Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

261/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, onko kyse varsinaisesta harhaluulosta, mutta aika usein kirkon työntekijöitä kuvaillaan hiljaisiksi, ehkä pliisun neutraaleiksi ja rauhallisiksi, pukeutumiseltaan huomaattomiksi ym. 

Kuitenkin kirkossa työskentelee, yllätys yllätys, monenlaisia persoonia :) Varmaan aivan samassa suhteessa kuin muuallakin yhteiskunnassa  kirkon työntekijöistä löytyy sekä räväköitä,  ekstroverttejä, introverttejä, ujoja, rohkeita, sosiaalisia, pelokkaita,  taitavia, impulsiivisia, harkitsevia että vielä kaikkia muitakin persoonallisuuksia.  Onneksi,  sillä uskon erilaisten tyyppien tuovan yhteistyöhön paljon aarteita, joita samankaltaiset eivtä ehkä löytäisi.

Vierailija
262/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Hyvin monella on kuvitelma, että voin hankkia itselleni kaikkea mahdollista ilmaiseksi, koska "voihan ne vähentää verotuksessa". Samasta syystä muutama tuttu on myös pyytänyt hankkimaan milloin mitäkin, ilmaiseksi tietysti, koska "voihan ne vähentää verotuksessa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

En nyt tiedä, onko kyse varsinaisesta harhaluulosta, mutta aika usein kirkon työntekijöitä kuvaillaan hiljaisiksi, ehkä pliisun neutraaleiksi ja rauhallisiksi, pukeutumiseltaan huomaattomiksi ym. 

Kuitenkin kirkossa työskentelee, yllätys yllätys, monenlaisia persoonia :) Varmaan aivan samassa suhteessa kuin muuallakin yhteiskunnassa  kirkon työntekijöistä löytyy sekä räväköitä,  ekstroverttejä, introverttejä, ujoja, rohkeita, sosiaalisia, pelokkaita,  taitavia, impulsiivisia, harkitsevia että vielä kaikkia muitakin persoonallisuuksia.  Onneksi,  sillä uskon erilaisten tyyppien tuovan yhteistyöhön paljon aarteita, joita samankaltaiset eivtä ehkä löytäisi.

Viina ainakin tuntuu maistuvan.

Vierailija
264/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki maalarit ovat juoppoja 

Vierailija
265/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Siwan kassa.

Yleisin ennakkoluulo on se, etten ole muutakaan duunia saanut ja epäonnistunut elämässä, köyhä ja väliinputoaja. Jos myyjä ei ole kassalla, se laiskottelee jossakin. Eikä työ vaadi mitään.

Voin kertoa, että kyllä vaatii. Koko kaupan kunnossapidon; lattian moppaamisesta tilityksien tekoon, sähköposteihin ja kassakaapin täsmäämisiin. Iso osa ajasta ollaan yksin kahdella kassalla (kaupan ja postin pisteessä) ja hoidetaan miljoonaa asiaa kentällä, eli hyllytetään jne. Vitusti vastuuta ja hommaa, ja vastuuta kaikista kaupassa tapahtuvista asioista. Jos en ole kassalla, olen luultavasti tekemässä juostenkusten tilityksiä takahuoneesta käsin ja vartioin sinua kamerasta, tai koitan epätoivoisesti repiä kuormaa tasokärrylle... Tai sitten olen pidätellyt kakkahätää 4h ja oli vaan pakko mennä vääntää pikapökäle. Nekin hommat on vaan pakko tehdä, koska muuten tulee huutia siitä ettet "ole tehnyt mitään" ja asiakkaat raivoaa kun tavarat puuttuu hyllyistä.

Olen tehnyt hommia yhteensä 6 vuotta, enkä ole edes hakenut muualle. Ja kyllä, opiskelen eli ei ole kyse elämänurastani.

Vierailija
266/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja on hammaslääkärin apulainen. 

No mutta niinhän se on. Hyvä tavaton.

Huh, en ole itse hammashoitaja, mutta voin tähän silti vastata, että hammashoitaja ei ole vain apulainen, joka ojentelee hammaslääkärille instrumentteja pyydettäessä. Hammaslääkäri ja hoitaja ovat tiimi, joilla on omat tehtävänsä, niin että potilaan hoitaminen onnistuu sujuvasti. Meidän kunnalla hammashoitajilla on myös omia potilaita, joita hoitavat. Tekevät esim. lasten tarkastuksia, ohjaavat suuhygieniassa ja pitävät odottaville perheille tilaisuuksia.

Vierailija
267/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että otan kopioita ja keittelen opettajille kahvia

Vierailija
268/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutilla ei voi olla selkä kipeä, eihän?

Vierailija
269/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk.sh jaksaa vapaa-ajallaankin kuunnella kaikkien murheet. Ja etenkin silloin kun on baarissa!

Vierailija
270/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällä alalla riittäisi töitä..

Vierailija
271/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin open ehdoton lempiaihe on keskustella pikkukännissä pakkoruotsista.

Vierailija
272/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni luulee että ammattiini kuuluu vain verinäytteiden otti. Hämmästyttävän moni sairaanhoitajistakin luulee että koulutukseni on vain verinäytteenottoa.

Todellisuudessa opiskelu sisältää 239 op kaikkea muuta kuten mikrobiologiaa, hematologiaa, kliinistä fysiologiaa, patologiaa, biolääketiedettä, kliinistä laboratoriolääketiedettä, analysointia, koneita, laatua ym..

Ja ammatti siis laboratoriohoitaja.

Tutkinnon kokonaispituus on 210 op.

Vierailija
273/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lähihoitajan ainoa työtehtävä on takapuolten pesu.

Suuntautumisia on niin monta, että joku aspa tai mielenterveystyössä työskentelevä ei välttämättä koskaan kohtaa yhtäkään kakkasta takapuolta.

Vanhuksia hoitaessa joo, kyllä niitä pyllyjäkin pestään ja ulosteen tulo on loisto juttu, mutta kyllä siihen kuuluu paljon paljon muutaki.

Eri asia sitten jossain sairaalaosastoilla jossa lähihoitajilla ei oo valtuuksia juuri muuhun, mutta paikassa missä itse työskentelen niin lähäri tekee ihan samoja hommia ku sairaanhoitajaki. 🙏

Vierailija
274/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

274 jatkaa, niin siis joku asiakaspalvelussa työskentelevä ei niitä takapuolia työnsä puolesta välttämättä kohtaa, siviilissä varmastikin. :D

Vierailija
275/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä

- Tienaan vain 5 euroa/tunti

- Kaikki joille soitan vihaavat minua

- Huijaan ihmisiä ostamaan/tilaamaan jotain mitä eivät halua.

Vierailija
276/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kaikki asiakkaan vastoinkäymiset on aina loppujen lopuksi minun syyni/vikani (vastaanottovirkailija). Oli se sitten esimerkiksi, että huoneet olivat likaiset, liian kalliit tai huoneiden laitteet vaikeakäyttöisiä "normaali ihmiselle, ravintolassa ruoka oli ylihintaista ja tarjoiltiin liian kylmänä, hotellissa pyöri liikaa humalaisia asiakkaita, parkkipaikan lämpötolpat eivät lämmittäneetkään autoa ja uima-altaan vesi ei ollut yhtä lämmintä kuin hotellissa x jossain hevonperseessä. m25

Juuri tämä. Olen kanssa vastaanottovirkailija isossa hotelliketjussa ja joka viikko näen asiakkaita, jotka valittavat minulle mitä pitää korjata, jotta majoittuminen olisi mukavampaa. Asiakkaat eivät tajua, että minulla ei ole päätäntävaltaa siihen, miten hotelliketju, joka toimii Pohjoismaissa, Baltian maissa ja muualla Euroopassa ovat päättäneet asioiden hoituvan. Asiakkaat eivät tajua, että tässä miljardiluokan hotelllibisneksessä minä olen ravintoketjun alinta kastia (vastaanottovirkailija Suomesta), jolla ei ole mitään vaikutusvaltaa mihinkään.

Tuskinpa asiakkaat ajattelevatkaan sinulla olevan vaikutusvaltaa. He antavat palautetta asioista, joissa heidän mielestään on korjattavaa. He ajattelevat sinun vievän palautetta eteenpäin.

Vierailija
277/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaanhoitaja. Luullaan että olen sairaanhoitaja tasoinen. En ole. Lähihoitaja ja perushoitaja on vastaavat tutkinnot

Vierailija
278/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaanhoitaja. Luullaan että olen sairaanhoitaja tasoinen. En ole. Lähihoitaja ja perushoitaja on vastaavat tutkinnot

Vierailija
279/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sekä historianopettajan että museo-oppaan töitä. Molemmissa tapauksissa ihmiset toisinaan olettavat, että tiedän kaiken historiasta ja pystyn vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. Todellisuudessa hyvin rajatustakin aiheesta "kaiken tietäminen" on lähinnä tutkijoiden hommia, me muut opettelemme relevanteimmat asiat ulkoa. Myös muistin rajallisuus tulee näissä hommissa nopeasti vastaan, ei kukaan ole kävelevä tietosanakirja.

Vierailija
280/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kampaajan työ on vaan hiusten harjaamista, kihartamista tai omien hiusten laittoa. Todellisuudessa kampaajan työ on fyysisesti tosi raskasta, kävelyä, seisomista, samoja liiketoistoja, hilse- ja möhnä hiusten koskemista, ihmisten ainaista valitusten kuuntelua, lasten ja vanhusten hoitamista yms. Kaikesta huolimatta rakastan työtäni, jokainen päivä on erilainen ja haastetta riittää <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan