupan kunnossapidon; lattian moppaamisesta tilityksien tekoon, sähköposteihin ja kassakaapin täsmäämisiin. Iso osa ajasta ollaan yksin kahdella kassalla (kaupan ja postin pisteessä) ja hoidetaan miljoonaa asiaa kentällä, eli hyllytetään jne. Vitusti vastuuta ja hommaa, ja vastuuta kaikista kaupassa tapahtuvista asioista. Jos en ole kassalla, olen luultavasti tekemässä juostenkusten tilityksiä takahuoneesta käsin ja vartioin sinua kamerasta, tai koitan epätoivoisesti repiä kuormaa tasokärrylle... Tai sitten olen pidätellyt kakkahätää 4h ja oli vaan pakko mennä vääntää pikapökäle. Nekin hommat on vaan pakko tehdä, koska muuten tulee huutia siitä ettet "ole tehnyt mitään" ja asiakkaat raivoaa kun tavarat puuttuu hyllyistä.
Olen tehnyt hommia yhteensä 6 vuotta, enkä ole edes hakenut muualle. Ja kyllä, opiskelen eli ei ole kyse elämänurastani.
Aamen.
Sit pitäs olla aikaa asiakspalvelulle, olla iso tietopankki tuotteista, tarjouksista tai keräilykampanjoista, ja ratkasta kaikki ongelmat itse (ja niitähän on) kun ei ole ketään kelle vierittää asiaa eteenpäin. Plus kaikki hyllykuvien rankentamiset, tilastoinnit, hinnanmuutokset, omavalvonnat, pakettisotkujen selvitykset, poisvedot, pitkävedot, käteenvedot..
Sitten kun kerrot jollekkin missä työskentelet, ilmeestä näkee että tipahdit toisen silmissä juuri ameeban tasolle.
Että työ on henkisesti rankkaa. Usein asiakaskohtaamiset on aivan mahtavia ja asiakkaani aivan loistavia tyyppejä. Olen sosiaalityöntekijä.
Olen sosiaalityöntekijä sairaalassa. Huostaanotan lapsia vanhemmiltaan ihan omaksi ilokseni, kun provikkaa pukkaa ja jakelen yhteiskunnanrahoja tuosta vaan. Muuten ihan hyvä, mutta en työskentele sosiaalitoimessa enkä lastensuojelussa taikka toimeentulohakemuspäätösten kanssa. Enkä kyllä ole ikinä työskennellykkään lastensuojelussa.
Etten tee töissä mitään muuta kun juon kahvia ja katson vierestä "oikeiden työntekijöiden" työntekoa.
Työnjohtaja, rakennusala.