Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Surullinen näky odotti palvelutalossa isänpäivänä: sängyssä ulostetta ja varpaissa tulehdus"

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi isä parka - lehtiin asti levitellään että paskoo sänkyynsä ja laitellaan kuvia tollaisista varpaista - NIMELLÄ. Olis nyt edes nimettömänä julkaissut.

Tuskinpa sillä on sille isälle merkitystä. Aivovamman takia hoitokodissa ja ainoa vieras ilmeisesti tämä tytär.

Minusta tytär teki aivan oikein puhuessaan omalla nimellään. Muuten tämäkin juttu olisi kuitattu urbaanilegendana.

IL:n juttu perustuu tyttären Fb-päivitykseen, jossa on samoja kuvia. Paikkakunta on Tuusula.

Enemmän kannattaisi ihmetellä, miksi palvelutalon johto ei kommentoi.

Vierailija
22/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen palvelutalo tuollainen paikka on jossa ei huolehdita asukkaiden hyvinvoinnista?

Kyllä tuollainen paha tulehdus oli pitänyt hoitaa jo ajat sitten, voi seurata vaikka fataali verenmyrkytys tuollaisesta! Törkeää touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä Suomen vanhustenhoitoa. Vanhainkoteja ei enää ole, on vuodeosastot, muistiosastot ja helvetin kalliit senioritalot. Mun mielestä omaiset hoidetaan itse. Ei ole mitään tekosyytä, jonka varjolla voi jättää vanhempansa tai isovanhempansa hoitamatta. Meidän sietäisi hävetä, kuinka joku voi jättää heitteille omat rakkaansa eikä ota vastuuta heidän hoidostaan.

Tajuatko, millaista resurssien hukkaanheittämistä se on, jos vaikka erikoislääkäri, diplomi-insinööri tai professori jää pois työstään ja ryhtyy hoitamaan ikääntynyttä omaistaan? Työnjako on olemassa aivan syystä - siksi, että jokainen pystyy tekemään omaan osaamisprofiiliin sopivia töitä ja sitoutumaan niihin. Lisäksi on tehokkaampaa, että lähihoitaja-Maija hoitaa pystyy hoitamaan viittä vanhusta samaan aikaan kuin että se insinööri-Päivi hoitaa vain yhtä äitiään. 

Vierailija
24/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten entisaikojen huutolaisuus eroaa tästä kilpailutuksesta? Kuka halvimmalla hoitaa vajaakuntoisen? Valvontaa ei huutolaislasten tai -vanhusten kohtelussa ollut, ja näköjään se valvonta pettää myös nykyisessä kilpailutuksessa...

Mulla on muutamia ystäviä hoitoalalla ja ovat sanoneet, että yksityisissä paikoissa on kyllä tyly meno. Osa on asiallisia sinänsä, mutta julkisen paikat tuntuu olevan parempia. Yksityisellä lasketaan mm. vaippoja ihan toisella tavalla kuin julkisella.

Vierailija
25/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oli miksi katsoin ne kuvat. Nyt oksettaa.

Vierailija
26/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi isä parka - lehtiin asti levitellään että paskoo sänkyynsä ja laitellaan kuvia tollaisista varpaista - NIMELLÄ. Olis nyt edes nimettömänä julkaissut.

Nimettömänä voi kirjoittaa mitä tahansa ja kaikki voidaan kuitata sillä että se on valhe tai huhu. Nimellä kirjoittaessa on paha valehdella koska asiat voidaa tarkistaa.

Ei se ole kenenkään vika tai oma syy että on vanha, ihan turha jonkun parikymppisen irvailla kaksikymppiselle että etkö edes vessaan pääse. Katsotaan miten itselläsi siinä iässä jalka nousee.

Hyvä vaan että tulee julki, katsotaan sitten miten tämä mahtava soteuudistus muuttaa kaiken paremmaksi.

Vierailija
27/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa enemmän huolestuttaa eläinten oikeudet ja kohtelu. Ei OE:ta kiinnosta vanhusten kohtelu. Missä on aktivistit, jotka tekevät katselmuksia laitoksiin ja tallentavat videolle salaa toimintaa?

Vierailija
28/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa enemmän huolestuttaa eläinten oikeudet ja kohtelu. Ei OE:ta kiinnosta vanhusten kohtelu. Missä on aktivistit, jotka tekevät katselmuksia laitoksiin ja tallentavat videolle salaa toimintaa?

Ja taas tämä tyypillinen "afrikan lapset"-kortti. Jos sinä olet huolissasi siitä, että Oikeutta eläimille on huolissaan vääristä asioista, niin josko lähtisit ihan itse edistämään niitä omia intressejäsi? Miksi aina huudetaan niitä muita apuun, eikä itse lähdetä hoitamaan kantasuomalaisia vanhuksia, alkoholisteja, asunnottomia ja turvattomia lapsia, kun ne KAIKKI MUUT keskittyvät vain eläimiin ja mamuihin. 

Vierailija
29/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallinen eläinlääkäri on puhelinsoiton päässä 24/7 ja tulee tarvittaessa kotikäynnille katsomaan kipeää vasikkaa tai ikäloppua hampaatonta kaakkia. Ihmisille tällaista palvelua ei ole.  Missä on ihmisoikeudet??? Aktivistit salakuvaamaan vanhusten olosuhteita ja sitten MOTiin dokumenttia!

Vierailija
30/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö päihdekuntoutujalle vaihtaa lakanat. Eikö sen pitäisi itse vaihtaa. Että kuntoutuu.

Vierailija
31/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo varpaat ole tulehtuneet, vaan niissä on kynsisientä. Ei mulla muuta.

Vierailija
32/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sillä on sille isälle merkitystä. Aivovamman takia hoitokodissa ja ainoa vieras ilmeisesti tämä tytär.

Minusta tytär teki aivan oikein puhuessaan omalla nimellään. Muuten tämäkin juttu olisi kuitattu urbaanilegendana.

"Mistäkö voin olla varma, että esim. lakanoita ei ole kuukauteen vaihdettu? Olen itse nämä kaikki lakanat sinne toimittanut ja viimeksi itse myös sänkyyn vaihtanut kuukausi sitten. Tämän kuukauden aikana joku perheestäni käynyt paikalla viikottain ja rekisteröinyt, että samat lakanat edelleen sängyssä ja aina vaan likaisempana."

Eli on siellä käynyt muitakin kuin vain tämä tytär. Pieleenhän tuo "hoito" on mennyt tuossa laitoksessa, mutta....miksi ei kukaan näistä muista vierailijoista ole voinut vaihtaa lakanoita, jos kerta ovat huomanneet niiden olevan likaisia?? Ken tietää mikä on syynä... 

Vierailija
33/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma kunnallisessa. Erona et aamuisin siivotaan. Koko muun päivän hoitajalauma istuu kahvilla, paits ruokailuajat. Pissavaivaiset on pöntöllä aamusta iltaan. Ei mennä katsomaan kun hälytyskello soi yms. Kamala kokemus kun olin dementiaosastolla. Ei mitään ihmisarvoa vanhuksilla. Kiireestä ei tietoakaan hoitajilla.

Vierailija
34/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus heitteillejätöstä voisi auttaa?

Vierailija
35/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä Suomen vanhustenhoitoa. Vanhainkoteja ei enää ole, on vuodeosastot, muistiosastot ja helvetin kalliit senioritalot. Mun mielestä omaiset hoidetaan itse. Ei ole mitään tekosyytä, jonka varjolla voi jättää vanhempansa tai isovanhempansa hoitamatta. Meidän sietäisi hävetä, kuinka joku voi jättää heitteille omat rakkaansa eikä ota vastuuta heidän hoidostaan.

Ei ole rahaa, ei ole rahaa ostaa sellaista asuntoa, missä isä pärjää ja en enää ikinä saisi töitä eli onko ok jos olen eläikään asti työtön? Enkä jaksa isää nostellakaan. Veljeni on vammainen ja kahdelle ei omaishoidon tukea myönnetäkään. Ai niin, ambulanssi kutsutaan aina kun isä kaatuu joku ehdotti. Millä rahalla sitä ruokaa ostetaan ja eivät ne kyllä tulekaan viittä kertaa päivässä sen takia. Ambulanssin käyttö nimittäin ei ole ilmaista. 

Vierailija
36/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö päihdekuntoutujalle vaihtaa lakanat. Eikö sen pitäisi itse vaihtaa. Että kuntoutuu.

Tämä isä EI OLE päihdekuntoutuja. Lue artikkeli ensin ennen kuin kommentoit. Tai käy lukemassa FB-postaus. Tollo!

Vierailija
37/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallinen eläinlääkäri on puhelinsoiton päässä 24/7 ja tulee tarvittaessa kotikäynnille katsomaan kipeää vasikkaa tai ikäloppua hampaatonta kaakkia. Ihmisille tällaista palvelua ei ole.  Missä on ihmisoikeudet??? Aktivistit salakuvaamaan vanhusten olosuhteita ja sitten MOTiin dokumenttia!

On tosiaan kummallista. Kissa puussa tai sorsapoikue ylittämässä tietä: heti tulee auttajat ja monta kerralla. Mutta ihmiset eivät saa apua. Sairasta.

Vierailija
38/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä isä EI OLE päihdekuntoutuja. Lue artikkeli ensin ennen kuin kommentoit. Tai käy lukemassa FB-postaus. Tollo!

Siksi isä onkin väärässä hoitopaikassa. Ikävää, että piti mennä noin pitkälle ennen kuin asia huomattiin. Toivottavasti isälle löytyy hoitopaikka, jossa palvelun tarve ja tarjonta kohtaavat.

Vierailija
39/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistäkö voin olla varma, että esim. lakanoita ei ole kuukauteen vaihdettu? Olen itse nämä kaikki lakanat sinne toimittanut ja viimeksi itse myös sänkyyn vaihtanut kuukausi sitten. Tämän kuukauden aikana joku perheestäni käynyt paikalla viikottain ja rekisteröinyt, että samat lakanat edelleen sängyssä ja aina vaan likaisempana."

Eli on siellä käynyt muitakin kuin vain tämä tytär. Pieleenhän tuo "hoito" on mennyt tuossa laitoksessa, mutta....miksi ei kukaan näistä muista vierailijoista ole voinut vaihtaa lakanoita, jos kerta ovat huomanneet niiden olevan likaisia?? Ken tietää mikä on syynä... 

Lakanoiden vaihto kuuluu hoitokodin peruspalveluihin.

Ymmärrän hyvin, että moni ihminen ei uskalla ottaa hommia omiin käsiinsä vieraillessaan tuollaisessa paikassa, saati, että uskaltaisi vaatia henkilökunnalta mitään. Siihenpä taidetaan johdon taholta luottaakin, me suomalaiset olemme aika arkoja tällaisissa asioissa. Lisäksi pelkäämme, että vanhustamme kohdellaan huonosti, jos olemme liian vaativia.

Vierailija
40/122 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanoiden vaihto kuuluu hoitokodin peruspalveluihin.

Ymmärrän hyvin, että moni ihminen ei uskalla ottaa hommia omiin käsiinsä vieraillessaan tuollaisessa paikassa, saati, että uskaltaisi vaatia henkilökunnalta mitään. Siihenpä taidetaan johdon taholta luottaakin, me suomalaiset olemme aika arkoja tällaisissa asioissa. Lisäksi pelkäämme, että vanhustamme kohdellaan huonosti, jos olemme liian vaativia.

Toukokuusta lähtien isä on asunut mielenterveys- ja päihdekuntoutujille tarkoitetussa palvelutalossa, joka on kevyen tuetun asumisen paikka. Palvelutalossa siis tuetaan ja annetaan ohjausta asiakkaille.

- Tämä on paikoista tähän mennessä paras ja isä viihtyy siellä, koska hänellä on juttukavereita, mutta palvelupakettiin kuuluu se, että jos asiakas ei itse kykene siivoamaan tai vaihtamaan lakanoita, häntä autetaan siinä.

Tuetaan ja annetaan ohjausta. Autetaan. Ei siis tehdä asiakkaan puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme