Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!
Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!
Kommentit (205)
Älä käytä postia jos menee noin tunteisiin. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeasti paha hinta! Mieti: 80 sentillä joku hakee korttisi keltaisesta laatikosta, lajittelee sen, kuljettaa toiselle puolen suomea ja jakaa ihan saajan omaan kotipostilaatikkoon asti. Halpaa palvelua on!
Ja samalla vie ja lajittelee aika monen muunkin kortit. Noita postilaatikoitakin on nykyään niin pirun harvassa. Ennen oli jokaisen kodin nurkalla, nykyään hyvä jos lähikaupassa on.
En tiedä kuinka paljon lähetettyjen korttien määrä on vähentynyt viime vuosina, mutta vuonna 2015 niitä lähetettiin n. 30 MILJOONAA. Jos viime vuonna joulupostimerkki oli noin euron, sanotaan euro, niin siitä kilahti postille se n. 30 miljoonaa. Siis MILJOONIA kuitenkin.
Posti on ahne ja hyvin monella tapaa epäonnistunut laitos. Itse en kanna joulupostimerkkien kautta postille tänä vuonna senttiäkään.
Niin, tuosta 30 miljoonastakin maksetaan tuhansien työntekijöiden palkat ja muut sivukulut, kuljetuskustannukset ym, että ei tuokaan mitään pelkkää voittoa ole.
No tietenkin 😁 Kyllä se posti niillä silti ihan mukavasti tienaa ja sen näkee jo postin pomon palkkapussista. Jakelijathan ei saakkaan sit mitään.
Postissakin saat itse palvella itseäsi aina vaan enemmän ja enemmän. Mm. ennen veit paketin lähipostiin ja se mitattiin ja punnittiin ja lähetettiin postivirkailijan toimesta. Sitten tuli nämä automaatit, eli itse mittaat ja punnitset mahtuuko. Ja maksettiin kortilla siinä automaatilla. Nykyään itse mittaat, punnitset ja etukäteen maksat kotona netissä sen paketin ja kiikutat automaattiin. Korttimaksut automaatilla nääs maksoi postille liikaa, joten ne sirupäätteet poistettiin kokonaan.
Ja silti postimaksut on nousseet tähtitieteellisesti, kohta saat
itse viedä perillekkin pakettis ja posti velottaa siitä 😂
Vierailija kirjoitti:
Jätän tän vaan tähän https://www.vauva.fi/keskustelu/3336438/joulupostimerkki-105-euroa-oike… Tän päivän tilanne.
105 euroa????
Kuka lähettää vielä jotain kortteja?
Nään perheen jouluna ja kavereille hyvän joulun toivotukset vaikka whats upissa.
Minä vein, koska tunsin vastaanottajan noin "kasvotuttuna". Onko tämä sinulle joku ongelma?