Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleisin harhaluulo mitä ammattiisi liittyy?

Vierailija
18.11.2015 |

Yksi on ainakin, että sairaalahenkilökunta panee yövuoroissa.

Kommentit (491)

Vierailija
281/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No se tietokonehan sen julisteen/logon/nettisivut tekee" ...

Vierailija
282/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää jokaikinen päivä. Lisäksi olemme täysin ymmärtämättömiä laitoshoitoympäristön realiteeteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaan lonkalta vastata kaikkiin kysymyksiin koskien ositusta, perinnönjakoa, avioeroa, venekauppoja sekä kaikenkarvaisia asunto-osakeyhtiöiden osakkaiden välisiä riitoja.

Olen yritysjuristi, enkä ole noiden asioiden kanssa ollut tekemisissä sitten opiskeluajan, josta on kohta 20 vuotta. Joten älä luota neuvoihini.

Vierailija
284/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terveyskeskuslääkäri, ja potilaat luulevat, että muistan heidät ja heidän asiansa. Tullaan käytävällä sanomaan, että hyvin hoidit sen meidän Seponkin asian. Tosiasiassa minulla ei ole aavistustakaan kuka Seppo on, eikä siitä, missä asiassa olen häntä hoitanut. Etenkään kun omainen tuo viestin, eikä Seppo itse.

Tällä viikolla eräs mies tuli tuomaan terveisiä etelänmatkalla tapaamaltaan Kaija S:ltä. Kuulemma tunnemme toisemme. Minulla ei ole aavistustakaan kuka Kaija S. on, en ole koskaan tuntenut ketään Kaija-nimistä, eikä sen nimistä löytynyt kaupungistammekaan, kun Efficasta katsoin.

Hei, laitonta katsoa potilaan tietoja, jos ei ole hoitokontaktia!

Vierailija
285/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja on kutsumusammatti. Hohhoijaa...

No sitä ei nykyään kukaan luule kun on nähnyt muutamia sairaanhoitajia työssään.

Vierailija
286/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että koko ammattikuntamme työnä on kirjoittaa iltapäivälehtien nettiversioihin klikkiotsikoita ja viihdeuutisia. 99 prosenttia meistä kirjoittaa/tekee radio- tai tv-ohjelmia aivan muista aiheista. Esimerkiksi itse kirjoitan tieteestä ja tutkimuksesta. Olen siis toimittaja.

VIISI KUOLI VAIN YKSI SELVISI

Siis kissanpoikasista, ilmenee sisäsivuilla lehden ostettuaan.

Vierailija
287/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja on kutsumusammatti. Hohhoijaa...

No sitä ei nykyään kukaan luule kun on nähnyt muutamia sairaanhoitajia työssään.

Harvemmin näkee kun ovat taukohuoneeseen kokoontuneina.

Vierailija
288/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että opettajalla on lyhyet työpäivät ja oppitunnit voi aina pitää ilman mitään ennakkovalmisteluja ja että opettaja ei sitten tee muuta siihen lisäksi. Olen tavannut useita ihmisiä, jotka näyttää ihan oikeasti luulevan, ettå opettaja kävelee luokkaan ja pitää oppitunnin ja menee sitten koko välitunniksi kahville ja kun välituntikello soi, niin opettaja kävelee luokkaan ja pitää taas oppitunnin jne. Ja sitten kun tunnit on pidetty, niin opettaja menee kotiin eikä tee mitään työhön liittyvää koko iltana. Ja aamulla ope menee töihin ja eikun tunnit pitämään.

Vierailija
289/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja ihmiset luulevat, että työni on välitunnilla kahvinjuontia ja kermakakun syöntiä ja että en tee kuin ne oppitunnit töitä, eli reilut 20 tuntia viikossa. En ehdi koskaan istumaan välkällä ja työpäiväni ovat pidempiä kuin missään muussa tekemässäni työssä (mm. toimisto/pankki).

Vierailija
290/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että äidinkielenopettajaa häiritsee kirjoitusvirheet tekstareissa tai whatsapp-viesteissä tms. Ei vittu häiritse eikä kiinnosta.

Ja itse kirjoitan juuri wa-viesteihin ja tänne aaveellekin just niinku tykkään koska täällä ei ole tarkoitus kirjoittaa yleiskieltä. Kunhan huolehtii siitä että viesti on täysin ymmärrettävä (virkkeet ja kappalejaot). No perusyhdyssanat voisivat olla oikein tyyliin päivähoito vaikka eipä tuolla kai väliä jos virallisiin yhteyksiin ne laittaa oikein.

T. Toinen äikänope

Vierailija
291/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat, että uutisankkurit vain lukevat uutisia.

Vierailija
292/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän vaan ajat autoa joka on helvetin helppoa. No ei ole helppoa silloin kun lunta tulee puoli metriä kerralla,on sairaan liukasta tai sataa kaatamalla etkä näe eteesi motarilla. Kyydissä on ihminen tai useampi ja matkaa haastavassa kelissä 280 km. Olet vastuussa kaikista kyydissä olijoista ja jos otat esim. Ohitustilanteessa tyhmän riskin niin joku voi kuolla. .Vaikka se vauva jonka äiti luotti siihen että taksi vie turvallisesti perille synnäriltä !. Eikä 80 h viikossa ajamista ole kovinkaan iisi suoritus.

Vierailija
293/491 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsänhoitaja:

- samoilen metsissä kesät talvet puita katselemassa

- tiedän, milloin mikäkin pihan koristepuska pitäisi lannoittaa tai leikata

-osaan tehdä puutarhasuunnitelman

-tunnen kaikki mahdolliset puulajit ja kasvit

Todellisuudessa istun tietokoneen äärellä ja koodaan. Metsässä olen viimeeksi työmielessä ollut opiskeluaikoina kurssilla (10 vuotta sitten).

Minä myös! Etenkin sukulaiseni muistavat vuodesta toiseen kertoa, kuinka mukavaa on kävellä kaiket päivät ulkona. Sinun tarinaasi erotuksena: olin viime vuoden aikana metsässä kolmena päivänä. :D

Vierailija
294/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tienaan helvetisti. Ja että osaan vastata mihin tahansa lakia koskevaan kysymykseen suoralta kädeltä, ja tietenkin ilmaiseksi.

Vierailija
295/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijäntodistus tulee koneelta nappia painamalla ja siksi sen voi lähettää nyt heti sähköpostiin.  Jotkut tuntuvat kuvittelevan, että  kiinteistösihteeri istuu kädet ristissä ja toivoo, että kunpa joku tilaisi isännöitsijäntodistuksen, niin olisi jotain tekemistä.

Vierailija
296/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ammattini onkin sisustusrakentaja ja olen nainen, en osaa sisustaa! Tiedän kyllä teknisesti mikä materiaali sopii mihinkin tilaan, mutta en tiedä sävyistä tms..

Vierailija
297/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaan korjata ja asentaa erilaisia elektronisia laitteita ja että olen myös erinomainen tietokoneiden kanssa, osaan jopa ohjelmoida. Tiedän kaiken autoista ja muista isoista ajoneuvoista.

Olen kyllä insinööri, mutta rakennustekniikan insinööri.

Vierailija
298/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sovelluskehittäjä, eli teen tietokoneohjelmia.

Erittäin yleisesti luullaan, että tiedän tietokoneista kaiken, osaan tuosta noin vain asentaa lähiverkon tai selvittää, miksi kännykkä ei toimi, ja että osaan käyttää kaikkia ohjelmia.

Oikeasti se, mitä osaan, on laatia varmatoimisia algoritmeja, jotka hyödyntävät resurssit tehokkaasti. Eli jos esim. on viisi kokkia ja yksi keittiö, missä järjestyksessä heidän kannattaa toimia juhlapäivällistä valmistaessaan.

Aivan. Myös se, ettei ohjelmoijat osaa tehdä käytettäviä ohjelmia. Käytettävyysongelmat johtuvat yllättävän suurelta osin siitä, että asiakas tai joku palkattu (ohjelmointia osaamaton) käytettävyysihminen vaatimalla vaatii joitain juttuja ohjelmaan. Usein joko väsyy taistelemaan heitä vastaan tai sitten vaan pakotetaan lisäämään tuota kuonaa. Ja kun ohjelma toimiikin sitten omituisesti, kuten ohjelmoija oli koko ajan sanonut, niin sehän on ohjelmoijan vika...

Olen töissä ohjelmistofirmassa ja *tiedän*, etteivät ohjelmoijat aina osaa tehdä käytettäviä ohjelmia. Syy ei ole asiakkaassa, eikä ohjelmoijassa vaan siinä, että ohjelmoija koodaa kyllä kaikki asiat, mitä asiakas on toivonut, mutta se, mistä ne löytyvät ja millä tavalla ne esitetään, on ehkä ohjelmoijalle itselleen loogista, mutta loppukäyttäjälle sillisalaatti.

Minä olen se, joka luo suunnitelman ja rautalankamallin siitä, missä ruudulla mikäkin painike on, mistä löytyy mitäkin ja miten ohjelmassa tietyt toiminnot ja tapahtumat etenevät.

Yleinen käsitys on, että työni on turhaa koska ohjelmoija kyllä itsekin osaa asiat laittaa ohjelmaansa ja tietää, missä sen pitää olla ja miltä se näyttää. Ei mene ihan niin.

t. UI ja UX-suunnittelija

Vierailija
299/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sovelluskehittäjä, eli teen tietokoneohjelmia.

Erittäin yleisesti luullaan, että tiedän tietokoneista kaiken, osaan tuosta noin vain asentaa lähiverkon tai selvittää, miksi kännykkä ei toimi, ja että osaan käyttää kaikkia ohjelmia.

Oikeasti se, mitä osaan, on laatia varmatoimisia algoritmeja, jotka hyödyntävät resurssit tehokkaasti. Eli jos esim. on viisi kokkia ja yksi keittiö, missä järjestyksessä heidän kannattaa toimia juhlapäivällistä valmistaessaan.

Amen! Se on just niin tätä. Kun teet jotain IT -alan hommaa, niin tiedät kaiken kaikista laite- ja ohjelmistojutuista ja kaiken lisäksi haluat tietysti käyttää vapaa-aikasi fiksaten sukulaisten tietokoneita ja vastaillen puhelimessa kavereiden kysymyksiin "mikä tää ikkuna on joka aukes tähän mun näytölle, kun avasin koneen". No en v*ttu tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
300/491 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdon sihteeri se keittelee kahvia ja viilaa kynsiä päivät pitkät. Juu eipä aivan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi