Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä porukka jaksaa tehdä 100% työaikaa ja pyörittää perhettä?

Vierailija
23.09.2023 |

Oon kahden kouluikäisen yh ja huomaan et mulla on puhti loppunu ihan täysin. Ikää nyt 44 ja työ hoitoalalla. En missään tapauksessa pystyis tekee enää täyttä työaikaa. Mä yksinkertaisesti vaan sairastuisin siitä työmäärästä ja väsymyksestä. Pystyn tekemään nykyään sen 50%, ja ehkä sillointällöin muutaman lisävuoron jos tarvii rahaa.

Herroiksihan tässä ei elellä ja rahat riittää just peruselämiseen. Toisaalta oon karsinut kaiken niin että pärjää. Pienempi asunto työpaikan vierestä, ei autoa, ei kulutusluottoja tai lainoja, kalliita harrastuksia tai luksusmatkoja.

Mikään materia ei oo niin tärkeetä et joutuisin sen eteen tappaa itteni töihin. Hirveetä olis käydä töissä sen takia että saa jotain autolainaa maksettua.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kahden vanhemman perheissä jaetaan hommat puoliksi. Yh joutuu tekemään itse kaiken.

Vierailija
2/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yh. Minulla on yksi lapsi. Meillä on koko ajan jonkin verran sotkuista. Käytetään jonkin verran eineksiä ja lapsi on opetettu kotihommiin. Hänellä on muutama yksinkertainen ruoka, joita tekee. Lisäksi hän pesee pyykkiä ja siivoaa.

En jaksaisi, jos olisin yksin vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen totaaliyh, teen 100% työaikaa hoitoalalla ja kaiken pyörittäminen kyllä onnistuu. Molemmat lapset on nepsyjä, ja arki on pakko olla hyvin strukturoitua, että ei hajoa homma käsiin. Hyvin jaksan kun huolehdin siitä, että saan itse riittävästi liikuntaa ja unta. Luovuin alkoholista kokonaan ja menen yleensä nukkumaan heti kun lapset rauhoittuu klo 21 aikaan.

Vierailija
4/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa: opeta niille koululaisilledi kotihommia. Niiden osaaminen myös kohottaa heidän itsetuntoaan ja pystyvyyden kokemusta. Vaikka ateria olisi vain esim. nuudelia, tonnikalaa ja mikrotettuja pakastevihanneksia, niin tuokin on jo pienelle hyvä saavutus aluksi.

Laita heidät vuoroviikoin imuroimaan koko koti ja pyyhkimään pölyt.

Toinen taas tuolla viikolla tyhjentää tiskikoneen/tiskaa, vie roskat.

Kummallekin 1-2 päivällisen laittamista itsenäisesti/ 3-4 aterian auttamista.

Jne.

Vierailija
5/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vuorotyöstä pois kun vuorotyö vei voimia. Nyt päivätyö, liukuva työaika, työpaikka lähellä. Urheilen ja nukun riittävästi. Muuten olen rento, enkä pingota. Hyvin jaksan. Asutaan kerrostalossa, ei pihatöitä. Koneet hoitaa siivouksen, mm. robotti-imuri. Toki meitä kaksi aikuista, yh:na olisi raskasta

Vierailija
6/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen etätyö on minun pelastus. Tauolla ja ruokkiksella saan kotityöt tehtyä. Pyykkiä ja tiskiä voi pestä päivän mittaan. Varmaan olisin ihan poikki, jos pitäisi käydä toimistolla 5pv viikossa. Koita jaksaa ja muista, ettei se lopun elämää kestä tuo tilanne.

Vierailija
7/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille vastuuta huushollin pyörittämisestä, ja lopeta tuo yh-uhriutuminen. Elämä on valintoja,

Vierailija
8/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kun on lasten isä kuvioissa. Käytetään siivouspalveluja ja suurimmat ostokset tilataan ovelle. Lapset opetettu jo pienestä itsenäisiksi, ovat nyt teinejä. Ulkoillaan paljon yhdessä perheenä tai teinit itsekseen niin ei tule sotkua kotona, pysytään myös virkeässä kunnossa.

Vierailija
9/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen totaaliyh, teen 100% työaikaa hoitoalalla ja kaiken pyörittäminen kyllä onnistuu. Molemmat lapset on nepsyjä, ja arki on pakko olla hyvin strukturoitua, että ei hajoa homma käsiin. Hyvin jaksan kun huolehdin siitä, että saan itse riittävästi liikuntaa ja unta. Luovuin alkoholista kokonaan ja menen yleensä nukkumaan heti kun lapset rauhoittuu klo 21 aikaan.

Saanko olla utelias ja kysyä, miten sinusta tuli kahden nepsylapsen totaaliyksinhuoltaja? 

Vierailija
10/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin korkeat elintasovaatimukset, että yhden palkalla elää huonosti. Ennen elettiin vaatimattomasti, kun äiti oli yleensä kotona.

Noinhan eletään vielä kehitysmaisa ja siinäkin kulttuurissa, jonka edustajia meille on muuttunut.

Vierailija
11/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yh. Minulla on yksi lapsi. Meillä on koko ajan jonkin verran sotkuista. Käytetään jonkin verran eineksiä ja lapsi on opetettu kotihommiin. Hänellä on muutama yksinkertainen ruoka, joita tekee. Lisäksi hän pesee pyykkiä ja siivoaa.

Kyllä mulla lapset osallistuu kotihommiin ihan kivasti. En vaan jaksa tehdä täyttä työaikaa mitenkään. Nyt jaksaa käydä lenkkeilemässä, hoitaa itseään, matkustaa edullisesti lasten kanssa, auttaa koulujutuissa, tehdä kivoja juttuja jne. Ennen en jaksanut, yritin vain toipua seuraavaan työvuoroon.

Ap

Vierailija
12/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille vastuuta huushollin pyörittämisestä, ja lopeta tuo yh-uhriutuminen. Elämä on valintoja,

Oletko kehitysvammainen?

Vierailija
13/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksakaan. Mies tekee noin 60 tuntia viikossa. Työmatkoilla viipyy välillä viikonkin. Olen kotiäiti 24/7 ja en jaksaisi viedä, hakea lapsia kuin enintään, jos olisi osa-aikainen työ.. Myöhästyisin hauista, kun liikenne on niin kaoottista. Sitten täytyisi lähteä töistä viemään yksi lapsi neuvolaan tai toinen hampaiden oiontaan ja kun lähellä on ruuhkaa, niin sijoittivat meidän palvelut sellaisen matkan päähän, että siihen menisi neljä tuntia työaikaa.  Lapset sairastuisivat ja kun parantuisivat, olisin minä sairaana.  Mies eristäytyisi kotitoimistoon, jotta ei saisi tartuntaa ennen ulkomaan työmatkaani. Työnantajani irtisanoisi minut seuraavissa yt-neuvotteluissa.

Vierailija
14/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 50v mies,ei ole perhettä.otin juuri lopputilin ja elelen yhteiskunnan rahoilla kuolemaani asti.kiitos naiset.

Vierailija
15/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla lapset osallistuu kotihommiin ihan kivasti. En vaan jaksa tehdä täyttä työaikaa mitenkään. Nyt jaksaa käydä lenkkeilemässä, hoitaa itseään, matkustaa edullisesti lasten kanssa, auttaa koulujutuissa, tehdä kivoja juttuja jne. Ennen en jaksanut, yritin vain toipua seuraavaan työvuoroon.

Ap

No, eikö tuo kuulosta sitten ihan hyvältä? Et voi verrata itseäsi perheeseen, jossa on kaksi aikuista. Itsekin olin osittaisella hoitovapaalla lapsen kakkosluokan loppuun. Olen sitä mieltä, että tuon vuoksi pystyin tarjoamaan pilkukoululaiselle paljon enemmän kuin mitä enempi raha ja esim. ulkomaan matkat.

Nyt kun hän on isompi, niin minulla on aikaa tehdä töitä täyspäiväisesti. Ehkä sinäkin jaksat myöhemmin, ja jos et, niin sitten pidät perheestäsi toisella tavalla huolta.

Vierailija
16/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mieluummin kiireetöntä vapaa-aikaa kuin materian maksamista.

Vierailija
17/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen 50v mies,ei ole perhettä.otin juuri lopputilin ja elelen yhteiskunnan rahoilla kuolemaani asti.kiitos naiset.

Mistä oikein kiität? Äitiäsikö elämästä?

Vierailija
18/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että oletko ap ylipainoinen tai muuten sairas tai henkisesti epävakaa? Kyllähän normaali, terve aikuinen jaksaa käydä työssä ja hoitaa itseään, lapsiaan ja kotiaan. Monta tuntia jää perustyöpäivän jälkeen aikaa muulle. Jos teet 50% työaikaa niin sullahan jää ihan tolkuttomasti aikaa joka päivä kaikkeen muuhun. Että miten et muka jaksaisi tehdä täyttä päivää en vaan tajua. Onko laiskuutta?

Vierailija
19/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan koska tein lapset parikymppisenä ja nyt kun olen 45-vuotias ja ura nosteessa, mulla on jo aikuiset lapset.

Vierailija
20/81 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä ja silti jaksaminen loppu?

Oletko tsekannut ferriinitasot, sairas sä olet jos noin vähästä uupuu.