Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Kortti, jossa postimaksu on maksettu, maksaa tänä jouluna jo 2;90e/kpl. Lähetä semmoisia sitten. Sellainen isompi kortti, jossa on kuori mukana, maksoi 4,50e!
Postia ajetaan tarkoituksella alas, koska tavallisen päivänpostin (kirjeet, kortit yms) toimittaminen ei ole ollut enää aikoihin kannattavaa, ja Posti haluaa päästä siitä kokonaan eroon. Palvelu vaan on kirjoitettu lakiin.
Eihän se tietenkään ole kannattavaa roudata postikorttia jonnekin korpeen. Aikaisemmin tämä palvelu kustannettiin verovaroilla, eikä sen ollut tarkoituskaan olla kannattavaa. Sen oli tarkoitus olla vastinetta verorahoille.
Kortteja vielä löytää halvalla. Olen tänä vuonna löytänyt 2-osaisia, kuorellisia kortteja Tokmannilta 1 e/4 kpl paketti, ja Cittarista 1 e/2 kpl. Lidlissä oli myös halpoja, vaikken enää muistakaan tarkkaa hintaa.
Monesta kaupasta löytää myös 1-osaisia 1 tai 2 e/10 kpl. Ihan kauniitakin löytyy seasta, vaikka osa onkin sellaisia halvan näköisiä.
Mutta tuo joulumerkin hinta on aivan tolkuton ja todellakin rajoittaa minullakin korttien lähetystä! Ja nousee aina vaan lisää. Ennen lähetin n. 60 korttia. En enää kerta kaikkiaan pysty, vaikka se olisi mukavaa. Kyllä joillekin voi ylimääräinen kymppien kulu olla sellainen, että joutuu miettimään. Varsinkin joulun alla, kun on paljon muitakin kuluja.
Postitin tänään kolme pientä lahjaa. Maksoi 36 euroa. Melkein saman kuin lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin rahastus on törkeää, pakettien hinnat on taivaissa....ihme logiikkaa kun postien lähetys vähenee niin nostetaan hintoja..eikö se pitäis tehdä päin vastoin?
Muutama esimerkki:
Kaksi Arabian mukia Yhdysvaltoihin.
Saksasta = 7 euroa (12 euroa kirjattuna)
Suomesta = 38 euroa2kg paketti Ruotsiin
Japanista = 18 euroa
Suomesta = 45 euroa.Olen lopettanut pakettien lähettämisen Suomesta. Käyn vuosittain ulkomailla ja lähetän aina kaikki synttäri- ja joululahjat matkoiltani, vaikka 9kk etukäteen.
Tämän takia myös suomalaisilla pienyrittäjillä (verkkokaupat, käsityöyrittäjät, yms.) ei ole mitään saumaa kansainvälisillä markkinoilla.
Tämäpä tämä. Ei mene mulla kaaliin miksi tätä ei ymmärretä nyt, kun maailma muuttuu jatkuvasti pienemmäksi ja verkkokauppa kiihtyy. Posti takaisin valtiolle ja maksut kansainväliselle tasolle! En jaksa uskoa että olisi tulos enää miinuksella sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, on tässä rahastakin kyse. Ennen vanhaan, kun merkki maksoi 55-65 senttiä, saatoin lähettää jopa kymmeniä joulukortteja.
Eikö ennen vanhaan palkatkin olleet pienempiä?
Ei tietysti kaikilla (esim. itselläni on palkka vuosien saatossa vain laskenut), mutta en ihan ymmärrä, miksi postimerkin hinnan pitäisi pysyä aina samana.
Joulukuussa 2015 ykkösluokan merkki on maksanut 1,10€. Vuonna 2018 postimerkin hinta nousi 1,50 euroon. Että kerrohan toki toinen tuote, joka kallistuu parissa vuodessa lähes 50%. Ja vielä maaliskuussa 2017 merkin hinta oli 1,20€. Jossain näin otsikon, jonka mukaan postimerkin hinta on noussut yli 70% tämän vuosikymmenen aikana. Epäilemättä hinta taas nousee alkuvuodesta!
Carunan sähkön siirto on toinen supernousija
Kiva siellä ”Postissa” sitten selvitellä näitä kadonneita kortteja ja paketteja, kun pelkkää postikonttoria ei enää edes ole vaan kaupan kassat hoitavat postin tiskiä. Säälittää kun he joutuvat selvittelemään Postin mokia samalla kun marketin kassajono kasvaa. Itse välttelen lähipostissani asiointia tästä syystä ja ohjaan kaikki mahdolliset paketit kaukaisempaan automaattiin.
Mulla on vuosibudjetissa joulukortit 50 e. 25 e maksoi kortit ja saman verran merkit.
Laitoin viikonloppuna laatikkoon.
Kun ajoissa hoitaa ja budjetoi, ei ole raha pois arjesta.
Itse asiassa rahat tulivat huutiksesta. Sain myytyä pari vanhaa Iittalaa, virheostosta.
Lähetin tuotteen postilla, lisää tulia postille.
Saksasta kesällä laitoin sukulaisille kortin... kortti, postimerkki ja lähetys suomeen yhteensä 0,80€.. ja sit mietitään miks suomalaiset ei lähettele kirjeitä ja kortteja...
Vierailija kirjoitti:
Kiva siellä ”Postissa” sitten selvitellä näitä kadonneita kortteja ja paketteja, kun pelkkää postikonttoria ei enää edes ole vaan kaupan kassat hoitavat postin tiskiä. Säälittää kun he joutuvat selvittelemään Postin mokia samalla kun marketin kassajono kasvaa. Itse välttelen lähipostissani asiointia tästä syystä ja ohjaan kaikki mahdolliset paketit kaukaisempaan automaattiin.
Ne hoidetaan etänä aasiasta.
Postin hinnat ovat sikamaiset. Olin itse aktiivinen postcrossaaja ja kirjeenvaihtaja, mutta sekin huvi oli pakko lopettaa viime hinnannostojen jälkeen. Harmittaa, mutta niille muutamalle eurolle on vähävaraisellekin iso merkitys.
Minusta 80 senttiä ei ole kallis hinta siitä, että joulukortti toimitetaan vastaanottajalle mahdollisesti toiselle puolelle Suomea - melkeinpä sanoisin, että halpaa. Samoin jos kirjeen lähettäminen normaalisti maksaa sen euron, niin halpaa sekin minusta on.
Ryssillä on pieni postimerkki maksu, eli sinne vaan osthelemahan!!!! Oi maaamme russia...!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minusta 80 senttiä ei ole kallis hinta siitä, että joulukortti toimitetaan vastaanottajalle mahdollisesti toiselle puolelle Suomea - melkeinpä sanoisin, että halpaa. Samoin jos kirjeen lähettäminen normaalisti maksaa sen euron, niin halpaa sekin minusta on.
Aloitus on tehty 2015.. Hinta on nyt 1,05€. Aika hiton hurjaa hinnannousua vuosittain.
Ainakin muutama vuosi sitten oli halvempaa lähettää kortti ulkomailta Suomeen kuin Suomen sisällä.
Pitää varmaan joulukortit lähettää vastedes Tallinnasta juomanhakureissulta.
Pls like this cooment and suport me on discord only with giving me some....!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on tehty 2015.. Hinta on nyt 1,05€. Aika hiton hurjaa hinnannousua vuosittain.
UK
2.lk merkki 57p
Posti nyt on naurettava
Paketti Helsingistä postilla 10 päivää. Paino noin 2kg, 27€
Paketti Berliinistä 2 päivää. paino noin 3kg, 19€
Tämä otsikko muuten sekoittaa ja toimii Postin eduksi ("ai se onkin vain 80 senttiä?"). Perustetaan uusi ketju ja jatketaan siellä.
Uskomaton ministeri. Yrittää sotkea ainakin Pohjois-Karjalan junaliikenteen, maaseudun taksiliikenteen ja postinkin vielä.