Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupostimerkki 80 senttiä! oikeasti, mitä hittoa Posti!

Vierailija
11.11.2015 |

Eikö joulupostimerkki ole aina ollut reilusti halvempi kuin tavan merkki?? Kortteja lähetetään paljon ja kynnys lähettämiseen on pieni. Meinasi silmät tippua kun merkkejä olin ostamassa. Jäi muuten ostamatta!!!!

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeasti paha hinta! Mieti: 80 sentillä joku hakee korttisi keltaisesta laatikosta, lajittelee sen, kuljettaa toiselle puolen suomea ja jakaa ihan saajan omaan kotipostilaatikkoon asti. Halpaa palvelua on!

Vierailija
182/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa, että jollakin menee joku euron postimerkki noin tunteisiin. Montako sataa sukulaista sulla oikein on, kun ei ole varaa lähettää korttia kerran vuodessa?

Elämähän nykypäivänä monelle on sitä että pyrkii katkeroitumaan kaikesta jos saa vihata vielä postinkaltaista laitosta on se elämän kohokohta valitettavasti. Tällä palstalla ainakin huomaa miten ihmiset oikein pilaamalla pilaavat omaa ja muiden elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, tänä vuonna se halvempi joulumerkki maksaa jo 1,05 euroa! Olisikin tuon 0,80e, se oli ihan kohtuullinen hinta.

Terv. Kohta lähdössä kauppaan ja ostamaan merkit samalla...

Vierailija
184/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeasti paha hinta! Mieti: 80 sentillä joku hakee korttisi keltaisesta laatikosta, lajittelee sen, kuljettaa toiselle puolen suomea ja jakaa ihan saajan omaan kotipostilaatikkoon asti. Halpaa palvelua on!

Ja samalla vie ja lajittelee aika monen muunkin kortit. Noita postilaatikoitakin on nykyään niin pirun harvassa. Ennen oli jokaisen kodin nurkalla, nykyään hyvä jos lähikaupassa on. 

En tiedä kuinka paljon lähetettyjen korttien määrä on vähentynyt viime vuosina, mutta vuonna 2015 niitä lähetettiin n. 30 MILJOONAA. Jos viime vuonna joulupostimerkki oli noin euron, sanotaan euro, niin siitä kilahti postille se n. 30 miljoonaa. Siis MILJOONIA kuitenkin. 

Posti on ahne ja hyvin monella tapaa epäonnistunut laitos. Itse en kanna joulupostimerkkien kautta postille tänä vuonna senttiäkään.

Vierailija
185/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin vihaaminen on säälittävää.

Vierailija
186/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samalla vie ja lajittelee aika monen muunkin kortit. Noita postilaatikoitakin on nykyään niin pirun harvassa. Ennen oli jokaisen kodin nurkalla, nykyään hyvä jos lähikaupassa on. 

En tiedä kuinka paljon lähetettyjen korttien määrä on vähentynyt viime vuosina, mutta vuonna 2015 niitä lähetettiin n. 30 MILJOONAA. Jos viime vuonna joulupostimerkki oli noin euron, sanotaan euro, niin siitä kilahti postille se n. 30 miljoonaa. Siis MILJOONIA kuitenkin. 

Posti on ahne ja hyvin monella tapaa epäonnistunut laitos. Itse en kanna joulupostimerkkien kautta postille tänä vuonna senttiäkään.

Niin, tuosta 30 miljoonastakin maksetaan tuhansien työntekijöiden palkat ja muut sivukulut, kuljetuskustannukset ym, että ei tuokaan mitään pelkkää voittoa ole.

Vierailija
187/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
188/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmiset tilaa sähköisiä laskuja niin sitä vähemmän on postilla jaettavaa ja tuloja. Kohta ainoa tulonlähde on ihmisten lähettämät kortit/kirjeet ja paketit. Miten niistä maksetaan jakajien ym. palkat ja kuljetuskustannukset. Tuskin ne jakeluautot vedellä kulkee...

Vierailija
189/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään sanoivat radiossa, että viime vuonna joulukortteja lähetettiin 26 milj. kappaletta. Eli alamäkeä mennään koko ajan. Itselläni korttimäärät vähenevät vuosi vuodelta, osittain kohoavien postimaksujen takia, mutta muutamat saajat ovat kuolleet, tosin en  ole enää laittanut korttia sellaiselle, jonka kanssa en ole missään tekemisissä. Miksi laittaisin kortin sellaiselle, joka ei pidä minuun mitään yhteyttä muuten?

Vierailija
190/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ihmiset tilaa sähköisiä laskuja niin sitä vähemmän on postilla jaettavaa ja tuloja. Kohta ainoa tulonlähde on ihmisten lähettämät kortit/kirjeet ja paketit. Miten niistä maksetaan jakajien ym. palkat ja kuljetuskustannukset. Tuskin ne jakeluautot vedellä kulkee...

Paperipostin jakaminen pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
191/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne joulumerkit on kallistuneet tosi paljon.

Vierailija
192/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuosta 30 miljoonastakin maksetaan tuhansien työntekijöiden palkat ja muut sivukulut, kuljetuskustannukset ym, että ei tuokaan mitään pelkkää voittoa ole.

Pelkästään postin toimitusjohtajan palkkaan sivukuluineen menee miljoona.

Vierailija
193/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään sanoivat radiossa, että viime vuonna joulukortteja lähetettiin 26 milj. kappaletta. Eli alamäkeä mennään koko ajan. Itselläni korttimäärät vähenevät vuosi vuodelta, osittain kohoavien postimaksujen takia, mutta muutamat saajat ovat kuolleet, tosin en  ole enää laittanut korttia sellaiselle, jonka kanssa en ole missään tekemisissä. Miksi laittaisin kortin sellaiselle, joka ei pidä minuun mitään yhteyttä muuten?

Minä en ole lähettänyt kortteja moneen vuoteen. Mitään kortteja, paitsi ulkomailta mummolleni kun se niistä niin tykkää. Joulutervehdykset vien kasvotusten, ja muutkin. Lähetän ainoastaan paketin silloin tällöin, kun Torissa jotain olen myynyt. Niin ja joskus tilaan netistä tavaraa, mutta ne ei aina tule Postin kautta. 

Minusta postin pitäisi olla posti, eikä mikään suklaalevyjen ja ruohonleikkauspalvelujen sekatavarakauppa. 

Vierailija
194/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa asioissa mennään mönkään, jos tulot tipahtaa, nostetaan hintaa mieluummin kuin alennetaan, jotta saataisiin lisää käyttäjiä.

Vierailija
195/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin vihaaminen on säälittävää.

No ehkä ei kannata vihata mutta jotain tunteita herättää kun pistivät yötyöläisten palkat maanrakoon.

Vierailija
196/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80c on aika halpaa ottaen huomioon, että sillä hinnalla sitä korttia ei kannattaisi itse kuljettaa edes saman kaupungin sisällä.

Vierailija
197/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80c on aika halpaa ottaen huomioon, että sillä hinnalla sitä korttia ei kannattaisi itse kuljettaa edes saman kaupungin sisällä.

HALOO, se on tänä vuonna jo 1,05€ se postimerkki kappaleelta!

Vierailija
198/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HALOO, se on tänä vuonna jo 1,05€ se postimerkki kappaleelta!

Ei mitenkään merkittävä muutos. Edelleenkään ei kannattaisi kuluttaa aikaa itse kortin kuskaamiseen.

Vierailija
199/205 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt kivoja 20 sentin joulukortteja, jotka laitan kirjekuoreen ja postitan ykkösluokan merkillä.

Minun mielestä joulukortit olivat nyt hinta/laatusuhteeltaan hyviä. Yhdeksälläkymmenellä sentillä sain Carl Larssonin joulukortteja, ennen niitä ei ole ollut täällä.

Mutta se mikä minua ihmetyttää, kun on näitä joulukasseja, siis paperisia lahjapusseja, jossa kantolenkit - sellaisen kun ostaa, voi mennä puolet lahjan arvosta kassiin. Minulla on näitä varalla, jos joku käy tuomassa jotakin. Kassiin laitan joskus kynttilöitä, kahvipaketin, suklaata...

Toki lahjapussit ovat taiteilijoiden työn tulosta.

Vierailija
200/205 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tän vaan tähän https://www.vauva.fi/keskustelu/3336438/joulupostimerkki-105-euroa-oike… Tän päivän tilanne.