Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten naisten syrjiminen työelämässä

Vierailija

Akateemisten naisten kohtelu on sanoinkuvaamattoman törkeää työelämässä. Olen ollut nyt neljä vuotta määräaikaisessa työsuhteessa samalle työnantajalle. Se mikä tekee tilanteen törkeäksi on työsopimusten pituus. Saamme aina työtoverini (myös nuori alle 30-v nainen) kanssa vain puolen vuoden sopimuksia. Näin työnantaja varmistaa ettemme pääse koskaan äitiyslomalle. Pomoni on myös kysellyt olenko raskaana kun lihoin 3 kg. Eikö tämä ole jo laitonta?? Pitäisikö minun hakea jotain toista työtä vain saadakseni paremman työsopimuksen?

En vain ymmärrä miten tilanne oikeasti voi olla näin p#ska kuitenkin hyvinvointivaltioiksi kutsutussa maassamme. Älkää nuoret opiskelko maisteriksi jos joskus haluatte perustaa perheen! Nim. FM joka harkitsee alanvaihtoa siivoojaksi

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Meillä on sama tilanne yliopistolla, en itsekään tiedä mitä tekisin. Tuntuu typerältä lopettaa jatko-opinnot vain sen takia, että saisi pidemmän työsuhteen jostain ns. aivottomalta alalta. Mutta ei kai tässä muuta enää voi tehdä. Ensin valtio maksoi koulutukseni lähes tohtoriksi, ja se kaikki meni hukkaan kun siirryn tarjoilijaksi tms. Hienoa viekää loputkin rahat yliopistolta! N29

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun kerran olette niin fiksuja niin perustakaa yrityksiä ja palkatkaa nuoria naisia. 

Tein ketjun aiheesta pari viikkoa sitten.

Vastaus oli , että naiset eivät halua valtaa ja mammonaa, oman elämän onnellisuus on tärkeämpää. Ja yrittäjät ovat rahan-ahneita sikoja.

Rusinat pitäisi kuitenkin aloittajankin mielestä saada pullasta nyppäistä , koska emätin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En edes lähde väittelemään tiedän kanssanne, tässä linkki teidän sorsimisestanne.

http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossaka...

Lisää valheitanne kumoaisin mielellänne, mutta olen tehnyt sen jo tuhanteen kertaan palstalla.

Muumilaulut ja sormivärit ei riitä toimitusjohtajan pallille, se nyt on vain faktaa.

Elämä on valintoja.

Lyön vetoa ettet ole itse nuori nainen. No mitä sinä tekisit tilanteessani? Voin kertoa, että meiltä on jo kaksi naista menettänyt työpaikkansa, koska tulivat raskaaksi. Tiedän että toinen harkitsi aborttia työnsä takia, mutta ei lopulta pystynyt siihen. Olen tullut itse siihen lopputuloksen, että lapsen saaminen on tärkeämpää kuin työurani, vaikka olenkin siihen koko elämäni panostanut. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama tilanne yliopistolla, en itsekään tiedä mitä tekisin. Tuntuu typerältä lopettaa jatko-opinnot vain sen takia, että saisi pidemmän työsuhteen jostain ns. aivottomalta alalta. Mutta ei kai tässä muuta enää voi tehdä. Ensin valtio maksoi koulutukseni lähes tohtoriksi, ja se kaikki meni hukkaan kun siirryn tarjoilijaksi tms. Hienoa viekää loputkin rahat yliopistolta! N29

Valtiolta erittäin lyhytnäköistä toimintaa heittää nuoret äidit pois työelämästä. Suomi ei tule pitkälle enää pärjäämään millään alalla. Surullista, mutta totta. Hyvät työntekijät lähtevät ulkomaille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Valtiolta erittäin lyhytnäköistä toimintaa heittää nuoret äidit pois työelämästä. Suomi ei tule pitkälle enää pärjäämään millään alalla. Surullista, mutta totta. Hyvät työntekijät lähtevät ulkomaille.

Nämä mukatärkeät yliopiston palkkalistoilla notkuvat saisivatkin poistua.

Vierailija

Suomessa ei käsitetä, että korkeakoulutetut nuoret naiset jättävät sitten ne lapset tekemättä jos siihen ei anneta tasavertaisia mahdollisuuksia mitä miehille. Jo nyt syntyvyyden on laskettu laskevan entisestään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis yhteiskunnan varoilla elettyäsi siirtyä elämään yhteiskunnan varoilla äitiyslomalle.

Koskas ajattelit panoksesi palauttaa, kun olet niin yhteiskunnalle tärkeä?

Muumilauluja laulamalla  toimitusjohtajaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes lähde väittelemään tiedän kanssanne, tässä linkki teidän sorsimisestanne.

http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossaka...

Lisää valheitanne kumoaisin mielellänne, mutta olen tehnyt sen jo tuhanteen kertaan palstalla.

Muumilaulut ja sormivärit ei riitä toimitusjohtajan pallille, se nyt on vain faktaa.

Elämä on valintoja.

Lyön vetoa ettet ole itse nuori nainen. No mitä sinä tekisit tilanteessani? Voin kertoa, että meiltä on jo kaksi naista menettänyt työpaikkansa, koska tulivat raskaaksi. Tiedän että toinen harkitsi aborttia työnsä takia, mutta ei lopulta pystynyt siihen. Olen tullut itse siihen lopputuloksen, että lapsen saaminen on tärkeämpää kuin työurani, vaikka olenkin siihen koko elämäni panostanut. Ap

Panosta uraasi tai lapseen, molempia et kotona sormiväreillä leikkimällä saavuta.

Kuinka vaikeaa tämä on ymmärtää?

Minunko tulisi puolestasi synnyttää ja olla äitiyslomalla?

Näinkin voit tietysti adoptoimalla tehdä.

Tai mies jää isyyslomalle, ja sinä palaat heti töihin.

Älä syytä koko yhteiskuntaa ja pahaa patriarkaattia ( mikähän vittu sekin on tämän päivän suomalaisessa yhteiskunnassa) siitä, että haluat itsekkäästi lisääntyä,

saavuttamatta kuitenkin kaikkea positiivista työelämässä samaan aikaan.

Olet naurettava.

:D angst

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei käsitetä, että korkeakoulutetut nuoret naiset jättävät sitten ne lapset tekemättä jos siihen ei anneta tasavertaisia mahdollisuuksia mitä miehille. Jo nyt syntyvyyden on laskettu laskevan entisestään.

Koulutetut naiset tulevat kalliiksi valtiolle. Ei ole mitään järkeä maksaa samaa palkkaa omia lapsiaan hoitavalle naislääkärille kuin töitä tekevälle naislääkärille. Kaikille sama korvaus äiteydestä niin eiköhän nuoret naiset ala saada helposti töitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien mies on synnyttänyt? Vaikka feministit ovat miehiä kovasti jo kuohineetkin naismaisiksi. Otan osaa epäkohtaasi, emättimeesi.

Joko auot sitä tai luot uraa. Yksinkertaista ,  eikö? 

Vierailija

Olen töissä isossa ICT-alan firmassa. Meillä kaikki teknisesti taitavat työntekijät eli koodarit, ohjelmistoarkkitehdit, hardware-porukka jne ovat miehiä kun taas turhanpäiväiset niskaan hengittäjät (projektikoordinaattorit, palvelupäälliköt yms) ovat juuri teitä akateemisia naisia. Tästä johtuu ainakin meidän työpaikalla naisten halveksiminen, kun he eivät tajua oikeasti alasta mitään, mutta pakko esittää miestä siellä työpaikalla koska feminismi ja vaatia meiltä mahdottomia!

M32

Vierailija

Kiva päivä taas naisvihaajilla kun saatte haukkua naisia sydämenne kyllyydestä tässä ketjussa.

Keksisitte jotain muuta tekemistä välillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen töissä isossa ICT-alan firmassa. Meillä kaikki teknisesti taitavat työntekijät eli koodarit, ohjelmistoarkkitehdit, hardware-porukka jne ovat miehiä kun taas turhanpäiväiset niskaan hengittäjät (projektikoordinaattorit, palvelupäälliköt yms) ovat juuri teitä akateemisia naisia. Tästä johtuu ainakin meidän työpaikalla naisten halveksiminen, kun he eivät tajua oikeasti alasta mitään, mutta pakko esittää miestä siellä työpaikalla koska feminismi ja vaatia meiltä mahdottomia!

M32

No nyt on kyllä jo säälittävyyden puolella tällaiset provot :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat