Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Postin hinnat ovat sikamaiset. Olin itse aktiivinen postcrossaaja ja kirjeenvaihtaja, mutta sekin huvi oli pakko lopettaa viime hinnannostojen jälkeen. Harmittaa, mutta niille muutamalle eurolle on vähävaraisellekin iso merkitys.
Niin on, ulkomaan ikimerkki 1,60. Huhhei. Lisäksi alle 2 kg paketti Amerikkaan maksoi 55,60e.
Jatketaan tänne: https://www.vauva.fi/keskustelu/3336438/joulupostimerkki-105-euroa-oike… Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Jatketaan tänne: https://www.vauva.fi/keskustelu/3336438/joulupostimerkki-105-euroa-oike… Kiitos!
Eikä jatketa
Vierailija kirjoitti:
Me olemme lopettaneet korttien postittamisen säännöllisen epäsäännöllisesti jo vuosia sitten, mutta nyt loppuu kokonaan. Ei siksi, etteikö olisi varaa, mutta Suomen postimaksut alkavat kuitenkin olla jo sitä luokkaa, että ei riitä ymmärrys enää.
Esim. pakettien lähettäminen on tehty niin järjettömän kalliiksi, ettei mitään rajaa.Nyt tuo, ettei edellisvuoden merkit enää kelpaa, whadda hell?
Tottakai edellisen vuoden (ja minkä vuoden tahansa) joulupostimerkit käy. Pitää vaan laittaa lisämerkkiä niin, että on käypä arvo merkeissä. Näin on ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä jatketa
Yhyy, eikö sinulla ole yhtään joulumieltä :'(
Vierailija kirjoitti:
Kova hinta siitä että Posti jakaa kortit vääriin osoitteisiin! 😀 Siis ne, mitä Posti ei ehdi hukkaamaan. Osan korteista voi toimittaa taas tammikuun puolella 😂 Viimeksi mummoni sai joulukorttini helmikuussa, vaikka olin laittanut sen postiin joulukuun alussa 😁
Olen saanut jo neljä joulukorttia, vain yksi niistä oli osoitettu minulle! Yksi olisi pitänyt toimittaa kilometrien päähän toiselle puolen kaupunkia! Kaksi muuta korttia osui aika lähelle eli posteljooni on edes yrittänyt!
Yhden muuttomme jälkeen tapahtui hauska juttu. Sanotaan nyt, että osoitteemme oli Tiilikatu 1. Joulun jälkeen tuli kortti, mutta se oli tarkoitettu viereisellä paikkakunnalla asuvalle henkilölle, jonka osoite oli myös Tiilikatu 1. Kyllä kortissa osoite ihan oikein oli, mutta posti oli tuonut sen väärälle paikkakunnalle. No, eihän tämä mitään, mutta postileimassa oli edellisen vuoden vuosiluku eli kortti oli reilun vuoden seikkaillut jossain ja päätynyt viimein väärälle paikkakunnalle. :D
Ihan ilokseni vein sen tälle oikealle vastaanottajalle. Hän kertoi, että oli tältä lähettäjältä jo "tänä jouluna" saanutkin kortin, mutta mukavahan se on saada edellisvuoden korttikin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallinen kirjemerkki on 1€... onhan tuossa 20% alennus.
Mikä tavallinen? Tarkoitatko 2. luokkaa? 1. luokka maksaa 1,10.
Tavallinen = saman painoluokan merkki ei-joulumerkkinä.
Mitään kakksoluokkaa ei ole enää olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä terve! En polta tupakkaa enkä käytä edes alkoholia - jos se nyt tähän aiheeseen edes liittyy millään tavalla??? Mistä tällainen ajatus kumpusi?
Käytän paljon Postin 'palveluita' ympäri vuoden, joten kyllä se kuule vain tuntuu lompakossa, kun kaikki hinnat on nostettu aika merkittävän isosti ylös. Viimeinn niitti tämä - joulupostimerkki on perinteisesti ollut aina paljon edullisempi kuin muut merkit. Ei ole kauan kuin merkki maksoi 55 senttiä. 80 senttiä alkaa lähennellä jo euroa, nimittäin ensi vuonna se varmaan on jo.
Valtion monopoli jossa kuluttaja ei voi valita - maksa tai ole ilman.
Sekin on valinta, ei mukava mutta silti valinta.
Maksa tai ole ilman. Älä ainakaan kuluta yhtään ylimääräistä energiaa asiaan, mihin et voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Postin rahastus on törkeää, pakettien hinnat on taivaissa....ihme logiikkaa kun postien lähetys vähenee niin nostetaan hintoja..eikö se pitäis tehdä päin vastoin?
Jos sinulla on firma joka tuottaa 100 euroa vuodessa 1 euron tuotteilla ja myynti putoaa 50 euroon, niin totta kai hinta nostetaan 2:een euroon, että tulot pysyvät samoina.
En tiedä onko mykyään niin, mutta aikoinaan oli sääntö että joulukortteja ei laiteta lunastukseen eli kannetaan osoitteeseen vaikka merkkiä ei olisi ollenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin rahastus on törkeää, pakettien hinnat on taivaissa....ihme logiikkaa kun postien lähetys vähenee niin nostetaan hintoja..eikö se pitäis tehdä päin vastoin?
Jos sinulla on firma joka tuottaa 100 euroa vuodessa 1 euron tuotteilla ja myynti putoaa 50 euroon, niin totta kai hinta nostetaan 2:een euroon, että tulot pysyvät samoina.
Niinpä, syy miksi postilla menee huonosti, kun ei ymmärretä liiketaloudesta.
Postille ei voi todeta kuin että "you're doing it wrong". Me kaikki tiedämme ahdinkonne. Kirjeiden ja korttien lähetysmäärät ovat dramaattisesti laskeneet. Kaikki on sähköistä. Me tiedämme, että kiinalaisten verkkokauppiaiden lähettämät nyssykät tuottavat teille lisää tappiota.
Mutta ei tätä kriisiä nyt korjata nostamalla hintoja. Tappamalla joulukorttien lähettäminen perinteenä ei taatusti auta teitä tästä suosta ylös. Mikä se oikea keino on? En rehellisesti sanottuna tiedä. Mutta aloittaisin vaikka siitä, että nyt pitää rekrytoida Postille ihmisiä jotka tietävät.
Koin itse täysin samaa vitutusta postia kohtaan kunnes menin sinne töihin. Huomattuani miten asiat toimivat sisältä käsin, en yhtään ihmettele enää. Kyllä, se miten homma toimii, siinä on vikaa myönnän, mutta kaikki ei valitettavasti ole vain lajittelijoiden ja jakajien syytä. Kokeilkaa itse saada hommat toimimaan kunnolla alittyövoimalla kun ei ilmeisesti ole varaa palkata lisää työntekijöitä. Näin koin ainankin itse eräässä vaiheessa. Ja sitten täällä valitetaan siitä että hinnat nousee ja palvelu vaan paskenee. :/
Minä lähetin näitä hyväntekeväisyyskortteja.Planin,syöpäsäätiönym.Postimaksu oli jo kortin hinnassa ja olivat vähän kalliimpia,mutta tulihan siitä hyvä joulumieli!
Vierailija kirjoitti:
Postitin tänään kolme pientä lahjaa. Maksoi 36 euroa. Melkein saman kuin lahjat.
Ystäväni valitteli juuri, että lähetti 3 pientä pakettia ja niihin meni melkein 100 euroa.
Huomattavasti enemmän kuin kaikkien pakettien sisällön yhteinen arvo.
Vierailija kirjoitti:
Postin hinnat ovat sikamaiset. Olin itse aktiivinen postcrossaaja ja kirjeenvaihtaja, mutta sekin huvi oli pakko lopettaa viime hinnannostojen jälkeen. Harmittaa, mutta niille muutamalle eurolle on vähävaraisellekin iso merkitys.
Minä myös! Oli ihanaa postcrossata, mutta nyt se harrastus on ollut pakko jättää. Merkit ja kortit vaan kallistuu vuosi vuodelta. Vielä jokunen vuosi sitten, olikohan 4 vuotta sitten, postikortin ulkomaille sai 0.85€ hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova hinta siitä että Posti jakaa kortit vääriin osoitteisiin! 😀 Siis ne, mitä Posti ei ehdi hukkaamaan. Osan korteista voi toimittaa taas tammikuun puolella 😂 Viimeksi mummoni sai joulukorttini helmikuussa, vaikka olin laittanut sen postiin joulukuun alussa 😁
Olen saanut jo neljä joulukorttia, vain yksi niistä oli osoitettu minulle! Yksi olisi pitänyt toimittaa kilometrien päähän toiselle puolen kaupunkia! Kaksi muuta korttia osui aika lähelle eli posteljooni on edes yrittänyt!Yhden muuttomme jälkeen tapahtui hauska juttu. Sanotaan nyt, että osoitteemme oli Tiilikatu 1. Joulun jälkeen tuli kortti, mutta se oli tarkoitettu viereisellä paikkakunnalla asuvalle henkilölle, jonka osoite oli myös Tiilikatu 1. Kyllä kortissa osoite ihan oikein oli, mutta posti oli tuonut sen väärälle paikkakunnalle. No, eihän tämä mitään, mutta postileimassa oli edellisen vuoden vuosiluku eli kortti oli reilun vuoden seikkaillut jossain ja päätynyt viimein väärälle paikkakunnalle. :D
Ihan ilokseni vein sen tälle oikealle vastaanottajalle. Hän kertoi, että oli tältä lähettäjältä jo "tänä jouluna" saanutkin kortin, mutta mukavahan se on saada edellisvuoden korttikin. :D
Kuka vie tuntemattoman postin käteen asti? Eikö sitä vaan voisi pudottaa postiluukusta?
Vierailija kirjoitti:
Ja katsokaapa tätä! Viime vuodelta jos on jäänyt ylimääräisiä joulumerkkejä, ne eivät enää käy - on ostettava uusi merkki!
Posti on oikeasti paskonut imagonsa.... Asiakas eli kuluttaja on joutunut maksumieheksi tässä Posti-Itella-Posti skandaalissa joka maksoi satoja miljoonia.
http://m.iltalehti.fi/perhe/2014120318888392_pr.shtml
Ja joka helvetin joulunalus on lakkouhka tai lakkoillaan, jolloin kuluttaja tuntee nahoissaan kun on vuoden vilkkain liikenne postin osalta.
Vitt* mitä paskaa.
Vain varakkailla on varaa lähettää nykyään perinteistä kirjepostia postimerkein.
Siitä on tehty hifistelyasia. Vain heiltä keillä menee hyvin tulee joulukortti? Olettaen nykyään että posti tuo sen oikeaan osoitteeseen eikä pudota naapurin postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postitin tänään kolme pientä lahjaa. Maksoi 36 euroa. Melkein saman kuin lahjat.
Ystäväni valitteli juuri, että lähetti 3 pientä pakettia ja niihin meni melkein 100 euroa.
Huomattavasti enemmän kuin kaikkien pakettien sisällön yhteinen arvo.
Uskomatonta.
Nyt, vuonna 2018, 1,5 e3 ja joulumerkki 1,05 e. Kalliiksi tulee postin lähettäminen!